Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

петак, 8. мај 2009.

Fijat bi da zatvori jedan pogon Opela

Fijat bi da zatvori jedan pogon Opela

Pogoni u Bohumu, Riselshajmu i Ajzenahu biće sigurni. Budućnost fabrike u Kajzerslauternu je neizvesna, piše nemačka štampa o planovima Fijata da preuzme Opel.

Šefovi Fijata predstavili su juče (4.5.) u Berlinu plan preuzimanja Opela. U slučaju da se to dogodi - pogonu u Kajzerslauternu preti zatvaranje, najavio je šef Fiata Serđo Markione prilikom susreta sa ministrom nemačke privrede Karlom Teodorom Gutenbergom. To bi pogodilo 3.300 zaposlenih. Za tri druga proizvodna pogona u Riselshajmu, Bohumu i Ajzenahu sigurno je da bi opstali, ali garancije za posao nema, piše Zidojče cajtung.

Ministar privrede Gutenberg posle sastanka sa Markioneom rekao je da je „koncept interesantan“, ali da mora biti do detalja proveren. U slučaju preuzimanja Fijat bi zadržao marku Opel i tri pogona za završnu montažu. Prema viđenju Italijana, objasnio je ministar, postoji potreba za konsolidacijom. Kajzerslautern bi mogao biti pogođen - u pogonima Opela u ovom gradu proizvode se motori. Šef Opela u Kajzerslauternu Alfred Kingel i pokrajinska vlada Rajnland Pfalca najavili su žestoki otpor protiv Fijata.



Tojota objavila gubitke

Tojota objavila gubitke
Toyta Crown
Tojota ove godine očekuje još veće gubitke
Najveći proizvođač automobila na svetu, japanska Tojota, prijavila je prve godišnje gubitke u gotovo 60 godina.

Gubici iznose oko 4,4 milijarde dolara, što je mnogo više nego što je kompanija predviđala. Izvršni direktor Tojote Kacuaki Vatanabe izjavio je da je kompanija žrtva globalne ekonomske krize:

"Finansijska kriza, koja je počela u Americi, postala je u drugoj polovini fiskalne godine još dublja. Ekonomska kriza proširila se ne samo na Evropu, već i na zemlje koje izvoze sirovine i zemlje u razvoju, a automobilska industrija u celom svetu je doživela smanjenje potražnje. Rezultat je da je naša prodaja u celom svetu, počev od SAD, pala."

Tojota je u proteklih 12 meseci prodala milion automobila manje nego u prethodnom periodu. Analitičari ocenjuju da će japanska kompanija morati da zauzda planove za ekspanziju i da nastavi da ulaže u popularne automobile koji malo troše.

Još jedna popularna japanska kompanija, Tošiba, beleži gubitke, posle pada prodaje od 13 procenata. Tošiba navodi da će prikupiti do pet milijardi dolara izdavanjem novih deonica.

четвртак, 7. мај 2009.

Tata Motors prodao 200.000 Nanoa

Kompanija Tata Motors, najveći indijski proizvođač automobila, dobila je porudžbine za 203.000 automobila Nano u vrednosti od 510 miliona dolara (25 milijardi rupija) za svega tri sedmice prodaje u aprilu, ali je proizvođač najjeftinijeg vozila na svetu u stanju da isporuči svega 100.000 kola do kraja 2010. godine.

Osnovna verzija narodnog vozila Nano košta oko dve hiljade dolara (100.000 rupija), a budući kupci su za rezervaciju novog vozila morali da uplate 95 odsto cene.

Isporuke vozila počinju u julu, kada će Tata na lutriji izabrati pojedince koji će prvi dobiti nov automobil.

Polovina porudžbina odnosi se na nešto luksuzniju i skuplju deluks verziju vozila sa klimom i električnim podizačima stakala od 185.000 rupija, za čiju je rezervaciju moralo da se izdvoji 140.000 rupija, dok se ostalih 30 odsto prijavilo za nešto skromniji model.

Zanimljivo je da se svega 20 odsto kupaca izjasnilo za najjeftiniju verziju od 2.000 dolara, navodi Bi-Bi-Si u izveštaju iz Nju Delhija.

