Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

среда, 16. децембар 2009.

Sneg zatekao Srbiju; kolapsi saobraćaja

Sneg zatekao Srbiju; kolapsi saobraćaja

Prvi pravi sneg ove zime „zadesio“ je Srbiju juče i, prema prognozama meteorologa, nastaviće da pada istim intenzitetom. Temperatura ostaje oko nule. Zbog toga je saobraćaj, posebno u planinskim predelima, znatno otežan.

Prema izveštaju medija, najteža situacija je na putnom pravcu Beograd – Novi Sad i to kod mosta Beška. Tamo je već 30 vozila, zbog proklizavanja, upalo u jarak pored puta. Izveštaja o povređenima i žrtvama nesreća, za sada, nema.

Prema izveštajima, jak sneg pada u celoj Srbiji, najviše u područjima Beograda, Novog Sada, Loznice, Vršca… Temperatura neće prelaziti nulu sve do nedelje tako da se očekuje da snežni prekrivač u većini zemlje dostigne dvadesetak santimetara.

Aerodrom funkcioniše

Glavne saobraćajnice raščišćene na vremeBildunterschrift: Glavne saobraćajnice raščišćene na vreme

Najprometnije beogradske ulice su prve raščišćene – kao i svake godine. To, međutim, nije spaslo Beograđane od veće gužve u „jutarnjem špicu“ nego što je to uobičajeno. Posle čišćenja glavnih saobraćajnica, ekipe prelaze na sklanjanje snega iz ulica takozvanog drugog prioriteta. S obzirom na intenzitet snega, nije realno očekivati da sve ulice budu očišćene danas.

U čišćenje su uključene i ekipe Parking servisa, čiji radnici raščišćavaju parkinge, garaže, fast parkove i prilaze važnim ustanovama. Zelenilo Beograd čisti staze, platoe i dečja igrališta, kao i mostove, vijadukte i petlje, gde se posipaju i so i emulzija.

Pista aerodroma Nikola Tesla očišćena je još noćas i za sada nije otkazan nijedan let ili dolazak na taj aerodrom. Beogradska Hitna pomoć je saopštila da takođe ima problema da stigne na odredišta, ali da u radu službe nema zastoja.

Istovremeno, iz Uprave grada podsećaju da su građani dužni da očiste sneg sa trotoara koji su uži od pet metara i da pospu so ispred svojih zgrada i kuća. Istu obavezu imaju i vlasnici lokala i firmi ispred svog poslovnog prostora.

nr/beta/stb/rts

понедељак, 14. децембар 2009.

Vozači, spremite veći mito

Vozači, spremite veći mito

Pre nekoliko meseci usvojen je Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, a 10. decembra je stupio na snagu. Vlada, Skupština i autori Zakona se nisu obazirali na kritike predloga zakona u vreme kada je donošen, pa smo tako ponovo dobili jedan vrlo loš zakon sa mnogo fatalnih slabosti. Neću se baviti detaljima, navešću samo nekoliko većih problema. Prvo, zakon ima drakonski karakter što ne priliči normalnoj državi. Drugo, zakon će samo povećati nivo korupcije. Treće, zakon pominje kazne samo za vozače i pešake, ali ne i saobraćajnu policiju, putare, veštake i sudije. Četvrto, zakon je napravljen neprofesionalno i nekvalitetno. Peto, zakon krši prava pojedinaca zahvatima paternalističko-policijske države. Ukratko ću obrazložiti svaku od tvdnji.

Miroslav Prokopijević, Peščanik.net
Foto: Beta


Prvo, Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima ima drakonski karakter u odnosu na postojeći umereni, jer je režim kazni drastično pooštren. Poruka je da stari zakon nije omogućavao uvođenje reda u saobraćaju, pa se to moralo izvesti novim, mnogo oštrijim zakonom. Ako postoji ova pretpostavka, a očito postoji, ona je pogrešna. I da je prethodni, umereniji zakon primenjivan, bilo bi više reda u saobraćaju. Ali nije primenjivan. Tehnički pregledi su tolerisani kao puka formalnost, policija je opraštala kazne u zamenu za mito, oduzete dozvole su vraćane preko veze, policija je žmurila na kapitalne prekršaje, a kažnjavala za minorno prekoračenje brzine, itd. Ako prekršioce niste uspeli da kaznite pri blažoj kaznenoj politici, uzimajući mito umesto kazni, nećete ni pri drakonskoj. Samo će nivo mita porasti. Problem nije u oštrijim kaznenim odredbama, što ovaj Zakon sugeriše, nego u sprovođenju zakona. Uostalom, ista ideja je postojala sa prethodnim zakonom donetim 2002, kada je takođe rečeno da kazne moraju znatno da se povećaju kako bi zakon bio efikasan. Kazne su povećane, ali više reda u saobraćaju nije bilo, samo je bilo više korupcije. Tako će biti i sada. Umesto da smo posle 2002. naučili lekciju, pravimo ponovo istu, samo veću grešku.

