среда, 4. март 2009.

“Fijat” menja uslove

“Fijat”
menja uslove

M. ĐOŠOVIĆ,


DA li će sa montažnih traka kragujevačke fabrike automobila prvo silaziti novi model “A” klase (“topolino”) ili potpuno redizajnirani “uno” - tema je oko koje se ovih dana lome koplja između stručnjaka italijanskog “Fijata” i države Srbije - saznaju “Novosti”
Menadžment “Fijata” će doći u Srbiju u drugoj polovini marta, kako bi prisustvovao potpisivanju aneksa ugovora i javno predočio koji novi model će se lansirati iz Kragujevca.
Aneks će, već je izvesno, italijansku stranu osloboditi plaćanja penala zbog kašnjenja investicija. Pored toga, “Fijatu”
će se u ovom pravnom dodatku dozvoliti da u toku ove godine renovira samo tri “Zastavine” fabrike, koje su direktno vezane za proizvodnju automobila - Karoserije, Lakirnice i Montaže, dok će se ostali pogoni uređivati nešto sporije i sa zakašnjenjem od najmanje pet meseci u odnosu na dinamiku predviđenu osnovnim ugovorom.
Nesuglasice su nastale oko prvog novog modela, koji je trebalo da silazi sa traka Fabrike automobila. Ugovorom je predviđeno da već početkom naredne godine krene proizvodnja novog modela “A” klase u 200.000 primeraka, a krajem godine i potpuno novog modela “B” klase u još 100.000 primeraka. Predviđeno je da model “A” klase bude najnovija verzija “topolina”, a da se za model “B” klase svetska premijera organizuje u Kragujevcu.
Najnoviji predlog Italijana je da se proizvodnja “punta” u potpunosti izmesti u Kragujevac i da taj model “zatvori rupu” za “A” klasu, a da se redizajnirani “uno” lansira kao potpuno novi model umesto “B” klase.
Ovaj model, kako saznaju “Novosti”, nije sporan, ali naša strana insistira da se pored “punta” proizvodi i “topolino”.

NE MOŽE 200.000
ANEKSOM će se, najverovatnije je, precizirati da umesto dve montažne linije u ovoj godini, u Kragujevac stigne jedna, a da druga bude instalirana u drugoj polovini 2011. I taj predlog Italijana “Zastavinim” stručnjacima ukazuje da do kraja sledeće godine sa montažnih linija kragujevačke fabrike automobila neće moći da se proizvodi više od 200.000 automobila.

Fijat zatvara fabrike u Italiji

Fijat zatvara fabrike u Italiji

Izvor: B92
Rim, Beograd -- Dok u Srbiji vlada veliko interesovanje za Fijatova vozila, ova kompanija nastavlja da zatvara fabrike u Italiji.

Ovoga puta je red na bivši Iveko, sadašnji Nju Holand. Zatvara se fabrika u mestu San Mauro Torineze, a na prinudni odmor odlazi svih 727 zaposlenih. Neizvesna je i sudbina fabrike iz grupe “Fijat auto” u Pomilijanu čijih je 5.000 radnika već sedam meseci na prinudnom odmoru. Bez posla je još 10.000 radnika iz pomoćne industrije vezane za fabriku u Pomilijanu.

Oni su u znak protesta blokadirali puteve, koju su pendrecima razbili specijalaci u desantnoj opremi.

Radnicima je u nedelju i papa Benedikt sa Trga svetog Petra izrazio solidarnost, dok prvi čovek Fijata Serđo Markione odgovara da Fijatu niko ne može da zabrani da zatvori savoju fabriku, što će se verovatno i dogoditi ako se kriza ovim tempom nastavi.

U februaru je prodaja Fijatovih vozila pala za još 24,4 odsto, što je ipak nešto bolje od januarskih minus 32,6 odsto.


“U Kragujevcu nema zabrinutosti”

Savetnik u Ministrastvu ekonomije Srbije Aleksandar Ljubić, zadužen za posao sa Fijatom, kaže da vesti iz Italije ne treba da zabrinjavaju radnike u Kragujevcu.

