Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

субота, 2. мај 2009.

GTA Spano - superautomobil iz Španije

GTA Spano - superautomobil iz Španije

Španski trkački tim GTA vredno radi na razvoju superautomobila koji bi trebalo da bude najveći rival modelima Ferrari i Lamborghini. Prvi detalji u vezi sa tehničkim karakteristikama otkrivaju da se ispod karoserije „krije” 8,3 litarski V10 motor koji pruža snagu od 780 konja. Prema informacijama koje dolaze iz španskog tima, GTA Spano brzinu od 100 kilometara na čas razvija za 2,9 sekundi.

U opciji su tri vrste menjača, a jedan od njih je u stilu Formule 1 - iza volana.

Proizvodnja je ograničena na svega 99 modela, od kojih će svaki koštati oko 670.000 američkih dolara.

Automobil, pod nazivom GTA Spano, svoju premijeru doživeće u Valensiji, istom gradu u kome se održava i GTA šampionat na Velikoj nagradi Evrope. (Mondo)

Honda razvila sistem za upravljanje robotima pomoću misli

Honda razvila sistem za upravljanje robotima pomoću misli

Istraživački ogranak japanske autokompanije „Honda” je, zajedno s Međunarodnim institutom za napredna istraživanja u telekomunikacijama i domaćim proizvođačem precizne mehanike „Šimadzu”, razvio sistem koji omogućava da se robotima upravlja - mislima.

Sistem je nazvan „Moždani interfejs sa mašinom” (BMI). U tom sistemu, podaci koji se prevode u upravljačke informacije dobijaju se pomoću elektroencefalografije (EEG), kojom se prati električna aktivnost u mozgu i bliskom infracrvenom spektroskopijom (NIRS), kojom se prati strujanje krvi u mozgu. Na ovoj način, za upravljanje robotima nije potreban nikakav fizički pokret. (Tanjug)

„Fijat” pregovora o preuzimanju „Opela”

„Fijat” pregovora o preuzimanju „Opela”

Šef italijanskog „Fijata” Serđo Markione razgovaraće 4. maja sa visokim funkcionerima nemačke vlade o preuzimanju kompanije „Opel” koja se već mesecima bori da opstane, jer posluje u sastavu posrnulog američkog giganta „Dženeral motors”, izvestio je radio „Dojče vele”, pozivajući se na pisanje minehnskog dnevnika „Zidojče cajtung.”

Italijanski „Fijat” bi posle američkog „Krajslera” želeo da preuzme i „Opel” i tako postane svetski automobilski džin, ističe „Dojče vele”, uz napomenu da će o novoj akviziciji Markione u ponedeljak razgovarati sa nemačkim ministrom privrede Karl Teodorom Gutenbergom i šefom diplomatije Frankom Valterom Štajnmajerom.

Markione bi prilikom tih pregovora trebalo, kako piše „Zidočje cajtung”, da predoči Gutenbergu i Štajnmajeru, okvirni plan za preuzimanje „Opela” koji grca u dugovima, bezuspešno tražeći vladinu finansijsku pomoć.

Namera Markionea je da stvori svetski automobilski koncern koji bi godišnje proizvodio najmanje pet miliona automobila, prenosi „Dojče vele”, uz napomenu da na svetskom tržištu i dalje traje vrlo slaba tražnja vozila.

Pozivajući se na pisanje lista „Nordvest”, nemački radio ističe da su neki proizvođači, na najvećem svetskom tržistu automobila u SAD, tokom aprila smanjili prodaju, u odnosu na isti lanjski mesec, oko 30 odsto i da o tome mora voditi računa i „Fijat”.

Italijanski „Fijat” koji preuzima deo američkog „Krajslera”, a istovremeno iskazuje i nameru da kupi „Opel”, imaće problema da u otežanim uslovima plasmana nabavi sredstva za te akvizicije i stabilizuje posrnule auto - džinove, kaže se u napisu „Nordvesta” i zaključuje da bi, ipak, sve tri kompanije mogle, udrženim snagama, da opstanu na svetskom tržištu automobila.


(Tanjug)

Krajsler” proglasio bankrot i partnerstvo sa „Fijatom”

Krajsler” proglasio bankrot i partnerstvo sa „Fijatom”

Predsednik SAD Barak Obama rekao je da će američka automobilska kompanija „Krajsler” proglasiti privremeno bankrotstvo, kako bi izvršila reorganizaciju, neophodnu da bi se postigao dogovor sa italijanskim „Fijatom”, prenela je agencija Rojters.

Obama je rekao da će se „Krajsler” bankrotstvo proglasiti u skladu sa Članom 11 Zakona o bankrotstvu, jer kompanija nije uspela da se dogovori sa poveriocima o otpisu dugova, kako bi dogovor sa „Fijatom” bio moguć.

Bela kuća je navela da je „radila naporno da se ovo ne desi”, ali da nije bilo volje od strane fondova da se otpišu dugovi „Krajslera”, dodavši da bi ceo postupak trebalo da traje između 30 i 60 dana.

„Drago mi je da objavim da su ´Krajsler´ i ´Fijat´ sklopili partnerstvo koje ima velike šanse na uspeh”, izjavio je američki predsednik Barak Obama.

„Partnerstvo će ´Krajsleru´ dati ne samo šansu da opstane, već i da napreduje u globalnoj auto industriji”, istakao je Obama.

Udruživanjem „Krajslera” sa „Fijatom” biće formiran šesti po veličini svetski proizvođača automobila, prenela je agencija Rojters.

„Fijat” će uneti u zajedničku kompaniju „milijarde dolara” vrednu tehnologiju, kako bi pomogao „Krajsleru” da u fabrikama u SAD proizvodi energetski efikasnija vozila, a uz to će imati pravo da izabere tri direktora „Krajslera”.

Uprkos intenzivnim pregovorima tokom nekoliko poslednjih sedmica, „Krajsler” nije uspeo da dobije punu podršku svojih kreditora kako bi izbegao prvo bankrotstvo među velikim američkim proizvođačima automobila.

„Fijat” bi mogao postati većinski vlasnik „Krajslera” nakon što otplati vladine zajmove, preneo je Rojters.

Proglašenje bankrotstva uzdrmaće celokupnu autoindustriju uključujući „Krajslerove” rivale, isporučioce delova, dilere i stotine hiljada onih koji žive od rada u tom sektoru.

U okviru tog bankrota, američka vlada će obezbediti do 3,5 milijarde dolara za finansiranje poslovanja kompanije dok traje proces bankrotstva i do 4,5 milijardi dolara za finansiranje reorganizacije.

Bankrotstvo „Krajslera” nije sprečilo njegovo udruživanje s „Fijatom” koje će kombinovanoj grupaciji omogućiti prodaju od oko 4,16 miliona vozila godišnje. Zajednička kompanija bi vremenom trebalo da smanji broj dilera, ali kratkoročno ne bi trebalo da dođe do otpuštanja radnika.

Prema dogovoru, „Fijat” bi trebalo da postane vlasnik oko 20 odsto deonica „Krajslera”.

Partnerstvo „Krajslera” i „Fijata” pitanje opstanka

Za „Krajsler” je partnerstvo sa „Fijatom” pitanje opstanka. Međutim, dogovor sa Italijanima nije jedini uslov koji američka kompanija treba da ispuni da bi preživela.

Kada se, suočeno sa propašću kompanije, rukovodstvo „Krajslera” obratilo američkoj vladi za pomoć, administracija predsednika Baraka Obame je odgovorila potvrdno, ali uz određene uslove.

„Krajsler” će dobiti pomoć države ako izvrši ozbiljne promene u svojoj strukturi, reši problem velikih dugova i nađe partnera od koga će preuzeti tehnologiju za proizvodnju manjih vozila, jer velika, sa velikom protrošnjom, koja sada proizvodi, jednostavno nemaju prođu.

Analitičar Bi-Bi-Sija Teo Leget ocenio je ranije da će dogovora sa „Fijatom” najverovatnije biti, ali da je pitanje da li će biti postignut u roku koji je odredila američka vlada.

„Krajsler” je, uz posredovanje Vlade, postigao dogovor sa velikim investicionim bankama, kojima je dugovao oko sedam milijardi dolara. Oko pet milijardi duga je otpisano. Postignut je i dogovor sa sindikatima.

Međutim, kompanija nije uspela da se dogovori sa još oko 40 investicionih fondova kojima duguje manje novca. Kompanija će, prema mišljenju Legeta, pokušati na sudu da primora „tvrdoglave” kreditore da popuste.

Sindikati pomogli Krajsleru

Članovi američkog sindikata Ujedinjenih radnika u automobilskoj industriji ratifikovali su sporazum o poravnanju sa Krajslerom, Fijatom i Ministarstvom finansija SAD.

Na glasanju koje je obavljeno u Krajsleru, na više lokacija sindikata širom Sjedinjenih Država, sporazum je prihvatilo 82 odsto radnika iz proizvodnje i 80 odsto kvalifikovanih radnika.

Koncesionarski sporazum o poravnanju, koji stupa na snagu u ponedeljak, 4. maja, ispunjava zahteve Ministarstva finansija SAD za produžetak zajma Krajsler korporaciji.

„Fijat” nastavlja da investira u Srbiju

Govoreći o planovima „Fijata” u Kragujevcu, Leget je rekao da je „poruka iz samog ´Fijata´ da se njegova poslovna strategija nije promenila i da će nastaviti da investira i lansira nove modele u Srbiju”.

Leget je istakao da to možda u novim uslovima neće ići onoliko brzo koliko je prvobitno planirano, ali sa druge podseća da se razlozi zbog kojih je ´Fijat´ odlučio da investira u Srbiji nisu promenili, a cilj Italijana je pre svega da proizvode automobile tamo gde su troškovi proizvodnje najmanji. (RTS)

Porez na luksuz

Porez na luksuz

Nenajavljeno, neprijatno, možda i neočekivano vozila čiji motori prelaze 2,0 litre zapremine dodatno su oporezovana izmenama odredbe poreza na upotrebu, držanje i nošenje dobara, i to drastično.

Kako to obično biva kod nas, zakon je zastareo, nepotpun i neuviđavan, tako da će za mnoge automobile godišnja registracija koštati više nego što oni sami vrede.

