Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

субота, 23. мај 2009.

Poskupelo gorivo

Poskupelo gorivo

Izvor: Beta
Beograd -- Gorivo u Srbiji od ponoći je skuplje za 3,9 dinara po litru u proseku, tj. za oko 4,32 odsto.

Poskupelo gorivo (FoNet, arhiva)
Poskupelo gorivo (FoNet, arhiva)
Motorni benzini poskupeli su za 3,49 dinara po litru u proseku, a dizel goriva 4,14 dinara po litru.

Litar motornog benzina i bezolovnog motornog benzina od 95 oktana poskupeo je sa 93,82 dinara na 97,20 dinara, a dizel gorivo D2 sa 80,82 dinara na 84,52 dinara.

Cena litra bezolovnog motornog benzina od 92 oktana povećana je za 3,26 dinara na 95,80 dinara, a litar benzina evro premijum poskupeo je sa 99,89 dinara na 103,84 dinara.

Eko 350 dizel poskupeo je za 3,94 dinara po litru na 87,27 dinara, eko 50 dizel za 4,22 dinara po litru na 90,48 dinara, a cena evro dizela povećana je sa 88,06 dinara po litru na 92,45 dinara po litru.

Litar lož ulja poskupeo je za 4,72 dinara i košta 60,91 dinar.

среда, 20. мај 2009.

Kazna za vožnju u pijanom stanju proporcionalna bogatstvu

OSLO


- Jedan dobrostojeći Norvežanin osuđen je na novčanu kaznu od 700.000 kruna (79.672 evra), zbog toga što je u svojim automobilom u pijanom stanju prešao 400 metara.
Muškarca, starog 49 godina, policija je uhapsila nedaleko od aerodroma u Kristijansandu, na jugu Norveške. Alkotest je pokazao da je u krvi imao 0,188 promila alkohola, deset puta više od dozvoljenog maksimuma koji u toj skandinavskoj zemlji iznosi 0,02 promila.
Na suđenju je optuženi priznao krivicu, nakon čega mu je oduzeta i vozačka dozvola na dve godine i tri meseca.
Norveški sudovi novčane kazne određuju u funkciji prihoda okrivljenih. Kako je saopšteno na sudu, prihod ovog osuđenog Norvežanina dostiže 751.769 kruna (85.623 evra), dok njegovo bogatstvo iznosi 228 miliona kruna (26 miliona evra), prenele su agencije.

Preuzeto sa www.novosti.rs

Od subote gorivo skuplje za tri dinara

Od subote gorivo skuplje za tri dinara


Gorivo bi u Srbiji za vikend moglo da poskupi u proseku za oko tri dinara po litru ukoliko ne bude većih oscilacija cena nafte na svetskim berzama.

Konačni obračun biće urađen u sredu, a gorivo bi moglo da poskupi u noći između petka i subote. To će biti već treće poskupljenje naftnih derivata na domaćim pumpama u samo dve nedelje. Tako bi benzin po novom cenovniku trebalo da košta 96,80 dinara, a dizel D2 83,80 dinara po litru.

Proteklih dana se nagađalo i o tome da li bi derivati nafte mogli i dodatno da poskupe zbog zahteva Naftne industrije Srbije da poskupi prerada sirove nafte sa 33 na 60 dolara po toni. Nebojša Atanacković iz naftne kompanije „Nafta” kaže da je ovaj zahtev Ministarstvo energetike odbilo.
- Poslednja informacija, doduše nezvanična, jeste da je resorno ministarstvo odbilo da da saglasnost na ovaj zahtev, pa se cena prerade neće menjati do daljeg - objašnjava Atanacković.

Generalni direktor NIS-a Kiril Kravčenko izjavio je juče da ta naftna kompanija i dalje pravi gubitke zbog neadekvatne rafinerijske i maloprodajne cene derivata i dodao da su neizmirena potraživanja NIS-a već dostigla oko 22 milijarde dinara.

gorivoAtanacković kaže i da je zanimljivo što NIS još nije raspisao tender za preradu sirove nafte za narednih šest meseci.
- Zbog zabrane uvoza naftnih derivata, sirova nafta mora da se prerađuje u NIS-ovim rafinerijama, a privatne kompanije se javljaju na tender. Za jun još nije raspisan tender, a obično se raspisuje mesec dana unapred, pa mislim da je u pitanju njihova neažurnost - ističe Atanacković.

Preuzeto sa www.blic.rs

уторак, 19. мај 2009.

Dokaz da nije sve u lepoti

Dokaz da nije sve u lepoti

Autor: Aleksandar Pijevac |

„Nisan“ je sa drugom generacijom „X-trejla“ pokazao da držanje koraka s vremenom ne znači i gubitak identiteta. Popularni SUV japanskog proizvođača zadržao je prepoznatljivi kutijasti oblik, a sve na zahtev 800.000 zadovoljnih kupaca, koji su na pitanje šta da se promeni kod novog „X-trejla“, odgovorili kratko i jasno - ništa.


Novi „X-trejl“ bi kao klasičan primer uspešne evolucije bez problema mogao da uđe u udžbenike. U „Nisanu“ su vođeni glasom razuma odmah odustali od dizajnerskih egzibicija i rad na „X-trejlu“ sveli su na detalje. Pravi posao odrađen je ispod, tačnije na motoru i mehanizaciji, dok je svež i funkcionalniji izgled dobila i kabina. Sve u svemu, očuvan je ozbiljan izgled koji „X-trejl“ čini različitim u odnosu na urbanije predstavnike SUV klase, kao što su „folksvagen tiguan“, „rav 4“, „reno koleos“, „hjundai santa fe“ ili „honda CRV“.

