среда, 4. фебруар 2009.

Dacia opet zaustavlja proizvodnju

Dacia opet zaustavlja proizvodnju Štampa El. pošta
utorak, 27 januar 2009 21:39

SanderoAutomobilski brend Dacia, koja je u sklopu Renaulta juče je ponovo prekinula proizvodnju na dve nedelje zbog stalnog opadanja potražnje na automobilskom tržištu.


Dacia je već ranije obustavila proizvodnju od 11. decembra do 12. januara, obnovila je do 26. januara da bi je od danas ponovo zaustavila do 9. februara. Planirani su novi prekidi u proizvodnji i tokom februara i marta meseca, zavisno od nivoa potražnje automobila.

Tokom prekida proizvodnje, oko 10.000 zaposlenih je na prinudnom odmoru sa 85 odsto od plate, dok će 300 zaposlenih čiji ugovor ističe krajem januara biti otpušteno.
Prodaja automobila Dacia u Rumuniji je pala u decembru za 54,7 odsto, dok se za celu 2008. godinu smanjila za 16,7 odsto.



Proizvođači automobila u Rumuniji ocenjuju da se potražnja smanjila i zbog značajnog porasta broja polovnih automobila i traže od rumunske vlade da preduzme mere kako bi se smanjio uvoz automobila te kategorije.


Prošle godine u Rumuniju je uvezeno 310.000 polovnih automobila što je 150 odsto više nego 2007. godine.
Vlada premijera Emila Boka predviđa da iz budžeta za 2009. godinu izdvoji 1,8 milijarde leja (425 miliona evra) za stimulisanje autoindustrije.

Predsednik Trajan Basesku je nedavno izjavio na sastanku sa predsednikom Ford Evropa, Džonom Flemingom da će Rumunija, u kontekstu ekomonske krize, podržavati autoindustriju, oslanjajući se i na zaključke Evropskog saveta održanog u decembru 2008.

Fiat Panda

Fiatu takođe ne cvetaju ruže, jer ovaj italijanski proizvođač planira da ove godine otpusti 60,000 radnika zbog slabe prodaje automobila u Italiji, ali i celoj Evropi.

Od tržišta Srbija, Bosne, Hrvatske i Makedinije zavisi i kada će početi proizvodnja Punta u Kragujevcu. Još uvek postoji nada da će montaža domaćeg Punta početi u martu, ali se još ne zna o kojoj količini automobila je reč, jer će ove godine zbog niže carine konkurencija našem modelu biti mnogo jača.

Ukoliko Fiat bankrotira, sasvim je jasno da će i Zastava otići u istoriju, a to ćemo znati već početkom naredne godine.

Нема коментара:

Постави коментар