U okviru plana za ekonomsku stabilnost i što brži izlazak iz krize, kojeg je pripremila srpska vlada, je i takozvani porez na luksuz. Naime, ne radi se o novoj meri već je jednostavno izmenjen postojeći, zastareli Zakon o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, a najgore su prošli vlasnici „luksuznih“ automobila. Ono što je pozitivno je što dodatna taksa nije „zakačila“ vozila čiji su vlasnici pravna lica, tako da mnogi korisnici lizinga mogu da odahnu.

Ono što je odavno prevaziđeno u svetu kod nas još uvek važi, a to je da je kao glavni parametar za dodatni namet uzeta zapremina motora. S obzirom da procentualna umanjenja na osnovu starosti vozila nisu menjana (-15% od 5 do 8 godina, -25% od 8 do 10 godina i -40% preko 10 godina starosti), dolazimo do apsurda, gde će neki vlasnici automobila morati da plate više za registraciju nego što on vredi. Dobar primer je 25 godina star automobil sa motorom od 2.0 l, čija je tržišna vrednost 400-500 evra, a po novim nametima će vlasnik za njegovu registraciju ukupno morati da plati više od 40 000 dinara.

Kao i obično „eksperata“ nam ne manjka, pa takvih imamo mnoštvo i u Ministarstvu finansija, a oni su zaključili da se pod „luksuzno“ mora podvesti sve iznad 2000 „kubika“. Za takve je porez pri redovnoj registraciji 50 procenata veći (37.000 umesto dosadašnjih 24.730), dok je za one preko 3,0 l zapremine gotovo utrostručen. Umesto dosadašnjih 65.690 dinara će vlasnici morati da plate čak 155 000, tako da će ukupna registracija za 16 godina star automobil koštati skoro 120.000 dinara (porez 93.000).

Ono što je besmisleno je što se oporezivanje obavlja na osnovu zapremine motora a ne snage ili po najnovijem na osnovu emisije CO2. Apsurd se time nastavlja, tako da će približno istu sumu morati da plate vlasnici zaista luksuznih četvorotočkaša sa stotinama „konja“ i oni male snage, čija se starost meri stotinama meseci.

Dodatno, mnogi vlasnici novih automobila će plaćati čak deset puta manji porez u odnosu na neke čiji su ljubimci stari više od dve decenije, a da raspolažu približno istim brojem konjskih snaga. Koliko je jednostrano povećanje poreza loše i neadekvatno dokazuje i podatak da recimo, za Toyotu Avensis sa 2,2 litarskim dizel motorom treba platiti skoro pet puta više za porez nego za sličan automobil, sličnih performansi, sa 2,0 litarskim motorom, a da razlika u ceni ne u istom paketu opreme ne prelazi 2.000 evra.

Na udaru su i motociklisti, jer su svi dvotočkaši sa motorom radne zapremine preko 1,150 l označeni kao luksuzni.

Dalje neusaglašenosti se tiču i vozila koja su u vlasništvu firmi. Izjednačavanje poreza za fizička i pravna lica idu u korist onih koji su automobile nabavili putem lizinga, ali će preduzeća morati da plaćaju više za vozila čiji motori prelaze 2000 kubika, tako da će se za Fiat Ducato 3,0 l plaćati porez od 75.000 dinara (raniji 57.710).

Ujednačavanjem poreza su na dobitku korisnici lizinga, tako da na primer, vlasnik automobila sa motorom zapremine ispod 2,0 l će plaćati 7.500 din umesto dosadašnjih 19.790.

Izuzeci

Porez na upotrebu motornih vozila ne plaćaju vojni i civilni invalidi rata, kao i invalidi rada sa 80 ili više procenata telesnog oštećenja, zatim vojni i civilni invalidi rata, odnosno invalidi rada sa nesposobnošću donjih ekstremiteta nogu od 60 ili više procenata. Od poreza su izuzete i zdravstvene ustanove, odnosno sanitetska vozila, vozila za prevoz bolesnika na dijalizi i za vozila koja služe za transfuziju krvi.

Propisani porez se pored smanjenja na osnovu starosti vozila može smanjiti za dodatnig 50% za putničke automobile kojima se obavlja taksi prevoz, kao i za automobile za obuku vozača (sa ugrađenim dvostrukim komandama).

Od kada?

Zakon o izmenama i dopunama Zakona o porezu na upotrebu, držanje i nošenje dobara postati pravosnažan tek nakon objave u Službenom listu. Naplata većih poreza će početi u prvoj polovini maja, tako da svi oni koji imaju pravo na registraciju (mesec dana ranije) treba da požure.

Porezi na putnička i kombi vozila po kategorijama i starosti


do 5 godina od 5 do 8 godina od 8 do 10 god. preko 10 godina
1.150 ccm 850 722,50 637,50 510
1.151-1.300 ccm 1.650 1.403 1.238 990
1.301-1.600 ccm 3.650 3.102 2.737 2.190
1.601-2.000 ccm 7.500 6.375 5.625 4.500
2.001-2.500 ccm 37.000 31.450 27.750 22.200
2.501-3.000 ccm 75.000 63.750 56.250 45.000
3.000 ccm 155.000 131.750 116.250 93.000

Primeri besmislenosti:

15 Godina star Jeep „luksuzniji“ od BMW-a X6
Cena:

Jeep Grand Cherokee 4.0 l, ’93 (183 KS) – 4.500 evra
BMW X6 3.5i, ’09 (306 KS), - 71.635 evra
Porez:
Jeep Grand Cherokee – 93.000 dinara
BMW X6 – 75.000 dinara

Dva puta više snage iz iste zapremine
Cena:

Opel Ascona Exlusive 2.0, ’88, (102 KS) – 1.700 evra
Honda Civic Type R 2.0, ’09, (201 KS) – 24.210 evra
Porez:
Opel Ascona – 4.500 dinara
Honda Civic Type R – 7.500 dinara

Isti broj „konja“, porez „puta 12“
Cena:

Mercedes-Benz 300D 2.3 l, ’86, (88 KS) – 1.800 evra
Toyota Corolla 1.4 D-4D, ’09, (90 KS) – 18.700 evra
Porez:
Mercedes-Benz 300D – 45.000 dinara
Toyota Corolla 1.4 D-4D – 3.650 dinara

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

петак, 1. мај 2009.

REGISTRACIJE PLOVILA :


REGISTRACIJE PLOVILA :

Posredujemo kod TAX FREE registracije Vaše se mogu registrovati na više različitih lojkacija od kojih je najtraženija SAD.

Upis plovila u Registar (USA Yacht Registry)
-za period od 1 godine
-za period od 3 godine
Procedura registracije traje oko 10-15 dana. Ukoliko koristite usluge ubrzane pošte do 5-7 radnih dana.

Dokumenti potrebni za upis plovila u Registar:
1.Ispunjeni aplikacijski obrazac s podacima o plovilu
2.Kupoprodajni ugovor (overen u sudu) ili račun o kupovini plovila
3.Builder's Certificate ili Manufacturer's Statement of Origin (MSO) – Atest plovila
4.Izvod iz registra plovila za već registrirana plovila (overen u sudu)
5.Fotokopija pasoša

jednogodišnja registracija

do 16'

do 26'

do 40'

do 65'

iznad 65'

150 EUR

200 EUR

250 EUR

300 EUR

350 EUR

trogodišnja registracija

do 16'

do 26'

do 40'

do 65'

iznad 65'

250 EUR

350 EUR

400 EUR

500 EUR

600 EUR

Pribavljanje dozvole za korišćenje radio frekvencije (Ship Radio Station Licence) za preiod od 10 godina (na zahtjev klijenta).
Pribavljanje dokumenata od državne institucije FCC – Federal Communications Center, uključuje odobrenje za korištenje radio frekvencije i dozvolu za korisnika.
Cena 10 godišnje dozvole za korišćenje radio frekvencije izdane od FCC-a iznosi EUR 1.200.
Za proceduru pribavljanja FCC dokumenata potrebno je oko 3 nedelje.

Izvod iz Registra plovila
Kako bi jahtu ili brod mogli upisati u drugi registar potrebno je obezbediti izvod iz registra plovila.
Plovilo se briše iz registra plovila:
1) ako je propala ili se pretpostavlja da je propala,
2) ako se trajno povuče iz plovidbe,
3) ako se upisuje u drugi registra plovila.
Cena izvoda iz USA Yacht Registry je EUR 200.
Cena usluge prenosa vlasništva je EUR 200.

Upis plovila u Registar plovila drugih država
Na zahtjev klijenta mi ćemo se pobrinuti za upis plovila u odabranu zonu (Panama, Liberija, Cipar, Malta, BVI, Gibraltar, UK...)


RESENJE POSTOJI !

RESENJE POSTOJI !

Resenje je Offshore registracija?


Sve sto vam treba jos je zeleni karton koji vazi u Srbiji ili BIH tj osiguranje vozila .

Kako da drzavljanin Srbije ili BIH upravlja legalno na putevima Srbije ili BIH vozilom registrovanim u inostranstvu? Carinski zakon Srbije kaze sledece (a isto je i sa zakonom BIH)

Upravljanje tudjim vozilom registrovanim u inostranstvu

Ne postoje smetnje da strani drzavljani kao i drzavljani Republike Srbije koji su na privremenom radu u inostranstvu daju dozvolu za upravljanje tudjim motornim vozilom strancu ili drzavljanima Republike Srbije koji su takodje na privremenom radu u inostranstvu da istim vozilom mogu da upravljaju za vreme svog privremenog boravka u Republici Srbiji. Takvu dozvolu za upravljanje tudjim motornim vozilom koje prelazi granicu Republike Srbije, saglasno odredbama clana 4. Zakona o poveravanju javnih ovlascenja Auto-moto savezu Srbije ("Sluzbeni list Republike Srbije", broj 26/95) izdaje AMSJ uz ovlascenje i potpis vlasnika vozila.

Ovlascenje za upravljanje tudjim motornim vozilom registrovanim u inostranstvu moze izdati nadlezna organizacija. Na osnovu takvog ovlascenja, vozilom inostrane registracije mogu upravljati stranci i državljani Republike Srbije koji zive i rade u inostranstvu, ali ne i drzavljani Republike Srbije- rezidenti Republike Srbije, jer u suprotnom cine carinski prekrsaj.