“Fijat strateški donosi odluke kao kompanija koja posluje na nekoliko kontinenata. Prema tome, ono što je za sada sigurno i što je menadžment Fijata više puta ponovio, jeste da je Fijat u svemu posvećen ovom projektu i realizaciji ovog projekta”, kaže on.

Vladin program subvencionnisanih kredita za kupovinu “punta”, čija proizvodnja u Kragujevcu treba da počne krajem ovog meseca, doprinosi zadržavanju interesa Fijata za fabriku u Srbiji.

“Prosečna Fijatova fabrika proizvodi 300 hiljada vozila, tako da uopšte ne mislim da smo mi ni na koji način obezbedili Fijatu neku veliku proizvodnju ili drastično povećanje proizvodnje”, ocenjuje Ljubić.

“Ono što jeste da smo mi našoj fabrici obezbedili povećanje proizvodnje i obezbedili posao za naše radnike da mogu da mirnije uđu u deo koji se odnosi pre svega na transformaciju i pripreme fabrike za proizvodnju”, kaže on.

уторак, 3. март 2009.

PRESS

PADAJU CENE, RASTU POPUSTI

LOV NA KUPCE KOLA!

Dileri „honde", „renoa", „sitroena" i „hjundaija" daju nova kola na rate bez kamate, poklanjaju skupa letovanja, odobravaju velike „keš popuste"...

Čak i najveći protiv „Punta“... Renomirani proizvođači snizili cene

Čak i najveći protiv „Punta"... Renomirani proizvođači snizili cene

Na srpskom tržištu novih automobila započele su ovih dana do sada neviđene akcije sniženja, a kupcima nude se brojne pogodnosti. Tako „Delta automoto" nudi „honde" na šest mesečnih rata bez kamate, „Vitro" daje „sitroene" na lizing ugovore bez kamate, a „Reno" pruža mogućnost da nove modele „megana" kupite tako što ćete pola da uplatite odmah, a da ostatak počnete da otplaćujete tek za godinu dana.

Puntomanija ne jenjava

Prema informacijama iz „Zastave", za kupovinu modela „punto" do sada je evidentirano 7.013 kupaca po sistemu staro za novo - reciklaža i 2.272 kupca za subvencionisani kredit sa kamatom od 4,5 odsto, što je ukupno 9.285 rezervacija za ovo vozilo. Očekuje se da će ta cifra, zaključno sa jučerašnjim danom, biti više od 11.000 „punta".

Generalni direktor Grupe „Zastava vozila" Zoran Radojević izjavio je da se pripreme za proizvodnju „punta" u kragujevačkoj fabrici automobila odvijaju po planu i da će prvi automobili sići sa montažnih traka sredinom marta.

Mada se u javnosti spekuliše da je uvoznike automobila na ovakve popuste naterala prava pomama za „zastavom 10" i „puntom", koji će se sklapati u Kragujevcu, dileri tvrde za Press da to nije razlog brojnih akcijskih sniženja, već globalna ekonomska kriza i predstojeći Sajam automobila.

Povoljne „honde"

U kompaniji „Delta automoto", koja uvozi automobile „honda", kažu da nude povoljne uslove kupovine kako fizičkim tako i pravnim licima.

- Zbog smanjene pomoći bankarskom sektoru usled ekonomske krize, od 2. marta smo počeli sa specijalnom akcijom. Pravnim licima „Delta automoto" će ponuditi kupovinu „honda" automobila na šest mesečnih rata bez kamate, a ako se ipak opredele za 100 odsto avansno plaćanje, moći će da ostvare popust od 10 odsto. Taj popust važi i za fizička lica - ističe za Press direktor programa „Honda Delta automoto" Steva Kristić. On objašnjava da su kola koja prodaje ta kuća japanske i britanske proizvodnje i da su zbog konstantnog menjanja odnosa evra i jena njihove prodajne cene izražene u tim valutama.

I „Vitro grup", generalni uvoznik i distributer vozila marke „sitroen", takođe pokreće akciju za kupovinu njihovih vozila.

