Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

четвртак, 19. март 2009.

Punto za sve

Punto za sve

Ideja da se subvencijama i sistemom „staro za novo“ poboljša prodaja Fijata „Punto“, koji bi trebalo da se proizvodi u Kragujevcu, vidi se kao jedan u nizu iznuđenih poteza srpske vlade i kao kopija nemačkog modela.

Suočena sa nadirućom ekonomskom krizom Vlada Srbije pokušava da serijom mera održi proizvodnju, poveća potrošnju, i na taj način sačuva radna mesta. Ekonomski stručnjaci stoga ocenjuju da iza najave da će subvencionisani Punto koštati 5.999 evra ne stoji nikakav novi mamac već pokušaj da se nešto preduzme u uslovima otežanog poslovanja.

Ekonomski analitičar Miša Brkić podseća da je srpska vlada jednostavno prepisala akciju koja se već odvija u Nemačkoj, i da u tome nema ničeg lošeg: „Taj 'copy paste' koji je primenila srpska vlada na sličan projekat automobilske industrije u Srbiji s tog stanovišta dakle ne može da trpi neku veliku kritiku. Ako je to moguće u Nemačkoj zašto ne bi moglo i u Srbiji, i pri tome ima i tog elementa ’zelene svesti’, odnosno svesti o zaštiti čovekove okoline“.

Jeftin Punto i za susede

Srpska i nemačka akcija se ipak razlikuju. Nemačka auto industrija je pre izbijanja krize bila na zdravim osnovama, što nije slučaj sa kragujevačkom Zastavom, a tu je i pitanje daleko nižeg životnog standarda u Srbiji. Ono što dakle ostaje kao pitanje je koliko će građana Srbije u vreme krize biti zainteresovano za kupovinu automobila, ili će novac trošiti na važnije potrebe:

„Toga su svesni i ljudi u srpskoj vladi koji promovišu ovaj projekat. Oni su procenili da ako godišnja proizvodnja bude 15.000 komada automobila neće moći sve da prodaju, ni zamenom staro za novo, ni povoljnim kreditima za kupovinu tih automobila, i odatle sada nova ideja koja je plasirana iz krugova bliskih vladi da bi taj projekat mogao da bude proširen na sve građane u regionu jugoistočne Evrope“, kaže Miša Brkić.

To znači da bi svako ko ima stari automobil u nekoj od zemalja bivše Jugoslavije mogao da u Srbiji kupi Punto za 5999 evra.

Ekološki i bezbednosni problem

Ukoliko veći broj građana obnovi svoj vozni park, to bi svakako imalo pozitivne efekte i na očuvanje životne okoline. Međutim, upozorava se da problem starog voznog parka nije samo ekološki već i bezbednosni. U Srbiji je veliki broj polovnih vozila, koja često nisu prošla ni tehničke preglede, i ona su pre svega opasnost na drumu.

Ivica Petrović

Vreme je za štedljive automobile

Vreme je za štedljive automobile

Automobilska industrija u krizi - širom sveta proizvođači beleže gubitke, trake u fabrikama su se usporile ili čak potpuno stale. Ipak, ima i nečeg dobrog u svemu tome. Kriza bi mogla da bude početak preokreta…

Erik Hajman, iz Istraživačkog odeljenja “Dojče bank” koji je učestvovao u radu na studiji o automobilskoj industriji kaže: „Na pomolu je prekretnica u automobilskoj industriji. Prvi put u sto godina istorije automobila ima izgleda za druge vrste pogona osim motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Očekujemo ubrzanu elektrifikaciju tokom sledećih godina i decenija. Kompanije koje sada rade na automobilima budućnosti imaju dobre izglede da iz krize izađu jače“, kaže Hajman.