Kazne su finansijske, bodovne i zatvorske. Ako sam dobro video, zatvorske idu do 60 dana. Ako ostavimo po strani krivična dela učinjena u saobraćaju, za šta je normalno da budu odgovarajuće kazne, ovde saobraćajni zakon putem prekršaja ozbiljno ulazi u krivični domen, čime se na mala vrata podrivaju prava i slobode pojedinaca. Finansijske kazne za prekršaje idu do 60.000 dinara kod fizičkih lica i 2,5 miliona za firme. U Srbiji je 60.000 dvostruka mesečna plata, a kazna od 2,5 miliona može da zatvori bar 2/3 ovdašnjih firmi. Pisci zakona su cifre prepisivali iz neke razvijene zemlje ne misleći na prilike u kojima žive. U normalnoj zemlji kazne moraju biti proporcionalne učinjenom prekršaju i materijalnim prilikama u zemlji.

Drugo, ono što sprečava sprovođenje zakona su izuzete grupe, veze i korupcija. Političari i državni službenici mogu da voze kako hoće, nema kazni. Neki imaju imunitet, drugi voze navodno važne osobe, treći imaju veze stranaka, rođaka, šefova... O korupciji da ne govorim, bilo da su u pitanju kazne, veštačenje, suđenje, vraćanje dozvola... Tako, ako se zakonske odredbe pooštre, a korupcija i sve ostalo ostane isto, kao što i hoće, posledica će biti samo veći mito. Ranije ste policajcu davali 1000 dinara da vam ne piše kaznu za prekršaj koji ste napravili, sada će to biti 6000 dinara. Pored policije, profitiraće kroz korupciju i veštaci, sudije za prekšaje i krivičari. Cene njihovih „usluga“ će višestruko skočiti. Ceh će plaćati vozači, firme, preduzetnici. U prevodu, ovim zakonom se samo povećava nivo korupcije, ceh plaćaju nemoćni, a profitiraju oni koji su pod okriljem države – saobraćajci,veštaci, sudije.

Treće, posebno je zanimljiva kaznena politika ovog zakona. Njoj su izloženi vozači, pešaci, firme, ali ne i saobraćajna policija, saobraćajni veštaci ili oni koji upravljaju putnom mrežom. Policajci mogu da vas maltretiraju, neosnovano šalju na tehnički ili zdravstveni pregled i nikom ništa. Mogu da vas nepotrebno zadržavaju tražeći očajnički bar neku osnovu za kaznu, i opet ništa. Putevi i signalizacija mogu biti u jadnom stanju, i opet nikom ništa. Ovaj zakon sve hoće da reši tako što će se vlast i njeni putevi amnestirati, a sva odgovornost svaliti na korisnike. Zato bi ovakav zakon morao pasti kao neustavan, jer učesnike u saobraćaju tretira nejednako. Povrh svega, gomila uslova će biti precizirana tek podzakonskim aktima, što je suprotno dobroj legislativi.

Četvrto, i iz dosadašnje analize se vidi da je zakon pravljen neprofesionalno. Stručnjak sebi neće dozvoliti da predlaže drakonski zakon, koji samo povećava ionako visok nivo korupcije, koji kažnjava jedne a izuzima druge učesnike saobraćaja (i oko saobraćaja), koji krši prava pojedinaca. Ali, ima i drugih nedostataka. To je prvo obim zakona, nekih 167 strana u PDF formatu, što je deset puta više od američkog ustava. Drugo, u nizu odredaba se pominje šta se može raditi. U dobrim zakonima se ne piše šta može, nego šta ne sme da se radi, i koje su kazne za prekršaj. Treće, u jako mnogo slučajeva se kaže da će bliže uslove, instrumente i postupke propisati ministar ili nadležna služba. Nedopustivo je da se toliko prepušta podzakonskim aktima, jer to samo povećava pravnu nesigurnost, korupciju i nepotrebno uplitanje države u građanske i poslovne aktivnosti. Sem toga, nižim aktom (podzakonskim) ograničava se viši (zakon).

Peto,Zakon o bezbednosti saobraćaja krši prava pojedinaca. U njemu postoje odredbe prema kojima će se kazniti pešaci ako mobilnim razgovaraju dok prelaze ulicu ili ako imaju slušalice na ušima. Kazniće se i vozači koji puštaju preglasnu muziku. Zanimljivo je da su odredbe o zabranama pešacima jedine koje su u javnosti i na komentarima vesti dobile kakvu-takvu podršku, za razliku od čitavog zakona koji je dobio vrlo loše komentare.