Krovna svetla za „off-road“ vožnju
Drugačije urađena prednja i zadnja svetla, odnosno doterani branici i maska hladnjak, u principu su sve što sam mogao da primetim da se razlikuje od originalnog „x-trejla“, predstavljenog 2003. godine. Iskreno, nisam ni želeo više da se trudim. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 0,5 cm, dok je dužina porasla za samo 1,75 cm kako bi se zadržale kompaktne dimenzije. Višak centimetara potrošen je na povećanje ionako prostranog prtljažnika, izvedenim iz dva dela, sa duplim dnom, velikim brojem pregrada, fiokama i plastičnim kukicama za držanje kesa ili torbi. Ogromna vrata prtljažnika olakšavaju unošenje tereta, ali svojom neočekivanom dužinom mogu da iznenade pa i povrede svakoga ko se nalazi u njihovoj blizini. Razlog je što se ne završavaju tamo gde i očekujemo, negde ispod donjeg dela tablice, već se produžavaju sve do izduvne cevi. Takođe, ne otvaraju se dovoljno visoko i svako viši od 180 centimetara glavom će udariti u oštru ivicu. „Off-road“ stil „X-trejla“ ističu i reflektorska svetla na krovnom nosaču. Rade samo s uključenim dugim svetlima, a njihova upotreba dozvoljena je jedino u terenskoj vožnji.

Kabina po meri vozača
Najveća promena u kabini je premeštanje instrument-table na svoje prirodno mesto, ispred vozača. U prvom modelu instrumenti su bili smešteni na sredini, duboko ispod vetrobranskog stakla. Rešenje središnje konzole preuzeto je iz „nisana kaškaji“, kao i upravljač. „X-trejl“ je tako postao praktičniji i pristupačniji vozačima koji ranije nisu imali iskustva sa SUV-ovima ili terencima. Brojne kasete i pregrade za sitnice olakšavaju boravak u kabini „X-trejla“. Zapremina kasete za rukavice je gotovo 16 litara, dok u prostor ispod naslona za ruke možete da smestite četiri limenke. Levo od vozača, odnosno desno od suvozača nalaze se držači za čaše, koji se takođe hlade. Kvalitet korišćenog materijala podignut je na viši nivo i prijatan je na dodir, što je netipično za terenska vozila. Sedišta su komotna, s velikom površinom za sedenje. Testirani model je imao elektropodesiva kožom obložena sedišta, u kojima se vrlo lako pronalazi idealan položaj za volanom, i stakleni panoramski, pokretni krov. Trebalo bi napomenuti da „X trejl“ sa osnovnim paketom opreme XE kao standard nudi automatski klima-uređaj, „bluetooth“ integrisan u audio uređaj, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke i vazdušne zavese.

Dizel motori po meri „X-trejla“
„X-trejl“ druge generacije pokreću četiri motora, po dva benzinska i dizel. Iz prethodnog modela zadržan je 2,5-litarski benzinac sa 169 KS, koji se sasvim sigurno neće naći u vrhu potražnje budućih kupaca „X-trejla“. Slabiji dvolitarski benzinac razvija 141 KS. Oba dizel agregata potiču iz istog četvorocilindričnog tela, zapremine 1.995 kubika, i urađeni su u saradnji sa „Renoom“. Dostupni su u dve različite snage, 150 i 173 KS, od kojih snažniji, koji smo i imali na sedmodnevnom „Blicovom“ testu, može da se dobije samo u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. Performanse motora s oznakom 2.0 dCi i 173 KS više su nego fantastične. Maksimalni obrtni momenata (360 Nm) dostupan je već od 1.750 obrtaja u minuti, pa ne čudi da 1,8 tona teški „X-trejl“ do stotke ubrzava za deset sekundi (maksimalna brzina je 200 km/h). Elastičnost motora upotpunjuje šestostepeni ručni menjač. „X-trejl“ je u gradu trošio 11 litara evrodizela, na otvorenom retko preko osam, a u kombinovanoj vožnji 9,6 litara na 100 pređenih kilometara, što je prilično dobar rezultat. Razlika u ceni između slabijeg i jačeg dCi agregata je 700 evra, pa vredi razmisliti o 23 KS više.

Krstarenje gradom
„Nisan X-trejl“ se na asfaltu ponaša bez zamerki. Konstruisan je na takozvanoj C platformi, koju deli sa „kaškaijem“. Šasija je dodatno ukrućena pa su samim tim dobijene i bolje vozne karakteristike. Potpuno nezavisno vešanje brine se za prijatnu i ugodniju vožnju, ali u isto vreme ne kvari terenske sposobnosti „X-trejla“. Vibracije se ne osećaju u kabini, koja je dobro izolovana i od buke. Visok položaj vozača olakšava kretanje uskim gradskim ulicama. Preglednost je vrlo dobra i malo je mrtvih uglova. Pri vožnji unatrag, najbolje je da se oslonite na spoljne retrovizore, a savetovao bih i ugradnju parking senzora.

Van asfalta na svom terenu
Priča o „X-trejlu“ počinje silaskom sa asfalta, na koji se, prema rezultatima ankete, odlučuje više od 40 odsto vlasnika. Tek se u takvim uslovima primećuju karakteristike koje „X-trejl“ sve manje čine urabanim SUV-om, a sve više pravim terencem. Na zemljanom putu u blizini beogradskog aerodroma nisam ni osetio brzinu od 80 kilometara na sat. „X-trejl“ se ponašao mirno i držao je pravac kao da se nalazimo na pisti, a ne usred njiva. Čak ni rupe nisu naterale „X-trejl“ da zaškripi. Vozač okretanjem dugmeta na središnjoj konzoli može da izabere jedan od tri ponuđena pogona: 2WD (samo na prednje točkove), LOCK (fiksni 4x4 pogon) i AUTO kada se snaga sa prednjih na zadnje točkove prenosi automatski, u zavisnosti od podloge i proklizavanja. Elektronski inteligentni sistem se zove „all mode 4x4“ i objedinjuje sisteme kao što su USS (Uphill start support) za kretanje uzbrdo i DDS (Downhill start support) i pri vožnji nizbrdo. DDS se uključuje prekidačem, smeštenim levo od dugmeta sistema „all mode 4x4“, i održava brzinu vožnje nizbrdo do sedam kilometara na sat. Vozaču su od velike pomoći i sistemi ABS, EBD i ESP.

