петак, 17. април 2009.

Konstrukcija pneumatika

Konstrukcija pneumatika


Pneumatici u opštoj upotrebi se u stvari proizvodi sastavljeni od više komponenti: gumenih mešavina, tekstilnih i čeličnih ili sintetičkih pojačanja. Ovde vidimo uobičajenu sliku radijalnih pneumatika sa čeličnim pjasevima:

Konstrukcija pneumatika

Gazeći sloj - obezbećuje primarni prenos snage i momenata, obezbeđuje i zaštitu karkase ispod sebe.

Pojasevi – višestruki čelični prepleti pod malim uglom daju čvrstoću pneumatiku, stabilizuju gazni sloj i sprečavaju proboj do karkase.

Bokovi – štite gumu i obezbeđuju čvrstoću na savijanje i uvijanje.

Platna – prenose opterećenja i sile kočenja i upravljanja između pneumatika i puta i potpomažu nošenje velikih težina pod radnim pritiskom.

Hermetizujući sloj – gumeni sloj koji u tubeless pneumaticima sprečava gubitak vazduha.

Žičani obruč – snop čeličnih žica obezbeđuje pravilno držanje, poziciju na naplatku i hermetičnost.

Umeci – Gumeni ispunjivači u stopu i donjem delu bokova obezbeđuju progresivni prelaz iz kruće regije stope u gipkije bokove.

Čelični kablovi (Chipper) – sloj čeličnih kablova preko savijenog kraja redijalnog platna pojačavaju i učvršćuju prelaznu zonu stopa-bok.

Obvoj (Chafer) – sloj tvrde gume koja sprečava koroziju i oštećenja uzrokovana ivicom naplatka.

Unutrašnja guma – odvojena vazdušna komora, od smeše koja sprečava gubitak vazduha, koja se nalazi unutar Tube-Type pneumatika (sa unutrašnjom gumom).

Štitinik – gumena traka koja se postavlja između unutrašnje gume i naplatka. Sprečava uvrtanje unutrašnje gume i oštećivanje unutrašnje gume od naplatka.

Tube-Type – Pneumatik kome je neophodna unutrašnja guma.

Tubeless – Pneumatik koji se koristi bez unutrašnje gume.

Нема коментара:

Постави коментар