Ukoliko se radi o punomocju datom u obliku privatne isprave, pa se posumnja u njegovu istovetnost, u smislu odredbe clana 50. Zakona o opstem upravnom postupku, moze se narediti da se podnese overeno punomocje.

Upravljanje vozilom strane registracije za osobe sa dva drzavljanstva

Ne postoje zakonske smetnje da se vozilom inostrane registracije, registrovanim na ime vlasnika sa dva drzavljanstva upravlja u Republici Srbiji za vreme privremenog boravka.

Za upravljanje motornim vozilom na teritoriji Republike Srbije potrebno je da imate inostranu vozacku dozvolu ili medjunarodnu vozacku dozvolu izdatu u inostranstvu, na osnovu kojih isprava mozete upravljati najduze sest meseci racunajuci od dana ulaska na teritoriju Republike Srbije, ili srbijansku vozacku dozvolu.

-------------------------------------------------------------

Sto znaci da bi upravljali vozilom na strane tablice u Srbiji ne smete biti rezident Srbije (tj trajno nastanjeni u Srbiji) jer u suprotnom cinite carinski prekrsaj. Dovoljno je da svoj boravak prijavite u recimo BIH ili Crnoj Gori i automatski postajete drzavljanin Srbije na privremenom radu u inostranstvu sto znaci da mozete upravljati vozilom na strane tablice bez problema

Marka Vozila osnovna cena cena vozila sa carinom i porezom cena vozila sa offshore regisracijom usteda
BMW M6 cupe 72.198€ 120.330€ 73.698€ 46.632€
Porcshe 911 carrera 56.760€ 94.600€ 58.260€ 36.340€
Audi Q7 35.452€ 59.088€ 36.952€ 22.136€

Potrebna dokumentacija:

Invoice for the vehicle (copy)
Racuna od vozila (kopija)

Registration Certificate, if previously Registered (copy)
dokaz o registraciji, ako je predhodno bio registrovan (kopija)

Proof of 3rd party insurance (copy)
Dokaz o placenom osiguranju (kopija)

Road Worthiness Certificate or mechanics latter (copy)
Servisna knjiga ukoliko je imate (kopija)

Colour Photo of Vehicle
Slika vozila (u boji)

Colour Photo of Owner
Slika vlasnia vozila (slika u boji)

Copy of Owner Driver license
Vozacka dozvola vlasnika vozila (kopija u boji)

Copy of Owner passport
Kopija pasosa vlasnika vozila (kopija u boji) Popunjen zahtev za registraciju

Za registraciju je potrebno oko 4 nedelje od momenta podnosenja aplikacije, zato je najbolje da se u postupak krene dok je vozilo jos u inostranstvu. Po prikupljenoj dokumentaciji mozete podneti Zahtev

Zasto da registrujete vozilo ili plovilo offshore?

Zasto da registrujete vozilo ili plovilo offshore?

- Izuzetno niska cena registracije
- Velika usteda, sva vozila se registruju bez carinski taksi i PDV-a
- Registraciju dobijate na kucnu adresu bez cekanja u redovima
- Produzenje registracije nije skuplje nego standardna registracija
- Mali dodatni troskovi za "personalne tablice"


Prednosti

Za samo 20-ak dana imate vozilo registrovano na Internacionalne tablice,
koja se legalno mogu voziti u zemlji i inostranstvu.

Imate tablice koje se lezernije od domacih mogu voziti u inostranstvu, iz razloga sto ovakvu vrstu tablica uglavnom koriste: konzularne, diplomatske ili internacinalne organizacije. Razlog sto je to tako je u cinjenici da u svim drugim slucajevima da bi se vozilo registrovalo na slicne tablice potrebno je da budete drzavljanin tih zemalja ili da imata registrovanu kompaniju u jednoj takvoj zemlji.

Usteda u vremenu i novcu je vise nego ocigledna, ovakve tablice su se godinama u nazad mogle videti na veoma skupim vozilima u Hrvatskoj ,Danskoj i drugim zemljama sa velikim porezima, a uglavnom su ih stavljali tajkuni stranih kompanija sa otvorenim prestavnistvima u zemljama treceg sveta.

Od skoro na teritoriji BIH i Srbije ste u mogucnosti da sasvim LEGALNO i POUZDANO registrujete svoje novo ili polovno vozilo, koje nameravate da uvezete iz EU ili Amerike, sami ili preko nas.



Copyright © 2007 Offshore Registracija

„Reno” najčešće na nišanu lopova

„Reno” najčešće na nišanu lopova


Prvi znaci naglog porasta i pristiglog specijalnog alata za krađu ovih francuskih vozila primećeni su prošle godine, kada je ih ukradeno čak 122 komada, od čega 48 „klija” i 30 „megana”
renault1U glavnom gradu je u aprilu ove godine ukradeno oko 171 vozilo, što znači da su lopovi dnevno u proseku „odvozili” oko šest automobila. Karakteristično je da je na meti kradljivaca u ovom mesecu najčešće bio „jugo” (33) i vozila „reno”, kao što su „megan” (10), „klio” (pet), „laguna” (dva) i „senik” (tri). Prva „zastava 10” ukradena je pre manje od nedelju dana, a porast krađe ovog automobila očekuje se sa porastom njihovog broja na ulicama.

Najviše automobila, kao i prethodnih godina, ukrade se u Novom Beogradu, a najugroženija su vozila u blizini Beogradske arene, na parkinzima i u neposrednoj blizini svih velikih tržnih centara i bolnica. Oko 80 odsto vozila ukrade se u toku noći, dok se najskuplji automobili najčešće kradu između četiri i 5.30 časova ujutru.

Najjače grupe „specijalizovane” za krađu automobila su iz žarkovačkog naselja Rupčine, zatim „miljakovačka”, „mirijevska”, „zvezdarska”, „novobeogradska”, „zemunska”. U poslednje vreme njihovi članovi se sve više povezuju i „rade” zajedno. Pored toga počeli su da sa „kolegama” iz BiH i Hrvatske „razmenjuju” kradena vozila.

Borislav Kovačević, šef Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima u beogradskoj policiji kaže za „Politiku” da oko 20 do 25 odsto ukradenih automobila lopovi vraćaju vlasnicima za novac.

broj-ukradenih29apr

– Jedan deo se rastura za delove. Veliki broj ukradenih vozila ide ka Kosmetu i Crnoj Gori. Skuplja idu na Bliski istok, gde recimo u Damasku postoji pijaca koja radi 24 časa i ima 22.000 vozila u svakom trenutku. Drugi deo skupocenih automobila ide ka Rusiji i zemljama bivšeg SSSR-a. „Megan” lopovi najviše kradu da bi ih vraćali vlasnicima za novac, a jedan manji deo ovih automobila se nakon falsifikovanja prodaje po unutrašnjosti Srbije sa falsifikovanim papirima – napominje naš sagovornik.

Kovačević kaže da su prvi znaci naglog porasta i pristiglog specijalnog alata za krađu „renoa” primećeni u 2008. godini, kada ih je ukradeno 122, od čega 48 „klija” i 30 „megana”.

„Klio” je, prema rečima našeg sagovornika, specifičan i ne može lako da se ukrade jer ima jaku čeličnu bravu i zvezdasti ključ. Građani koji voze ovaj automobil mogu da znaju da je njihov ljubimac na meti lopova, tako što oni sa njega prvo ukradu čep rezervoara.

– Nije reč o krađi benzina, već bi građanima to trebalo da bude prvi siguran znak da im je vozilo na meti lopova i da to može da se dogodi već prve sledeće noći. Na osnovu čepa rezervoara lopovi prave zvezdasti ključ, kojim nakon savlađivanja elektronskih prepreka, pokreću i odvoze automobil. Najbolje je odmah prijaviti policiji nestanak čepa sa rezervoara, kako bi mogli preventivno da delujemo – napominje Kovačević.

„Megan” ima takozvane ćorave brave, kao i većina luksuznijih vozila, pa samim tim i specifičniji je način krađe ovih vozila.

– To su brave koje nemaju ključ već neku vrstu plastične kartice, koja je kodirana i koja pokreće automobil kada se gurne u mesto predviđeno za nju. „Megan” lopovi otvaraju bukvalno tako što lome zadnje leptir staklo, posle čega dekodiraju unapred nabavljenu plastičnu karticu i startuju vozilo. Karticu obezbeđuje proizvođač i ona može da se naruči kao rezervni deo, što su predstavnici „renoa” nedavno obustavili jer su uvideli da odlaze u pogrešne ruke. Ta kartica sa strane ima blanko ključ – objašnjava naš sagovornik.

Ovu su takozvane elektronske krađe vozila, koje podrazumevaju savlađivanje srca automobila odnosno njegovog kompjutera, koji imaju i „folksvagen tuareg”, „audi”, „pasat”…

– Za ovaj deo krađe lopovi se služe raznim alatima koji su jedinstveni u jednom delu, a to je takozvani kabl za inspekciju koji služi mehaničarima da provere stanje i ispravnost vozila. Lopovi zapravo „napadaju” taj izlaz za inspekciju, koji je smešten uvek na istom mestu u zavisnosti od tipa vozila. Oni tačno znaju gde se on nalazi, konektuju se na njega i dekodiraju automobil preko svog kompjutera. Kabl za inspekciju sa jedne strane ima tipičan ulaz, a sa druge strane ima „usb”. Upravo taj tipični ulaz može da bude glavna zaštita od lopova ako se promeni, tako da samo vlasnik ima adapter preko kojeg ga je moguće povezati sa kompjuterom – tvrdi Kovačević.

Na skoro identičan način kradu se „porše kajen” i „folksvagen tuareg”, koji imaju „ćorave brave”. Jedina razlika je što lopovi kod njih ne lome stakla već ih „seku kao konzervu”. Obučeni kriminalci ovakve automobile ukradu za manje od 30 sekundi.

– Kod „tuarega” lopovi seku vrata na mestu ispod zadnje desne brave, gde uvek prolazi snop kablova za pumpu, centralnu bravu i alarm. Oni alatom seku ovaj deo lima, zatim skalpelom zaštitno rebrasto crevo u kome se nalazi snop kablova i imaju dve žice sa kojima treba da naprave kratak spoj i otključaju centralnu bravu. Kada to urade onda dolaze do kabla za inspekciju, dekodiraju automobil i startuju motor. Potrebno im je 11 sekundi za sečenje lima, a po ulasku u vozilo 12 sekundi da ga dekodiraju i odvezu. Zaštita u ovom slučaju može da bude stavljanje metalne ploče na mesto gde se, u zavisnosti od tipa vozila, nalazi snop kablova – objašnjava naš sagovornik.

