недеља, 19. април 2009.

Šestica juri do granica

Šestica juri do granica




Po tradiciji "golf GTI" budi emocije. Šesta generacija je spremna. Mi testiramo novi model i reakcije iskusnih fanova

Golf VIOvo nije bio običan test. Osim automobila, testirali smo i vaše utiske. U ime čitalaca, sa nama je bio i Andrej, prvi čovek "Golf GTI kluba", koji ima veliko iskustvo. Tačno zna da oceni šta to pravi "GTI" treba da ima. A kako i ne bi znao, kada ima dva "golfa GTI". Jedan je "GTI serije 3" iz 1994. sa 115 KS, a drugi "četvorka", stara sedam godina, sa 180 "konja".
Niko ne može bolje od Andreja da nam kaže koliko gena istinskog GTI modela, koji su ovom sportskom "golfu" kroz generacije obezbedili status ikone, nosi nova "šestica".
Sve je počelo originalnom, prvom "GTI" verzijom "golfa jedinice" iz 1976. godine. Bila je to mašina za ljubitelje uživanja za volanom, koja je odmah zarobila srca muškaraca. Automobil je, po ceni, bio dostupan širokom krugu kupaca, zasnivao se na serijskim komponentama i zato je ulivao poverenje da će dugo trajati. Sa motorom od 110 "konja" bila je i prava "zujalica", začinjena još sa nekoliko sportskih detalja koji su do danas ostali sinonim za GTI, kao što su crvene lajsne na prednjoj maski, karirana sedišta i ručica menjača u obliku loptice za golf.

Model prve generacije bio je težak 900 kilograma i imao je 110 KS. Današnji, novi model ima 1.300 kg i 210 KS. Između njih su prošle 33 godine. Druga verzija prvog modela pojavila se 1982. godine, sa motorom od 1,8 litara i 112 "konja", dok je 1984. lansiran "golf II GTI" koji je imao i do 160 KS (model
"G60"). Treća generacija "GTI" modela pojavila se 1991. Imao je motor sa 16 ventila i 150 KS. U dizel verziji "GTI" je debitovao 1998, a najjači model te, četvrte generacije bio je iz jubilarne edicije povodom 25 godina "golfa GTI" i razvijao je 180 KS. "Golf petica" se pojavio 2004. sa tačno 200 "konja".

Danas zagriženi ljubitelji GTI modela broje dane do pojave u prodaji najnovije, šeste generacije kultnog automobila. A Andrej već zna do poslednjeg zavrtnja, svaki detalj o novitetu.

SedisteZato je bio oduševljen kada smo ga pozvali da se provoza sa nama na prvoj test vožnji "šestice GTI". U kokpitu on je za trenutak potpuno zaboravio na tehničke podatke i prepustio se uživanju u sportskom okruženju. Fini crveni štep provlači se enterijerom, od kožnog volana do kožne manžetne oko ručice menjača. Karirani dizajn sedišta, u duhu tradicije, kao i crno nebo kabine i štitnici za glavu integrisani u sportske "kadice".
– Pun pogodak – oduševljen je naš saputnik i suvozač na testu.
On ima pravo. Ali, ti detalji su više namenjeni onima koji, kao Andrej, gotovo religiozno prate razvoj GTI modela, kao svoje ikone, godinama. Ovom automobilu, inače, nije bilo potrebno da sportskim detaljima naglašava sportski karakter. On se odmah oseća. Ili, još bolje, čuje. Snažan, prodoran zvuk iz auspuha nije odlika turbomotora, ali ovde je primenjen dobar trik. Jedna cev u motorskom prostoru služi kao pojačivač zvuka. Tako "šestica GTI" izaziva zadovoljstvo sportski nastrojenih vlasnika, čim se doda gas.

Golf

Andrej (26) je predsednik "Kluba ljubitelja golfa GTI" i vozi ove automobile sa mnogo emocija i strasti: "Novi ’GTI’ se u krivinama prosto lepi za asfalt, njegov ESP se aktivira tako efikasno i neprimetno, da u krivinama i ne smanjuje tempo"

Golf

Proba zvuka: naš saradnik je oduševljen, a i predsednik "Golf kluba" hvali akustiku novog modela: "Pri opuštenoj vožnji je prijatno tih, a čim se jače doda gas, zvuk postaje prava sportska muzika"