Uprava privatne kompanije zadovoljna je dosadašnjim porudžbinama i očekuje da će posao sa Nanom dobro proći, uprkos globalnom padu potražnje za vozilima.

Predsednik i vlasnik Tate, Ratan Tata, izjavio je da je kompanija uspela da proizvede "bezbedan, prihvatljiv i komforan" automobil za indijske porodice.

Nano sa četvoro vrata može da primi pet putnika, ali nema dovoljno prostora za prtljag. Analitičari procenjuju da je jeftino vozilo unelo pravu revoluciju u automobilsku industriju, pružajući šansu siromašnijim slojevima da se domognu prvog četvorotočkaša.

Indija ima visoku stopu tražnje za automobilima, tako da je u prošloj finansijskoj godini prodato 1,5 miliona putničkih automobila. Zbog ograničenih kapaciteta proizvodnje Nanoa, prodaja je bila ograničena samo na period od 9. do 25. aprila.

Tata je u poslovnoj godini koja je završena marta 2008. godine zaradila 8,8 milijardi dolara, ali se još bori da otplati dve milijarde od tri milijarde dolara kredita, podignutog za kupovinu britanskih kompanija Jaguar i Land rover od američkog Forda 2008. godine.

Saznajte više o modelu Tata Nano


b92

Audi A3 hibrid stiže 2012. godine

Audi A3 hibrid stiže 2012. godine

Proizvođači u poslednje vreme predstavljaju sve veći broj hibridnih modela, koji obuhvataju čak i manje sportske automobile poput Nissana 370Z, a Audi će ovoj listi pridodati model A3.

Hečbek sa električnim i benzinskim motorom koristiće adaptiranu verziju Volkswagenovog TwinDrive električnog motora.

TwinDrive sistem predstavlja osnovu novog Golfa na hibridni pogon, a trenutno se testira u modelu Seat Leon.

Ovaj sistem isporučuje 40 KS, što predstavlja polovinu snage sistema koji se nalazi u Golf konceptu predstavljenom 2008. godine. Nakon gubitka snage vozilo će nastavljati da pokreće mali četvorocilindrični dizel ili benzinski motor od kojih će najslabiji imati 105 KS i biće u stanju da razvije 168 kilometara na sat.

Unutar TwinDrive sistema nalazi se pakovanje litijum-jonskih baterija snage 12kWh uz pomoć kojih je automobil u stanju da pređe 48 kilometara bez pomoći standardnog motora.

Očekuje se da će se Audi A3 na hibridni pogon na tržištu pojaviti do 2012. godine.


b92

Ujedinjenje 10 automobilskih marki

Ujedinjenje 10 automobilskih marki

Porsche i Volkswagen su konačno raščistili situaciju, te će sve brendove ujediniti pod jednu „kapu“.

Nova grupa će pod svojim okriljem imati 10 brendova, s tim što će nezavisnost svakog posebno biti osigurana.

VW koncern donosi 9 marki, dok Porsche donosi sebe kroz Porsche Automobil Holding SE, odvojenu holding kompaniju koju poseduju Porsche i Piech porodice.

Ovo je zapravo još jedan korak u nastojanju Porschea da preuzme kontrolu nad Volkswagenom.

Kao što je poznato, proizvođač sportskih automobila poseduje 51 procenat udela u Volkswagenu, ali to u Nemačkoj nije dovoljno da bi se uspostavila apsolutna kontrolu.

Porsche namerava da zauzme 75 procenata kompanije iz Volfsburga kada to ekonomske prilike budu dozvoljavale.

Međutim, kao „trn u oku“ ostaje Donja Saksonija, domovina Volkswagena, koja zadržava pravo veta, s kojoj će Porsche morati da se izbori.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Stepway

Kao što se i moglo očekivati, na sajmu automobila u Barseloni, evropskoj javnosti je premijerno predstavljen novi Sandero sa 2 cm većim rastojanjem od tla i "avanturističkim" stajlingom. Reč je o modelu Stepway koji je prethodno lansiran u Brazilu i Argentini pod brendom Renault, gde je do sada prodato 59.000 jedinica.

Kao što se i moglo očekivati, na sajmu automobila u Barseloni, evropskoj javnosti je premijerno predstavljen novi Sandero sa 2 cm većim rastojanjem od tla i "avanturističkim" stajlingom. Reč je o modelu Stepway koji je prethodno lansiran u Brazilu i Argentini pod brendom Renault, gde je do sada prodato 59.000 jedinica.