———————————————————–

Kasko „čini čuda”

„Zbog ekonomske krize pojavljuje se sve više slučajeva lažnog prijavljivanja krađa vozila koja su „kasko” osigurana, a prethodno ih prodaju na Kosmetu ili u Crnoj Gori po niskoj ceni. Tu činjenicu potvrđuje prijava krađe atipičnih vozila koja se do sada nisu krala i ne postoje alati za njihovu krađu. To su recimo „suzuki svift”, „hjundai ganta”, „tojota korola”, „mazda 121”, „krajsler”, „seat altea”… Princip je da vlasnik automobila koji je kasko osiguran dođe u osiguravajuću kuću, donese ključ i potvrdu da je policiji prijavio krađu. Nakon 30 dana ulazi u proceduru isplate novca, sa potvrdom od policije da vozilo nije nađeno – kaže Borislav Kovačević

Preuzeto sa www.politika.rs

Da li ste čuli za offshore registraciju?

Da li ste čuli za offshore registraciju?


Kako bi izbjegli plaćanje vrtoglavih iznosa carinskih dadžbina, PDV-a, ali i postigli druge značajne uštede uključujući i troškove registracije vozila, dosjetljivi tajkuni u Hrvatskoj, Danskoj i drugim zemljama sa velikim porezima počeli su koristiti i specifične aspekte globalizacije, pa se na ulicama tih država u poslednje vreme sve češće mogu videti saobraćajne tablice egzotičnih država, poput južnopacifičke Republike Vanuatu, smeštene 1700 kilometara istočno od Australije!

offshore-reg

Vanuatu je u svetu posebno poznat po tome što se registracija automobila uglavnom vrši samo jednom. Upravo zbog toga se u svetu vozi triput više automobila s registracijskim pločicama Vanuatua nego što je stanovnika te daleke zemlje. Jedan od najlakših metoda da se dokopate tablica Vanuatua ili neke druge zemlje u kojoj je moguće offshore registrovati vozilo jeste da osnujete međunarodnu firmu sa sedištem u toj zemlji. Nakon toga po celom svetu možete voziti automobil s njenim registarskim tablicama. No, česti su slučajevi da se ljudi prijavljuju privremeno u Vanuatuu, gde boravišna viza košta 140 dolara ili čak uzimaju i državljanstvo. Jer, ako želite u Vanuatu možete uvesti i najskuplje vozilo i ne platiti ništa osim registracije i osiguranja. Međutim, pogrešan je utisak da u Vanuatu uopšte trebate ići da bi dovezli vozilo. Ne, ona se jednostavno registruju preko interneta ili nekog zastupnika, a produžetak registracije se obavlja svakog 1. januara tekuće godine u fiksnom iznosu bez obzira na vrstu vozila, kubikažu, snagu i slično.

tablice

Ali, da bi automobil ušao u Srbiju mora imati dokumentaciju Vanuatua, važeću saobraćajnu dozvolu i zeleni karton i osiguranje koje važi u našoj državi. Polise osiguranja iz Vanuatua ne vrede. Ali i zato postoji rešenje. Pri ulasku u Srbiju vlasnici takvih vozila plaćaju osiguranje i nakon isteka isto produžavaju. Iako ne bi trebale, osiguravajuće kuće uglavnom produžavaju to osiguranje. Lokalna policija ne zna ništa o ovim vozilima, a uglavnom smatraju da u svemu tome nema ništa sporno. Sve, kažu, izgleda legalno.

Isto tako, da bi upravljali vozilom na strane tablice u Srbiji ne smete biti rezident Srbije (tj. trajno nastanjeni u Srbiji) jer u suprotnom činite carinski prekršaj. Dovoljno je da svoj boravak prijavite u recimo BIH ili Crnoj Gori i automatski postajete državljanin Srbije na privremenom radu u inostranstvu što znači da možete upravljati vozilom na strane tablice bez problema.

Preko interneta se može ostvariti kontakt sa stotinama kompanija uz pomoć kojih se može offshore registrovati automobil ili čamac i to od svoje kuće. Jedna od njih je www.offshoreregistracija.com. Na njoj nude online obrazac kojeg treba popuniti i platiti određeni iznos kako bi se obavila registracija, a dokaz o registraciji vozila se može dobiti poštom.

Za manje i jeftinije automobile ovo se manje isplati jer ako vozite neki auto od 40.000 eura, za taj auto državi trebate platiti oko 14.000 evra poreza i carina i ostalih troškova, a ovako platite 1000e a razliku stavite u svoj dzep!

Zašto da registrujete vozilo offshore?

- Izuzetno niska cena registracije
- Velika ušteda, sva vozila se registruju bez carinski taksi i PDV-a
- Registraciju dobijate na kućnu adresu bez čekanja u redovima
- Produženje registracije nije skuplje nego standardna registracija
- Mali dodatni troškovi za “personalne tablice”

четвртак, 30. април 2009.

Revoz zaposlio 150 radnika

Revoz zaposlio 150 radnika

Izvor: Beta

Ljubljana -- Automobilska industrija Revoz iz Novog Mesta, čiji je vlasnik francuski Reno, ponovo je počela da radi punim kapacitetom, a zaposlila je i 150 novih radnika.

Nakon više od pet meseci rada u dve i po smene, Revoz je ponovo počeo proizvodnju punim kapacitetom od 880 vozila dnevno.

To je posledica osetnog rasta potražnje nakon što su neke evropske vlade početkom godine usvojile mere za podsticanje prodaje novih vozila i nakon što je francuski dobavljač Renkast (RenCast) početkom aprila nastavio sa prekinutom isporukom delova za volan automobila.

Najviše novih radnika došlo je u Revoz preko Zavoda za zapošljavanje, slede oni koji su uložili molbu za zapošljavanje i oni kojima u novembru prošle godine nije mogao biti produžen ugovor o zapošljavanju na određeno vreme.

Oko četvrtina novozaposlenih je iz preduzeća Adria Mobil sa kojim je Revoz sklopio sporazum o mogućnosti privremenog angažovanja radnika s tim što Adria Mobil ima obavezu da ih nakon isteka radnog odnosa u Revozu primi nazad u svoje preduzeće.

Svaki novozaposleni je morao prvo da završi seminar u trajanju od 14 sati, zatim se još 48 sati osposobljavao na radnom mestu što iznosi ukupno 11.000 sati obuke radi uvođenja pune noćne smene u preduzeću.

Zastava: Duži rok za izjašnjavanje

Zastava: Duži rok za izjašnjavanje

Izvor: Beta

Kragujevac -- Rok za prijavljanje radnika fabrike "Zastava automobili" za dobrovoljni odlazak iz fabrike uz ponuđen socijalni program produžen je do 24. aprila.

Veliki broj radnika nije bio informisan da je u toku izjašnjavanje, kaže zamenik predsednika Samostalnog sindikata Zoran Marković.

Prema njegovim rečima, od 13. aprila kada je počelo prijavljivanje radnika 260 zaposlenih se izjasnilo za neku od ponuđenih opcija socijalnog programa, koje su iste kao i krajem prošle godine kada je fabriku dobrovoljno napustilo 915 radnika, pod uslovom da im se uplati radni staž za protekle dve i po godine.

Radnicima koji imaju pet godina do penzije ponuđena je jednokratna otpremnina u iznosu od šest prosečnih plata u republici i 60 odsto zarade koju bi dobijali posredstvom Nacionalne službe za zapošljavanje. Druga opcija je da radnici koji imaju deset i više godina staža dobiju 300 evra po godini staža.

Prijavljivanje radnika za dobrovoljni odlazak iz fabrike usledilo je nakon što je država Srbija potpisala strateški ugovor sa italijanskim Fijatom o zajedničkom ulaganju u kragujevačku fabriku "Zastava automobili".

Prvi krug prijavljivanja radnika da napuste fabriku uz ponuđene opcije socijalnog programa bio je održan krajem prošle godine, kada se 915 njih izjasnilo za neku od opcija socijalnog programa.

Gubitak Fijata 410 miliona evra

Gubitak Fijata 410 miliona evra

| Izvor: Beta

Milano -- Italijanska grupacija Fijat objavila je danas gubitak za prvi kvartal od 410 miliona evra zbog pada prodaje izazvanog svetskom ekonomskom krizom.

U prvom tromesečju prošle godine Fijat, koji je u završnici pregovora o mogućem preuzimanju većinskog udela američkog proizvođača automobila Krajsler (Chrysler), je imao čistu zaradu od 405 miliona evra.

Ipak, italijanski proizvođač, koji pravi vozila pod markama Fijat, Lanča (Lancia) i Alfa Romeo, navodi da očekuje povećanje potražnje tokom ove godine.

Prihodi grupacije su pali za 25 procenata, na 11,3 milijarde evra sa 15,07 milijardi evra.

GM poklanja udeo u „Opelu“?

Izvor: Tanjug

Frankfurt/Detroit -- „Dženeral motors“ je spreman da pokloni kontrolni udeo u „Opelu“ investitoru koji uloži 500 miliona evra u novo preduzeće nastalo iz evropskih aktivnosti GM-a.

Opel zapošljava u svoje četiri nemačke fabrike oko 25.000 ljudi, a automobile proizvodi i u Belgiji, Poljskoj, Portugaliji i Britaniji
Opel zapošljava u svoje četiri nemačke fabrike oko 25.000 ljudi, a automobile proizvodi i u Belgiji, Poljskoj, Portugaliji i Britaniji
Najveća američka automobilska industrija Dženeral motors" (GM), koja se nalazi pred bankrotstvom, navodno je spreman i da besplatno prepusti i svoju švedsku firmu-kćer "Sab" (Saab) koja je u februaru zatražila zaštitu od poverilaca, piše „Fajnenšel tajms".

GM, prema svom novom šefu Fricu Hendersu, već ima više od šest potencijalnih interesenata za njihovu nemačku firmu-kćer "Opel" koji, takođe, traži finansijsku inekciju od oko 3,3 milijarde evra iz javnih izvora.