Istina, klasičan motor sa unutrašnjim sagorevanjem koristiće se još decenijama – onakav kakvim ga je izmislio Karl Benc pre 120 godina, samo daleko moderniji. Međutim, neizbežan je rast cena nafte i to će ubrzati traženje alternativnog pogona. Erik Hajman kaže: „Poslednjih godina zapažamo povećanu prodaju malih automobila koji manje i troše i mislim da su kupci u međuvremenu naučili da je pad cena nafte samo privremen. Srednjoročno, potrošnja će imati sve veću ulogu prilikom odlučivanja o tome kakav auto kupiti“, kaže Hajman.

Postepen prelazak na alternativna goriva

Pravu alternativu nude tehnologije budućnosti koje će omogućavati vožnju i onda kada nafte već dugo više ne bude. Za sada, napori proizvođača usmereni su na to da naprave automobil na električni pogon koji može i da se plati. Danas baterija košta hiljadu evra po kilovat-satu, tako da se brzo stiže do cene od deset hiljada. Osim toga, tu su problemi težine i pređenog puta sa jednim punjenjem, te će prelazni period potrajati kaže Hajman: „Strukturalna promena biće spora i za 10 do 15 godina i dalje će se uglavnom koristiti klasični motori. Biće to postepeni prelaz preko hibrida – klasičnih automobila sa ugrađenim komponentama elekroautomobila. Sa današnjeg stanovišta najveći problem je visoka cena alternativnog pogona“.

Što se bio-goriva tiče, težište će biti na onima koja se dobijaju od biljnih otpadaka kako proizvodnja goriva ne bi ugrožavala ishranu. Na značaju će dobijati i vozila na zemni gas, dok je motor na vodonik stvar daleke budućnosti.

Henrik Beme

STARO ZA NOVO U NEMAČKOJ - 2500 EURA

STARO ZA NOVO U NEMAČKOJ - 2500 EURA

Drugi paket Nemačke za podsticanje privrednog rasta predviđa i premiju za stare automobile, koja treba da podstakne kupovinu novih četvorotočkaša. Rezultati se već vide.

Na berlinskom otpadu čiji je šef Helmut Juškat trenutno je 250 starih automobila, presovanih i uredno poslaganih do visine od pet metara. Predhodno, sa njih su skinuti svi delovi koje je moguće prodati i Juškat najveći deo novca zarađuje na tome. I on oseća privrednu krizu, jer se proizvodi manje automobila, te je i manja potražnja za starim gvožđem. Za tonu trenutno dobija 20 evra i kaže: „U dobra vremena, a to je bilo koliko u proleće prošle godine kada su se krali i poklopci sa slivnika, za tonu se dobijalo 180 do 200 evra“.

Sa automobila koje trenutno dobija, starih i preko 20 godina, nema ništa da se skine, drugačije bi bilo sa onim starim deset godina, ali njih za sada nema: „Deset godina stari automobili do sada nam nisu nuđeni. Najviše ih je bilo iz 91. – 92., jedan je bio iz 93.. Ali, skorija godišta se ne nude“, kaže Juškat.

Nema mlađeg od 1993.Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Nema mlađeg od 1993.

Juškat je sa 17 godina počeo kao šegrt u firmi i sada slavi 40. godinu rada u njoj. Kada je počeo dnevno je pod presu stizalo 100 do 150 vozila, danas između deset i 15. Najveći deo starih automobila danas završava u Africi ili istočnoj Evropi, kaže Juškat.

Stručnjaci kažu da bi zahvaljujući premiji za stare automobile ove godine moglo biti prodato 300 hiljada novih vozila, ali to neće zaustaviti pad prodaje sa kojim je suočena automobilska industrija.

Pokušaj prevare

Inače Juškat kaže da pazi da ne bude prevara: „Bilo ih je dvojica – trojica koji su hteli da ispadnu lukavi. Jedan kaže: ostaviću vam auto, poneću dokumente da ga odjavim. A onda sutra odveze auto i proda ga u inostranstvu. Nije imao sreće, to ovde ne prolazi“, kaže Juškat.

