понедељак, 10. август 2009.

Punto dizel „planuo”

Punto dizel „planuo”


U pogonima kragujevačke fabrike automobila od sredine aprila do kraja Jula montirano je oko 6.500 automobila „punto klasik” sa motorom na benzin i dizel motorom, a prvih 60 „dizelaša” već je prodato, rekao je komercijalni direktor fabrike „Fijat automobili Srbija” Dragoljub Petrović.

Naglašavajući da je planom predviđena prodaja 1.500 „punta” sa dizel motorom do kraja godine, Petrović je rekao i da prodaja „punta klasik” sa motorom na benzin prati proizvodnju.

„Kao i u svim fabrika automobila u Evropi, i u Kragujevcu proizvodnja automobila sa dizel motorom činiće 10 odsto ukupne mesečne proizvodnje automobila”, naveo je Petrović.

Kako je nedavno najavljeno, od septembra u Kragujevcu će se mesečno sklapati 4.000 „punta”, a za tada je najavljen i početak montaže „punta” na gas.

Na jesen se očekuje se i potpisivanje aneksa ugovora između „Fijata” i drzave Srbije, kojim će biti precizirano koji će to model automobila A ili B klase početi da se montira u pogonima kragujevačke fabrike automobila.

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić nedavno je u Kragujevcu najavio da će, za koji god automobila da se „Fijat” odluči, njegova proizvodnja početi krajem naredne godine, a puna u 2011. godini, dok će već u idućoj godini biti montirano 50.000 „punta”. (Tanjug)

Nissan predstavio električno vozilo Leaf

Nissan predstavio električno vozilo Leaf


Japanski proizvođač automobila Nissan predstavio je dugo očekivano vozilo na električni pogon Leaf (list), čime je učinio veliki korak ka postizanju cilja da postane vodeća kompanija u proizvodnji automobila sa nultom emisijom štetnih gasova.

Nissan, treći po veličini proizvođač automobila u Japanu, i njegov partner, francuski Renault, najagresivniji zagovornici čisto električnih vozila, najavili su planove da ta ekološki čista, ali dosta skupa vozila počnu serijski da proizvode već 2012. godine, prenele su agencije.

Nissan planira da prve Leaf modele počne da prodaje u SAD i Japanu krajem sledeće godine, a da ubrzo potom na tržište izbaci i još dva modela.

Očekuje se da masovna proizvodnja za svetsko tržište, u početku 200.000 jedinica godišnje, počne 2012.

„Danas slavimo otvaranje novog poglavlja u životu kompanije”, izjavio je izvršni direktor Nissana Karlos Gon, koji se na inauguraciju novog modela dovezao u nebesko-plavom prototipu Leafa.

Ozbiljno pogođen drastičnim smanjenjem prodaje zbog svetske ekonomske krize, Nissan je suspendovao ciljeve postavljene u srednjeročnom biznis-planu - sve osim agresivnog rada na električnim vozilima.

Gon je izrazio očekivanje da će, zahvaljujući visokim cenama nafte, ali i brizi za ekologiju, već 2020. godine svako deseto novokupljeno vozilo biti na električni pogon. (Tanjug)

Počelo uklanjanje „crnogoraca” sa ulica

Počelo uklanjanje „crnogoraca” sa ulica


Preregistracija vozila sa stranim tablama završena je pre dve nedelje, a saobraćajna policija je od tada oduzela oko 500 tablica s kola koja nisu preregistovana, potvrdio je za Press načelnik Uprave saobraćajne policije Stojadin Jovanović. Kazne za vozače sa ovakvim vozilima kreću se od 15.000 do 30.000 dinara, pa čak i do mesec dana zatvora.

„Otkako je završena preregistracija vozila sa stranim tablama, kontrole policije su pojačane u tom smislu. Dosad smo oduzeli negde oko 500 tablica s vozila za koje smo utvrdili da nisu preregistrovana. Tablice se oduzimaju na licu mesta, a takvo vozilo se isključuje iz saobraćaja. Protiv vozača se piše zahtev za prekršajni postupak i šalje sudiji za prekršaje”, objasnio je za „Press” Stojadin Jovanović iz Uprave saobraćajne policije. Jovanović kaže da vozači kojima se oduzmu tablice ne mogu više da koriste ta vozila i da ih se mogu osloboditi eventualnim izvozom.

Nejasan zakon

Načelnik Uprave saobraćajne policije kaže da policija ne oduzima vozila kojima se skinu tablice, već vlasnik mora sam da odšlepa auto.

„Mi ne oduzimamo takva kola osim ako se ne radi o carinskom prekršaju”, kaže Jovanović.

Prema našem zakonu, carinski prekršaj podrazumeva da niste državljanin zemlje na čije se table vodi auto, što se tretira kao da ste kola uvezli, a niste platili carinu. Međutim, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Press da postupanje policije nije baš najjasnije u ovom slučaju.

„To što ćete nekom oduzeti strane table ne znači ništa jer taj može u državi odakle je auto da prijavi nestanak tablica i da dobije nove. Zakon je tu vrlo nejasan”, kaže Okanović.

Vlasnici kola tuže državu

Predsednik Udruženja „Vlasnici vozila iz Crne Gore” Nenad Nerić kaže da je na srpskim drumovima ostalo nekoliko hiljada vozila koja nisu preregistrovana sa CG tabli.

„Procena je da postoji između 5.000 i 10.000 automobila koji su ostali nepreregistrovani. Čuo sam od nekih članova da su im oduzimali tablice, ali znam i za mnogo njih koji hoće da tuže državu zbog toga što su im rađene nekorektne procene vrednosti automobila”, kaže on. Nerić objašnjava da se radi o kolima čija je procena vrednosti od strane nadležnih organa naglo porasla pred preregistraciju, zbog čega su vlasnici jako nezadovoljni.

Visoke kazne

Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima predviđa da vozilom koje je registrovano u inostranstvu ne može da upravlja osoba koja ima stalno prebivalište u Srbiji, osim ako ima privremeno boravište u inostranstvu do pola godine ili ukoliko se radi o rent-a-car vozilima.

Kazne za vozače koji budu pronađeni da voze kola sa stranim tablama kreću se od 15.000 do 30.000 dinara. S druge strane, zakon je još stroži ako vozač ovakvog vozila izazove saobraćajku, pa će ga to koštati od 30.000 do 50.000 dinara, uz mogućnost da ga stave u zatvor na dva meseca.
(Mondo)