Golf

Za ljubitelje "golfa GTI" uvek se postavlja pitanje: da li ovaj model treba "frizirati" i vizuelno doterivati. Dobar poznavalac iz "Kluba ljubitelja" ovakvih vozila smatra da možda pozadi nešto treba promeniti: "Zadnja svetlosna grupa mi deluje nekako odsečeno, ali bih zato svakako ostavio ’dvocevni’ auspuh"

TocakA oduševljenje vas ne napušta ni kasnije, zbog odličnih voznih osobina. Naš saputnik je opet prijatno iznenađen: "Ogibljenje ne mora uopšte da se dorađuje", kaže ovaj ljubitelj "tjuniranja", koji tvrdi da još nije video kola koja ovako dobro prenose snagu i leže na asfaltu, a da prethodno opruge nisu menjane, a visina od tla smanjena. Jedino mu točkovi od 18 cola nisu dovoljno veliki. Ali, to je već stvar ukusa.


Inače, potpuno je tačno da u krivinama "novajlija" oduševljava potpuno, bez ostatka. On se prosto lepi za put, kao vreli bitumen, skreće oštro poput noža i izuzetno je neutralan – ne podupravlja i nimalo se ne zanosi, kao da ide po šinama. Čak i u uskim, oštrim krivinama nema nikakvih problema sa skretanjem i prenosom snage. Možete slobodno naglo da dodate gas. Odlično podešen ESP uređaj neće dozvoliti da primetite njegovo dejstvo, već će na točkovima uvek biti taman onoliko snage koliko je potrebno da prednji deo ne proklizava. Za to je zaslužan novi XDS zatvarač u diferencijalu, koji sprečava proklizavanje unutrašnjeg točka u krivinama.


MotorMotor nove "šestice GTI" nam je, u principu, poznat iz "tiguana" i "pasata" – to je dvolitarska mašina sa direktnim ubrizgavanjem i turbinom, koja razvija 210 KS. Novo je, međutim, ono što su u Folksvagenovom razvojnom odeljenju od ovog motora napravili za "GTI" verziju. To je prava poslastica za svakog kome je benzin u krvi i to sa karamel prelivom odozgo. Motor je stalno spreman da primi gas, razvija snagu bez
trunke oklevanja.

EnterijerMožda upravo zbog toga, DSG menjač ostavlja mesta i za dodatne želje. On, sam od sebe, vrši promenu naviše i onda kada bi vozač poželeo da se motor još malo više "zavrti" prema crvenom polju obrtomera. To se onda oseća i u suprotnom smeru, na nizbrdici, jer tada izostaje snažniji efekat kočenja motorom i "GTI" se kotrlja skoro kao da je menjač u praznom hodu. I naš suvozač, ekspert Andrej, kaže da bi zbog toga radije kupio verziju sa običnim, manuelnim menjačem. Ona je, između ostalog, i nešto brža, a i štedljivija, iako se radi samo o nijansama. Dok sa DSG menjačem "golf VI GTI" razvija maksimalnu brzinu od 238 km/h, sa običnim, ručnim je za dva kilometra na sat brži, a uz manuelnu promenu stepena prenosa, prosečna potrošnja na 100 km je i za jedan decilitar manja (7,3 litra). Najvažnije je ipak to što je takva verzija i za 1.900 evra jeftinija od one sa DSG menjačem. Za tu razliku u ceni možete da se odlučite da vašem novom sportskom "golfu" dodate još jedan par vrata ili vrhunski stereo CD uređaj.

J.HornOvo nam se dopalo

Ispunjen zadatak: oštriji, zvučniji, brži, još više "vuk u jagnjećoj koži" od prethodnika.

Ovo nedostaje

Automatika DSG menjača: trebalo bi da reaguje tek na granici crvenog polja obrtomera. Automatsko uključivanje sigurnosna četiri migavca pri naglom kočenju padaju više u "pasat" ligu.

Ovo nas je iznenadilo

Spektar zvukova: zahvaljujući specijalnom pojačivaču, sportski zvuk je prodoran, ali se pojavljuje tek kada se oštrije vozi. Inače je motor sasvim tih. Tako i treba da bude.

Rezime

Novi "GTI" je tačno između automobila za svakodnevnu gradsku vožnju i rasnog sportiste. Odlikuju ga odlične vozne osobine, sjajno upravljanje i veoma dobro, neutralno, ponašanje u krivinama. Naše mišljenje: teško da može da bude bolje.

J. Horn

Нема коментара:

Постави коментар