субота, 17. јануар 2009.

Fiat Srbija testirao radnike

Fiat Srbija testirao radnike
Druga faza pripreme fabrike automobila za proizvodnju obuhvatila je testiranje radnika, koji su do sada bili zaposleni u fabrici automobila. Ovim testovima su podvrgnuti radnici direktno vezani za proizvodne trake, ali i radnici obezbeđenja, kontrole proizvodnje i tzv. bele kragne, odnosno inženjeri i menadžment. Nakon završetka testiranje rukovodstvo fabrike će saopštiti koliko od 3.100 radnika ostaje u fabrici. Do sada je 1.200 radnika dobrovoljno napustilo fabriku, tako što su prihvatili otpremninu, a što se tiče planova za zapošljavanje novih radnika još uvek nije poznato koji je broj u pitanju. U martu ove godine bi trebala da započne ponovna proizvodnja automobila, za sada je u pitanju samo jedan model i to Fiat Punto, čija bi planirana godišnja proizvodnja iznosila od 20-40.000 primeraka, sve u zavisnosti od interesovanja tržišta Srbije i zemalja u okruženju. Samo u Kragujevcu bi se vršila proizvodnja Punta, pošto bi se dosadašnje linije za proizvodnju ovog modela u Italiji oslobodile za proizvodnju novih modela. Zbog slabe zainteresovanosti domaćih kooperanata, veći deo delova potrebnih za proizvodnju Punta će se i dalje dopremati iz Italije, a sa osvajanjem proizvodnje u domaćim fabrika uvoz delova i komponenti će biti smanjen. U narednom periodu Fiat treba da isplati ugovorenih 200 miliona evra, koji će biti uloženi u osposobljavanje fabrike za proizvodnju novog modela, a država sa svoje strane treba da prenese svoj udeo od 50 miliona evra, odnosno bivšu fabriku Zastava automobili, u novoformiranu kompaniju Fiat Srbija. Proizvodnja novog modela A klase je najavljena za kraj godine, međutim zbog trenutne finansijske krize tačan datum početka proizvodnje je još uvek neizvestan. Sa uvođenjem još jednog modela u proizvodnju godišnja proizvodnja automobila bi se popela na 200.000 primeraka.

Vi pijete, mi vozimo

Vi pijete, mi vozimo


U prestonici već postoji agencija koja šalje vozača da „veseljake” u njihovom automobilu bezbedno prevezu do kuće

Beograd je, po ugledu na evropske metropole, krajem prošle godine dobio novu uslugu koja će u velikoj meri pomoći smanjenju broja saobraćajnih nesreća. Reč je o usluzi „Bezbedan vozač”, a ideja je da pijane vozače, iznajmljeni (trezan) vozač odveze do kuće.

Dovoljno je, dakle, da vlasnik automobila koji proceni da nije u stanju da upravlja svojim kolima, pozove određeni telefonski broj i dobije dobru zamenu za upravljačem. U roku od nekoliko minuta po njega dolazi vozač na rasklopivom skuteru. Taj skuter se spakuje u prtljažnik klijentovog automobila, a vozač pod dejstvom maligana, sada na zadnjem sedištu, bezbedno stiže do tražene adrese.

Ovu uslugu je pod sloganom „Vi pijete – mi vozimo” pokrenulo dvoje mladih ljudi – Slobodan Bulajić i Maja Vrbanović. Na tu ideju, kažu, došli su pošto se i njima u nekoliko navrata desilo da popiju „čašicu više” u gradu zbog čega nisu bili sasvim u stanju da voze. Dodatni motiv da ideju razrade dobili su kada su saznali da u drugim evropskim metropolama ovakav servis odlično funkcioniše i to godinama unazad. Pri tom je posao plemenit, jer može spasiti život ljudi, a nije isključena i pristojna zarada.

– Cilj nam je pre svega povećanje bezbednosti u saobraćaju. Na putevima Srbije u nesrećama godišnje strada oko 900 ljudi. Oko dve trećine pogine u nezgodama izazvanim vožnjom u pijanom stanju – pričaju nam Bulajić i Vrbanovićeva, suvlasnici firme „Sejf drajver”.

Servis su otvorili 23. decembra prošle godine i za sada imaju četiri vozača. Svaki vozač je opremljen navigacionim uređajem koji pokazuje put do adrese na koju klijent želi da se odveze.

– Ljudi koji voze pod dejstvom alkohola ne žele da se vrate kući bez automobila. Do sada naši vozači nisu imali neprijatnosti, a često nam se događa da Beograđani gotovo ne veruju da ovakva vrsta usluge uopšte postoji – kažu naši sagovornici.

