Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

петак, 13. март 2009.

Toyota Verso predstavljena u Ženevi

Toyota Verso predstavljena u Ženevi

Toyota je na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi predstavila treću generaciju svog najpopularnijeg jednoprostornog vozila sa kojeg je izbrisano ime Corolla, te se sada novi model zove Verso.

Pošto je svoju kompaktnu limuzinu prekrstio u Auris, japanski konstruktor se polako emancipuje od imena Corolla koje je krasilo njegove modele više od trideset godina, i koji su prodati u više od 31 milion primeraka.

Nova verzija ostaje čvrsto privržena prethodnom modelu Corrole Verso, što se može videti po izrazito oblom, loptastom dizajnu.

Ipak je pokušaj "kreativnosti" načinjen na prednjem delu, koji je inspirisan estetskim rešenjima sa novog Avensisa.

Što se tiče same veličine, Verso dobija 7 centimetara na dužini i 2 centimetara u razmaku točkova. Postojaće klasična verzija za 5 putnika, dok verzija za 7 putnika tek treba da bude predstavljena.

Verso će u ponudi biti sa pet motora, dva benzinska Valvematic od 1.6 i 1.8 L i tri dizel agregata od 2.0 L D-4D, 126 KS i 2.2L D-4D od 150 i 177 KS.

Piše: Frederik Milenković

Bentley Continental Supersports

Bentley Continental Supersports

Bentley je u Ženevi predstavio još snažniju varijantu već poznatog modela Continetal GT, novi Bentley Continental Supersports.

Bentley Continental Supersports krasi još oštriji izgled sa felnama od 20' i redizajniranim branicima, a pored ostalog ova verzija spuštena je za 10 mm, što mu daje izgled pravog trkačkog bolida koji je sa svojih 2240 kg lakši od modela Continental GT za 110 kilograma.

Novi model opremljen je W12 motorom od 6,0 litara koji razvija snagu od 612 KS, i sa kojim od 0 do 100km/h stiže za 3,7 sekundi. Maksimalna brzina ovog modela iznosi 329km/h.

Novina, koja je ujedno daje osećaj da se može imati visoka potrošnja a zaštititi okolina, je to da Supersports troši bioetanol E85 što pokazuje da Bentley misli o očuvanju životne sredine, a sa novim agregatom izbačena količina CO2 po pređenom kilometru smanjena je za 70 odsto.

Cena još nije javno obelodanjena, ali ako znamo da je početna cena Bentleya Continental GT 200.000 evra, ova ekološka verzija svakako će biti skuplja.

Ekologija je na prvom mestu…

Piše: Frederik Milenković

Počela probna proizvodnja Punta

Počela probna proizvodnja Punta

U kragujevačkoj fabrici automobila Zastava počela je probna proizvodnja školjki za model Punto, izjavio je agenciji Beta generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević.

Zoran Radojević rekao je da je u pogonu Karoserija sa traka sišla prva školjka za Punto koja nosi broj 7.000.001, dodajući da će u toku prvog dana proizvodnje biti napravljeno pet školjki, a da će se narednih dana taj broj popeti na deset.

Radojević je naveo da probnu proizvodnju prati direktor Fiatove fabrike u Torinu i deset stručnjaka, koji, kako je rekao, sagledavaju mogućnost da se na postojećoj opremi poveća obim proizvodnje s obzirom na veliku tražnju Punta.

"Radi se na podešavanju opreme kako bi se ujednačio kvalitet proizvodnje sa standardima Fiata i razmotrila mogućnost da se na najekonomičniji način proizvede i više vozila nego što je prvobitno bilo predviđeno", rekao je on.

Na tom poslu, dodao je Radojević, angažovano je oko 100 radnika Zastave.

Generalni direktor Zastava vozila nije želeo da kaže koliko bi mogao da bude povećan obim proizvodnje Punta, ali je podsetio da je u 2009. godini predviđena minimalna proizvodnja 15.000 vozila.

Za kupovinu kragujevačkog Punta na kredit do sada je, prema podacima Ministarstva ekonomije Srbije, pristiglo 17.880 zahteva.

Punto se, prema rečima Radojevića, proizvodi opremom koja je služila i za proizvodnju Zastave 10 i u koju je Zastava ranije investirala 12 miliona evra.

Kragujevačka fabrika automobila Zastava je u 2007. i 2008. godini proizvela oko 6.000 Zastava 10, modela identičnom Puntu. U prošloj godini prodato je oko 4.000 tih licencnih automobila.


b92

Opel Ampera predstavljen u Ženevi

Nakon predstavljanja Volta i Tesla Roadstera na Salonu automobila u Ženevi, Opel je predstavio svoj model na električni pogon pod nazivom Ampera.