Svako ko preda automobil dobija uverenje o tome, izjavu firme da je auto zaista otišao u otpad i tablice. Sa dokumentima i tablicama može da odjavi stari, kupi novi i dobije premiju. Hajno Brozende koji je upravo predao svoju staru fijestu kaže: „Baš me zanima koliko će trajati dok ne dobijem premiju. Pominje se četiri do šest nedelja, što bi za nemačke prilike bilo brzo“.

Svenja Pelcel

Šanse "Tate" na evropskom tržištu

Šanse "Tate" na evropskom tržištu

Salon automobila u Ženevi od juče (5.3.) je otvoren za širu publiku. Iako se održava u vremenima najgore krize po automobilsku industriju, njegovi izložbeni prostori su popunjeni. U centru pažnje su štedljivi autići.

Bogati indijski preduzetnik je jednom prilikom ugledao četvoročlanu porodicu na motociklu kako se probija kroz saobraćaj Mumbaja. Pomislio je kako mora postojati udobniji i sigurniji način prevoza. Razvio je ideju o proizvodnji jeftinog automobila za široke narodne mase. Ovaj veliki industrijalac, Ratan Tata je u auto salonu u Ženevi 2008. predstavio rezultat tog koncepta: mali automobil Tata Nano. Sa cenom od 1500 evra predstavlja najjeftiniji automobil na svetu. Već u narednim mesecima bi trebalo da se pojavi na indijskom tržištu. Koncern je u razvoju ove ideje otišao još i dalje u tako da će na ovogodišnjem auto sajmu u Ženevi predstaviti evropsku verziju ovog automobile. Menadžer „Tata Motorsa“, Ravi Kant, ima jasnu predstavu o tome kome je ovaj auto namenjen. „Ovaj automobil je pre svega namenjen aktivnim mladim ljudima zato što izgleda dobro, troši malo i ima malu emisiju ugljendioksida.“

Tata Nano u centru pažnjeBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Tata Nano u centru pažnje

Iako su ostali trgovci automobila sumnjičavi u pogledu ovog automobila ipak je on predmet njihove pažnje: Tata Nano je četvorosed sa četvoro vrata. Jačina njegovog motora je 33 konjske snage, postiže maksimalnu brzinu od 105 kilometara na sat, a troši svega pet litara goriva. Evropska verzija ovog automobila je bolje opremljena od indijske i ispunjava najviše bezbednosne i ekološke standarde. Već 2011. bi se ovaj automobil mogao pojaviti na tržištu za oko 5000 evra. Ferdinand Dudenhofer, stručnjak za automobile pri univerzitetu Duizburg- Esen nije siguran da će se ovaj automobil "probiti" na evropskom tržištu. Ali što se tiče samog koncepta on je oduševljen.

S golfa na Tatu?

“Za auto-industriju Tata predstavlja pravu revoluciju. Na novim tržištima kao što su Indija, Kina, Rusija, u naredne dve tri godine pojaviće se potreba za proizvodnjom jeftinih vozila. Kod nas će imati manje važnu ulogu. Naši kupci su naučeni na komfor u pogledu elektronske i bezbednosne opremljenosti automobila. Teško da će, na primer, jedan vozač golfa, preći na Tatu.“

Klaudija Vite

Veliki prodor električnih automobila

Veliki prodor električnih automobila

Elektro-motori koriste energiju mnogo uspešnije nego benzinci ili dizelaši. Korišćenjem iste primarne energije, sa električnim motorom se pređe 4 do 5 puta veća razdaljina nego sa "gutačima benzina"...

Za zaštitu klime bi bilo od velike koristi kada bi na ulicama bilo što više vozila koja koriste struju umesto benzina. Vlada u Berlinu pridaje veliki značaj električnom pogonu vozila. Na ulicama u Nemačkoj do 2020. treba da se nađe milion elekričnih i hibridnih vozila. Zvuči ambiciozno, ali u elektrifikaciji individualnog saobraćaja drugi su otišli još dalje: u Kaliforniji, na primer, uvideli su potencijal električnog automobila i odlučno rade na njegovom izlasku na tržište.

