Polaganje vožnje skuplje i teže
Izmene su unesene u teorijsku i praktičnu obuku, ali i u kategorizaciju vozačkih dozvola, pa ćemo tako, umesto sadašnjih, imati više detaljnijih oznaka, u zavisnosti od tipa vozila i njihovih karakteristika.
Milenko Jezdimirović, predsednik Udruženja auto-škola pri Privrednoj komori Beograda, kaže za „Alo!“ da će broj obaveznih školskih časova obuke iz vožnje, umesto sadašnjih 40, biti smanjen na 30, ali da će dužina časa sa 45 biti produžena na 50 minuta. To znači da će kandidati za vozače ubuduće provoditi 25 punih sati na drumu, što je pet sati manje nego dosad. Međutim, on dodaje da će cena pojedinačnog časa biti mnogo veća od one koju danas naplaćuju pojedine auto-škole jer će minimalnu cenu časa određivati Vlada Srbije, a ta cena će morati da bude ekonomska.
Juniori bez kapi piva
Vozači mlađi od 18 godina dobijaće prvo probnu vozačku dozvolu koja će važiti jednu do dve godine, u zavisnosti od toga da li su u tom periodu pohađali seminare iz bezbednosti saobraćaja.
Zakon je stroži prema mladim vozačima na taj način što je maksimalan broj kaznenih poena za gubljenje dozvole, umesto 18, koliko važi za starije vozače, smanjio na devet. Takođe, „probni vozači“ neće smeti da imaju ni trunke alkohola u krvi i neće smeti da budu ni pod minimalnim dejstvom narkotika, kao ni da koriste telefon i druga sredstva za komunikaciju za vreme vožnje.
Neće smeti da voze bez prisustva osobe koja ima dozvolu za B kategoriju bar pet godina, a zabranjena im je i vožnja između 23 i 5 časova. Vozač koji ima probnu vozačku dozvolu neće smeti da vozi brzinom većom od 90 odsto od brzine koja je dozvoljena na delu puta kojim se kreće.
- Na osnovu svog iskustva u auto-školi, mislim da cena jednog časa vožnje neće biti manja od deset evra. To znači da bi 30 časova vožnje koštalo 300 evra, na šta treba dodati troškove teorijske obuke, testova, polaganja i PDV-a od 18 odsto, ali sad ne mogu da procenim koliko će to ukupno iznositi - kaže Jezdimirović.
Teorijska nastava, koja sada nije obavezna, postaće obavezna i moraće da se odsluša i položi pre izlaska na časove vožnje. Od trenutka prijavljivanja za polaganje, kandidat će morati da položi vozački u roku od godinu dana, na koliko je produžena važnost lekarskog pregleda. Maksimalan broj negativnih poena na testu biće, kao i dosad, deset odsto, ali će najverovatnije kriterijum na praktičnom delu biti stroži.
- Od novina treba pomenuti i obuku i ispit iz prve pomoći, koju će sprovoditi lekari Crvenog krsta i koja će, takođe, morati da se obavi pre polaganja praktičnog dela - dodaje Jezdimirović.
Preuzeto sa www.alo.rs
Нема коментара:
Постави коментар