U Amperu će biti ugrađena tehnologija GM Voltec koja je već ugrađena u Chevrolet Volt.

Za kratke relacije do 60 kilometara elektromotor će se napajati iz snažne Litijum-jonske baterije koja će se moći puniti klasičnim napajanjem u domaćinstvima od 230V., međutim, za duže relacije vozilo će i dalje trošiti električnu energiju koju će proizvoditi mali termički agregat koji će koristiti bioetanol i benzin E85 sa kojim će imati 500 kilometara autonomije.

Opelov koncept Flextreme koji je inspirisao novu Insigniu je istovremeno dao mnogo toga novoj Amperi.

"Sa Amperom, Opel će biti prvi evropski konstruktor koji će dati potrošačima da biraju automobil sa kojim će moći da pređu više stotina kilometara na električni pogon", objavio je Alain Višer, direktor GM za Evropu.

Opel Ampera prima četiri putnika a početak prodaje očekuje se krajem 2011. godine, dok će verzija Vauxall sa volanom sa desne strane za Veliku Britaniju biti dostupna 2012. godine.

Piše: Frederik Milenković

Novi automobili sve jeftiniji: POPUSTI OD 500 DO 25.000 EVRA!

Veliki broj auto-kuća odlučio se da drastično spusti cene kola, novi modeli jeftiniji od 1.000, pa čak do 25.000 evra

s1

Veliko sniženje... „Auto-Čačak" spustio cene svih modela „škode"

Pad prodaje novih automobila, od čak 65 odsto, naterao je najveće srpske uvoznike i dilere da značajno spuste cene pred Sajam automobila u Beogradu, koji počinje krajem meseca. Na domaćem tržištu automobila već su u toku velike akcije sniženja, a kupcima se nude i razne druge pogodnosti.

a1

„Fijesta" 9.990 evra

„Ford fokus", u svetu najprodavaniji „Fordov" automobil u novijoj istoriji, sa motorom od 1,4 litre (80 KS), petoro vrata i paketom opreme „trend", uz popust od 630 evra košta 13.580 evra. „Grand motors" nastavlja s popustima za još tri modela. Preostala, mala količina „fijeste" SVP, s benzinskim motorom od 1,4 litra (80 KS) trenutno košta 9.990 evra (2.910 evra manje od cene formirane na početku prodaje tog modela).

Slobodan Spasojević, direktor prodaje u preduzeću „Auto-Čačak", koje prodaje „Škodina" vozila, kaže za Press da je cena „škode fabija" pala za oko 2.000 evra.

„Oktavija" za 13.499 evra

- „Fabija 1,2" sa ful-opremom sada košta 9.900 evra, umesto dosadašnjih 11.965 evra. U našem salonu možete pronaći i najjeftiniji model „fabije" s motorom zapremine 1,2 litra i 60 konjskih snaga, po ceni od 8.904 evra. Stara cena tog modela bila je 10.585 evra. Takođe, nova „oktavija" može se kupiti već za 13.499 evra. To je verzija s motorom 1,4 TSI i 125 konjskih snaga, a doskora je koštala 15.729 evra - ističe Spasojević.

On kaže da je finansijski lizing trenutno najdostupniji vid finansiranja, s rokom otplate i do 72 meseca i učešćem od šest odsto.

- Tokom sledeće nedelje počećemo da primenjujemo specijalne sajamske uslove finansiranja, sa sniženim kamatama i drugim povoljnostima, a osnovni razlog za ove popuste je predstojeći Sajam automobila u Beogradu - kaže Spasojević.

Kupci dubljeg džepa, zaljubljenici u vozila „audi", sada mogu model „A3" da kupe jeftinije za 1.873 do 6.848 evra, a model „A4" je jeftiniji za čak 10.735 evra. Bolje ćete proći i pri kupovini modela „A6" i „Q7", pa ćete za prvi platiti manje čak i do 12.711 evra, a za drugi nižu cenu i do neverovatna 25.572 evra.

s2

Popust su spremili i u „Seatu", pa tako njihov model „kordoba 1.4 MPI", koji je koštao 13.287 evra, sada staje 10.990 evra. „Seat leon 1.9 TDI" je sa 21.627 evra snižen na 16.103, „altea XL 1.9 TDI" sa 23.311 evra na 18.868 evra, a model „alhambra 1.9 TDI" sa 27.561 na 25.950 evra.