Nisan X-trejl 2.0 dCi

DIMENZIJE
Dužina 4.630 mm
Širina 1.785 mm
Visina 1.770 mm
Međuos. razmak 2.630 mm
Težina 1.737 kg
Prtljažnik 603 l

MOTOR
Zapremina 1.995 kubika
Snaga 273 KS
Obrtni momenat 360 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje 10,0 s
Maks. brzina 200 km/h
Potrošnja 9,6 litara
Cena 33.991 evra

GM zatvara oko 1100 prodavnica

GM zatvara oko 1100 prodavnica

Autor: Beta |
Najveća američka autokompanija "Dženeral Motors" (GM) zatvoriće oko 1100 svojih prodavnica automobila širom SAD, zbog krize u auto industriji, prenosi radio "Glas Amerike".


Taj potez GM - a usledio je nedugo nakon što je treća po veličini američka auto - kompanija - "Krajsler" - objavila, sredinom ove sedmice, da će zatvoriti oko cetvrtinu svojih prodavnica.
Analitičari na čije mišljenje se poziva "Glas Amerike, ocenjuju da će odluke o zatvaranju velikog broja prodavnica GM -a i "Krajslera" promijeniti izgled ne samo automobilske industrije u SAD, vec i brojnih većih i manjih americkih gradova.
Isteklo je i vreme za gotovo 11000 prodavaca GM automobila koji su juče dobili obaveštenje da njihovi ugovori o prodaji vozila najvećeg američkog proizvođača nece biti obnovljeni.
Skoro 2400, među više od 6000 prodajnih punktova GM - a u raznim delovima SAD moglo bi da bude zatvoreno do kraja septembra naredne godine.
"Veličina je prednost samo ako je pravilno iskoristite. U protivnom vas usporava”, kaže Fric Henderson, novi direktor GM, objašnjavajući zbog čega se pristupilo drastičnom kresanju prodajne mreže na domaćem tržištu.
Veliki broj eskperata za automobilsku industriju podržava zatvaranja prodavnica GM - a i već bankrotiranog "Krajslera", uprkos posledicama po zaposlene i širu zajednicu. "Bolje je imati manji broj profitabilnijih nego hiljade manje isplativih prodavnica”, istice ekspert Džon Kaseza, čije reči je preneo "Glas Amerike".

Vožnja na metan

Vožnja na metan

Autor: B. Gigović |
Vožnja na metan

Iako u Evropi raste broj vozača koji ugrađuju ili kupuju automobile sa CNG sistemom, u Srbiji sem taksista malo ko je zainteresovan da vozi automobil na metan. To, međutim, ni ne čudi, jer u našoj zemlji postoje samo četiri pumpe na kojima se toči metan, i to u Beogradu, Pančevu, Kruševcu i u Čačku.

Automobil koji ide na metan troši manje goriva, a gotovo i da ne zagađuje okolinu. Fabrički su ovaj sistem počele da ugrađuju mnoge fabrike automobila poput „Fijata“ i „Pežoa“.
Prema rečima Nenada Jovanovića, direktora kvaliteta u Centru za motorna vozila pri AMS, vožnja na metan je veoma bezbedna, sem ako su ugradnju sistema poverili nestručnoj osobi.
– Ugradnja CNG-a nikako ne sme da se radi u neovlašćenom servisu ili da to rade sami vozači. Iako ima takvih slučajeva, na sreću, do sada nije bilo nikakvih nezgoda – kaže Jovanović.
Kako objašnjava naš sagovornik, metan znatno manje zagađuje životnu sredinu od benzina, a ovo gorivo bezbednije je i prilikom sudara, iako u narodu vlada pogrešno mišljenje da će se vozila na metan lakše zapaliti nego ona na benzin. Ovaj zemni gas je idealan za vozila javnog prevoza, ali je problem što kod nas ne postoje propisi za njegovu ugradnju.
– Gradski autobusi u Beogradu dnevno troše od 20 do 40 tona dizela, od čega nastaje čađ koja je izuzetno štetna po okolinu. Kada bi GSP počeo da koristi bar jednu trećinu metana i dve trećine dizela, zagađenje se ne bi umanjilo samo za tu jednu trećinu, već mnogo više – kaže Jovanović.
Naš sagovornik ističe da trenutno ovaj sistem najviše koriste taksisti. To je potvrdio i Radislav Joković, taksista „Beogradskog taksija“.
– Vožnja na metan je veoma isplativa, manje je zagađenje, ali mi nije jasni zašto država nije uvela olakšice pri registraciji ovih vozila. Naime, da bih registrovao automobil na metan, iz njega moram da izvadim uređaj koji je fabrički ugrađen. Za to još treba da platim 300 evra. To je nedopustivo, jer ukoliko je nešto fabrički ugrađeno, znači da je atestirano – kaže Radislav Joković, i dodaje da u Beogradu postoji samo jedna pumpa na kojoj može da se sipa metan.
Prema njegovim rečima, snaga automobila ne opada kada se sa benzina pređe na metan. Vožnja je ekonomičnija, a na 100 pređenih kilometara u gradskoj vožnji Radislav potroši 430 dinara. Kad vozi na benzin, troškovi su povećani, pa na 100 pređenih kilometara za benzin mora da izdvoji od 1.000 do 1.200 dinara.
Ugradnja CNG-a moguća je na nekoliko mesta u Srbiji. Radi se kod svih tipova automobila i košta od 1.500 do 2.000 evra. Miodrag Petković, tehnički direktor „BRC Gas Equipmenta“, firme koja se bavi ugradnjom, kaže da je cena ugradnje visoka zbog standardizovanih uslova koji moraju da se ispoštuju.
– Ti sulovi su vezani za bezbednost i sigurnost svih učesnika u saobraćaju. U stvari, cena boce, koja mora da bude urađena po evropskim standardima, košta najviše – kaže Miodrag Petković, tehnički direktor „BRC Gas Equipmenta“.