Fabrički "offroad kit" nalik na onaj koji je svojevremeno imao Renault Megane Scenic RX, kod Stepwaya obuhvata 16-inčne naplatke od lake legure, plastične obloge lukova točkova i bokova, matirane metalik oplate na branicima i pragovima, sjajno hromirani završetak izduvne cevi, srebrno-metalik finiš na ručkama vrata, retrovizorima i krovnim šinama.

Prednji farovi su dobili tamno obojene elemente koji daju sportsku notu, a donji deo branika ukrašava krupna saćasta struktura otvora za vazduh.

Unutrašnjost je pretrpela kozmetičke promene, sa uočljivo belim štepovima na sedištima i dominacijom sivih detalja na centralnoj konzoli, ručkama, ventilacionim otvorima... Što se opreme tiče, za osnovu je poslužio Sandero sa Ambiance nivoom opreme (centralna brava, servo upravljača) kome je dodat par prednjih maglenki i vazdušni jastuk za suvozača, kao i mogućnost selektivnog obaranja zadnje klupe ispred 320-litarskog prtljažnika.

Potencijalnim kupcima, koje Dacia identifikuje među mlađom populacijom, ostavljen je samo izbor metalik boje i pogonskog goriva.

"Paletu" čine 2 sive i jedna crvena (kao na fotografiji), te jedan benzinski (1.6MPI) i jedan dizel (1.5 dCi) motor, snage 90, odnosno 70 konjskih snaga.

Dačijin Sandero Stepway je potencijalni bestseler u klasi gradskih automobila koji su i zvanično namenjeni vožnji po lošijim putevima.

Po koncepciji sličan dvojcu SX4/Sedici koji se proizvodi u susednoj Mađarskoj, Sandero Stepway po tradiciji rumunske fabrike donosi i nešto nižu cenu za dobro motorizovanu lepuškastu karoseriju jednostavne i robustne konstrukcije sa trogodišnjom garancijom.

Ako se odabere u varijanti sa dizel motorom što troši 5,3 l/100km, Stepway je jedan od najekološkijih malih automobila sa terenskim izgledom jer emituje 140 grama ugljen dioksida po pređenom kilometru.

U prodajnim salonima širom Evrope Stepway će se pojaviti na jesen.

Piše: Nikola Stojanović

уторак, 5. мај 2009.

Toyota otvorila novi prodajni i servisni objekat u Kragujevcu

Toyota otvorila novi prodajni i servisni objekat u Kragujevcu

U prostorijama novootvorenog salona u hali Jezero, odrzana je konferencija za predstavnike medija povodom početka rada prodajnog i servisnog centra Toyote u Kragujevcu. Konferenciji su prisustvovali predstavnici preduzeća Sanel - "Tojotinog" ovlašćenog partnera za grad Kragujevac i region Šumadije, predstavnici Toyota Srbije i Kliničkog centra u Kragujevcu.

Na površini od 200m² izlagaće se 6 modela iz "Tojotine" ponude a svim zainteresovanim strankama su na raspolaganju i 3 test vozilaNovi "Tojotin" partner - preduzeće Sanel d.o.o. je porodična firma osnovana 1992. godine čija je osnovna delatnost veleprodaja rezervnih delova, ulja i autokozmetike poznatih svetskih proizvođača. Sanel se do danas razvio u preduzeće koje zapošljava 60 radnika sa tendencijom stalnog kadrovskog poboljšanja. Poseban akcenat poslovne politike stavlja se na ulaganje u informacionu tehnologiju i obrazovanje zaposlenih čime se dugoročno podize ukupan kvalitet trzišnog nastupa i broj zadovoljnih kupaca.

Salon "Tojote" se nalazi u sportskoj hali Jezero u Kragujevcu i nosi naziv Toyota Kragujevac, čime se daje naglasak da prodajni objekat u potpunosti ispunjava standarde kvaliteta koje propisuje Toyota. Na površini od 200m² izlagaće se 6 modela iz "Tojotine" ponude a svim zainteresovanim strankama su na raspolaganju i 3 test vozila.