„Honda" na šest rata

U kompaniji „Delta automoto", koja uvozi „Hondine" automobile, nude povoljne uslove kupovine kako fizičkim, tako i pravnim licima. Od 2. marta „Delta" je startovala sa specijalnom akcijom, u ponudi je kupovina na šest mesečnih rata bez kamate, a ko se opredeli za 100 odsto avansno plaćanje ostvaruje popust od 10 posto.

„Pikanto" košta 7.990 evra

I uvoznik automobila „Kija" drastično je spustio cene. „Pikanto 1.0 LX" jeftiniji je za 1.000 evra i košta 7.990 evra. Ako kupujete „karens 2.0 CRD", koji je koštao 18.290 evra, sada ga možete dobiti za 1.790 evra manje.

Marketing menadžer „Kije" Milan Debrogasijan kaže za Press da su cene pojedinih modela postepeno snižavane prema potrebama tržišta.

- U februaru je došlo do blagog rasta prodaje, pa se nadamo da će se sličan trend nastaviti i u martu, naročito tokom Sajma automobila - kaže Debrogasijan.

Kompanija „Verano motors", generalni uvoznik i distributer „Pežoa", od 2. marta počela je sajamsku akciju prodaje automobila sa atraktivnim popustima.

N. SEKULIĆ

недеља, 8. март 2009.

Najprodavaniji automobili u istoriji

Najprodavaniji automobili u istoriji


Svaki od 10 najprodavanijih automobila u istoriji, u svoje je vreme bio apsolutni hit na tržištu.


Zasluženo prvo mesto sa čak 36 miliona prodatih primeraka uverljivo drži “Tojota Korola”, ali ta brojka nije konačna budući da se ovaj model još nalazi u ponudi. “Tojota Korola” premijeru je imala 1966. godine, usledilo je 10 generacija, a današnji naslednik zove se “Auris”.

Identična situacija prisutna je i kod “Fordovog” pik-ap vozila, čija 12. generacija još predstavlja veliki mamac na tržištu. “Ford F serije” predstavljen je 1948, usledilo je 12 generacija, a osim titule najboljeg pik-apa, nekoliko godina bio je i najprodavaniji automobil u Americi.

Na trećem mestu nalazi se “Golf”, a odlično šesto izdanje sigurno će ga još godinama držati na prvom mestu najprodavanijeg “Folksvagenovog” modela u istoriji. “Golf” je na tržište stigao 1974, predstavljeno je šest generacija, a do sada je prodat u 25 miliona primeraka.

Nova “Buba” predstavljena je pre desetak godina, ali euforija koju je pre sedam decenija izazivala, teško da će se ponoviti. Proizvodnja narodnog automobila započela je 1938, a tada se u nju moglo smestiti dvoje odraslih putnika i troje dece. Najvažniji detalj bila je izuzetno povoljna cena.

Na okruglih 20 miliona primeraka stao je “Ford Eskort”, čija je proizvodnja prekinuta pre šest godina. Naime, proizvodnja “Eskorta” trajala je od 1967. do 2003. godine, a za to vreme predstavljeno je šest generacija i nekoliko karoserijskih verzija.

Na šesto mesto smestio se “Hondin” model “Sivik”, a njegova osma generacija s razlogom budi optimizam japanskih čelnika o napredovanju na listi. Prvi “Sivik” predstavljen je 1979. godine i do sada ih je proizvedeno više od 16,5 miliona.

Sa 16,5 miliona, sedmo mesto zauzeo je legendarni “Ford T” model, koji je ujedno i prvi automobil u istoriji namenjen masovnoj proizvodnji. Proizvodnja “Forda T” trajala je od 1908. do 1927. godine, a prema broju prodatih primeraka bio je prvi na listi sve do 1972, kada ga je nadmašila “Buba”.

Na osmom mestu nalazi se “Nisan Sani” koji je, na žalost, pre nekoliko godina otišao u penziju. Proizvodnja je započeta 1966. godine, a zanimljivo je da je naziv “Sani” korišćen i za druge modele.

Deveto mesto zauzeo je “Folksvagen pasat”. Prvi “Pasat” proizveden je 1973. godine, do sada je na tržište izbačeno šest generacija, a nedavno je predstavljena kupe verzija sa četvoro vrata.

Na poslednjem od prvih 10 mesta, ali s ništa manje impresivnim brojkama, nalazi se “Lada Riva”. Ruska verzija prastarog “Fijata 124″ još je dostupna u limuzinskoj i karavanskoj verziji.