Ne šteti okolini
Zemni ili prirodni plin je fosilno gorivo koje se najvećim delom, od 85 do 95 odsto, sastoji od metana (CH4), koji je najjednostavniji ugljovodonik bez mirisa i ukusa. Nezapaljiv je, ali je eksplozivan. Preostali udeo od pet do 15 odsto čine složeniji ugljovodonici. Metan, ili CNG, i njegovo sagorevanje u motorima gotovo da nema negativnih posledica po okolinu.


http://www.blic.rs/blic_auto.php?id=92924

„Folksvagen” i „Porše” prekinuli razgovore o udruživanju

„Folksvagen” i „Porše” prekinuli razgovore o udruživanju

Autor: Tanjug | Foto:Reuters | 18.05.2009. - 12:37
Najveći evropski proizvođač automobila „Folksvagen” je prekinuo pregovore s „Poršeom” o udruživanju, naglašavajući da akcionari nisu spremni za taj poduhvat.


Dve kompanije su planirale da se sastanu kako bi razgovarale o planovima razvoja i udruživanju, pošto je finansijska kriza teško pogodila „Poršeov” plan o preuzimanju 75 odsto akcija u mnogo snažnijem partneru kao što je „Folksvagen”, preneo je Rojters.
„Shvatili smo na kraju sedmice da 'Poršeu' nedostaje nekoliko ključnih uslova za pregovore”, izjavio je zvanični predstavnik „Folksvagena” i istakao da „Porše” nema strategiju mogućne integracije dve kompanije.
„Sada je potpuno neizvesno kada će pregovori biti nastavljeni” ističu u „Folksvagenu”.

„Porše”, koji već poseduje više od polovine akcija „Folksvagena”, bori se za veći uticaj u kombinaciji s „Folksvagenom”, trećim proizvođačem na svetu, koji poseduje robne marke u rangu od bugatija i lamborginija do golfa.
Pregovori su opozvani posle manje od dve nedelje, pošto su porodice Porše i Pih, koje kontrolišu „Porše”, dale saglasnost da se krene u udruživanje.
„Sada nema atmosfere za konstruktivne razgovore”, izjavila je Kristina Ric, portparol „Folksvagena” u telefonskom razgovoru za njujoršku agenciju „Blumberg”.
U saopštenju, „Porše” je naveo da će pregovori biti nastavljeni, pri čemu nisu izneti drugi detalji.
Analitičari procenjuju da je do zastoja pregovora došlo zbog nerešenog duga od devet milijardi evra s kojim se suočava „Porše” i da je smanjenje zaduženja jedan od glavnih uslova za ulazak u proces udruživanja.

Predstavnik „Folksvagena” je nedavno izjavio da njegova kompanija neće pomoći „rešavanje” dugova „Poršea” i da taj posao mora da obavi sama kompanija.
„Između Folksvagena i Poršea je izbio rat”, konstatovao je Ferdinand Dudenhofer, direktor Centra za istraživanja u autoindustriji, pri Univerzitetu u Duizburgu, koji je bio šef marketinške strategije i istraživanja „Poršea” u od 1987. do 1990, a danas je svetski ekspert za autoindustriju.
„Porše” poseduje oko 51 odsto akcija u „Folksvagena”, čije je odeljenje za izradu automobila 31. marta posedovalo 10,7 milijardi evra u kešu.
Magazin „Fokus” je tvrdio u nedelju da će se danas održati štrajk zaposlenih, prvi put u istoriji „Folksvagena”, na kome će radnici izraziti protest protiv udruživanja sa „Poršeom”.

http://www.blic.rs/blic_auto.php?id=93083

Fox, Volkswagen

Najjeftiniji Folksvagenov model je pametni mali automobil – u stilu svog imena koje znači „lisica“. Ali, na supertestu nas je nervirao mnogim nedostacima.
Nisu svi „folksvageni“ izdržljivi, kvalitetni, dugovečni. To se videlo na našem testu više puta na primerima „turana“, „pola“, pa i „pasata“. Što je kilometraža rasla, slabila je pouzdanost automobila iz fabrike visoke reputacije. A najgore je bilo kada se sasvim približio kraj maratona – ciljna „vrpca“ razapeta je na 100.000 „pretrčanih“ kilometara. Samo je „golf V“ apsolvirao tu distancu kao neumorni maratonac kojem ni dvostruko duža deonica ne bi predstavljala napor. Bio je to rezultat koji je zaslužio aplauze. Otuda i radoznalost kako će se pokazati „mališan“ u porodici – „foks“. To je jedini „folksvagen“ koji je jeftiniji od 10.000 evra.