Ipak, ovakve zabrane za pešake i vozače su neosnovane. Pojedinac ima pravo da bira šta će i kada raditi u životu. Između ostalog, on može odlučiti i da se ubije. Paradoksalno, niko mu neće sporiti pravo da se ubije, ali hoće da li će razgovarati mobilnim ili slušati muziku dok prelazi ulicu. Trivijalno je da pojedinac može sebe ubiti ili obogaljiti prelazeći ulicu dok priča mobilnim ili sluša muziku. U slobodnom društvu pojedinac bira šta će da radi, ali ne može da bira i cenu svojih izbora. Ona se ispostavlja automatski u zavisnosti od prilika. Nikome više nije stalo do sebe nego tom samom pojedincu. Sa odredbama o slušanju muzike preko slušalica ili razgovora mobilnim država poručuje da je njoj stalo do pojedinca više nego njemu samom. To je naravno nemoguće, ali ako neko uprkos tome hoće da kaže suprotno, onda je to samo zato što on na umu ima izgradnju paternalističko-policijske države. Isto je i sa glasnim slušanjem muzike u automobilu. To je stvar nedostatka vaspitanja, ali se ne sme zakonski zabranjivati.

Svi smo imali prilike da vidimo u Americi i mnogim zemljama kako mnogi vozači odvrnu muziku preko granice dobrog ukusa, ali ih policija ne juri. Kada se kao u našem zakonu to zabranjuje, kodifikuje se nešto što se teško utvrđuje (merila preglasnog su različita za razne osobe) ili dokazuje (vozač može smanjiti muziku kada ga policajac zaustavlja). Ova zabrana izgleda postoji samo iz jednog razloga, a to je da vozači mogu da čuju iza sebe zvučni signal vozila sa prvenstvom prolaza. Pošto se niko ne sekira za hitnu pomoć ili vatrogasna vozila, ostaje samo jedna kategorija, a to su vozila i pratnja raznih funkcionera. U Beogradu se dnevno može videti histerija tih vozača, obesno mahanje palicama i zavijanje signala iz auta zvaničnika i njihove pratnje, što se dešava i u situacijama kada drugo vozilo nema gde da se skloni. Pisac ovih redova je živeo u nekoliko zemalja, ali nigde nije video takvu osionost, bahatost i nadmenost vozača državnih zvaničnika i njihove pratnje. Biće da su i ovi zvaničnici takvi, osioni, bahati i nadmeni, inače bi im smetalo takvo ponašanje njihovih podređenih. A pogrešno je nekome diktirati koliko glasnu muziku će da sluša, samo zato da bi se drugom omogućilo da bude osion, bahat i nadmen. Takav je u nekim drugim članovima ovog zakona identifikovan kao „nasilnički vozač“, što i ovaj državni svakako jeste.

Policijska država ne ide samo jednim pravcem, već sa svih strana. Ako vas policajac uhvati u prekršaju ili „prekršaju“, ako se desi bilo kakva nezgoda, onda je na sudu merodavno samo ono što policajac kaže ili napiše. Tako policajac može krivo zapisati broj vašeg auta da se prošli kroz crveno. Vi možete dokazati da ste toga dana bili u inostranstvu, svejedno ćete platiti kaznu, jer se samo njemu veruje. Nije dovoljno biti samo amater da bi se ovo napisalo u zakonu. Mora se biti i tupi ljubitelj policijske države.

Da rezimiram ovu tačku. Novi zakon krši neka prava vozača i pešaka. Kaznama podvrgava vozače i pešake, ali amnestira saobraćajnu policiju, veštake, sudije, odgovorne za putnu mrežu. Drakonskim kaznama zemlja se izuzima iz legislative demokratske države u okvirima vladavine prava. Zatvorskim kaznama (koje bi smele da postoje samo za neplaćene kazne i krivična dela koja se učine u saobraćaju) ponovo se narušavaju prava pojedinaca. Na sudu se veruje samo onome što kaže i napiše policajac, reč ostalih ne znači ništa. Ovako velike slabosti mogu da postoje samo u policijskoj, ali ne i u građanskoj državi. Ako je neko pomislio da je zakon o informisanju slučajnost, posle zakona o bezbednosti saobraćaja je očito da režim Borisa Tadića nezadrživo klizi ka policijskoj državi. A čini mi se da je Tadić tražio mandat „za evropsku Srbiju“.

Ovaj Zakon neće pasti zato što je nas nekoliko reklo da je loš. On će pasti zato što će stvoriti nove probleme, a nijedan postojeći neće rešiti. Haos u saobraćaju će ostati, a korupcija će porasti. Učiniće se važan korak ka policijskoj državi Građani će ga doživeti kao povećanje ionako visokog harača koji ubiraju povlašćene državne službe. A poslanici i mnogi državni funkcioneri su iz primene ovog zakona izuzeti.

PS. Posle prvog dana primene novog zakona o bezbednosti saobraćaja, uprava saobraćajne policije je saopštila da zakon daje rezulte, jer je bilo duplo manje udesa i nastradalih. Mnogi mediji, pa i B92, preneli su ovo bez komentara. Da li je moguće da iko može da poveruje u navedenu tvrdnju saobraćajne policije. I kada se pogleda statistika udesa u Srbiji po danima, mogu se naći dani kada ima 3-4 puta manje udesa nego prethodnog dana. Nije malo takvih dana, pa niko to nije koristio za zaključak da se bezbednost saobraćaja naglo povećala. Potrebna je malo duža vremenska serija da bi se doneo zaključak, pa da pričekamo i vidimo. Ne može se loš zakon braniti zloupotrebom statistike.

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444