Nemačka vlada, međutim, traži da joj, pre nego što odobri traženi novac, „Opel" pruži na uvid poslovni plan kojim bi dokazao da je sposoban da opstane na tržištu.

Prema sopstvenim planovima, "Opel" želi da uz pomoć investitora postane samostalna evropska akcionarska kompanija u kojoj bi GM imao samo manjinski udeo.

Iz nepotvrđenih vesti proizilazi da za nemački "Opel" interesovanje pokazuju bogati državni fondovi iz istočne Azije i sa Bliskog istoka, a u isto vreme GM je već počeo pregovore i sa italijanskim "Fijatom" o mogućoj prodaji svog većinskog udela u "Opelu".

GM: Još 1.600 otkaza

"Dženeral motors" je objavio da će ove nedelje uručiti otkaze za oko 1.600 radnika u svojim postrojenjima u SAD, koji stupaju na snagu 1. maja, a imaju za cilj smanjenje troškova u okviru reorganizacije koju je odredila američka vlada. Najavljeni otkazi su deo plana GM-a za smanjenje brojnosti radne snage ove godine u fabrikama širom sveta za oko 10.000 ili 14 odsto, a rukovodstvo te kompanije takođe planira da do kraja godine otpusti 37.000 honorarnih radnika, preneo je Rojters. Ukupna prodaja automobila u SAD se u prvom tromesečju 2009. sunovratila za 38 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji period, na najniži nivo u gotovo tri decenije, pod pritiskom manjka kredita i niskog poverenja potrošača. Istovremeno je prodaja GM-a na američkom tržištu pala 49 odsto.

"Stalno se nadamo da će nam uspeti da restrukturiramo svoje aktivnosti bez sudske intervencije, iako se povećala verovatnoća da ćemo morati da zatražimo sudsku zaštitu od poverilaca pred bankrotom", izjavio je ranije prvi čovek GM-a.

"Opel" je minule sedmice već upozorio da bi mogao da nastavi sa poslovanjem i isplatom zarada zaposlenima i u slučaju kada bi njihova matična kompanija, američki GM proglasio bankrot.

Automobilska industrija se u celom svetu suočava sa padom tražnje, a glavni razlog je uticaj globalne finansijske krize na pojedine privrede, što se odražava i u izdacima potošača.

Firme, povrh svega, imaju otežani pristup kreditima, dok su američke automobilske kuće već ranije bile pogođene smanjenim interesovanjem potrošača za velika vozila sa visokom potrošnjom goriva.

Američki GM je zbog slabe tražnje dospeo na ivicu bankrota, tako da se sada intenzivno bori da dobije dodatnu državnu pomoć od 16,6 milijardi dolara, povrh pozajmice u iznosu od 13,4 milijardi dolara koje je već dobio od vlade SAD.

Lane je GM poslovanje završio sa gubitkom od 30,9 milijardi dolara, dok je već 2007. bio u minusu od 43,3 milijarde dolara.

Saab ima 27 mogućih kupaca

Saab ima 27 mogućih kupaca

Izvor: Tanjug

Stokholm -- Kompanija Saab, švedska filijala prezaduženog američkog auto-giganta "Dženeral motorsa" (GM), objavila je danas da pregovara sa 27 mogućih kupaca.

Administrativni upravnik Saaba, koga je imenovao sud pošto je kompanija u februaru zatražila sudsku zaštitu od poverilaca, izjavio je da 20-ak potencijalnih kupaca namerava da kupi švedskog proizvođača automobila i da se očekuje da će ugovor biti potpisan u junu.

Predstavnik Saaba je potvrdio da je uprava kompanije ove sedmice održala sastanak sa zainteresovanim kupcima, sa kojima se sada ušlo u fazu analize poslovnih rezultata kompanije.

Saab je dobio više vremena za restrukturisanje početkom aprila kada je šveski sud produžio period u kome će kompanija biti zaštićena od kreditora. Prema planu reorganizacije, neophodna je podrška od oko jedne milijarde dolara za nastavak proizvodnje i lansiranje novih modela.

Autobus na plin iz Kragujevca

Autobus na plin iz Kragujevca

Izvor: Poslovni.hr

Beograd -- Kragujevačka firma BIK Vulović transport predstavila je u Zagrebu svoj projekat niskopodnog autobusa na zemni gas.

Prema rečima direktora Bus industrije Kragujevac Zorana Vulovića, u taj projekat je uključen niz preduzeća, a otvoreni su i za partnere iz Hrvatske. Do sada je izrađeno 60 komada autobusa BIK-203 za gradski kragujevački prevoz, na bazi platforme beloruskog proizvođača vozila MAZ.

Budući da Srbija i Belorusija imaju dogovor o slobodnoj trgovini, Vulović upravo na tom tržištu vidi priliku za zajednički nastup hrvatskih i srpskih preduzeća.

Projekt autobusa je već u proizvodnoj fazi, no potrebna su poboljšanja na opremi za udobnost putnika. Vulović kaže da je već danas spreman da potpiše ugovor s nekim hrvatskim proizvođačem klima-uređaja za autobuse.

Branko Mihalić, menadžer Hrvatskog autoklastera, kaže da je interes za saradnju s BIK-om dosad pokazalo pet hrvatskih preduzeća.

Kao svoj adut u BIK-u vide nisku cenu autobusa od oko 160.000 evra, a isplativnost plinskog pogona ilustruju podatkom da ih je gorivo od Kragujevca do Zagreba stajalo samo 35 evra, što je cena autobuske karte.

Planira se i potpuno srpsko-hrvatski proizvod - niskopodni minibus, plod saradnje BIK-a i Brodarskog instituta Zagreb. Reč je o svetskoj inovaciji s velikim izvoznim potencijalom, koja bi svetlo dana trebala da ugleda 2010. godine.

Rumunija garantuje zajam za Dačiju

Rumunija garantuje zajam za Dačiju

Izvor: Beta

Bukurešt -- Rumunska vlada garantovaće 80 odsto zajma od 83 miliona evra koji proizvođač automobila Dačija-Reno namerava da traži od Evropske investicione banke.

Kompanija Reno će tu sumu koristiti u nedavno otvorenom Tehničkom centru Reno u Rumuniji. Grupa Reno je tražila od vlade i državnu pomoć za Tehnički centar RTR i garanciju za zajam od 100 miliona evra od Evropske investicione banke.

Premijer Emil Bok je izjavio da vlada upravo razmatra i pitanje garancija za zajam kompanije Ford-Krajova naglasivši da proizvodjači automobila moraju da ispune kriterijume iz evropskih zakona.

To znači da mora da postoji sigurnost da će se garancije vratiti rumunskoj državi i da će rate biti plaćane na vreme.

Kompanija Ford-Krajova je tražila od vlade državnu pomoć od 143 miliona evra. Proizvodjač će pak do 2012. godine uložiti 600 miliona evra u povećanje proizvodnje na 300 hiljada automobila i isto toliko motora.

Bok je precizirao da će vlada u narednom periodu odlučiti o "paketu vladinih garancija i za druge strateške industrije u rumunskoj ekonomiji radi podrške sektorima sa značajnim efektom na privredu, a to znači i otvaranje novih radnih mesta".

Pad prodaje vozila u EU oko 9 odsto

Pad prodaje vozila u EU oko 9 odsto

Izvor: Tanjug

Brisel -- Prodaja automobila u EU pala je za devet procenata u martu u odnosu na isti mesec prošle godine, uprkos novčanim podsticajima za kupce koji su oživeli tržišta.

Mart je deveti uzastopni mesec pada prodaje automobila i povukao je prvi kvartal godine u minus od 17 odsto u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.

Skok prodaje u Nemačkoj, najvećem automobilskom tržištu regiona, nije neutralisao oštre padove u Britaniji od 30,5 odsto i Španiji od 38,7 procenata. U Francuskoj je prodaja u martu bila veća za osam odsto, a u Italiji skromnih 0,2 procenta.

Samo jedan proizvođač automobila, italijanski Fijat, je uknjižio rast prodaje u martu i to od 14,3 procenata. Svi drugi beleže pad – „Dženeral motors” (GM) 20,1 odsto, Tojota 11,9 procenata, Reno 10,9 odsto, Pežo Sitroen 9,1 i Ford 7,7 procenata.

Evropski proizvođač broj jedan, Folksvagen je pao za skromnih 0,3 odsto, dok je prodaja BMW-a niža za 20,8 odsto, dok je Dajmler u padu od 14,6 procenata.

Punto pod lupom potrošača

Punto pod lupom potrošača

Građani koji razmatraju kupovinu automobila Punto Classic sklopljenog u Kragujevcu, u želji da se brže-bolje dočepaju novog automobila po povoljnijim uslovima, propuštaju da se pozabave važnim segmentom kupovine, a to je upoznavanje sa proizvodom.

Preko 9.000 evidentiranih potencijalnih kupaca uskoro će biti kontaktirano od strane ovlašćenih prodavaca Punta Classic. Tom prilikom će moći da se izjasne po pitanju brojnih detalja u vezi sa kupovinom vozila Punto Classic. Pored komercijalnih uslova, za kupce su važni i ostali detalji, kako bi napravili informisanu odluku o kupovini.

Iako je Punto Classic na prvi pogled isti kao Zastava 10 i originalni, restilizovani Punto 2. generacije, razlike postoje. Automobil koji nam je jedno vreme bio poznat pod kodnim imenom Punto 188 donosi novu imitaciju maske hladnjaka trodimenzionalne metalik završne obrade. Na njoj je novi, crveni ambelem FIAT-a, a ostalo je sve već viđeno kod Zastave 10 i različitih Punto Van dostavnih vozila.

Oprema je razvrstana u tri nivoa i dve podvarijante. Osnovni nivo opreme je jedinstven, a po ceni identičan osnovnoj ponudi za Zastavu 10. Međutim, sa "domaćim" brendiranjem, osnovni nivo opreme je bio bogatiji za dual-drive servo upravljač, felne od 14 cola i pripremu za ugradnju auto radio uređaja, koja je obuhvatala antenu i 6 zvučnika. Osnovni nivo opreme ne obuhvata sigurnosne pojaseve na zadnjoj klupi, što je u nedostatku ISO FIX montažnih tačaka predstavlja nepremostiv problem za montažu dečijeg sedišta.