- Davaćemo pogodnosti za kupovinu „sitroen" vozila, preko Hipo lizinga, na tri godine sa 30 odsto učešća, bez kamate. Smatramo da je ovo pravi način da našim potencijalnim kupcima omogućimo besplatna sredstva za kupovinu kola - kaže za Press direktorka marketinga „Vitro grup Sitroen" Branislava Mijatović.

Pola sad, pola dogodine

Sličnu akciju pokrenuli su i u „Renou". Direktor „Reno - Nisan" u Srbiji i predsednik Udruženja uvoznih vozila Milan Belin najavljuje da ta kuća ima vrlo interesantnu akciju za kupovinu novog modela „megan" berline i kupe.

Uspela akcija... Građani u redovima za novog „punta"

- Vrlo povoljna akcija za finansiranje novog „megana" jeste „akcija 50-50", u kojoj se kupcima pruža mogućnost da polovinu pune cene automobila plate odmah, a polovinu kroz tačno godinu dana, bez kamate i troškova obrade. Cena takvog vozila je 13.990 evra - kaže Belin.

I „Verano motors", distributer vozila „pežo", svojim kupcima pripremio je atraktivne popuste.

- Od 2. marta popusti će važiti u svim prodajnim salonima kompanije „Verano motors", kao i kod ovlašćenih dilera. Za kupce koji se odluče za kupovinu vozila putem lizinga omogućili smo veoma povoljne uslove finansiranja na period otplate do sedam godina uz povoljnu kamatnu stopu. Najmanji model „pežo107" u sajamskoj ponudi moći će da se kupi po ceni već od 8.490 evra. „Pežo 308" prodavaće se po specijalnoj sajamskoj ceni od samo 13.990 evra, dok će „pežo 407" biti dostupan za 17.990 evra - kaže za Press direktor marketinga „Verano motorsa" Jovo Srećo.

N. SEKULIĆ

понедељак, 2. март 2009.

Više od 9.000 rezervacija za Punta

U prodajnoj mreži Zastave iz Kragujevca za kupovinu automobila Punto evidentirano je ukupno 9.285 rezervacija, od kojih je 7.013 bilo za kupovinu po sistemu "staro za novo", saopštilo je Ministarstvo ekonomije.

Među zahtevima je 2.272 onih koji žele Punto da kupe uz subvencionirani kredit sa godišnjom kamatom od 4,5 odsto, a od početka primanja rezervacija, od 24. februara, dnevno je prosečno stizalo 1.857 zahteva klijenata, sve do subote 28. februara.

U Ministarstvu ekonomije očekuju da će se 2. marta, do 16 sati, broj rezervisanih automobila povećati na oko 11.500 komada.

Vlada Srbije, u saradnji sa više od 20 banaka i tri lizing kompanije, inicirala je prodaju Punta uz subvenciju kamate na 4,5 odsto godišnje, pri čemu bi cena osnovnog modela iznosila 6.999 evra i na kredit od sedam godina rata bi iznosila 97 evra mesečno.

Prošle nedelje usvojen je i Vladin program kupovine Punta po sistemu "staro za novo", gde vlasnici koji daju svoj automobil stariji od 10 godina na reciklažu, ostvaruju popust od 1.000 evra, tako da bi ih novi Zastavin automobil koštao 5.999 evra.

Generalni direktor grupe Zastava Vozila Zoran Radojević agenciji Beta rekao je da se redi o prvom kontingentu delova za proizvodnju 192 komada vozila Punto.

"Upravo očekujemo da stigne prvih šest vagona, a prvoj turi nalaziće se ukupno 31 vagon", rekao je Radojević.

Montaža Punta, kako je rekao Radojević, počeće krajem marta 2009. godine.

Prema sporazumu sa Fiatom u Kragujevcu bi u ovoj godini trebalo da bude sklopljeno najmanje 15.000 automobila Punto.

Stižu delovi za "punto"

2. mart 2009. | 09:11 -> 19:13 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Kragujevac, Beograd -- Delovi za proizvodnju novog "punta" iz Italije su stigle u Kragujevac. Od delova koji su stigli u Zastavu, polovinom marta počeće sklapanje prvih automobila.