Servis je aktivan 24 časa, baza im je u Savskoj ulici, odakle vozači kreću, jer je najbliže većini popularnih beogradskih lokala i splavova. Cena ovakve usluge je 549 dinara za relacije do sedam kilometara, a raste što je vožnja duža.

– U toku novogodišnje noći imali smo svega četiri poziva. Klijenti koji su do sada koristili naše usluge uglavnom su ozbiljni i odgovorni ljudi, dobro situirani, vole da popiju, ali imali su loša iskustva kada su vozili u takvom stanju – pričaju suvlasnici ove agencije..

Pored usluge prevoženja sugrađana „u veselom raspoloženju”, firma nudi i druge vrste prevoznih usluga.

Objašnjavaju da oni nisu taksisti, jer se prevoz odvija klijentovim automobilom. Za one koji ne žele da ostave svoj automobil na parkingu aerodroma ili sličnim mestima, vozač agencije će klijenta u njegovom automobilu odvesti do odredišta i vratiti mu automobil kući. Takođe, voze decu u obdaniše i školu, vraćaju mušterije kući posle medicinske intervencije ili donošenja lekova, a mogu da odvezu vozilo i do aerodroma, mehaničara ili perionice. U očekivanju predstojećeg, mnogo strožeg zakona o bezbednosti u saobraćaju, ovakva usluga je dobrodošla prestoničkim „veseljacima”.

Preuzeto sa www.politika.rs

петак, 16. јануар 2009.


Peugeot vozila već sada sa umanjenom carinom!
Od 12. januara Peugeot vozila u Verano Motorsu možete kupiti sa cenom koja je sada sa smanjenom carinom.

Uz novi cenovnik Peugeot 206 košta 10.990 evra, Peugeot 308 je 17.990 evra, a cena za Peugeot 407 iznosi 19.990 evra. Ovo nije jedino što Verano Motors nudi, jer su obezbeđene i dodatne povoljnosti za kupovinu vozila sa lagera. Količina ponuđenih vozila je ograničena, pa vam predlažemo da već sada zakažete test vožnju u nekom od prodajnih salona širom zemlje.


Geza Vince
Novi Punto iz Zastave na proleće

Društvo "Fijat automobili Srbija" i fabrika "Zastava auto", preduzeće koje je zaduženo za proizvodnju "zastave 10", potpisaće sledeće nedelje novi ugovor o poslovnoj saradnji, kojim se predviđa značajno povećanje ranije ugovorene proizvodnje ovog modela. Ovaj automobil će ubuduće sa traka silaziti pod oznakom "punto 188", a umesto 7.000 proizvodiće se i do 50.000 vozila godišnje.
Ovo je u sredu dogovoreno na zatvorenom sastanku predstavnika "Zastave", Ministarstva ekonomije i Agencije za privatizaciju sa Đovanijem de Filipisom, generalnim menadžerom preduzeća "Fijat automobili Srbija". Kako je rekao Zoran Radojević, generalni direktor grupe "Zastava vozila", u Fabrici automobila odmah može da se proizvodi oko 20.000 "punta", a uz male dorade postojeće
montažne linije i do 40.000.
- Ukoliko tržište to bude zahtevalo, bez ikakvih problema će se u "Zastavi" proizvoditi 50.000 automobila - kaže za "Novosti" Aleksandar Ljubić, direktor Centra za restruktuiranje Agencije za privatizaciju. - Svi ugovoreni poslovi sa "Fijatom" se odvijaju prema dogovorenoj dinamici i od menadžmenta torinske kompanije nema naznaka da će se od toga odstupiti.
Posle sastanka, Đovani de Filipis je obišao pogone Fabrike automobila, da bi se i lično uverio u dinamiku izmeštanja stare opreme. Kako saznajemo, bio je izuzetno zadovoljan izvedenim radovima, pogotovu u Preseraju, Mehaničkoj obradi i Karoseriji.
Potpisivanjem novog ugovora,"Fijat" izlazi u susret zahtevima nadležnih u Srbiji da se, pre proizvodnje novog A modela, uveća proizvodnja u Kragujevcu, kako bi se uposlili svi preostali radnici u Fabrici automobila. Proizvodnja "punta 188" mnogo je jednostavniji proces od proizvodnje nekog drugog modela iz spektra "Fijatovih" automobila - saopštili su u sredu "Fijatovi" stručnjaci.
"Novosti" saznaju da će društvo "Fijat automobili Srbija" preuzeti oko 1.000 radnika 15. aprila. Tada će menadžment ove italijanske kompanije odlučiti i da li je 15 preduzeća iz prateće industrije "Zastave", ispunilo uslove da se uključi u proizvodnju rezervnih delova za "Fijatove" modele.

izvor: Vecernje novosti