Kada je stigao u našu test flotu, dobro smo ga odmerili. Aha, dužina 3,83 metra, malo viši nego što smo navikli, uz to još iz Brazila. Nije valjda da nosi sa sobom i neke egzotične bolesti? Žuticu nije imao, iako mu je boja, nalik na poštansko sanduče, na to ukazivala. No, prvi „EKG“ je pokazao da je sasvim dobrog zdravlja – potrošnja od šest litara, besprekoran zaustavni put, ubrzanje koje je potpuno u redu za motor snage 55 „konja“. Osim toga, pokazao se i kao sasvim pogodan za duža putovanja. Doduše, pri forsiranom tempu na autoputu ovaj „mališan“ počinje da „pije“ i do devet litara. S druge strane, u „foksu“ se sedi udobno, postoji mnogo pregrada za sitnice i ima čvrsto ogibljenje. Sa takvim utiscima stigao je na startnu poziciju.
U prvim kilometrima testa kolege iz redakcije su ga sa radoznalošću izlagale raznim iskušenjima i upisivali utiske u dnevnik testova: zadnja klupa podesiva po dužini, neočekivano mnogo mesta za glave putnika pozadi, dinamičan trocilindrični motor – sve za pohvalu. Oni kojima se sviđa ovakav 1,2-litarski agregat spremni su da zanemare njegov jedinstven zvuk, a hvale njegov kultivisan rad.
Prva ozbiljna provera usledila je posle pređenih 15.017 kilometara. Upravo na putu ka redovnom servisu otkazao je servo uređaj upravljača. Dobro, „foks“ ima uzane točkove i ne treba vam mnogo snage ni bez servo pumpe da biste okrenuli volan u željenom smeru. Ali, kada se tako nešto desi, vozač se ipak neprijatno iznenadi.

Pri kretanju otkazuje servo

Samo pet minuta kasnije upravljač se ponovo okretao kao podmazan. Čudno, možda će u servisu znati to da objasne? Ali, ne, rutinska provera nije otkrila nikakav kvar.
Zatim je naš kolega zaboravio ključeve „foksa“ u jakni koju je stavio u veš mašinu. To svakome može da se desi. Zamena ključeva sa daljinskom komandom nije bila toliko skupa, ali je označila početak drugih problema. Još dva puta tokom supertesta daljinska komanda brave ostavila nas je na cedilu – čak i bez prethodnog prokuvavanja u mašini za veš. Bile su to sitnice koje i te kako idu na nerve.
A još pre nego što je došao do polovine maratonske distance, „foks“ je zaradio ogrebotine pri parkiranju, i to dvaput zaredom, što baš ne ide u prilog preglednosti karoserije. „Za jedan mali gradski automobil, vrlo je nepregledan“, zapisao je naš urednik u dnevnik testova. Ipak, većina naših kolega ocenila je ovaj auto pozitivno. Hvalospevi o „besprekornoj završnoj obradi u unutrašnjosti“, nadovezivali su se na ocenu da „prosečnom vozaču više od ovih kola i nije potrebno“.

Osigurač ukida brisač

Međutim, pri pređenih 53.019 kilometara kao da je „foksu“ slava udarila u glavu. Počela je da se pali signalna lampica ESP uređaja. Šta nam to govori? Da li to našem maratoncu ponestaje kondicija?
Pomaže nam pauza. Onda ponovo startujemo motor. Izgleda da je to ulilo novu snagu ovom „samba igraču“. Ali, malo, malo, pa se signalna lampica ESP sistema ponovo palila, a zatim je počelo da svetluca upozorenje za proveru centralne elektronske jedinice motora. Prvi put su se među nama javile sumnje: da li će „mali maratonac“ da izdrži naš supertest?
Do kraja je ostalo još dobrih 30.000 kilometara. A tada je pregoreo i osigurač broj 18. On je odgovoran za rad brisača. U redu, i to je bila sitnica. Ali, ona baš može da vas iznervira, naročito zato što baš tada, kao po pravilu, počne da pada kiša. Automobil je još jednom morao u servis. Na kraju smo izračunali: na svakih osam nedelja „foks“ je morao kod majstora. To je svakako previše. Pogotovu zbog toga što su poslednji kilometri pokazali očigledne znake zamora našeg „maratonca“: lampica temperature motora je gorela, a auto nas je mučio jer nismo smeli da vozimo brže od 120 km/h.
Pokušaji da otklonimo kvar nisu urodili plodom. Majstori u servisu su se trudili, ali uzrok nisu pronašli. Tek prilikom redovnog servisa na 91.193 kilometra jedan mehaničar je ustanovio da se motor pregreva zbog neispravnog termostata. Preventivno su nam u servisu, tom prilikom, zamenili čitavu glavu cilindara. Očigledno su imali iskustva, jer je sličan kvar kod drugih „foksova“ izazivao upravo i kvar glave motora. Na kraju se pokazalo da ni tu nije bio kraj „lancu kvarova“. Stradao je i katalizator. Tako je „foks“ ipak uspeo da se nekako dokopa do cilja, ali se zbog rezultata našao među poslednjima.

Tipičan VW: u osnovi zdrav, ali...