Zaštititi klimu i zaraditi novac

Auto budućnosti biće - na struju. U to se u međuvremenu uverilo veoma mnogo stručnjaka za saobraćaj između San Franciska i San Hosea. Sa autom na električni pogon moglo bi se naime ostvariti ono o čemu sada mnogi u Silikonskoj dolini sanjaju: da se zaštiti klima i zaradi novac. Najbolji primer za takav način razmišljanja je Firma "Tesla motors" čiji će sportski dvosed na električni pogon sledeće godine biti uvezen u Nemačku.

0-100 km/h za 4 sekunde!

„Ovo ovde je prototip“, objašnjava Danijel Najdžen iz firme "Tesla motors" u Menio parku. On je 95 odsto identičan sa serijskim modelom i koristi se za testiranje. Auto koji je već vozio Met Dejmon je svetloplave boje i pljosnat je kao iverak. Karoserija se sastoji od ugljenih vlakana, sedišta su engleska a kokpit spartanski. Platežni kupci kao što su Džordž Kluni i Arnold Švarceneger oduševljeni su automobilom. Nisu pravili pitanje oko cene od 100.000 dolara. Displej koji se nalazi levo od volana pokazuje u kom stanju se nalazi baterija koja je teška 450 kg i smeštena se iza sedišta.Ona se sastoji iz 7000 litijumsko-jonskih ćelija koje se koriste i u laptopu. Danijel Najdžen pali motor. Elektromotor težak 45 kg koji posle paljenja ne proizvodi buku niti vibracije. Samo pritisak na pedalu za gas otkriva da je spreman. Uključuje se u saobraćaj i daje gas - ubrzanje je kao kod motorcikla. Automobil za 4 sekunde postiže brzinu od 100 km. Veće ubrzanje gotovo da nemaju ni druga serijska vozila.

Visoko performantna baterija firme LiTekBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Visoko performantna baterija firme LiTek

Jedno punjenje za 300 km

„Čim se skoni noga sa pedala za gas elektromotor funkcioniše kao generator i puni bateriju“, objašnjava Danijel Najdžen. Sa jednim punjenjem sportski auto može da pređe preko 300 km. Za uobičajene dnevne vožnje automobilom, to je više nego dovoljno. Baterija se puni noću u garaži, jer tada kalifornijski snabdevač nudi po veoma povoljnim cenama struju dobijenu na pogon vetra. Tako da je punjenje jeftinije nego na benzinskoj pumpi. Zbog toga su u "Tesla motorsu" ubeđeni u uspeh i u dobru prodaju porodične limuzine koja treba da se pojavi na tržištu 2011.

Bandere za „tankovanje“

Ričard Louental, osnivač i šef firme "Kulomb tehnolodžiz", planira izgradnju mreže inteligentnih stanica za punjenje električnih automobila: „Izazov je u tome što, dokle god se ne uspostavi gusta mreža stanica za punjenje, Elektromotori za mnoge neće biti atraktivni. S druge strane, postavljanje stanica za punjenje biće isplativo tek kada bude bilo dovoljno električnih automobila koji će ih koristiti.“ - U decembru će grad instalirati prve stanice za punjenje na rasvetnim stubovima. Oni kojima je potrebna struja parkiraće jednostavno pored njih, priključiće se i za nekoliko sati napunice bateriju.