Servis vozila se nalazi u okviru kompanije Sanel Kragujevac na lokaciji Liparska kosa 20. U servisnoj radionici sa 3 radne pozicije moguće je obaviti sve vrste mehaničarskih i električarskih intervencija u garantnom i vangarantnom roku.

Rukovodstvo preduzeća Sanel d.o.o odlučilo je da, shodno današnjim uslovima zivota i ekonomskoj situaciji, ne priredi glamurozno otvaranje već da sredstva namenjena u tu svrhu u iznosu od 300.000 dinara ustupi kliničko-bolničkom centru, odeljenju porodilišta za kupovinu neophodne opreme. Donacija je namenjena podizanju kvaliteta i uslova za rad u porodilištu Kragujevca.

Toyota u Srbiji konstantno radi na unapređenju svojih usluga radi postizanja potpunog zadovoljstva svojih klijenata, kao i na priblizavanju klijentima širom Srbije. Sledeći ovu politiku, u maju mesecu, u Nišu i Čačku je predviđeno otvaranje 2 potpuno nova prodajno-servisna centra "Tojote".

General Motors dobio jos dve milijarde dolara federalnih zajmova

General Motors dobio jos dve milijarde dolara federalnih zajmova

Ministarstvo finansija SAD saopštilo je da je Dzeneral motorsu (General Motors Corp.) dalo još dve milijarde dolara federalnih zajmova za pomoć u restrukturiranju.

Ministarstvo je navelo da je novac isplatilo Dzeneral motorsu u sredu čime je ta kompanija dobila ukupno 15,4 miijarde dolara vladine pomoći.

U vladinom izveštaju objavljenom ranije ove nedelje navodi se da je ministarstvo pripremilo za Dzeneral motors još pet milijardi dolara federalnih zajmova i Krajsleru (Chrysler) još 500 miliona dolara finansijske podrške kako bi izvršili restrukturiranje pre zadatog roka.

Dzeneral motors je u planu za restrukturiranje podnetom vladi u februaru naveo da mu je potrebno dve milijarde dolara zajmova u martu i 2,6 milijardi dolara u aprilu, ali je prošlog meseca saopšteno da zahvaljujući smanjenju troškova nije bila potrebna martovska rata.

Generalni direktor komapnije Fric Henderson izjavio je prošle nedelje da će Dzeneral motorsu biti potrebno 4,6 milijardi dolara u drugom kvartalu ove godine.

Kompanija je pored 15,4 milijarde dolara dobila još šest milijardi dolara pomoći. Dzeneral motros je trazio ukupno 30 milijardi dolara pomoći, ali za sada nije poznato koliko će vlada dati novca.

Vlada u Vašingtronu je kao uslov za davanje pomoći zahtevala zamenu duga za akcije, ukidanje neprofitabilnih modela, smanjenje troškova rada i restrukturiranje kompanije.

Dzeneral motors mora do 1. juna, a Krajsler do 30. aprila da završi strukturne promene koje trazi vlada SAD.

Izvor: AutoNews.com

Kina postala vodeće trziste automobila

Kina postala vodeće trziste automobila

Istovremeno sa razvojem velike krize u autoindustriji, Kina je u 2008. postala vodeće svetsko trzište automobila, pretekavšu Nemačku i SAD, čije se posrnule industrije automobila bore da prezive u uslovima sadašnje ekonomske krize.

Luksuzna vozila, koja se nagomilavaju u evropskim lukama i parkovima automobila, sve više privlače kineske kupce sa dubokim dzepom.

Lane je Kina povećala svoj udeo na svetskom trzištu automobila na 17,2 odsto i iza sebe ostavila Nemačku, sa učešćem od 14,7 odsto i SAD, s udelom od 14,6 procenata.

Na kineskom trzištu je u martu, prema podacima kineskog udruzenja autoindustrije, prodato rekordnih 1,11 miliona novih automobila

Izvor: AutoNews.com

Proizveden 10-milioniti Opel u Saragosi

Proizveden 10-milioniti Opel u Saragosi

Sa proizvodnih traka Opelove fabrike u španskoj Saragosi danas je sišao jubilarni, 10-milioniti Opel proizveden u toj fabrici.