Pri redovnoj kontroli posle rasklapanja vozila odrekli smo se uobičajenog testa izduvnih gasova jer je neposredno pre kraja supertesta zamenjen katalizator. Merenje snage takođe nije bilo potrebno, jer smo pred kraj testa dobili novu glavu cilindara. Tako nam je posle supertesta „foks“ uštedeo jedan deo truda. Ali, zato je sve drugo bilo kontrolisano po uobičajenoj proceduri u DEKRA institutu. Automobil se pri tom solidno pokazao. Čak bolje nego što bi se iz naše priče o maratonskom testu moglo zaključiti. Samo na dva mesta jasno su se uočavali tragovi velike kilometraže: tkanina na sedištima se isteglila i dobila falte, a na potisnoj ploči kvačila videli su se znaci prekomernog trošenja. I sedišta i kvačilo bili su, međutim, još u „voznom stanju“, ali su pokazivali tragove napornog „maratona“. Oni su se primećivali i na držačima vrata, koji su klaparali. Menjač se spolja „oznojio“, odvodi za vodu na karoseriji su se zapušili, a na obe osovine pojavili su se tragovi spoljne korozije na nosačima oslanjanja. Nasuprot tome, „srce“ vozila bilo je u odličnom stanju. Klipovi i cilindri bili su u fabričkim tolerancijama, a na zupčanicima i sinhronima menjača nisu se videli tragovi prekomernog trošenja. Dakle, na kraju je to bio tipičan supertest jednog VW-modela: u osnovi zdrav, ali sa sitnim manama koje mogu da nerviraju.

Rezime

Mali kvarovi, veliko nerviranjeStatistika pokazuje da je „foks“ svaka dva meseca morao u servis. Najčešće zbog sitnica, ali i to košta u vremenu i novcu. Pri tome se pokazalo da uočene mane na našem supertestu nisu izuzetak, nego pravilo. To pokazuju brojne primedbe čitalaca u našoj rubrici „Sanduče za vaše brige“. U međuvremenu, Folksvagen je otklonio neke slabe tačke, kao što je, recimo, daljinska komanda brave koja je stalno otkazivala. Ipak, danas je vreme štednje i masovnijeg prelaska na manje automobile, pa „foks“ doživljava drugu mladost i dosta je tražen. Njegov naslednik od 2011. godine pripada „Up!“ familiji. Nadamo se da će tada i kvalitet krenuti „up“, to jest nabolje.

http://www.polovniautomobili.com/auto-bild/2009-maj-lisica-ide-pa-stane/index.php

Šta treba znati o kabriloetu

Šta treba znati o kabriloetu

Vožnja sa otvorenim krovom predstavlja gotovo uvek veliko zadovoljstvo. Samo kad ne bi bilo i nekih malih problema. Kiša, nedostatak prostora, probušen krov... Dajemo vam savete kako da vam sitnice ne zagorčaju uživanje
Električni krov štrajkuje – šta sada...Aprilsko vreme. Čas sija sunce, čas padne poneka kap kiše. Zato ne valja ako električni pogon krova počne da otkazuje. Ko nije na vreme pogledao u uputstvo za upotrebu i naučio kako se krov navlači rukom, može brzo da bude okupan. Zato na vreme izvežbajte taj postupak!


Kako kupiti kabriolet

Čim zasija sunce budi se želja za vožnjom bez krova. Ako ste odlučili da kupite kabriolet, važno je da odlučite razumom, a ne srcem, jer kod kabrioleta lako možete da se prevarite i bacite novac. Neophodan je temeljan pregled krova. Zaptivke i krovni mehanizam brzo dotraju, a popravke su skupe. Treba pregledati i prostor u koji se krov smešta u sklopljenom stanju. Najbolje je proći kabrioletom sa navučenim krovom kroz četke za pranje. Tako ćete otkriti da li negde propušta.

Ovako se budi kabriolet

Sa ovim programom pripreme vašem kabrioletu će prijati buđenje iz zimskog snaDeca možda žale za snegom, ali vozači, uglavnom, ne. Pogotovu oni koji imaju kabriolet ili nameravaju da ga nabave. Za njih sada počinje sezona uživanja. Sunce, iščekivanje leta i – vetar u kosi, sa spuštenim krovom – ima li nešto lepše? Ipak, pre nego što se izađe iz garaže na ulicu kabrioletom, taj vaš ljubimac mora nežno da se probudi iz zimskog sna.
Ne brinite, za to je dovoljno nekoliko lakih zahvata. – Akumulator treba dan ranije isprobati i, po potrebi, napuniti. Za oko dve hiljade dinara možete da nabavite punjač koji će vam i kasnije koristiti. – Motorno ulje, ulje za kočenje i rashladnu tečnost treba proveriti, eventualno i zameniti. – Obavezno proveriti pritisak u pneumaticima. Savet: prve metre vozite sa relativno manjim pritiskom, tako će lakše nestati zaravnjenja na pneumaticima koja su se stvorila od stajanja u mestu preko zime. – Startovanje: prvo „zaverglajte“ motor nekoliko puta, ali tako da se ne uključi. Na taj način će ulje proći do ležajeva kroz uljne magistrale. – Kada se motor uključi vozite pažljivo dok je hladan i izbegavajte visoke obrtaje. – Kočite pažljivo: na diskovima se preko zime nakupila korozija koja u početku smanjuje efekat kočenja. – Isključite radio da biste čuli eventualne, neočekivane i čudne zvuke Kada je kabriolet na ovako nežan način probuđen iz sna, možete da se posvetite njegovom vizuelnom izgledu.
Vreme je za veliko čišćenje. Najpre je vašem ljubimcu potrebna nega platnenog krova i unutrašnjosti (videti dole).

http://www.polovniautomobili.com/auto-bild/2009-maj-sta-treba-znati-o-kabriloletu/index.php

SAVETNIK - Klima uređaji

SAVETNIK - Klima uređaji


Ako klima uređaj više ne hladi dovoljno dobro, najčešće je kriv vlasnik jer ga nije na vreme i redovno održavao
Proleće sa mnogo sunca i toplih dana pruža priliku da osetite kako radi vaš klima uređaj. Ako automobil stoji duže vreme parkiran na suncu verovatno nećete odoleti da ne uključite klimu... A tada vas možda čeka neprijatno iznenađenje: sveži povetarac ćarlija iz ventilacionih otvora umesto da duva i rashladi kabinu. Što je još gore, taj vazduh može i da ima neprijatan miris. Razlog: rashladno sredstvo je izvetrilo, njegovo dejstvo je oslabilo zbog stajanja i slabe zaptivenosti sistema i vodova. Klima uređaj godišnje može da oslabi i do 10 odsto. Na taj način hlađenje postaje slabije, a habanje samog uređaja se pojačava, a neprijatne mirise stvaraju bakterije i gljivice. Ko sada ne poradi na održavanju klime, usred leta će morati dobro da se oznoji.

