четвртак, 10. децембар 2009.

Zakon o saobraćaju

Zbog velikog interesovanja objavljujemo linkove sa kojih možete skinuti kompletan novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju Republike Srbije.

Preuzmite PDF format latinica

Preuzmite PDF format ćirilica

Preuzmite DOC format

Dacia Duster

Zvanično predstavljena Dacia Duster

Nakon serije špijunskih fotografija i nakon što je premijerno prikazano lice na trci Trophee Andros, Dačijin šesti model zvanično je predstavljen očima javnosti.

Duster je konačno prikazan u punom svetlu - iako pomalo nemaštovito dizajniran, sigurno će naći put do mnogobrojnih kupaca, najviše zbog devize uloženo-dobijeno.

Proizvodiće se u matičnoj zemlji Rumuniji, u fabrici Pitesti, a kada se na proleće sledeće godine pojavi na tržištu, 4,31 m dugačak SUV isporučivaće se kao čistokrvni terenac sa 4x4 pogonom ili sa pogonom samo na prednje točkove, za one koji se neće upuštati u avanture van puta, već od vozila samo žele robustan izgled, prostran enterijer i povišenu poziciju sedenja.

Duster sa 4x2 pogonom težak je samo 1180 kg, a verzija sa 4x4 ravno 100 kg teža.

Sistem kontrole pogona preuzet je od Nissana, što je svojevrsna garancija da Duster neće zapeti u prvoj kaljuzi - AUTO mode raspoređuje snagu i momenat u zavisnosti od trenutnih uslova i od podloge po kojoj se kreće, LOCK mod zaključava diferencijal i 50 % snage uvek šalje na zadnju osovinu, a 4x2 mod svu snagu šalje samo na prednji par točkova i namenjen je isključivo za vožnju po putu, a smanjuje i potrošnju goriva.

Obe verzije pogona biće dostupne sa benzincem 1.6 16V sa 110 KS, odnosno 1.5 dCi dizelašem sa 85 ili 105 KS.

Za one koji ne pate od atraktivnog izgleda svog automobila i žele pouzdano vozilo širokih mogućnosti Duster je pravi pogodak, a tu je i trogodišnja garancija, odnosno garancija od 100.000 km.

Izvor: Autoklub.hr
Priredio: Bane Vuković

Ruski milijarder kupio Hitlerov "mercedes"

Ruski milijarder kupio Hitlerov "mercedes"



MOSKVA - Jedan za sada neimenovani ruski milijarder kupio je limuzinu koja je nekada pripadala nemačkom fireru Adolfu Hitleru, objavili su nemački mediji

Objekat kupoprodajne transakcije je bio blindirani tamnoplavi "mercedes 700 K", koji je Hitler lično poručio od "Mercedes Benca" 1935. godine, preneo je ruski poslovni dnevnik BFM u svom elektronskom izdanju.

Prema pisanju nemačkog tabloida "Bild", kupac Hitlerovog automobila ima želju da se njime vozi moskovskim ulicama.

Ekspert za automobile Mihael Frolih, koji je pratio transakciju, kaže da je automobil prodat Rusu za više miliona evra, precizirajući samo da je u pitanju dvocifrena suma - od deset do 99 miliona.

Isti tajanstveni kupac, pre pisanju nemačkih medija, ima nameru da kupi još pet automobila koji su pripadali rukovodstvu Trećeg Rajha, a vrednost te kupovine eksperti procenjuju na četiri do deset miliona evra.

Predstavnici kompanije "Dajmler" su, međutim, izrazili sumnju da je automobil o kome se radi stvarno pripadao Hitleru.

"Morali bismo prvo da pregledamo automobil, jer je od 1938. do 1943. godine proizvedeno 88 modela 'mercedes 770 K'", rekao je predstavnik kompanije.

Kako bi prodaja bila legalna, prodavci automobila su prethodno morali da uklone sve nacističke simbole. Posle Drugog svetskog rata, plavi "mercedes" je pronađen na jednoj železničkoj stanici u Austriji i prodat za 2.000 maraka.

Automobil se zatim obreo u Las Vegasu, u privatnoj kolekciji vlasnika hotela "Imperial palas", a posle njegove smrti ga je najverovatnije kupila minhenska kompanija za proizvodnju piva "Šerghuber", a onda se našla u rukama kolekcionara iz Bilefelda.