Preuzeto sa www.biznisnovine.com

Lopovi najviše vole „golfove”, „jugiće” i „audije”

Lopovi najviše vole „golfove”, „jugiće” i „audije”


U Novom Sadu se prosečno ukrade više od jednog vozila dnevno, a problem lopova nije u tome kako i gde ukrasti, već kome prodati plen. Sudeći po tome koliko je bilo ovakvih krađa u jaunaru i februaru, godišnji rast ovih krivičnih dela od deset do 15 procenata nastaviće se i u ovoj godini, saznajemo u novosadskoj policiji.

– Prošle godine je ukradeno 391 vozilo na gradskom području, a samo desetak odsto od tog broja se odnosi na preostalih 11 opština Južnobačkog okruga – kazao je za “Dnevnik” inspektor novosadske Policijske uprave Rade Matijević. – Rasvetljavamo trećinu krađa, ali tome treba dodati i oko 26 odsto rešenih krađa iz prethodnih godina, što ne ulazi u prethodno pomenutu statistiku. Najviše se kradu vozila iz “Folksvagenovog” programa: “pasat”, “golf” i “polo”, a “golf četvorka” je hit za lopove. Slede domaći “jugo” i “audi”. Uglavnom se uzimaju strana vozila koja nisu stara, proizvodnje od 2000. do 2007. godine , a “jugići” se kradu bez obzira na godište. Oko polovine ukradenih vozila je kasko-osigurana, a gotovo 90 odsto nije imalo nikakvu zašitu od krađe.

Nalepnica protiv lopova

Policija apeluje na građane, a posebno na vlasnike skupocenih “audija” i “folksvagena”, da ugrade bilo kakvu zaštitu od krađe vozila.
– Kad su ljudi već imali para za tako skupa vozila, ne bi bilo zgoreg da dodaju još malo novca za “zeder”, “lavlju kandžu” ili alarm bilo koje vrste. Važno je da stave nalepnicu na vozilo da bi se videlo da je auto zaštićen – naglasio je inspektor Matijević.

Naš sagovornik kaže da visoku kategoriju vozila kradu “poluorganizovane grupe”, s dva do pet članova, koje egzistiraju određeno vreme dok se ne posvađaju oko podele plena, a onda se osnivaju nove grupice. Prošle godine je ukradeno pet džipova, od kojih su dva pronašli pripadnici policije Unmika na Kosovu. Po njegovim rečima, nema dela grada koji je posebno na udaru. Uglavnom je reč o urbanim sredinama, kao što su limani i Novo naselje. Sistem rada je uvek isti: u sitnim noćnim satima najmanje tri izgrednika raspodele obaveze na čuvanje straže, sedenje za volanom u upaljenom autu s kojim su se dovezli i na samo obijanje i startovanje motora. Prvi cilj lopova je da ih niko ne zatekne na delu, a ako su zatečeni, polako pružaju otpor.

– Uglavnom su ljudi koje sumnjičimo s područja Šapca, Sremske Mitrovice, a prošle godine smo imali jednu grupu iz Republike Srpske. Takođe, slobode je lišena i vrlo jaka grupa s područja Sombora, koja je letos krala skupocene automobile u Hrvatskoj. Deo te grupe je iz Novog Sada, a postupak protiv njih se vodi u Hrvatskoj – napomenuo je Matijević.

Prodaja vlasnicima

Poslednjih godina ima dosta slučajeva da vlasnici otkupljuju svoja vozila, odnosno iznuda.
– Kriminalci se odlučuju na iznudu jer nemaju kome da prodaju ukradeni auto. Njima je bolje da ustupe vlasniku “golfa peticu” za 6.000 evra nego nekom drugom za samo 2.000 – kaže Matijević. – Naglašavam da smo svima koji su prijavili ovakvo delo prošle godine vratili vozilo, a znamo da je bilo ljudi koji su hteli da prođu u ovakvim slučajevima jeftinije pa su prošli i bez auta i bez para.

Kradljivci automobila su uglavnom povratnici. Narkomani većinom ukradu pa prodaju plen za male pare raznim mehaničarima i limarima da bi kupili drogu. Dosta ovakvih automobila završi na otpadima u okolini Futoga i Šapca. Nedavno su pripadnici novosadske Policijske uprave posle provere originalnosti brojeva i šasija i motora na otpadima u Futogu, podneli više od 70 prekršajnih i carinskih prijava. Akcija je trajala dva dana, a sličnih će biti još, saznali smo od Matijevića. U ovakvim akcijama redovno bude posla i za Finansijsku policiju, a ima i prevara u inostranstvu.