Ovako radi klima uređaj
Klima uređaj u kolima radi, u principu, isto kao frižider, samo što se nalazi na točkovima. Umesto za hlađenje pića, služi za održavanje „hladne glave“ u vožnji po vrućini.1. Kondenzator: rashladno sredstvo koje stiže iz kompresora predaje toplotu rashladnom sistemu motora i pretvara se u tečnost.2. Sušač: filtrira rashladno sredstvo. Neophodno je da se na svake dve godine zameni patrona.3. Kompresor: kompresor koji pokreće kolenasto vratilo motora, usisava rashladno sredstvo iz isparivača u gasovitom stanju i prenosi ga. U tom procesu raste temperatura.4. Isparivač: ekspanzioni ventil propušta rashladno sredstvo u tečnom stanju do isparivača. Pri tom prelazi u gasovito stanje, vezuje toplotu, a ohlađeni vazduh nastavlja put do kabine preko ventilatora.

Automatska ili manuelna klima: ovako se treba hladiti

Automatska klima: temperaturu podesite, prekidač namestite u poziciju „auto“

Poluautomatska klima: počnite sa ventilatorom podešenim na najjačei najnižom temperaturom. Kada se kola ohlade, podesite naželjenu temperaturu, a ventilator ostavite u poziciji „2“
Manuelna klima: regulator klime okrenite na najjače, kao i ventilator.Kada postignete temperaturu koja vam prija, prilagodite regulaciju,a ventilator ostavite na drugom stepenu
Što je u automobilu toplije, to je klima-uređaju potrebno više energije da bi ga rashladio. Potrošnja goriva pri tom može da poraste i do 10 odsto. Zato je bolje postarati se na vreme da se u kabini održava na podnošljivom nivou još pre početka vožnje. – Parking mesta u hladu pružaju za oko 15 stepeni nižu temperaturu. Po mogućnosti okrenite zadnji deo u pravcu sunca. – Pre početka vožnje otvorite vrata i provetrite nekoliko minuta kabinu. Na taj način se oslobađate zaostalog vrelog vazduha u kabini i sprečavate stvaranje „perli“ od znoja na čelu čim krenete. – Prekidač klime postavite na najjače, kao i ventilator, ali ne usmeravajte mlaznice za vazduh direktno prema sebi. Posle nekoliko minuta izvršite preciznu regulaciju. – „Šibedah“ ili bočne prozore ostavite otvorene u prvih nekoliko minuta da bi vreo vazduh izašao iz kabine. – Prejako rashlađivanje unutrašnjosti nije dobro za zdravlje – ne hladite kabinu ispod 21 stepena.
Nega i održavanje: ovo možete sami

1. Slabo provetravanje i zamagljena stakla: uzrok je zaprljani polenski filter. Preporučujemo zamenu na svakih 15.000 kilometara. Cena je niža od hiljadu dinara.

2. Neprijatni mirisi: klima-uređaji koji se retko koriste lako počnu da se „osećaju“. Razlog su gljivice i bakterije koje se skupljaju u sistemu za ventilaciju. Savet: pet minuta pre kraja vožnje isključite klimu da biste sprečili stvaranje bakterija.

3. Čišćenje kondenzatora: ako hladnjak klima-uređaja ne dobija dovoljno vazduha, ne može ispravno da radi. Pomoć: uklonite nečistoću i proverite da li je saće hladnjaka oštećeno.

4. Kontrolišite remen: ako nije dovoljno zategnut, proklizava ili se kompresor ne okreće dovoljno.

5. Kontrola temperature: na rešetkama odakle izlazi hladan vazduh iz sistema za ventilaciju u kabinu temperatura ne sme da bude viša od 4 do 8 stepeni. Inače, klima ne radi ispravno, a potrošnja goriva se povećava.

6. Ispravno hlađenje: bilo da je reč o automatskoj, poluautomatskoj ili manuelnoj klimi – izuzetno je važno ispravno podešavanje (videti savete u okviru).

7. Klima po zimi: redovno uključujte klimu da radi i preko zime. Ulje koje se nalazi u rashladnom sredstvu podmazuje delove uređaja, a isparivač sakuplja vlagu i vodu, sprečavajući tako koroziju u sistemu. Klima uređaj takođe pomaže da se odmagle prozori u hladna jutra.

8. Provera klime: na svake tri godine treba otići na proveru u ovlašćeni servis. Nije skupo, a može da vas poštedi nepotrebnog znojenja onda kada vam to najmanje prija – prilikom putovanja na letovanje.