Slavljenik je Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI sa motorom od 55kW/75KS, koji na 100 km (po fabričkim podacima) troši 4,1 litara goriva i emituje samo 109 grama CO2 po kilometru.

Inače, fabrika u Španiji (otvorena 1982. godine, 7000 radnika, kapacitet 485.000 vozila godišnje), pored standardne Corse, proizvodi i njenu sportsku OPC verziju, kao i modele Meriva i Combo.

Od tih 10 miliona Opela, 8.436.129 su Corse, 978.200 Merive, 128.304 Comba, 250.728 Tigri, 153.908 Kadetta i 52.731 Astra.

Izvor: AutoBlog.co.yu

Obama potvrdio dogovor Fijata i Krajslera

Obama potvrdio dogovor Fijata i Krajslera

Američki "Krajsler" proglasiće privremeno bankrotstvo i izvršiti reorganizaciju kako bi postigao dogovor sa italijanskim "Fijatom", rekao Barak Obama. Dogovorom dve kompanije biće smanjen broj dilera, ali kratkoročno ne bi trebalo da dođe do otpuštanja radnika.

Predsednik SAD Barak Obama rekao je da će američka automobilska kompanija "Krajsler" proglasiti privremeno bankrotstvo, kako bi izvršila reorganizaciju, neophodnu da bi se postigao dogovor sa italijanskim "Fijatom", prenela je agencija Rojters.

Obama je rekao da će se "Krajsler" bankrotstvo proglasiti u skladu sa Članom 11 Zakona o bankrotstvu, jer kompanija nije uspela da se dogovori sa poveriocima o otpisu dugova, kako bi dogovor sa "Fijatom" bio moguć.

Bela kuća je navela da je "radila naporno da se ovo ne desi", ali da nije bilo volje od strane fondova da se otpišu dugovi "Krajslera", dodavši da bi ceo postupak trebalo da traje između 30 i 60 dana.

"Drago mi je da objavim da su 'Krajsler' i 'Fijat' sklopili partnerstvo koje ima velike šanse na uspeh", izjavio je američki predsednik Barak Obama. "Partnerstvo će 'Krajsleru' dati ne samo šansu da opstane, već i da napreduje u globalnoj auto industriji", istakao je Obama. Udruzivanjem "Krajslera" sa "Fijatom" biće formiran šesti po veličini svetski proizvođača automobila, prenela je agencija Rojters.

"Fijat" će uneti u zajedničku kompaniju "milijarde dolara" vrednu tehnologiju, kako bi pomogao "Krajsleru" da u fabrikama u SAD proizvodi energetski efikasnija vozila, a uz to će imati pravo da izabere tri direktora "Krajslera".

Uprkos intenzivnim pregovorima tokom nekoliko poslednjih sedmica, "Krajsler" nije uspeo da dobije punu podršku svojih kreditora kako bi izbegao prvo bankrotstvo među velikim američkim proizvođačima automobila.

"Fijat" bi mogao postati većinski vlasnik "Krajslera" nakon što otplati vladine zajmove, preneo je Rojters. Proglašenje bankrotstva uzdrmaće celokupnu autoindustriju uključujući "Krajslerove" rivale, isporučioce delova, dilere i stotine hiljada onih koji zive od rada u tom sektoru.

U okviru tog bankrota, američka vlada će obezbediti do 3,5 milijarde dolara za finansiranje poslovanja kompanije dok traje proces bankrotstva i do 4,5 milijardi dolara za finansiranje reorganizacije.

Bankrotstvo "Krajslera" nije sprečilo njegovo udruzivanje s "Fijatom" koje će kombinovanoj grupaciji omogućiti prodaju od oko 4,16 miliona vozila godišnje. Zajednička kompanija bi vremenom trebalo da smanji broj dilera, ali kratkoročno ne bi trebalo da dođe do otpuštanja radnika.

Prema dogovoru, "Fijat" bi trebalo da postane vlasnik oko 20 odsto deonica "Krajslera".

Partnerstvo "Krajslera" i "Fijata" pitanje opstanka

Za "Krajsler" je partnerstvo sa "Fijatom" pitanje opstanka. Međutim, dogovor sa Italijanima nije jedini uslov koji američka kompanija treba da ispuni da bi prezivela.