U policiji naglašavaju da je prošle godine bila izraženija krađa vozila koja su kasko osigurana po scenariju vlasnika vozila. Naime, kad vlasnik dođe u škripac otplate kredita ili lizinga zbog nepodnošljivo visokih rata on prijavi da mu je auto ukraden, nakon što ga je prodao. Ove godine su već rasvetljena dva takva slučaja. Uglavnom se radi o “skidanju s osiguranja” novijih vozila koja se prodaju za 6.000 ili 7.000 evra. Ovakvi izgrednici se terete zbog prevara i lažnog prijavljivanja. Vozila se uglavnom odvoze na Kosovo, Novi Pazar, Republiku Srpsku i manji broj u druge države.

Preuzeto sa www..dnevnik.co.yu

Krenuo Sajam autmobila u Ženevi, 85 novih modela

Krenuo Sajam autmobila u Ženevi, 85 novih modela


Uprkos nezapamćenoj krizi u auto-industriji, sajam automobila u Ženevi otvorio je danas vrata za medije i stručnjake

, koji će (pre otvaranja smotre za posetioce, u četvrtak), moći da analiziraju više od 80 putničkih modela koji ovde imaju svetsku ili evropsku premijeru.
Među novim modelima dominiraju automobili “zelene tehnologije” i manja i štedljiva vozila, prenele su agencije.
Ženevski sajam automobila je prva velika evropska godišnja smotra najnovijih dostignuća u auto-industriji, koja pruža šansu očajnim proizvođacima iz čitavog sveta, uključujuhci i “američke velikane” iz Detroita, da podstaknu interesovanje za njihova nova vozila i da u prodajne salone ponovo privuku kupce.
Ovogodišnja smotra, koja će za publiku biti otvorena od 5. do 15. marta, biće, kao i ostali sajmovi, od Londona do Tokija, manjeg obima nego ranije i suočena je sa otkazivanjem jednog broja učesnika zbog svetske recesije.
Organizatori, ipak, veruju da će sajam privući više od 700.000 posetilaca.
Između ostalih noviteta, američki “Dženeral motors” će zvanično prikazati novu “opel amperu”, evropsku verziju “ševrolet volta”, hibridni automobil sa direktnim električnim napajanjem i benzinskim motorom za proizvodnju dodatne električne energije.
“Volvo” će na ženevski tepih izaći sa sedam “super čistih” dizelaša, uključujuhci i model C30 sa petoro vrata, koji pripada grupi ekološki prilagođenih automobila, kao “tojota prijus”.
Italijanski “Fijat”, koji pregovara sa američkim “Krajslerom” o obezbeđivanju tehnologija i platformi za manje i štedljivije automobile, predstaviće u Ženevi novu tehnologiju motora, za koju kompanija veruje da će biti ključna za njen nastup na tržištu SAD.
U okviru dogovora sa “Krajslerom”, “Fijat” takođe želi da ponudi u SAD, na najvećem tržištu vozila na svetu, svoj manji gradski automobil “fijat 500″ i sportsku robnu marku “Alfa Romeo”. Tim sporazumom se predviđa da se pojedini “Fijatovi” modeli izrađuju u “Krajslerovim” fabrikama i prodaju preko njegove trgovačke mreže.
Italijanska kompanija će u Ženevi pokazati i kabriolet verziju modela “500″ i lakšu verziju manjeg kompaktnog vozila “MiTo” robne marke “Alfa Romeo”.
Švajcarska dizajnerska firma “Protoskar” pokazaće prototip takođe ekološkog, ali sportskog automobila nazvanog “lampo”.
Na sajmu će čitav jedan paviljon biti posvećen isključivo “zelenim automobilima”.

Preuzeto sa www.biznisnovine.com

Prolećno kupanje štiti vozilo

Prolećno kupanje štiti vozilo


Nedavne snežne padavine i niske temperature (koje su, nadamo se, poslednje ove godine) ponovo su zadale dosta muka vozačima, ali i putarima.


Međutim, so koja omogućava kretanje vozila je ujedno i jedan od najvećih neprijatelja karoserije automobila jer može da dovede do korozije i rđanja metalnih površina. So koja se na kolovozu meša sa snegom i otopljenim ledom stvara takozvanu slanu kašu, koja se veoma lako lepi za vozilo, naročito se zadržavajući na nepristupačnim i „zavučenim“ delovima karoserije.

Pored soli, rizla na putevima predstavlja još jednu „lošu vest“ za vašeg četvorotočkaša, jer njeni kamenčići mehanički oštećuju lak i farbu. Te ogrebotine su jako sitne, gotovo nevidljive golim okom, ali su opasne jer upravo na tim mestima počinje korozije koja se zatim širi na veće površine karoserije.