Filter kabine mora redovno da se menja
Sprej za čišćenje sprečava nastanak neprijatnih mirisa
Hladnjak treba čistiti i proveriti da nema oštećenja
Proverom temperature na rešetkama za ventilaciju u kabini kontroliše se da li klima radi ispravno.

http://www.polovniautomobili.com/auto-bild/2009-maj-klima-uredjaji/

POLOVNJACI - Karavani nikad jeftiniji

POLOVNJACI - Karavani nikad jeftiniji

Mnogim prodavcima polovnjaka polaze ovih dana suze na oči. Pogotovu u zemljama gde je ustanovljen bonus za reciklažu starih i državna subvencija na kredite za kupovinu novih kola. Pre svega su na udaru cene novijih polovnjaka. Ali, to, s druge strane, znači da oni koji umesto manjeg novog, žele veći polovni auto, sa niskom kilometražom i visokim komforom, mogu veoma dobro da prođu. Pojeftinili su i donedavno veoma traženi porodični karavani. Pravilo koje je dugo važilo da ovakva kola gube za tri godine oko polovine svoje vrednosti, sada se promenilo. Oni gube i do 70 odsto od cene. To znači da vozila koja predstavljamo detaljno na ovim stranama nikad nisu bila jeftinija. Vredi razmisliti o njihovoj kupovini.

понедељак, 18. мај 2009.

Registracije obaraju cene

Registracije obaraju cene


Registracija za moj automobil po novom zakonu sada košta nešto više od 22.000 dinara. Da je noviji i bolji, možda bih je i platio, ali pošto se radi o „ford taunusu“ starijem od 20 godina, to mi ne pada na pamet. Ne isplati se. Ja sam ga platio 1.500 nemačkih maraka, i sada bih bio presrećan kada bih uspeo da ga prodam za 500 evra. Toliko mi treba da kupim jedan dobar bicikl, žali se jedan Beograđanin.

polovnjaci-x
Slične priče mogu se čuti u celoj Srbiji. Zatečeni odlukom Vlade o podizanju cena registracije automobila, vlasnici vozila veće kubikaže poslednjih dana se masovno odlučuju na prodaju. To potvrđuje i veliki broj oglasa. Ali, dok se ponuda povećava, tražnje gotovo da nema.

Ovo potvrđuje i Dragan Rodić, vlasnik auto-placa polovnih automobila „Auto Rodić“ iz Novog Sada, koji kaže da prodaja polovnih automobila, bez obzira na to što im i u svetu i kod nas cena pada, od početka krize ide loše. A odluka o poskupljenju registracija dodatno će usporiti tržište.
- Sada se najviše traže automobili koji ne prelaze 2.000 kubika, jer je iznos za registraciju do ove kubikaže najprihvatljiviji. Zbog toga vozila od preko 3.000 kubika više niko ne gleda, a i što bi kada za njihovu prateću dokumentaciju sada treba izdvojiti 155.000 dinara. Zbog toga će vlasnici ovih automobila, da bi ih prodali i izvukli koliko-toliko od njihove vrednosti, u narednom periodu biti prinuđeni da im cenu snize i do 50 odsto. Samo tako će potencijalni kupci prihvatiti da ih uzmu. Ukoliko im cena ne padne, kupci će ih i dalje zaobilaziti - kaže Rodić.
Rodić napominje da se ovom auto-placu poslednjih dana javio velik broj ljudi koji mu je ponudio automobil na prodaju jer neće da plaćaju registraciju.
polovnjaci2 - Pitanje je ko će ih kupovati. Primera radi, mi imamo „ford“ iz 1998. godine koji košta 3.500 evra, što znači da taksa koju budući vlasnik treba da plati iznosi koliko pola automobila, što je ludost i čist bezobrazluk onoga ko je doneo ovakvu odluku, jer toliko u Nemačkoj košta ful kasko oprema koja pokriva osiguranje za udes ili krađu - kaže Rodić i dodaje da će vlasnici automobila starijih od 20 godina, zbog novonastale situacije, umesto da ih prodaju, na kraju sami plaćati da ih neko odveze.
Da će visina naknade za registracije dodatno oboriti cene polovnih automobila očekuju i na auto-placu „Rojal Spid“ iz Beograda.
- Cene polovnih automobila već su pale za 10-15 odsto, a dodatni pad od oko 15 odsto treba očekivati tokom narednih nekoliko meseci. Do odluke o poskupljenju registracija, ljudi su najviše kupovali „pežoe“ 207 i 306, „pasate“ i „renoe“ - „megan“ ili „lagunu“ sa euro 3 ili euro 4 motorima. Sada svi traže vozila koji koštaju do 1.900 evra, ali i to je slabo - kaže Nenad Stević, vlasnik „Rojal Spida“.
polovnjaci1

Preregistracija od Srbije pravi deponiju
Stević upozorava da bi se zbog odluke Vlade da se dozvoli preregistracija svih automobila koji su u Srbiju uvezeni do 1. januara 2008. godine, sada mogli pojaviti falsifikati dokumenata i ovlašćenja.
- Uz falsifikovana ovlašćenja obezbediće se dodatan nesmetan uvoz automobila sa euro 3 ili euro 2 motorima, čim će se Srbija pretvoriti u evropski otpad automobila - kaže Stević.

Preuzeto sa www.blic.rs

Dizel jeftiniji od benzina u SAD

Dizel jeftiniji od benzina u SAD

Da se stvari značajno menjaju na globalnom planu dokazuje i prosečna cena dizel goriva u SAD, koja je po prvi put niža od cene benzina.
Sada se u SAD za galon (3,79 l) dizela plaća 2,216 dolara, dok je cena benzina 2,240 dolara. Za nas ništa neobično, ali za stanje stvari u Americi, ovo je istorijski događaj. Mada se čini da su ovo dobre vesti za sve proizvođače koji se trude na u SAD prodaju automobile sa dizel motorima, ipak je nemoguće proceniti kako će se cene goriva kretati u perspektivi. S jedne strane se čini verovatnim da će skočiti izvoz štedljivih „dizelaša“ u SAD, ali s druge treba sačekati i videti da li je jeftiniji dizel trenutni trend, ili kurs kojim će se cene goriva kretati u Americi.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444