Drumski avion ili leteći automobil
Obzirom da su sve ćešće „zarobljeni” u drumskim gužvama, ljudi sanjaju način da ih izbegnu.
Izgleda da će san uskoro postati java, jer je prvi leteći automobil prošlog meseca imao uspešan probni let na nebu iznad SAD-a, sleteo, na dodir dugmeta savio krila i nastavio autoputem!
Njegov naziv je „Terafudža tranzišn”, leti brzinom od 184 kilometra na sat i može se držati u garaži kao i svaki drugi automobil.
Karl Ditrih, njegov tvorac, kaže: „Ovaj izum menja mogućnosti kretanja pojedinca na svetskom nivou, a to je upravo ono čemu su avijacijski entuzijasti težili još od 1918. godine”.
Prema tvrdnjama kompanije, avion može da pređe 640 kilometara sa punim rezervoarom. Ako mu usput zafali, može jednostavno da sleti, odveze se do najbliže benzinske stanice i dolije bezolovni benzin.
Od svih dosadašnjih automobila koji su mogli da lete, ovo je prvi model koji ima mogućnost savijanja krila, što mu omogućava da se brzo tranformiše u kola, odnosno da pređe iz vazduha na kolovoz.
Sve je idealno, osim cene - 150 hiljada evra u startu, što je u rangu vrhunskog „Bentlija”.
Vozači će morati kod sebe da imaju i vozačku i pilotsku dozvolu, u slučaju da ih policija „zaustavi” tokom leta.
Pošto je reč o lakoj letelici, teško bi se izborila sa lošim vremenom i smanjenom vidljivošću, ali uvek može put da nastavi kao klasični četvorotočkaš.
Test-pilot kompanije „Terafudža”, Fil Metir, bivši pukovnik vazduhoplovnih snaga, upravljao je letelicom na probnom letu. Opisao ga je sledećim rečima: „Imam nekoliko hiljada sati naleta u svemu i svačemu, od Pajpera, do F-16, i ´tranzišn´ je zaista leteo kao fin aviončić”.
„Terafudža” je klasifikovan kao laka letelica koja odgovara američkoj kategoriji lakih sportskih aviona, što će omogućiti lakše dobijanje dozvole za njega.
Kompanija još uvek čeka potvrde od američke Nacionalne administracije za bezbednost puteva i transporta.
Bio „tranzišn” proglašen bezbednim ili ne, ovakva vozila će se uskoro izboriti za svoje mesto na drumovima i nebu. (RTS)
Нема коментара:
Постави коментар