Jedini način da vaš automobil poštedite ovakve sudbine je temeljno pranje koje će ukloniti so, rizlu, prljavštinu i sve ostalo što se nakupilo tokom zime, a najbolje je da se vozilo opere toplom vodom jer ona lakše rastvara i uklanja so. Pranje se najčešće obavlja u specijalizovanim perionicama koje kompletno pranje naplaćuju oko 500 dinara, ali ima i onih koji ovaj posao vole da obave sami. Tada se možete poslužiti nekim od manjih aparata za pranje namenjenih kućnoj upotrebi koji koštaju stotinak evra. Za koji god način da se odlučite, postoji nekoliko stvari na koje treba obratiti pažnju, a „Alo!“ vam savetuje kako da najlakše očistite vaše vozilo posle zimskog perioda.
Zahvaljujemo auto-centru DiA, Zaplanjska 57z

Donji deo automobila je najugroženiji deo karoserije jer na njemu završi najveći deo vode i soli sa kolovoza. Ispod automobila se takođe nalazi i veliki broj žlebova i sličnih mesta, pogodnih za zadržavanje soli i prljavštine. Pranje donjeg dela je najbolje obaviti iz kanala ili sa automobilom podignutim na dizalicu. Ukoliko to nije moguće, moraćete da se pomučite i neko vreme provedete na kolenima kako bi doprli do svih delova donjeg dela.

Hladan period rezultirai slabim vetrenjem kabine, što je naročito štetno ukoliko se u vozilu puši. Tada se na staklima nakupljaju dim, nikotin i ostali štetni sastojci cigareta, pa posle nekog vremena dosta smanjuju vidljivost. Zato je veoma važno temeljno očistiti stakla iznutra, a čista stakla, takođe, imaju manju mogućnost maglenja nego prljava.

Posle temeljnog pranja, spoljašnjost automobila bi trebalo ispolirati kako bi se otklonile sitne ogrebotine, ali je ovo dugotrajan i skup proces. Zato je moguće ispolirati samo delove koji su najviše pogođeni, kao što su branici i pragovi. Posle toga bio čitavo vozilo trebalo premazati voskom koji pored toga što automobilu daje sjaj, karoseriju štiti od vode.

Još jedna od „bolnih tačaka“ automobila su pragovi, koji u velikom broju slučajeva prvi stradaju od rđe. Tome najviše doprinosi rizla koja, kada odskače od kolovoza, udara upravo u pragove i pravi sitne ogrebotine koje su idealne za korozivno dejstvo soli.

So, voda i prljavština mogu da se talože i na pojedinim delovima motora i tako nanesu veliku štetu, posebno na gumenim crevima, metalnim nosačima, kablovima… Zato je važno dobro oprati motor, ali je ovo posao koji je bolje prepustiti ljudima u perionici koji imaju posebna sredstva za pranje motora. Naime, i najmanja količina vode na pogrešnom mestu može da dovede do ozbiljnog kvara.

Štetnim uticajima zime nije izložena samo spoljašnjost vašeg ljubimca na četiri točka. To se posebno odnosi na tepihe u kabini koji, ukoliko nemate gumene prostirke, lako upijaju slanu koju unesete na cipelama. Na niskim temperaturama tepisi se sporo suše, zbog čega može doći do korozije lima u unutrašnjosti vozila (poda). Pored usisavanja specijalnim usisivačima koji povlače i vodu, ovaj problem će rešiti i nekoliko novinskih listova koji tokom noći mogu da upiju veliki deo vode iz poda automobila.

Unutrašnjost karoserije oko točkova je takođe dosta podložna negativnim uticajima zime, jer se dosta vode i snega koji otpadnu sa točkova zalepi baš na ovaj deo vozila, a njihovo zadržavanje znatno olakšavaju kanali koji bi, u stvari, trebalo da odvode vodu. Oni se, međutim, zbog prljavštine često začepe, pa postaju „rezervoar“ soli i vode.

Preuzeto sa www.alo.co.yu

Tata Nano Europa

Tata Motors je na 79. Auto salonu u Ženevi predstavio Tata Nano Europu, model predviđen za prodaju na međunarodnom tržištu.

Pored „mališana“, indijska kompanija je predstavila i Tata Primu, koncept luksuzne limuzine, kao i električno vozilo Tata Indica Vistu.

Poznato je da je jedan drugi model nosio ime Europa u prošlosti, a radi se o Lotusu. Ruku na srce, ova dva modela čak i dele neke sličnosti, poput male mase, malih točkova smeštenih u uglove automobila i motora male zapremine.

Sa dužinom od 3,29 m i širinom od 1,58 m, Tata Nano Europa sledi već utvrđenu filozofiju, ali iznenađuje sa neočekivano prostranim enterijerom i izdašnim prostorom za noge.

