Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

уторак, 19. мај 2009.

Fox, Volkswagen

Najjeftiniji Folksvagenov model je pametni mali automobil – u stilu svog imena koje znači „lisica“. Ali, na supertestu nas je nervirao mnogim nedostacima.
Nisu svi „folksvageni“ izdržljivi, kvalitetni, dugovečni. To se videlo na našem testu više puta na primerima „turana“, „pola“, pa i „pasata“. Što je kilometraža rasla, slabila je pouzdanost automobila iz fabrike visoke reputacije. A najgore je bilo kada se sasvim približio kraj maratona – ciljna „vrpca“ razapeta je na 100.000 „pretrčanih“ kilometara. Samo je „golf V“ apsolvirao tu distancu kao neumorni maratonac kojem ni dvostruko duža deonica ne bi predstavljala napor. Bio je to rezultat koji je zaslužio aplauze. Otuda i radoznalost kako će se pokazati „mališan“ u porodici – „foks“. To je jedini „folksvagen“ koji je jeftiniji od 10.000 evra.

Kada je stigao u našu test flotu, dobro smo ga odmerili. Aha, dužina 3,83 metra, malo viši nego što smo navikli, uz to još iz Brazila. Nije valjda da nosi sa sobom i neke egzotične bolesti? Žuticu nije imao, iako mu je boja, nalik na poštansko sanduče, na to ukazivala. No, prvi „EKG“ je pokazao da je sasvim dobrog zdravlja – potrošnja od šest litara, besprekoran zaustavni put, ubrzanje koje je potpuno u redu za motor snage 55 „konja“. Osim toga, pokazao se i kao sasvim pogodan za duža putovanja. Doduše, pri forsiranom tempu na autoputu ovaj „mališan“ počinje da „pije“ i do devet litara. S druge strane, u „foksu“ se sedi udobno, postoji mnogo pregrada za sitnice i ima čvrsto ogibljenje. Sa takvim utiscima stigao je na startnu poziciju.
U prvim kilometrima testa kolege iz redakcije su ga sa radoznalošću izlagale raznim iskušenjima i upisivali utiske u dnevnik testova: zadnja klupa podesiva po dužini, neočekivano mnogo mesta za glave putnika pozadi, dinamičan trocilindrični motor – sve za pohvalu. Oni kojima se sviđa ovakav 1,2-litarski agregat spremni su da zanemare njegov jedinstven zvuk, a hvale njegov kultivisan rad.
Prva ozbiljna provera usledila je posle pređenih 15.017 kilometara. Upravo na putu ka redovnom servisu otkazao je servo uređaj upravljača. Dobro, „foks“ ima uzane točkove i ne treba vam mnogo snage ni bez servo pumpe da biste okrenuli volan u željenom smeru. Ali, kada se tako nešto desi, vozač se ipak neprijatno iznenadi.

Pri kretanju otkazuje servo

Samo pet minuta kasnije upravljač se ponovo okretao kao podmazan. Čudno, možda će u servisu znati to da objasne? Ali, ne, rutinska provera nije otkrila nikakav kvar.
Zatim je naš kolega zaboravio ključeve „foksa“ u jakni koju je stavio u veš mašinu. To svakome može da se desi. Zamena ključeva sa daljinskom komandom nije bila toliko skupa, ali je označila početak drugih problema. Još dva puta tokom supertesta daljinska komanda brave ostavila nas je na cedilu – čak i bez prethodnog prokuvavanja u mašini za veš. Bile su to sitnice koje i te kako idu na nerve.
A još pre nego što je došao do polovine maratonske distance, „foks“ je zaradio ogrebotine pri parkiranju, i to dvaput zaredom, što baš ne ide u prilog preglednosti karoserije. „Za jedan mali gradski automobil, vrlo je nepregledan“, zapisao je naš urednik u dnevnik testova. Ipak, većina naših kolega ocenila je ovaj auto pozitivno. Hvalospevi o „besprekornoj završnoj obradi u unutrašnjosti“, nadovezivali su se na ocenu da „prosečnom vozaču više od ovih kola i nije potrebno“.