Kada se, suočeno sa propašću kompanije, rukovodstvo "Krajslera" obratilo američkoj vladi za pomoć, administracija predsednika Baraka Obame je odgovorila potvrdno, ali uz određene uslove.

"Krajsler" će dobiti pomoć drzave ako izvrši ozbiljne promene u svojoj strukturi, reši problem velikih dugova i nađe partnera od koga će preuzeti tehnologiju za proizvodnju manjih vozila, jer velika, sa velikom protrošnjom, koja sada proizvodi, jednostavno nemaju prođu".

Analitičar Bi-Bi-Si-a Teo Leget ocenio je ranije da će dogovora sa "Fijatom" najverovatnije biti, ali da je pitanje da li će biti postignut u roku koji je odredila američka vlada.

"Krajsler" je, uz posredovanje Vlade, postigao dogovor sa velikim investicionim bankama, kojima je dugovao oko sedam milijardi dolara. Oko pet milijardi duga je otpisano. Postignut je i dogovor sa sindikatima.

Međutim, kompanija nije uspela da se dogovori sa još oko 40 investicionih fondova kojima duguje manje novca. Kompanija će, prema mišljenju Legeta, pokušati na sudu da primora "tvrdoglave" kreditore da popuste.

Izvor: CNN.com

Nova Mercedes-Benz E-Klasa: opsta bezbednost, najvisi nivo komfora i do 23 procenta ustede goriva


Nova Mercedes-Benz E-Klasa: opsta bezbednost, najvisi nivo komfora i do 23 procenta ustede goriva


Sa novom E-Klasom, Mercedes-Benz predstavlja “pacemaker” na polju bezbednosti, komfora i zaštite okoline u ovom segmentu vozila. Sa više od 20 novih ili usavršenih tehničkih rešenja, ova limuzina i dalje zadrzava svoje vodeće mesto u klasi luksuznih vozila.

Ona sadrze jedinstvene inovacije u polju bezbednosti u toku voznje koje nisu na raspolaganju ni kod jednog drugog proizvođača automobila na svetu, u ovoj kombinaciji. Na primer, oprema obuhvata standardni sistem prepoznavanja zamora Attention Assist, adaptivni system farova i automatsko kočenje u kritičnim situacijama, koje se aktivira ukoliko postoji opasnost od udesa.

Mercedes-Benz je usavršio već zavidni komfor E-Klase pri duzim putovanjima, i u novom modelu, uključujući inteligentnu tehnologiju karoserije sa još 30 procenata više čvrstoće, dodatno unapređenim sedištima i novo razvijenim oslanjanjem čiji se amortizeri automatski prilagođavaju trenutnoj situaciji u voznji. Opcionalno vazdušno ogibljenje sada radi zajedno sa elektronskim sistemom oslanjanja.

Izvanredna bezbednost i komfor E-Klase odgovara ekološkoj kompatibilnosti i ekonomiji: 4 i 6-cilindrični motori su opremljeni sistemima direktnog ubrizgavanja goriva, i troše do 23 procenta manje goriva nego ranije. Kombinovana NEDC potrošnja novog 4-cilindričnog dizel motora je samo 5,3 litara na 100 kilometara, što odgovara 139 grama CO2 po kilometru. Svi motori za novu E-Klasu ispunjavaju EU5 standarde emisije izduvnih gasova, a u slučaju E 350 BlueTEC emisija izduvnih gasova se već kreće ispod EU6 limita, koji je planiran za 2014 godinu.


Motori: novi CDI 4-cilindrični agregati sa potrošnjom goriva od samo 5,3 litra i 139 grama CO2 po kilometru

Sa tri potpuno novo razvijena 4-cilindrična motora, E-Klasa takođe ostaje jednu generaciju ispred po pitanju dizel tehnologije. Ovi motori poseduju poslednju generaciju common-rail direktnog ubrizgavanja, brze piezo-električne brizgaljke, unapređeni sistem povrata izduvnih gasova i inovativni sistem twin-turbo punjača, što im pruza brzi odziv i dobre karakteristike performansi. Kada bi se to prikazalo u brojevima, E 250 CDI sa 150 kW/204 KS i 500 Nm razvija 25 procenata veći obrtni moment nego prethodni V6 dizel motor, ali troši oko 23 procenta manje goriva, 5,3 litra na 100 kilometara (kombinovana NEDC potrošnja). Ovo odgovara 139 grama CO2 po kilometru.