Nešto duže međuosovinsko rastojanje od 2,28 m omogućava dobru preraspodelu prostora, kao i dobru upravljivost.

Tata Nano Europa je pogonjen trocilindarskim aluminijumskim motorom, uparenim sa petostepenom automatskom transmisijom.

Mada cena još uvek nije utvrđena, nagoveštaji govore da će dostići 5 000 evra.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Saznajte više o modelu Tata Nano


B92

Volvo S80 fejslift za 2010. godinu

Premium limuzina švedskog proizvođača upravo je prošla tretman zatezanje bora za predstojću sezonu i dobila jedan potpuno novi agregat velike snage i skromne potrošnje. Enterijer je dobio neke nove sofisticirane materijale u zavisnosti od nivoa opreme i upečatljive oznake luksuza, dok je spoljni izgled doživeo tek manje trendovske promene uz zadržavanje prepoznatljivog izgleda.

Volvo je sproveo opsežna istraživanja među kupcima S80 limuzine, pa je na osnovu rezultata odredio šta će i na koji način unaprediti u verziji koja će se već za par meseci nuditi kupcima kao model za 2010. godinu.

Cilj je da se zadrži pažnja kupaca u premium segmentu, ali i da se obezbedi konkurentnost u predstojećem periodu.

Izmene na spoljašnjosti koncipirane su da se postigne „snažnije“ prisustvo na drumu, tj. da se vozači ljutih mašina „štrecnu“ kada im se u retrovizoru pojavi S80.

Maska hladnjaka je blago prerađena, a umesto znaka na kvadratnoj osnovi, tu je novi kružni znak proizvođača, povećanih dimenzija.

Spreda auto izgleda niži i širi, a iz profila deluje duže. Hromirani detalji su pažljivo dozirani, a sada je hrom prisutan na lajsnama na dnu vrata i u osnovi zadnjih svetlosnih grupa.

Primena boljih materijala u mnoštvu estetskih detalja u kabini, pojačava utisak premium kvaliteta. Prateći temu primenjenu kod XC60 terenca, najuočljivija promena je u delu kabine orijentisanom ka vozaču.

Tu je novi volan sa četiri kraka od kojih su donja dva sa metalik finišom, a autentična „tanka“ centralna konzola u obliku vodopada sada je uokvirena metalnim ramom. Sličan metalik dodatak dobila je i ručica menjača.

Šasija je dobila na čvrstini, ali je osnovna verzija vešanja postala za nijansu udobnija.

Sa druge strane, sportska verzija ogibljenja koja je i skuplja donosi nižu siluetu (-20 mm napred, -15 mm pozadi), primenjuje naprednije amortizere i kraće opruge, uz kruće podešene stabilizatore i sve druge elemente vešanja.

Dizajnirana je da S80 učini upravljivijim, direktnije kontrolisanim, sa boljim osećajem kontakta sa podlogom. Kupci sportske verzije će moći da uživaju u blagodetima sistema automatskog podešavanja visine vozila, bržem prolasku kroz krivine, uz održavanje vozila paralelnog sa podlogom, bez obzira na trenutnu opterećenost (putnici+prtljag).

Ponuda dizelskih agregata osvežena je sa dva nova modela, novim D5 rednim „petakom“ sa dvostrukim turbo punjačem, zapremine od 2,4 litra. Dodavanjem manje turbine u kaskadi, snaga je povećana na 205 KS, uz obezbeđivanje odličnog obrtnog momenta od 420 Nm i potrošnje od 6,2 litra goriva na 100 km.

Za manje zahtevne kupce, tu je i osveženi, ali klasični turbo dizelaš iste zapremine i obrtnog momenta, ali snage od 175 KS i simbolično niske potrošnje od 5,8 l na 100 km.

Tekst: Nikola Stojanović

Više fotografija ovog modela možete pogledati u našoj Galeriji


B92

Zakon o bezbednosti saobraćaja

Zakon o bezbednosti saobraćaja

Posle više od četiri godine rasprava, tokom kojih je na putevima u Srbiji nastradalo preko četiri hiljade ljudi, Vladi Srbije napokon je dostavljen nacrt novog zakona o bezbednosti saobraćaja. Ovaj nacrt zakona koji je sačinio MUP Srbije već je doživeo kritike da će sva odgovornost biti svaljena na vozače.

Kazneni poeni u vozačkoj dozvoli, zabrana korišćenja mobilnog telefona osim sa slušalicom u jednom uhu za vozače, kažnjavanje na osnovu snimka - samo su neke od novina koje očekuju vozače u Srbiji kada se donese novi zakon o bezbednosti u saobraćaju.