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: "Volt" Dženeral motorsa - jedan od najvećih hitpva sajma automobila u Ženevi

Baterije za iznajmljivanje

Novoosnovano preduzeće "Beterplejs" iz Palo Altoa želi da pored stanica za punjenje izgradi i mrežu stanica za menjanje baterija gde bi ruka robota prazne baterije, u roku od nekoliko minuta, zamenila punim. I onda bi vožnja mogla da se nastavi bez pauze za punjenje. Time bi se prevazišao problem da elektro-motor sa jednim punjenjem može da pređe samo ograničenu razdaljinu. Firma "Beterplejs" želi da iznajmljuje skupe baterije kako bi se smanjila cena za elektro-motor. Na baterije otpada veliki deo troškova električnog automobila. Rate za iznajmljivanje baterija amortizovale bi se same od sebe zahvaljujući prepolovljenim računima. Da li je koncept održiv treba da pokaže pilot projekat koji će se sprovesti u Izraelu i Danskoj. Na ulicama treba da se pojavi oko 100.000 električnih automobila Reno-Nisan.

Nemci moraju da pripaze!

Za deset godina, snabdevači strujom i proizvođači automobila imaće potpuno drugačiji poslovni model od današnjeg. Pokretljivost u buducnosti biće zasnovana na električnom automobilu. Kalifornija bi sada trebala da uskoči u taj voz. Inače ce Japan, Kina, Francuska ili Nemačka biti brže. Apel je naišao na razumevanje. Gradonačelnici regiona San Francisko u međuvremenu su objavili da žele da njihov region učine motorom elektro-mobilne budućnosti. Za nemačke proizvođače automobila to znači da moraju da paze da ne izgube priključak.

Ralf Krauter

среда, 18. март 2009.

Renault sajamska akcija

Renault sajamska akcija

Renault Nissan Srbija potaknut akcijom vlada drugih država koje zbog postojeće krize subvencioniraju kupovinu novih vozila, odlučio je da pokrene akciju „500.000 evra“ i tako bude podrška kupcima nudeći brojne pogodnosti prilikom kupovine automobila.

Nova komercijalna akcija pod nazivom „500.000 evra popusta za svoje kupce“ namijenjena je kupovini svih putničkih vozila iz Renaultove ponude.

Na postojeće komercijalne popuste Renault Nissan Srbija nudi dodatne pogodnosti na vozilo kupljeno uz Renault finansiranje - Renaultov finansijski paket bonus pri kupovini na kredit ili leasing.

Ovakvim pogodnostima Renault u kriznom vremenu pokušava da olakša izbor i kupovinu novih vozila na našem tržištu.

Akcija traje tokom Međunarodnog sajma automobila ove godine, i odnosi se na sva vozila proizvodnje 2009. godine kao i na vozila iz 2008. godine, a ponuda važi i za flotne kupce.

Kao primer možemo navesti model Renault Thalia 1.2 16V (klima, ABS, servo upravljač, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači, radio MP3 sa komandama pri upravljaču...) koju svi zainteresovani kupci mogu kupiti za9.990 Eur i novi Renault Megane čija cena u sklopu akcije iznosi 13.990 evra.

U akciji učestvuju svi ovlašćeni distributeri Renaultovih vozila u Srbiji.

Saznajte više o modelu Renault Megane

Dolazak Fijata nije zaustavljen

Dolazak Fijata nije zaustavljen

Izvor: Večernje novosti
Beograd -- Dolazak Fijata u Srbiju je zbog ekonomske situacije u svetu možda usporen, ali neće biti zaustavljen, kaže ministar spoljnih poslova Italije Franko Fratini.

Sa potpisivanja ugovora o investiciji Fijata u Zastavu
Sa potpisivanja ugovora o investiciji Fijata u Zastavu
"Menadžment Fijata me uverava da projekat u fabrici Zastava u Kragujevcu neće biti zaustavljen. Globalna ekonomska kriza će možda izazvati određena usporavanja, ali neće dovesti do promene u planovima koji su napravljeni. I Italija i Fijat veruju Srbiji", izjavio je Fratini.

On je uveren da će investiciju Fijata pratiti i druge italijanske firme, u sektorima proizvodnje auto-delova, kao i u drugim oblastima, poput energetike, poljoprivrede i generalno, proizvodnje.