Novi 4-cilindrični dizel motor takođe pokreće i E 220 CDI sa 125 kW/ 170 KS i E 200 CDI sa 100 kW/136 KS, takođe sa potrošnjom goriva od samo 5,3 litra na 100 kilometara.

Najsnazniji među dizel modelima nove E-Klase je 6-cilindrični E 350 CDI sa snagom od 170 kW/231 KS, a koji troši 0,5 litara na 100 kilometara manje goriva nego prethodni E 320 CDI. Od jeseni 2009. god V6 dizel agregat će takođe biti u ponudi kao i BlueTEC model sa najboljom tehnologijom kontrole emisije izduvnih gasova u svetu. E 350 BlueTEC razvija 155 kW/211 KS i ispunjava EU6 standarde emisije izduvnih gasova, koji su planirani za 2014. god. Sve ostale varijante motora u novoj E-Klasi ispunjavaju EU5 standarde.


Ušteda goriva

Pored motora, BlueEFFICIENCY paket za E-Klasu je u dobrom delu odgovoran za značajno smanjivanje potrošnje goriva. Inzenjeri iz svakog odeljenja razvoja su radili zajedno na optimizaciji agregata i komponenata, radi uštede goriva smanjenjem tezine, novih oblika, unapređene funkcije ili efikasnosti menadzmenta energije.

Posao koji su obavili u vazdušnom tunelu je bio delimično uspešan, sa koeficijentom otpora vazduha od samo 0.25, nova E-Klasa je najaerodinamičnija limuzina na svetu u klasi luksuznih vozila. Ona poboljšava već dobru cW vrednost prethodnog modela za dodatna četiri procenta, što predstavlja uštedu u gorivu od oko 0.25 litara na 100 kilometara pri voznji vozila na autoputu pri brzini od oko 130 km/h. Aerodinamika je na primer unapređena varijabilnim zaluzinama ventilatora, koje kontrolišu protok vazduha prema prostoru motora u zavisnosti od potrebe.

Ostale BlueEFFICIENCY mere sadrze novo razvijene pneumatike koji poseduju do 17 procenata manji otpor kotrljanja, kontrola uštede energije generatora, pumpe za gorivo, kompresora za klima uređaj i servo upravljač, kao i ECO Start/Stop funkciju koja isključuje motor nove E 200 CGI pri praznom hodu. Displej na brzinometru informiše vozača koliko se goriva trenutno troši (na 100 kilometara), i kada bi trebao da izvrši promenu u viši stepen prenosa u interesima ekonomičnog i ekološkog stila voznje.

Tekst: Nikola Janković / Fotografije: Mercedes-Benz Srbija

Opel primio preko 100.000 narudzbina za Insigniju

Opel primio preko 100.000 narudzbina za Insigniju


Evropski auto godine za 2009 je i prvi izbor evropskih kupaca. Zahavaljujući spektakularnom lansiranju Insignije, Opel sada vodi u srednjem segmentu automobila u Evropi.

U prvom kvartalu ove godine, Opel nadilazi svu konkurenciju u središnjem segmentu u Evropi. Početak prodaje u većini europskih trzišta je u januaru. Zbog visoke potraznje za novim modelomu u gami Opel-a, tri proizvodne smene će biti uvedene u fabrici Rüsselsheim u maju. Opel je već primio preko 100.000 narudzbina za Insigniju.

"Insignia pokazuje vrlo dobar potencijal osvajanja, prema kupcima klasičnih premijum brandova", kaze Alain Visser, Vice President Opel-a ". "On je simbol naših performansi i sposobnosti - on pokazuje šta Opel moze uraditi."

U Nemačkoj Opel je napravio snazan prodor u središnjem segmentu automobila. Prodaja u prvom kvartalu je skočila 82 posto u odnosu na isti period prošle godine. Vrhunska tehnologija u Insigniji je naročito popularana. "Na taj način, auto za autom, Opel moze dostići veće uspehe sa Insignijom nego sa prethodnim modelom. To je vrlo vazno za Opelovu budućnost ", Visser, dodaje.

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444