Takođe, nacrt predviđa i znatno ograničenje brzine, posebno u naseljenim mestima, kao i pooštravanje kazni za prekoračenja.

Pred ministrima se nalazi predlog koji je sačinio MUP Srbije i koji se u pojedinim odredbama razlikuje od zakona koji su još 2005. godine usaglasila nadležna ministarstva i predstavnici struke.

Dok su se predlozi menjali i usaglašavali, na putevima Srbije poginulo je mnogo ljudi - u prva dva meseca 2009. godine čak 85.

“Ta odgovornost svakako postoji i može se smatrati političkom odgovornošću. Svi instituti koji su bili predviđeni zakonom iz 2005. godine, su uglavnom implementirani i preuzeti, samo alati kojim ti instituti treba da se sprovedu su upodobljeni ekonomskim i društvenim uslovima u Republici Srbiji”, objašnjava načelnik Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u MUP-u Srbije, Vladimir Rebić.

“Novina je da se uvodi odgovornost najviših državnih organa, da se uvode kazneni poeni koje će izricati postupajući sudija za prekršaje”, navodi on.

"Želimo da bezbednost u saobraćaju bude daleko bolja nego što jeste i zbog toga je bitno da ovaj zakon što pre prođe", rekao je direktor policije Milorad Veljović.

On je naveo da je bitno da deo novca od naplata kazni zbog saobraćajnih prekršaja koristi MUP Srbije, ali je dodao da ta sredstva ne bi bila korišćena za plate nego za poboljšanje uslova rada saobraćajne policije.

Aktuelnim predlogom MUP-a nisu zadovoljni u Komitetu za bezbednost saobraćaja i kažu da se ovakvim rešenjem sva odgovornost svaljuje na vozače.

Direktor Komiteta Damir Okanović tvrdi da se zakon ne može popraviti ni amandmanima jer ta organizacija ima primedbe na 70-ak strana.

“Zaista nikom nije jasno zašto je nacrt koji su još 2005. godine sačinili i predstavnici struke i predstavnici ministarstava, a koji je dobio najviše ocene i domaćih i međunarodnih institucija, čeka toliko dugo“, kaže Okanović.

“S obzirom na čudan način izrade nacrta MUP-a, mi ne možemo da komentarišemo kako taj nacrt izgleda. Mi smo videli verziju iz avgusta 2008. godine koji je objavljen na sajtu MUP-a i to je nacrt koji nije dobio apsolutno nikakvu saglasnost stručnjaka iz te oblasti“, tvrdi on.

Važnu ulogu u poboljšavanju uslova u saobraćaju imaće i auto škole. Loši vozači vraćaće se u školske klupe, a predviđene su četiri vrste obuke - početna, rifreš, korektivna i napredna.

Rifreš obuka služiće za osvežavanje znanja kroz dodatne časove za vozače koji dugo nisu upravljali vozilom.

Korektivna obuka podrazumeva da se svi učesnici u saobraćaju koji sakupe negativne poene edukuju kako ne bi pravili iste greške.

“Mi ćemo i dalje raditi svoj posao. Moraćemo da svoje kandidate naučimo da voze , a sve ostalo kasnije u saobraćaju, teško je reći – odgovornost postoji, ali je teško reći da li to baš tako treba”, smatra Miomir Popović, instruktor auto škole Luks.

“Sama odgovornost i sam strah od kazni ili povratak ponovo u auto školu ili ponovnog troška doprineće, međutim pitanje je mentaliteta našeg naroda”, ocenjuje Popović.

Novi zakon odnosiće se i na pešake pa tako između ostalog neće smeti da ulicom slušaju muziku na oba uha, već će jedno uvek morati da bude slobodno za zvučna upozorenja.

U MUP-u Srbije očekuju da njihov predlog zakona bez većih problema prođe Vladinu i Skupštinsku proceduru i na snagu stupi za dva do tri meseca.

Uvereni su da će broj poginulih na putevima koji je 2008. godine dostigao 897 narednih godina biti znatno manji.

Saznajte više o novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju

Saznajte više o poznavanju saobraćajnih propisa srpskih vozača

Saznajte više o patrolama policijskih presretača na našim putevima

Saznajte više o agresivnom ponašanju vozača u Srbiji i najčešćim predmetima za rešavanje sukoba u saobraćaju

Pročitajte intervju sa profesorom Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milanom Vujanićem, šefom radne grupe za izradu nacrta Zakona o bezbednosti saobraćaja sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.



B92

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444