Radimo na tome da organizujemo razne promocije biznis inicijativa, uključujući i odlazak delegacija iz Srbije u Italiju i dolazak italijanskih privrednika u vašu zemlju. Uveren sam da će ova intenzivna aktivnost dovesti do konkretnih, opipljivih rezultata. Ekonomska kriza ne treba da skrene našu pažnju. Naprotiv, treba da nas stimuliše da radimo još više“, istakao je Fratini.

Zastava otprema auto-delove za Egipat

Kragujevačka fabrika automobila Zastava otpremila je u Egipat rezervne delove za "zastavu 128" vredne 114.000 evra, izjavio je direktor marketinga Zastava automobili Vladeta Kostić. Delovi su otpremljeni na zahtev egipatske fabrike automobila "El Nasko", a uvoznička kompanija "Jugo Misir trejd, koja je partner Zastave najavila je još jednu porudzbinu rezervnih delova za Egipat".

Na putevima te severnoafričke zemlje kreće se više od 100.000 zastavinih "osmica" koje je, na osnovu ugovora sa kragujevačkom fabrikom u poslednjih 30 godina montirala državna fabrika "El Nasko"

уторак, 17. март 2009.

47. Salon automobila u Beogradu

47. Salon automobila u Beogradu

Međunarodni salon automobila biće organizovan od 27. marta do 5. aprila u halama 1, 2, 3, 4 i 5 Beogradskog sajma, uz učešće više od 500 izlagača na površini od 40 000 kvadratnih metara izlagačkog prostora.

Uprkos aktuelnoj krizi u kojoj se nalazi automobilska industrija u celom svetu, na salonu će se, u skladu sa višedecenijskim renomeom ovog sajma, pojaviti najveći svetski proizvođači i domaći uvoznici putničkih automobila, komercijalnih vozila, pratećih delova i opreme.

Prvi put ove godine izlagači putničkih automobila zauzimaju sve četiri najveće hale Beogradskog sajma, a učešće su najavili svi najveći proizvođači i uvoznici automobila, delova i opreme, tako da ovaj salon možda predstavlja najavu boljih dana i oporavka automobilske industrije od posledica svetske finansijske krize koja je najteže pogodila upravo proizvođače automobila.

Sa sloganom “Otkrijte svoje želje”, bogatom izlagačkom ponudom i produženim radnim vremenom, ovogodišnji Salon ponudiće svo bogatstvo noviteta i najnovijih modela najpoznatijih svetskih automobilskih brendova.

Iako su neki svetski proizvođači, zbog recesije i aktuelne finansijske krize, odložili premijere svojih novih modela tek za kraj godine, na ovogodišnjem Salonu automobila pojaviće se premijerno brojni novi modeli automobila koje su nedavno videli posetioci salona u Ženevi, a nakon Beograda predstaviće ih Saloni u Londonu i Berlinu.

Posetioci ovogodišnjeg Salona videće 48 premijera, od kojih su tri svetske , 4 evropske postpremijere i 35 modela koji se prvi put pojavljuju na ovom tržištu.

Na ovogodišnjem Salonu prvi put u Beogradu se kao izlagač pojavljuje Lexus, posetioci će ekskluzivno videti novu Mazdu3, a pažnju će, pored ostalih premijera, svakako izazvati i novi kineski džip CEO koji će biti izložen na štandu Progresa..

Prvi put na ovogodišnjem Salonu izlagačima i posetiocima biće predstavljena renovirana hala 5 (nekadašnja hala 12) Beogradskog sajma, u kojoj će svoje najnovije modele izložiti kompanija Porsche SCG, sa svojim brendovima Audi, Volkswagen i SEAT, te lakim komercijalnim vozilima i lizingom.