Dva srednja paketa bez klime, kod Z10 (Comfort) i Punta Classic (Dynamic) razlikuju se po nivou bezbednosti i po ceni. Kod Z10 kupci su ostali uskraćeni za vazdušni jastuk na strani suvozača, ali su imali na raspolaganju svetla za maglu i "uštedu" od 262 €. To i nije neka ušteda jer je na uštrb bezbednosti putnika koji sede napred. Ko misli i na putnike pozadi verovatno će preskočiti ovaj nivo opreme Punta Classic, jer mu nedostaju i sigurnosni pojasevi i nasloni za glavu za putnike na zadnjoj klupi.

Zastava 10 u nivou opreme Dynamic donosi klimu, pa joj je pandan Punto Classic Dynamic sa doplatom u vidu manuelne klime. Punto Classic je 72€ jeftiniji ali mu i dalje nedostaju maglenke, nasloni za glavu i pojasevi pozadi. Podatak o pojasevima se ne može pronaći u zvaničnom cenovniku generalnog uvoznika, ali smo do njega lako došli jednim pozivom telefona. Pojasevi su dostupni u najvišem nivou opreme Emotion, koji je dostupan u varijanti bez ABS-a ili sa njim.

Kada se uporede najviši paketi opreme za Z10 (Impressionante) i Punto Classic (Emotion ABS) uočava se razlika u ceni od 585 € koliko je automobil sa FIAT-ovim amblemom skuplji. Ovo je jako visoka cena za imitaciju hroma na centralnoj konzoli i ventilacionim otvorima, kao i inox plavo/crnu unutrašnjost Fiata Punto Classic.

Saznajte više o ovoj temi:
Staro za novo: put do novog Punta
Prvi Punto sišao sa traka u Zastavi
Do maja 2000 Punta

b92

Azijski proizvođači na udaru krize

Azijski proizvođači na udaru krize

Japanska Honda objavila je čist gubitak od 186,1 milijardu jena (1,9 milijardi dolara) u četvrtom tromesečju minule fiskalne godine, kompanija Isuzu u manjku je 279 milona dolara za čitavu prošlu poslovnu godinu, a najveći kineski proizvođač automobila SAIC zabeležio je pad profita od 49 odsto.

Drugi veliki japanski proizvođač vozila Honda saopštio je da je gubitak od 1,9 milijardi dolara u četvrtom tromesečju protekle fiskalne godine nastao zbog drastičnog pada prodaje.

U čitavoj poslovnoj godini koja se završava krajem marta neto zarada Honde smanjena je 77,2 odsto, na 137,0 milijardi jena.

Kompanija Isuzu motors, najveći japanski proizvođač lakih dostavnih vozila, objavila je gubitak u fiskalnoj godini do 31. marta od oko 26,9 milijardi jena (279 miliona dolara), znatno više od prvih predviđanja.

Isuzu je u prethodnoj godini poslovao sa profitom od 76 milijardi jena, podseća agencija Blumberg.

Prodaja kompanije smanjena je 26 procenata zbog pada potražnje za kamionima u Japanu, Rusiji i na Bliskom istoku.

“Niko ne može da izbegne recesiju," izjavio je Ićiro Takamacu, šef investicione gupe "Alfeks" u Tokiju.

"Još postoji potecijalna potražnja za komercijalnim vozilima na tržiština u usponu", smatra Ićiro, uz napomenu da će se takva tendencija snažnije osetiti tek kada dođe do oporavka privrede.

I ostali veliki azijski proizvođači automobila pogođeni su recesijom. Najveći kineski proizvođač automobila, SAIC, objavio je pad profita od 49 odsto u prvom tromesečju ove godine zbog preuzimanja grupacije "Nanđing autmobili," što je doprinelo smanjivanju zarade.

Neto prihod kompanije opao je na 92 miliona dolara, saopšteno je u Šangaju, sedištu SAIC-a koji je početkom godine kupio manjeg domaćeg rivala "Nanđing automobili" kako bi smanjio zavisnost od inostranih partnera kao što su General Motors i Volkswagen.


b92

Honda otvorila "zelenu" fabriku

Honda otvorila "zelenu" fabriku

Honda je otvorila novo postrojenje za proizvodnju motora koje će proizvoditi blokove motora i odlivke za dizel motore evropskih modela. Pogon u Ogavi u Japanu koje će početi sa proizvodnjom u jesen 2009. godine, nakon ugradnje i testiranja mašina i opreme.

Ogava je Hondino najnovije, elkološki odgovorno, proizvodno postrojenje. Projektovano je tako da smanji količinu CO2 oslobođenu prilikom proizvodnje svakog motora, i to 40 posto u postupku livenja i 25 posto u postupku mašinske obrade. Postrojenje poseduje samo jednu proizvodnu liniju, ali je ova „Linija napredne fleksibilnosti“ u stanju da proizvede osam različitih tipova motora, uključujući tu i najnaprednije jedinice niske emisije.

Honda trenutno proizvodi blokove za dizel motore u svojoj fabrici Suzuka u Japanu, a postupci livenja i mašinske obrade postepeno će biti prebačeni u novo postrojenje u Ogavi. Nova fabrika u Ogavi zatim će snabdevati delovima za dizel motore fabriku Sajama, koja će proizvoditi model Accord za evropsko tržište. Pored toga, snabdevaće delovima za dizel motore i Hondinu fabriku u Svindonu, Velika Britanija, u kojoj se proizvode modeli Civic i CR-V.

Hondu Civic i model CR-V pokreće Hondin dizel motor i-DTEC pojačanih i unapređenih performansi, smanjene potrošnje goriva i emisije štetnih gasova, razvijen iz dizel motora i-CTDi.

Motor i-DTEC izrađen je od aluminijuma, poprečno postavljen, sa četiri cilindra, DOHC, četiri ventila po cilindru, turbopunjačem sa promenljivim usisnim diznama i dodatnim kontrarotirajućim vratilom za smanjenje vibracija drugog reda.

Motor i-DTEC trenutno pokreće u najnoviji model Honde Accord u Evropi.

Hondin blok dizel motora je izrađen od legure aluminijuma. Njegovo livenje zahteva kompleksnu izradu i omogućuje proizvodnju snažnog i krutog bloka motora zatvorene konfiguracije koja smanjuje buku i vibracije i omogućava ravnomerniji rad.


b92

Novi Toyotini sistemi za bezbednost

Novi Toyotini sistemi za bezbednost

Toyota je na javnoj izložbi tehnologije inteligentnih transportnih sistema demonstrirala svoje sisteme za podršku bezbedne vožnje sa ciljem da smanji mogućnost saobraćajnih nezgoda korišćenjem komunkacije između vozila i spoljašnje sredine.

Sistemi koji su prikazani namenjeni su pomoći vozačima da: 1) primete crveno svetlo, 2) na vreme krenu posle zaustavljanja, 3) primete znak STOP, 4) izbegnu kontakt sa zadnje strane sa drugim vozilima i 5) primete pešake koji prelaze ulicu.

Ovi sistemi pomažu da se smanji mogućnost saobraćajnih nezgoda korišćenjem komunikacije infrastruktura-vozilo da bi se doseglo izvan granica autonomnog sistema bezbednosti vozila (kao što su radarske sprave i kamere u vozilu). Pored doprinosa očuvanju životne sredine, namenjeni su i poboljšanju protoka saobraćaja.

Na osnovu svog koncepta integrisanog upravljanja bezbednošću (“Integrated Safety Management Concept”), Toyota osim razvoja autonomnih bezbednosnih sprava i sistema u samom vozilu, promoviše razvoj sistema koji utiču na infrastrukturu i dopuštaju razmenu informacija između samih vozila i vozila i infrastrukture korišćenjem tehnologije inteligentih transportnih sistema.

Testovi su sprovedeni da bi se procenilo u kojoj meri sistemi saradnje između vozila i infrastrukture mogu doprineti smanjenju saobraćajnih nesreća i usredsređeni su na to kako prisustvo ili odsustvo informacija prenesenih infrastrukturom komunikacija u vezi sa saobraćajnim signalima i STOP znacima utiče na stopu saobraćajnih nezgoda.

Testovi su dali podatke o ponašanju vozača u raznim uslovima vožnje koji će se primeniti na razvoj kooperativnih sistema vozila i infrastrukture i na tekuće istraživanje u cilju poboljšanja saobraćajnog okruženja.

Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete crveno svetlo:

Status semafora se šalje vozilu sa optičkog fara ugrađenog duž puta. Vozač je upozoren na crveno svetlo. Ako postoji mogućnost da vozač prođe kroz crveno, sistem izdaje dalja upozorenja.

Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da na vreme krenu posle zaustavljanja:

Status semafora šalje se vozilu sa optičkog fara ugrađenog duž puta. Kada se vozilo zaustavi na crveno svetlo, sistem pokazuje približno vreme koje je preostalo do pretvaranja crvenog u zeleno svetlo. Sistem takođe menja svoj prikaz u predviđeno vreme pre nego što se crveno svetlo pretvori u zeleno da bi vozače pripremio za start, i tako pomaže da se na vreme krene posle zaustavljanja.

Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete znak STOP:

Informacija o znaku STOP šalje se vozilu iz optičkog fara ugrađenog duž puta. Sistem upozorava vozača na prisustvo raskrsnice i od njega zahteva da se potpuno zaustavi pre dalje vožnje. Ako postoji mogućnost da se vozač ne zaustavi, sistem dalje upozorava vozača da se zaustavi na znak STOP.

Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da izbegnu susret sa zadnjom stranom vozila ispred:

Informacije u vezi sa vozilom ispred koje se zaustavilo ili se kreće vrlo malom brzinom šalju se vozilu koje se kreće iza njega optičkim farom ugrađenim duž puta. Sistem upozorava vozača na prisustvo vozila ispred koje se sporo kreće ili je zaustavljeno.

Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete pešake koji prelaze ulicu:

Informacije koje govore o pešačkim prelazima, pešacima ili biciklistima u neposrednoj blizini šalju se vozilu optičkim farom ugrađenim duž puta. Kada vozač skrene, sistem upozorava vozača na prisustvo pešaka ili bicikala.


b92


ADAC: Nemci ponovo najpouzdaniji

ADAC: Nemci ponovo najpouzdaniji

Stigao je i najnoviji izveštaj nemačkog ADAC-a. Nemački auto klub obradio je 2,5 od ukupno 3,5 miliona kvarova koji su zabeleženi u Nemačkoj a kao najpouzdaniji pokazao se BMW X3.

