| Nezapamćene gužve za "Zastavu 10" |
| 23. februar 2009. |
 | Broj komentara: 7 |
 | |
 |  | ''Fijat punto
| U prodajnim salonima "Zastave" nezapamćene gužve. Preko 300 vozila "Zastave 10" rezervisano je već do podneva.
Ceo kontigent najeftinijih modela automobila "Zastava 10" je već pre podne rezervisan. Kako B92 saznaje, radi se o preko 300 automobila. Ovako bi u najkraćem glasila vest o prvom danu primena vladinih mera za potrošačke kredite. Zaposleni u prodajnim salonima zastave u Beogradu kažu da ovakvu gužvu nisu videli odavno.
Vrata prodajnog salona “Zastave automobili” u centru Beograda otvorila su se osam ujutru, a već tada su stigli prvi zainteresovani kupci.
Čak ni pojačan tim prodavaca ne uspeva da odgovori na sva pitanja građana koji su, kako je u nekim trenucima izgledalo, okupirali prodavnicu.
Cena od 6.999 evra za osnovni model “Zastave 10”, ukidanje depozita i otplata na sedam godina, mnogima je čini se vrlo privlačna.
"Dvoumim se između dva modela, razlika je 500 evra, nije malo, ali i to je povoljno", "Dugo će se čekati za 'punto', tek počinje proizvodnja u martu, ali više se isplati čekati nego kupovati polovno vozilo, pošto njega treba platiti četiri do pet hiljada evra. Bolje je sačekati novo registrovano vozilo", kažu potencijalni kupci.
Samo do podneva, u prodavnicu ušlo je više od 200 ljudi.
Iako su banke tek počele da primaju zahteve za kredit, u salonu kažu da je gužva počela još u petak.
Već tada je prodato 70 automobila.
“Ljude zanima da što pre dođu do profakture, jer je količina ograničena i svi zure. To je količina od 500 automobila, koja će se brzo prodati, verovatno već ove nedelje, i onda ćemo morati da sašekamo početak nove proizvodnje za kraj marta”, kazao je Božidar Milojičić iz "Zastava Istrabenz lizinga".
Građani će uskoro moći da prodaju svoje stare automobile državi i doplate razliku za “punto”.
Kako B92 saznaje u Ministarstvu ekonomije, program “staro za novo” biće usvojen u četvrtak na sednici Vlade, i trebalo bi da startuje u drugoj polovini marta.
Da bi građani zamenili recimo stari “jugo” za novi “punto” i tako uštedeli 1.000 evra, osim uredbe Vlade moraće da sačekaju i da Ministarstvo ekologije izebere fime koje ce reciklirati stara vozila.
U Ministarstvu ekologije, međutim, još ne mogu da kažu kada će tačno startovati sa radom centar za reciklažu.
“Kada uredba stupi na snagu, tog trenutka kada počne da se sprovodi ovaj program. Kada Ministarstvo ekonomije nama bude reklo da počnemo da sprovodimo ovaj program, mi smo spremni da sutradan i započnemo sprovođenje”, kaže Aleksandar Vesić iz Ministarstva ekologije.
Popust od 1.000 evra za novi “punto” može dobiti samo vlasnik čiji je atomobil star minimum devet godina.
Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima, a procedura dobijanja popusta je jednostavna.
Pošto izabere model i dogovori datum ispourke, kupac treba da ode do centra za reciklazu gde ostavlja stari auto I dobija potvrdu o popustu.
Uslovi za "punto"
Popust od 1.000 evra obezbeđuje Ministarstvo ekonomije. Program je namenjen za prvih pet hiljada recikliranih automobila, a trajaće do 30. septembra 2009. godine.
Pravo kupovine novog kragujevačkog “punta” sa popustom od 1.000 evra imaće svi građani Srbije, ali i pravna lica sa sedištem u Srbiji.
Popust se ostvaruje reciklažom bilo kog automobila bilo koje marke, koji je proizveden pre 1. januara 1999. godine, odnosno koji ne ispunjavaju euro 3 ekološki standard.
Mogućnost kupovine “punta” sa popustom imaće i građani Srbije koji poseduju propisno izdato i važeće ovlašćenje za upravljanje automobila registrovanih u Crnoj Gori, izdato pre 1. januara 2008. godine.
Za kredit nije potrebno učešće, a kamata je fiksna - maksimum 4,5 odsto, a najduži period otplate biće sedam godina. |
- Valjda će sada preprodavci da shvate koliko su njihove cene nebulozne!
(, ) - Nije losa ideja za pomoc vlade ali novac i dalje ide van granica nase zemlje.
Zanimljivo je kako je nas narod naivan pa onda kao da se deli hleb i to dzabe a ne kupuju automobili koji i sa ovim kreditiranjem nisu bas povoljni (cena grande punta sa 1.2 motorom je 9.990 a uz to ide i paket standard koji podrazumeva podizače, abs, jastuke, cd, centralnu).
Postavlja se pitanje koliko je zaista dobra kupovina ovih automobila
(, ) - Hm. Moze se dogoditi da uplatite ,,Zastavu 10" a dobijete ,,Ladu"
Sacekati jos par dana.
(, ) - Pa dileri nemaju veze sa kreditima vec su u pitnju banke ??
Inace cifra od preko 10.000 eura za ovaj auto je previsoka.I to za osnovni model bez klime. Sa klimom to je vec preko 13.000 eura.
Ne razumem sta NAROD tu vidi kao povoljnost. Ima na trzistu i povoljnijih opcija spram kvaliteta.
Posebna prica je sto je u Ceskoj recimo verzija sa klimom i dodatnom opremom 7.ooo eura ?
Mislim da je narod samo bezecovao redni broj dok ne ode banku a onda ce doci do osipanja. Jednostavno nije realno.
Nije fer od Drzave i NBS sto transparentno ne objave ljudima koliko ih tacno kosta Punto kroz 5 ili 7 kredit.
Ovo je odlican marketing za Italijane.
(, ) - Ponavlja se prica od pre nekoliko decenija. Kada je pocela proizvodnja cuvene Z-101 odnosno montiranje od italijanskih delova. Ti automobili su za to vreme bili odlicni. Vremenom fabrika u Kragujevcu sa kooperantima osvaja celokupnu proizvodnju a kvalitet rapidno opada. S obzirom da se u Srbiji nije nista promenilo od tada nista se nece promeniti ni sa priozvodnjom Z-10. Ista meta isto odstojanje. Isti ljudi koji su pravili uzasne "stojadine" i "jugice" sada ce praviti kvalitetna vozila. Da bi se u tako nesto poverovalo trebalo bi biti veoma zaboravan ili izuzetno naivan.
(, ) - Ako se ovo realizuje...bice to najbolji potez na ovim prostorima! Osvezen katastrofalan vozni park, pospesena proizvodnja, prodaja u uslovima krize...
Aj nek je sa srecom!
(, ) - Ljudi, pa ne deli se punto za dzabe.
(, )
Na jednoj strani vidimo kako se u novinama hvali postupak vlade a na drugoj i deo reagovanja citalaca na vest od b92.