Hala 1 i hala 4 (nekadašnja hala 14) rezervisane su, po tradiciji, za čuvene svetske proizvođače i uvoznike putničkih automobila Fiat, Opel, Toyota, Volvo, Ford, BMW, Citroen, Renault, Peugeot, Honda, Mazda, Subaru, Suzuki, Mitsubishi, Nissan, Chevrolet, Škoda, Kia, Hyundai...

U Hali 3 svoje najnovije modele, kao i prošle godine, izložiće Mercedes i Chrysler, sa brendovima Mercedes Benz, Jeep, Smart i Dodge.

Hala 2, hala 3a i hala 1a rezervisane su za proizvodjače i uvoznike automobilskih delova i prateće opreme. Ove godine Međunarodni salon automobila beleži rekordan broj inostranih učesnika - direktnih izlagača koji proizvode automobilske delove i prateću opremu.

Na 47. Medjunarodnom salonu automobila pojaviće se i rekordan broj banaka, osiguravajućih društava i lizing kompanija koje će posetiocima nuditi povoljne kredite za kupovinu vozila i korišćenje lizinga, sa uslovima prilagođenim sadašnjem finansijskom trenutku.

Uvoznici i proizvođači automobila na sajmu će promovisati svoje akcije i popuste na kupovinu automobila i opreme, već započete ranije tokom prošle i ove godine.

Svaki posetilac sa kupljenom ulaznicom za 47. Međunarodni salon automobila imaće priliku da u velikoj nagradnoj igri Beogradskog sajma i kompanije PORSCHE SCG osvoji automobil SEAT Ibiza, ukoliko svoju ulaznicu, koja će istovremeno biti i nagradni kupon, ubaci u kutiju na štandu Porsche SCG, u hali 5 Beogradskog sajma.

U okviru pratećeg programa ovogodišnjeg salona automobila biće održana Međunarodna konferencija o bezbednosti u saobraćaju i veliki broj promocija, razgovora i okruglih stolova.

Najuspešnijim izlagačima 47. medjunarodnog salona automobila biće uručene nagrade Grand Prix Beogradskog sajma.

Prvi put ove godine Međunarodni salon automobila biće otvoren za posetioce do 21 čas. Kapije sajma biće otvorene za posetu radnim danom od 11 do 21, a subotom i nedeljom od 10 do 21 čas. Cena pojedinačnih ulaznica biće 300 dinara, za grupne posete 200 dinara, a cena parkinga biće 100 dinara na sat.

Četvrtak, 2. april, biće dan za porodične posete kada će cela porodica sa jednom ulaznicom moći da poseti međunarodni salon automobila.

Svečano otvaranje 47. Međunarodnog salona automobila je u petak, 27. marta u 12 časova, u hali 1 Beogradskog sajma.

Salon će otvoriti gospodin Carlo Sinceri, predsednik Međunarodne asocijacije proizvođača motornih vozila OICA.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

понедељак, 16. март 2009.

Test koči pijane vozače

Test koči pijane vozače

Desetak vozača u proteklih godinu dana odlučilo se da sedne za volan autobusa koji prevoze decu na ekskurzije iako su pre toga potegli po koju čašicu žestokog pića. Toliko ih je bar na “delu” uhvatila saobraćajna policija, koja je dužna da proverava šofere i autobuse pre početka svakog đačkog putovanja.

Prema rečima Bogoljuba Lazarevića, pomoćnika ministra prosvete, teško da se neko od nesavesnih vozača “provukao”, jer je policija strogo kontrolisala i kažnjavala. Na listi problema koji roditeljima zadaju glavobolju, osim visokih cena aranžmana, je i bezbednost njihove dece na ekskurzijama.

- Svesni smo odgovornosti i pravilnikom smo do detalja regulisali ta putovanja - objašnjava Lazarević. Direktori škola dužni su da 48 sati pre polaska na ekskurziju obaveste nadležni SUP, da bi saobraćajci pregledali vozilo i proverili stanje šofera. Najviše primedbi bilo je na neispravnost guma, a neki nisu imali regularnu dokumentaciju.