U statistiku ADAC-a ulaze automobili stari od 1 do 6 godina, sa tim što se bar 3 godine proizvode bez značajnijih restilizacija. Takođe, uslov je da se svaki model u jednoj godini prodao u bar 10.000 primeraka.

Kao najpouzdaniji model ponovo se pokazao BMW X3, a kao marka Audi.

U samom vrhu su Mercedes i BMW, a od nemačkih proizvođača lošije se kotiraju Ford i Opel.

Renault i Peugeot su neubedljivi dok je Toyota iznad proseka.

Nakon BMW-a X3 kao najpouzdaniji automobili izabrani su Mercedes-Benz CLK, Mitsubishi Space Star, Mitsubishi Colt i Mercedes-Benz SLK.

Među najomiljenijim proizvođačima iza Audija slede Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen i Porsche, dok je kao najpopularnije vozilo izabran Volkswagen Golf VI koji se nalazi ispred Opela Insignie, Mercedes-Benza SLK, Volkswagena Scirocco i Passata.

BMW X3 je prošlogodišnjem izboru takođe izabran kao najpouzdaniji automobil, dok je za najboljeg proizvođača takođe proglašen Audi. Najomiljeniji automobil u 2008. godini bio je Mercedes-Benz C klase.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Britanci: Česi najpouzdaniji

Britanci: Česi najpouzdaniji

Prema istraživanju auto magazina "Which? Car", koje je preneo BBC vozila marke Škoda najpouzdanija su u svojoj klasi u 2008. godini u Velikoj Britaniji.

Studija koju je sproveo magazine “Which? Car“ obuhvatila je 90.000 automobila a vozila marke Škoda su uz proizvođače iz Japana proglašeni za najpouzdanije u svojim kategorijama. Najbolje su ocenjeni modeli Škoda Fabia i Roomster, s tim što Fabia titulu najpouzdanijeg u svojoj klasi deli sa Hondom Jazz.

Istraživanje „Najpouzdaniji brend automobila“ magazina Which?, koje prenosi BBC sprovedeno je na automobilima do osam godina starosti, dok je istraživanje „Najpouzdaniji model automobila“, sprovedeno na vozilima do dve godine starosti.

Škoda Fabia, čiji je uvoznik za Srbiju kompanija Autočačak, sada je u ponudi već od 8.909 evra sa PDV-om, po specijalnim sajamskim uslovima uz nominalnu kamatu od 4,5% i na period otplate 60 meseci.

U kategoriji srednjih vozila kao najpouzdaniji se pokazao Volvo C30, Honda Civic Hybrid proglašena je najpouzdanijim vozilom u kategoriji velikih vozila dok je Mercedes-Benz E klase najpouzdanija limuzina.

Među MPV vozilima magazina “Which?“ prvo mesto po pouzdanosti dele tri modela: Honda FR-V, Seat Altea i Volkswagen Golf Plus, dok je u kategoriji Off-road vozila na prvom mestu po pouzdanosti Lexus RX.

Audi TT i Mazda MX-5 zajedno su se našli na prvom mestu u kategoriji Sport i kupe vozila kao najpouzdaniji.

Saznajte koja vozila i proizvođači su izabrani za najpouzdanije od strane nemačkih vozača


b92


Koliko Nemaca vozi Mercedes?

Koliko Nemaca vozi Mercedes?

Šta Vam prvo pada na pamet, kada se pomene Nemačka? Bundesliga, pivo ili možda neki nemački automobil? Najčešća asocijacija za Nemce je sasvim konkretno jedna brend. I to ne bilo koji. Reč je o Mercedesu.

Vožnja ili pak kupovina nekog Mercedesovog modela je u mnogim državama stvar prestiža. A kakve su prilike u domovini ovih neprikosnovenih četvorotočkaša?

„Šta vozite?“ „Vozim Renoa…“ „Radije vozim bicikl…“ „Kamion…“

U 2007. prodato 1,2 miliona vozila

Izgleda da Mercedesovi automobili u Nemačkoj nisu toliko popularni kao u nekoj drugoj zemlji. Na pitanje je gotovo nemoguće dobiti odgovor u upravi ovog koncerna, čije je sedište u Štutgartu. Reći će Vam uglavnom kako je prethodne, 2007. godine prodato čak 1,2 miliona Mercedesovih vozila, što predstavlja „obrt“ od 50 milijardi evra. To su zaista neverovatne cifre. Ali u kojoj meri ostvareni promet obuhvata nemačko tržište?

Mercedes SL na ovogodišnjem Autosalonu u Ženevi Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Mercedes SL na ovogodišnjem Autosalonu u Ženevi

Ako poželite da se na licu mesta uverite u njihovu zastupljenost na ulicama nemačkih gradovima, doći ćete do sledećih cifara. Barem je to sa nekim nemačkim reporterima bio slučaj. „U pet minuta, pored mene je prošlo 174 vozila, od toga 78 bili su Mercedesovi modeli“, kaže Mihael Vige, novinar DW-TV.

Drugim rečima, ovakve kalkulacije Vas mogu dovesti do proračuna da oko 41 odsto Nemaca vozi upravo Mercedes. I taksisti najradije voze Mercedes. Neutralnosti radi, upitali smo jednog Engleza koji u Nemačkoj vozi taksi, o tome koliko je danas Mercedes sinonim za kvalitet.

„Da to je stvarno brend. Tradicija. Ali oni više nisu ništa posebno. Ranije jesu bili, ali ne više.“

Neosporna sigurnost

Sada bi se u šali moglo reći, ne verujte Englezu koji ocenjuje kvalitet nemačkih proizvoda! Jednu izuzetno važnu karakteristiku Mercedesovih automobila je i danas teško osporiti. Sigurnost! Mercedesovi automobili su prilično stabilni na putevima. I kada vremenske prilike nisu povoljne, putevi vlažni ili pod snegom. Čak i u prestižnim auto trkama Mercedes važi za „ozbiljnog igrača“. Dobro, ako ga pak budete poredili sa italijanskim „Ferarijem“ rezultat po Nemce neće biti preterano povoljan. Ali Mercedesove modele i danas, s pravom prate epiteti poput bezbedni, sigurni, udobni, moderni i prijatni za oko!

dw

среда, 29. април 2009.

DRIFT King of EUROPE

DRIFT King of EUROPE


drift_srbija
Sa ponosom objavljujemo da se drugi put u Srbiji održava najpoznatija međunarodna drift manifestacija “KING OF EUROPE”, 9. i 10. maja 2009. godine na istom mestu, na drift stazi ispred fabrike “FIAT AUTOMOBILI SRBIJA” u Kragujevcu. Organizatori manifestacije su grad Kragujevac zajedno sa Auto tuning Club-om.

Nezvanična satnica manifestacije

Petak: 08.05.2009.
19.00 - Revijalna vožnja kroz grad Kragujevac (polazak sa drift staze)
20.30 - Svečano otvaranje manifestacije (Gradski trg)
22.00 - Koncert (Gradski trg)

Subota: 09.05.2009.
09.00 - Verifikacija drift takmičara, tehnički pregled vozila
10.00 - Trening vožnje
10.00 - Ulazak za posetioce, Drift taxi (vožnja posetilaca zajedno sa takmičarima)
14.00 - Svečano otvaranje drift takmičenja, početak kvalifikacija
17.00 - Drift taxi (vožnja posetilaca zajedno sa takmičarima)
18.00 - Takmičenje u Burn out-u
18.30 - Početak takmičenja u Styling-u i dB Drag-u
20.30 - Proglašenje pobednika u Styling-u i dB-u i TS noćni party…
21.00 - Noćna promotivna drift vožnja (ako se ostvare tehnički uslovi)

Nedelja: 10.05.2009.
09.00 - 12.00 trening vožnje
10.00 - Ulazak za posetioce
12.30 - Drift taxi (vožnja posetilaca zajedno sa takmičarima)
14.00 - Revijalna vožnja svih takmičara na stazi,
14.30 - Top 32/16 Twin Drift
17:00 - Objava rezultata u Driftu i proglašenje pobednika
17.15 - Drift taxi (vožnja posetilaca zajedno sa takmičarima)
18:00 - Završetak manifestacije

Celu manifestaciju upotpuniće bogat zabavni program uz Dj-a sa atraktivnim nastupima plesačica i plesnih grupa, ATV- a i motora.

Više informacija o samoj manifestaciji na sajtu www.drift.rs

уторак, 28. април 2009.

Oprez – stigli biciklisti!

Oprez – stigli biciklisti!