Osigurač ukida brisač

Međutim, pri pređenih 53.019 kilometara kao da je „foksu“ slava udarila u glavu. Počela je da se pali signalna lampica ESP uređaja. Šta nam to govori? Da li to našem maratoncu ponestaje kondicija?
Pomaže nam pauza. Onda ponovo startujemo motor. Izgleda da je to ulilo novu snagu ovom „samba igraču“. Ali, malo, malo, pa se signalna lampica ESP sistema ponovo palila, a zatim je počelo da svetluca upozorenje za proveru centralne elektronske jedinice motora. Prvi put su se među nama javile sumnje: da li će „mali maratonac“ da izdrži naš supertest?
Do kraja je ostalo još dobrih 30.000 kilometara. A tada je pregoreo i osigurač broj 18. On je odgovoran za rad brisača. U redu, i to je bila sitnica. Ali, ona baš može da vas iznervira, naročito zato što baš tada, kao po pravilu, počne da pada kiša. Automobil je još jednom morao u servis. Na kraju smo izračunali: na svakih osam nedelja „foks“ je morao kod majstora. To je svakako previše. Pogotovu zbog toga što su poslednji kilometri pokazali očigledne znake zamora našeg „maratonca“: lampica temperature motora je gorela, a auto nas je mučio jer nismo smeli da vozimo brže od 120 km/h.
Pokušaji da otklonimo kvar nisu urodili plodom. Majstori u servisu su se trudili, ali uzrok nisu pronašli. Tek prilikom redovnog servisa na 91.193 kilometra jedan mehaničar je ustanovio da se motor pregreva zbog neispravnog termostata. Preventivno su nam u servisu, tom prilikom, zamenili čitavu glavu cilindara. Očigledno su imali iskustva, jer je sličan kvar kod drugih „foksova“ izazivao upravo i kvar glave motora. Na kraju se pokazalo da ni tu nije bio kraj „lancu kvarova“. Stradao je i katalizator. Tako je „foks“ ipak uspeo da se nekako dokopa do cilja, ali se zbog rezultata našao među poslednjima.

Tipičan VW: u osnovi zdrav, ali...


Pri redovnoj kontroli posle rasklapanja vozila odrekli smo se uobičajenog testa izduvnih gasova jer je neposredno pre kraja supertesta zamenjen katalizator. Merenje snage takođe nije bilo potrebno, jer smo pred kraj testa dobili novu glavu cilindara. Tako nam je posle supertesta „foks“ uštedeo jedan deo truda. Ali, zato je sve drugo bilo kontrolisano po uobičajenoj proceduri u DEKRA institutu. Automobil se pri tom solidno pokazao. Čak bolje nego što bi se iz naše priče o maratonskom testu moglo zaključiti. Samo na dva mesta jasno su se uočavali tragovi velike kilometraže: tkanina na sedištima se isteglila i dobila falte, a na potisnoj ploči kvačila videli su se znaci prekomernog trošenja. I sedišta i kvačilo bili su, međutim, još u „voznom stanju“, ali su pokazivali tragove napornog „maratona“. Oni su se primećivali i na držačima vrata, koji su klaparali. Menjač se spolja „oznojio“, odvodi za vodu na karoseriji su se zapušili, a na obe osovine pojavili su se tragovi spoljne korozije na nosačima oslanjanja. Nasuprot tome, „srce“ vozila bilo je u odličnom stanju. Klipovi i cilindri bili su u fabričkim tolerancijama, a na zupčanicima i sinhronima menjača nisu se videli tragovi prekomernog trošenja. Dakle, na kraju je to bio tipičan supertest jednog VW-modela: u osnovi zdrav, ali sa sitnim manama koje mogu da nerviraju.

Rezime

Mali kvarovi, veliko nerviranjeStatistika pokazuje da je „foks“ svaka dva meseca morao u servis. Najčešće zbog sitnica, ali i to košta u vremenu i novcu. Pri tome se pokazalo da uočene mane na našem supertestu nisu izuzetak, nego pravilo. To pokazuju brojne primedbe čitalaca u našoj rubrici „Sanduče za vaše brige“. U međuvremenu, Folksvagen je otklonio neke slabe tačke, kao što je, recimo, daljinska komanda brave koja je stalno otkazivala. Ipak, danas je vreme štednje i masovnijeg prelaska na manje automobile, pa „foks“ doživljava drugu mladost i dosta je tražen. Njegov naslednik od 2011. godine pripada „Up!“ familiji. Nadamo se da će tada i kvalitet krenuti „up“, to jest nabolje.

http://www.polovniautomobili.com/auto-bild/2009-maj-lisica-ide-pa-stane/index.php

Нема коментара:

Постави коментар

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444