- Proveru pritiska pumpanja vršiti obavezno dva puta mesečno. Pritisak održavati na propisanoj vrednosti.
- Veoma je opasno voziti sa podpumpanim pneumaticima jer se narušavaju vozne karakteristike i dolazi do strukturne degradacije kao posledice prekomernog razvoja toplote. Preporučeni pritisak od strane proizvođača autoguma i vozila treba da se posmatra kao minimum.
- Provera pritiska pumpanja vrši se na hladno. Povećanje pritiska u vožnji, koje može dostići i 20%, normalno je i predviđeno konstrukcijom pneumatika.
- Kada postoji razlika u pritiscima pumpanja na prednjoj i zadnjoj osovini (gume na istoj osovini uvek treba da imaju isti pritisak pumpanja), pritisak kod rezervne gume treba da je najmanje 0,3 bar veći od preporučenog većeg pritiska pumpanja po osovinama.
- Neadekvatan pritisak pumpanja izaziva nepravilno habanje gazećeg dela i smanjuje eksploatacioni vek gume.
- Nikada ne preopterećujte pneumatike jer ćete ubrzano smanjiti njihov radni vek.
Trošenje pneumatika
Svi savremeni pneumatici imaju indikatore habanja (istrošenosti). To su ispupčenja u osnovi dezena visine 1,6mm koja opominju da je guma dostigla maksimalnu granicu eksploatacije i da je treba zameniti novom gumom. Treba znati da se držanje za podlogu progresivno smanjuje sa trošenjem gazećeg sloja i iz tog razloga nebi se trebale koristiti pneumatici sa dubinom dezena manjom od 1,6mm.
Starenje pneumatika
Pneumatici stare čak i kada se ne koriste. Sitne pukotine u dezenu ili na bokovima pneumatika ponekad praćene i deformacijom znak su starenja pneumatika. Stare gume moraju pregledati stručna lica da procene da li su one pogodne za dalju upotrebu. Posebno treba pripaziti na starenje rezervne gume naročito ukoliko stoji ispod haube motora (Zastava).
Treba obratiti pažnju i na oštećenja na pneumatiku. Ukoliko na pneumatiku postoji vidljivo oštećenje ili je isti pretrpeo veći udar (rupa, ivičnjak) trebalo bi ga demontirati i pregledati od strane stručnjaka. Ukoliko je potrebno i moguće popravku treba izvršiti što ranije da ne bi došlo do strukturne degradacije pneumatika.
Posebnu pažnju treba obratiti i na korišćenje različitih tipova pneumatika (radijalni, dijagonalni) jer njihovo korišćenje značajno smanjuje vozne karakteristike. Ukoliko je pak neophodno koristiti različite gume treba obratiti pažnju na to da bar isti tipovi guma budu na istoj osovini.
U prodaji se mogu naći i pneumatici označeni kao II klasa. To je oznaka od strane proizvođača koja označava da pneumatik ima nedostataka (estetskih, manje geometrijske nepravilniosti) ali da oni ne utiču na eksploatacione osobine ili vek trajanja takvog pneumatika.
Нема коментара:
Постави коментар