U ovim prolećnim danima sve je više biciklista na drumovima i ulicama Srbije, a prema rečima stručnjaka, malo koji od njih poznaje i poštuje propise Zakona o saobraćaju. Gotovo niko od njih nikad nije kažnjen kad načini prekršaj jer ni ne postoji vozačka dozvola niti test za proveru znanja biciklista.
biciklisti-x
Prošle godine u Srbiji je poginulo čak 187 osoba koje su vozile bicikl, bicikl sa motorom ili motocikl, a povređeno ih je više od 3.000! Među nastradalima je najviše biciklista, koji su i najviše ugroženi. Oni, međutim, prema podacima policije, najčešće i prave prekršaje kao što su nepropisno kretanje, uključivanje i isključivanje iz saobraćaja i nepoštovanje signalizacije.
Prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost, i sadašnjim Zakonom o bezbednosti saobraćaja predviđene su kazne za prekršaje biciklista, ali se te mere gotovo nikada ne primenjuju.
– Novim zakonom o saobraćaju propisane su znatno strože kazne i za bicikliste – kaže za „Blic nedelje“ Okanović.
Prema rečima Milana Božovića, asistenta na Saobraćajnom fakultetu, biciklisti na putu moraju tokom vožnje da se ponašaju u skladu sa Zakonom o bezbednosti u saobraćaju. Treba da voze bicikl uz desnu ivicu kolovoza, a ako postoje izgrađene biciklističke staze, treba isključivo njih da koriste.
– Biciklisti ne smeju da se kreću u suprotnom smeru, što često čine pravdajući se da tako vide vozilo koje im ide u susret. To je njihov propust i takav biciklista mora da bude kažnjen. Ako biciklisti za kretanje koriste kolovoz, dužni su da se ponašaju kao i ostali učesnici u saobraćaju. Vozači koji poštuju pravila u saobraćaju ne mogu i nemaju obavezu da na nekakav poseban način čuvaju bicikliste – objašnjava Božović, i dodaje da se takođe dešava da biciklisti stradaju na autoputu iako je njima zakonom zabranjeno da tuda voze.
Saobraćajne nezgode u kojima su učestvovali biciklisti najčešće nastaju kao posledica baš njihovih propusta. Oni obično, kako kaže Božović, čine nagle pokrete, skreću ispred vozila, iznenadno izlaze na kolovoz, a da pri tom ne vode računa o kretanju automobila. Tako na putanji vozila stvaraju prepreku, koju vozači najčešće nisu u mogućnosti da izbegnu.
– Oni moraju da izbegavaju iznenadne manevre, i na taj način ne stvaraju iznenadnu opasnost za sebe, ali i za ostale učesnike u saobraćaju. Pre bilo kakvog manevra moraju odgovarajućim znakovima da najave svoju nameru ostalim učesnicima u saobraćaju – kaže Božović.
Oni takođe moraju da budu opremljeni za učestvovanje u saobraćaju u noćnim uslovima. Pri vožnji bicikla noću, neophodno je da biciklisti za vozače budu uočljivi sa što većeg odstojanja, kako bi vozači mogli na vreme da odreaguju i bezbedno prođu pored bicikliste.
– Veoma čest slučaj je da kao posledica neuočavanja ili kasnog uočavanja bicikliste u noćnim uslovima nastane saobraćajna nezgoda. Pod ovakvim okolnostima vozači nisu blagovremeno mogli uočiti biciklistu, pa nisu ni mogli da odreaguju kako bi izbegli sudar sa njim. Posledice ovakvih sudara su veoma često smrtne – napominje Božović.
Kako bi biciklisti bili lako uočljivi noću, neophodno je da na biciklima ili opremi imaju elemente koji reflektuju i emituju svetlost. Takođe, kako kaže Božović, u noćnim uslovima biciklisti treba da izbegavaju kretanje izvan naseljenih mesta. Naime, vozači nemaju posebnih razloga da očekuju bicikliste na otvorenim deonicama puta izvan naselja, a oni se često kreću i ovim delovima puta.
– Prilikom obilaženja bicikliste bilo bi korisno da vozači na odgovarajući način svetlosnim ili zvučnim signalima obaveste biciklistu da se približavaju - kaže Božović.

Neophodna obuka
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da bicikliste treba upoznati sa svim propisima i Zakonom o saobraćaju, čime bi se smanjio broj nesreća u kojima oni stradaju.
Prema rečima stručnjaka, problem predstavlja i to što vozači motornih vozila ne znaju da je biciklistima kretanje dozvoljeno svim saobraćajnicama, ako nije istaknuta izričita zabrana!

Šlem i alko-test za bicikliste
Biciklisti će u celoj Srbiji morati da nose kacige bude li usvojen novi zakon o bezbednosti saobraćaja, čiji će nacrt uskoro biti u skupštinskoj proceduri. Policija više neće tolerisati ni vožnju bicikala u pijanom stanju, ali ni neispravne dvotočkaše, kojih je na ulicama mnogo. Novi propisi trebalo bi da smanje broj nezgoda u kojima su vozači bicikala krivci, ali i najčešeće žrtve.

Preuzeto sa www.blic.rs

Nije svaka guma za sve uslove

Nije svaka guma za sve uslove


guma-v
Koliko često vam se dogodilo da u šortsu i majici kratkih rukava izađete na minus? Verovatno nijednom. A da li ste ikada po ledu i snegu vozili sa letnjim gumama i kada ste poslednji put proverili dubinu gazećeg sloja? Pravilan izbor guma ne utiče samo na komfor u vožnji i potrošnju, već i na sigurnost svih učesnika u saobraćaju. Proizvođači automobila zato u priručniku savetuju vozače koje gume mogu da ugrađuju, odnosno daju precizne dimenzije i oznake (primer 195/65 R15 91 H) za dato vozilo.

Kupovinom novog automobila u Srbiji možete da bude sigurni da ste dobili i odgovarajuće gume, ali one često znaju da budu slabijeg kvaliteta kako bi cena vozila bila niska. Naravno, nizak kvalitet ne znači da će vas izdati u prvoj krivini, već da će se brže trošiti u zavisnosti od puta i stila vožnje. Takođe, u 99 odsto slučaja dobićete takozvane all season gume, odnosno gume za sva godišnja doba. One su ništa više do prosečan (jeftin) kompromis između letnjih i zimskih guma, jer je nemoguće napraviti gumu koja će se isto ponašati na suvom i na zaleđenom putu. „All season” gume su u principu loš izbor, ali se kod nas zbog niže cene često i dosta koriste.
Idealan scenario je da imate dva seta guma, letnje i zimske, i dva seta felni (čelične za zimu). Zimske gume se koriste kada temperatura vazduha padne ispod sedam stepeni Celzijusa, kada letnje gube svoja svojstva. Pored oznake, zimske gume mogu lako da se prepoznaju i po dubljim kanalima koji služe za odvođenje vode, snega i leda. Obavezno morate da ih zamenite kada temperatura poraste, jer se na zagrejanom asfaltu brzo troše i propadaju. Letnje se u opštoj podeli mogu razvrstati na standardne, visokih performansi i ultravisokih performansi. Razlikuju se po kvalitetu i brzinama koje mogu da podnesu. Standardne su najrasprostranjenije i koriste se u gradskoj vožnji. Ne mogu da se pohvale performansama, ali mogu niskom cenom i dužim životom. Gume visokih performansi se ugrađuju na limuzine i mogu da izdrže veće brzine. Takođe, njihove karakteristike variraju od proizvođača do proizvođača, ali im je zajedničko da se bolje ponašaju na suvom nego na mokrom putu. Gume ultravisokih performansi su namenjene sportskim automobilima. Mekane su, imaju široku gazeću površinu, a samim tim i bolje prijanjanje, ali se jako brzo troše.
Najbolji način da proverite istrošenost guma je da posetite vulkanizera, jer oštećenja ne moraju da budu samo spoljašnja. Iz iskustva znam da „zdrava” guma spolja i te kako ume da bude „bolesna”, odnosno ispucala iznutra. Guma svoja svojstva gubi i smanjenjem dubine gazećeg sloja, koja može da se izmeri. Proizvođači takođe unutar gazećeg sloja utiskuju „znakove istrošenosti”, koji postaju vidljivi kada se guma istroši. U većini evropskih zemalja guma je opasna za vožnju kada dubina šare postane manja od 1,6 milimetara. Takve gume se na našu žalost najčešće ne uništavaju već se izvoze u Srbiju, gde je starim zakonom propisano da je dozvoljena dubina do 1 mm. „Gastarbajterske” gume se prodaju kao polovne. Trošenju su najpodložnije gume na pogonskim točkovima, koje ćete prve morati da zamenite. Poželjno bi bilo da na njihovo mesto stavite identične gume, ali nije pogrešno ako ih zamenite gumama nekog drugog proizvođača, naravno istih dimenzija i istog tipa.
Pored istrošenosti, na bezbednost utiče i pritisak u gumama, koji bi trebalo da provetravate najmanje dva puta mesečno, kada su gume hladne. Ponovo je najbolje da se konsultujete sa svojim vulkanizerom ili da poštujete vrednosti koje je proizvođač propisao u priručnicima. Manji ili viši pritisak u gumama utiče na upravljanje vozilom, na veću potrošnju i za 15 odsto, na udobnost vožnje, ali i umanjuje efikasnost kočnica. U poslednjih nekoliko godina vulkanizeri savetuju da se gume ne pumpaju komprimovanim vazduhom već azotom, koji omogućava duže održavanje pritiska u gumama, odnosno sporije otiče od vazduha. Takođe, azot umanjuje i zagrevanje guma tokom vožnje i sprečava koroziju. Vozači se ipak ređe odlučuju za azot, jer ga nema na regularnim pumpama, već kod vulkanizera, koji ga naplaćuju.
Na vek trajanja guma utiče i trap, koji mora da bude centriran tako da su točkovi paralelni jedni s drugim i da su normalni na podlogu, kao i da točkovi budu izbalansirani.

Oznake guma
PRIMER195/65 R15 91 H
195 - širina gume u milimetrima
65 - Profil gume (u procentima) označava odnos između bočnog profila i širine guma
R - Radijalna konstrukcija gume
15 - Prečnik felne u inčima (colima)
91 - Indeks maksimalnog opterećenja gume. Dobija se iz tabele, a za oznaku 91 iznosi 615 kilograma
H - Indeks brzine. Označava maksimalnu brzinu koju guma može da izdrži i uzima se iz tabele. Za gumu sa oznakom H maksimalna brzina je 210 km/h

Pomoćne oznake
M+S - (Mud+Snow, blato i sneg) Na „all season” gumama označava da se guma može koristiti i zimi
TL - „Tubeless” gume, koje nemaju unutrašnju gumu
TT - „Tube type” gume sa unutrašnjom gumom
DOT - Datum proizvodnje
E 10 - Homologacioni broj

Preuzeto sa www.blic.rs

Invazija kineza

Invazija kineza


Čudesa u kineskoj automobilskoj industriji, impresivan izgled automobila … da li je reč o plagijatima ili je u pitanju samo puka slučajnost? :) Vidite li sličnosti sa nekim od modela drugih proizvođača automobila? :)

Kinez 1
kinez1

Kinez 2
kinez2

Kinez 3
kinez3

Kinez 4
kinez4

Kinez 5
kinez5

Kinez 6
kinez6

Kinez 7
kinez7

Kinez 8
kinez8

Kinez 9
kinez9

Kinez 10
kinez12

Kinez 11
kinez13

Kinez 12
kinez14

Kinez 13
kinez16
Kinez 14
kinez17

Kinez 15
kinez18

Kinez 16
kinez19

Kinez 17
kinez20

Kinez 18
kinez22

Kinez 19
kinez23

Kinez 20
kinez24

Kinez 21
kinez26

Kinez 22
kinez27

Kinez 23
kinez28


Polovni automobili

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444