(Beta)
(Beta)
Sa železničke stanice u Kragujevcu, internim kolosekom u Zastavu su stigli lotovi za sklapanje "punta 188". Prvi vagoni su odblombirani, a delovi u rasklopljenom stanju već se skladište u proizvodnim halama. Generalni direktor Grupe "Zastava vozila" Zoran Radojević je rekao da se radi o prvom kontingentu delova za proizvodnju 192 komada vozila "punto".

"Upravo da stigne prvih šest vagona, a prvoj turi očekujemo ukupno 31 vagon", rekao je Radojević. Montaža "punta", kako je rekao Radojević, počeće krajem marta.

S obzirom na veliko interesovanje kupaca za "punto", Radojević kaže da je sa menadžerima Fijata već dogovarano intenziviranje isporuka lotova, ali i priprema za veći obim proizvodnje.

Međutim, u sindikatu tvrde da će do sada naručena vozila kupcima biti isporučivana do kraja godine.

Do početka proizvodnog procesa, oprema u Zastavi se remontuje. Ostalo je da se pripreme još dva pogona.

Najviše posla ima u lakirnici gde su Zastavini stručnjaci konstruisali i napravili mašinu za farbanje automobila. Ovih dana mašina se testira, a radnici punim elanom rade na pripremama za početak proizvodnje.

Prema sporazumu sa "Fijatom", u Kragujevcu bi u ovoj godini trebalo da bude sklopljeno najmanje 15.000 automobila marke "punto".


"Puntomanija" zahvatila Srbiju

U prodajnoj mreži "Zastave" iz Kragujevca za kupovinu "punta" evidentirano je ukupno 9.285 rezervacija, od kojih je 7.013 bilo za kupovinu po sistemu "staro za novo", saopštilo je Ministarstvo ekonomije. 2.272 građanina su se prijavila i za kupovinu vozila po subvencionisanim kreditima.

U Ministarstvu ekonomije kažu da očekuju da će sa današnjim rezervacijama večeras biti rezervisano oko 11.500 automobila "punto".

Usijane telefonske linije i gužve u salonima automobila, gde se dnevno rezerviše više od 1.800 automobila, pokazuju da je Srbiju, kako kažu auto dileri, zahvatila "puntomanija".

Za sada se kupci više interesuju za program "staro za novo" nego za subvencionisane kredite.

"Interesovanje jeste veliko i ogromno, građani se interesuju i ličnim dolaskom i putem telefona", kaže Radoslav Stanković iz Zastava prometa.

"Do sada ima upisano oko 1.500 stranaka što se tiče zamene vozila i oko 600 koji su zainteresovani za kupovinu na kredit", kaže Aleksandar Ljubić, savetnik u Ministarstvu ekonomije.

Sada se u salonima uzimaju podaci od zainteresovanih kupaca i prave se spiskovi, a kako budu stizale nove količine automobila, građane će obaveštavati njihovi auto dileri.

Građani kažu da im nije problem što moraju da čekaju, jer kako kažu, ovo im je jedinstvena prilika da kupe novi auto.

Danas je rešen i nesporazum sa bankama, koje su poljoprivredne proizvođače tretirale kao preduzetnike. Od sada će i oni moći da dobiju subvencionisane kredite.

"Fond za razvoj je u ponedeljak ujutro poslao informaciju svim bankama gde je postoji podatak da se prihodi koje imaju poljoprivredna gazdinstva računaju kao kreditna sposobnost tih poljoprivrednika. Tako da mi već imamo informaciju da određene banke, poput Komercijalne i Banka inteza su počeli da izdaju kredite poljoprivrednicima", kaže Ljubić.

Iako najveće interesovanje vlada za zamenu starih automobila, čiji je broj ograničen na 5.000 hiljada, u Ministarstvu ekonomije nisu mogli da nam potvrde da li će proširiti program kupovine "punta" uz popust od 1.000 evra i recikliranje starog automobila.
Odluku o ovome, ministarstvo će doneti nakon analiza o konačnom broju zainteresovanih građana.