Buđenje prodaje u februaru 2009.
Nakon januarskog sunovrata, prodaja se budi. Zastava je povratila prvo mesto, u najvećoj meri zahvaljujući povoljnim kreditima za model Zastava 10. Dobitnici su VW i njegova češka filijala Škoda, koji su na drugom, odnosno trećem mestu na listi.
Ukupno gledano sa prošlomesečnih 1403, u februaru je u Srbiji prodato 2055 automobila. Rezultat je daleko od dobrog, ali svaki pozitivan pomak treba pozdraviti.
Da nema apsolutnih favorita dokazuje plasman Dacije koja je sa prvog pala na deveto mesto na listi. Slične turbulencije treba očekivati i u narednim mesecima.
Veliki dobitnik u februaru je Hyundai koji je prodao čak 131 vozilo više nego u januaru, kao i Ford koji je sa brojke 52 došao do 164. U premium klasi je značajan pomak napravio Mercedes koji je više nego utrostručio prodaju.
Po segmentima gledano, napredak je ostvaren u svim klasama. B segment se ponovo približio brojci „1000“, a indikativno je da je u kategoriji luksuznih automobila prodato čak 9 puta više vozila.
Značajan napredak je ostvaren i u kategoriji „terenaca“.
Očigledno je da proleće donosi bolje raspoloženje kod ljudi, pa i želju da se kupi neki novi automobil. Rezultati su još uvek ispod proseka, ali bez obzira na to, treba pozdraviti napredak, i imati u vidu da je februar najkraći dan u godini.
Kada je mart u pitanju, treba očekivati još bolji rezultat.
Piše: Pavle Barta, Vrele Gume
Нема коментара:
Постави коментар