Za sada ostaje tajna ko bi mogao da bude najnoviji vlasnik Hitlerovog automobila, a Frolih je za "Zidojče cajtng" izjavio da je samo radio svoj posao i da je do sada prodao automobile Čarlija Čaplina, Grete Garbo i Džona Lenona.

"To je savršeno nepristrastan posao, a to što sam sada posredovao u prodaji Hitlerovog automobila je jednostavno koincidencija", rekao je ovaj trgovac oldtajmerima sa tridesetogodišnjim iskustvom.

On je primetio da "takvi automobili nikada ne pojeftinjuju".

Preuzeto sa rtv.rs

Polaganje vožnje do januara po starom

Polaganje vožnje do januara po starom





Beograd - Odredbe novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju koje se odnose na sistem obuke budućih vozača i polaganje vozačkih ispita neće se primenjivati do polovine januara sledeće godine, iako zakon stupa na snagu 10. decembra, potvrdio je za „Blic“ Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastrukturu i jedan od autora tog zakona.

Hadžić objašnjava da se pravilnici trenutno rade u četiri ministarstva - ministarstvu prosvete, zdravstva, infrastrukture i unutrašnjih poslova.

– Njihova izrada biće završena do 10. decembra, a odmah zatim sešćemo s predstavnicima struke i auto-škola na usaglašavanje. Obuka vozača je veoma važan segment u dugoročnom povećanju bezbednosti na putevima, zbog čega ništa ne treba raditi preko kolena - navodi Hadžić.
Pomenuti pravilnici odnosiće se i na način poslovanja auto-škola, i to od njihovog izgleda i opreme preko broja vozila, do kadrova.
– Po njihovom donošenju auto-škole će imati godinu dana prelaznog roka da svoj rad sa njima i usaglase. Osim toga, još nije formirana ni agencija za bezbednost saobraćaja koja treba da pripremi mnoga normativna akta i organizuje niz neophodnih aktivnosti kako bi sistem obuke kandidata mogao da funkcioniše. Zato će se primena novog zakona u oblasti obuke vozača odložiti - kaže Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije.
Novi zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa ozbiljniju i težu obuku za vožnju. Teoretski deo nastave biće obavezan, što znači da će kandidat morati da nauči saobraćajne propise i tek kada položi taj deo, ići će na praktični deo obuke. Teorijska nastava rajaće 30, a praktična 40 časova. Osim toga, uvodi se i obavezna obuka i polaganje ispita iz prve pomoći, koji će sprovoditi lekari Crvenog krsta. Ove novine su, uz najavljeno poskupljenje obuke, bile glavni razlog toga što se u auto-školama poslednjih meseci beleži prava navala budućih vozača koji hoće da dođu do dozvole po starom sistemu obučavanja.
– Svi kandidati koji su započeli obuku po starom zakonu od dana stupanja na snagu pravilnika imaće rok od tri meseca da je i završe. Polaznici koji pre primene novog zakona ne polože vozački ispit moraće da idu na dodatnu obuku kako bi savladali razliku u gradivu između starog i novog zakona, i to tri časa teorijskog i tri časa praktičnog dela, i da prođu obuku iz prve pomoći - kaže Rašeta.
Oni koji su po starom zakonu položili teoriju praktični deo će polagati po novom, ali neće morati polagati i prvu pomoć.

Obuka od 800 do 1.000 evra
Minimalnu cenu obuke za vožnju propisaće Vlada, a računica auto-škola pokazuje da će ona koštati 800-1.000 evra, budući da će samo čas praktične vožnje koštati oko 10 evra plus PDV.
– Minimalnu cenu propisaće država i ispod nje se neće ići. Do sada je na tržištu vladala nelojalna konkurencija, pa su mnogi da bi privukli polaznike, spuštali cene, a zauzvrat im pružali lošu uslugu - kaže Rašeta.

Instruktori i predavači imaće licence
S donošenjem odgovarajućih podzakonskih akata, instruktori koji sada rade automatski će dobiti licencu koja će važiti narednih pet godina. U toku tih pet godina oni će morati da pohađaju razne stručne seminare, ali i da najmanje dva puta godišnje prođu kroz proveru znanja koja podrazumeva određen broj ispita. Ko ne bude ispunjavao ove obaveze licenca mu neće biti produžena. Licence će biti obavezne i za predavače i ispitivače.


Autor: M. Škrbić, P. Z. Veličković