U Upravi saobraćajne policije kažu da protiv vozača za koga se prilikom alko-testa utvrdi da je pio, podnose prekršajnu prijavu i pišu kaznu od pet do 25 hiljada dinara. Njemu se, takođe, oduzima i vozačka dozvola najmanje na tri meseca, a najduže na godinu dana.

Pravilnikom o izvođenju đačkih ekskurzija predviđeno je da autobusi koji su proizvedeni pre 2003. godine moraju imati potvrdu o ispravnosti sa tehničkog pregleda koja nije “starija” od pet dana, dok ta provera za novija vozila važi šest meseci.

Vozač ne sme preći više od 500 kilometara dnevno, a na relacije duže od 1.000 kilometara moraju poći trojica šofera.

- Putovanje mora biti edukativno, a ne samo turističko i zato škole traže od agencija da naprave maršrutu koja odgovara nastavnom planu za taj uzrast dece - kaže pomoćnik ministra prosvete. - Nismo imali primedbi na sadržaj ekskurzija, ali se roditelji bune kada su u pitanju putovanja u inostranstvo, jer to deci bude naporno. Pravilnikom je dozvoljeno da ekskurzija traje sedam dana, pa je praktično nemoguće za to vreme stići u Francusku ili Španiju, jer je i noćno putovanje zabranjeno. Neke škole se, ipak, ogluše o propise, ali se to retko dešava.

Zakon o bezbednosti u saobraćajau

Komitet za bezbednost u saobraćaju ponovo je u nedelju apelovao da se hitno usvoji zakon o bezbednosti u saobraćaju koji u Skupštini Srbije čeka već tri godine.

Kako je za Betu rekao direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović, ta organizacija će 1. oktobra svim poslanicima u Skupštini Srbije dostaviti predlog zakona, kako bi ih podstakla na što skorije usvajanja tog akta.

- Očekujemo da je poslanicima u interesu da zakon o bezbednosti u saobraćaju, koji je važan za očuvanje života i sigurnosti građana Srbije, što pre bude usvojen - kazao je Okanović. On je dodao da je Ministarstvo unutrašnjih poslova veoma važno za sprođenje zakona o bezbednosti u saobraćaju, ali da nije neophodno da ono bude i podnosilac tog dokumenta.

Prema podacima Komiteta za bezbednost u saobraćaju, u nedelju u Srbiji su se dogodile 232 saobraćajne nesreće u kojima je šest osoba poginulo, a 81 je povređena.

Bez tendera

Pomoćnik ministra najavljuje da će novi Pravilnik o ekskurzijama uskoro biti usvojen, ali ističe da neće biti mnogo izmena u odnosu na postojeći.

- Menjaćemo samo deo koji se tiče tendera za đačka putovanja i oni će biti ukinuti - objašnjava Lazarević. Od Ministarstva finansija smo dobili predlog da se oni više ne sprovode, jer pare za ekskurzije nisu budžetske, već se uzimaju od roditelja, tako da nema osnova za organizovanje tendera. To je, inače, komplikovalo izbor agencije za putovanje, jer su tenderi “padali”, pa u nekim školama đaci nisu mogli da odu na ekskurziju.

Autor: Z. Rakić
Izvor: "Novosti"

BMW 2002 dobija naslednika

BMW 2002 dobija naslednika

Kada je BMW nastupio sa serijom 1 kupe u Frankfurtu 2007. godine, automobilska javnost se prisetila legendarnog 2002, ikone na koju serija 1 kupe umnogome podseća. Međutim, definitivno se ne radi o „duhovnom“ nasledniku, ali se u BMW-u vredno radi da se magija vrati...

Pored turbo „četvorocilindraša“ i pet verzija karoserije koje se još uvek nalaze na crtačkom stolu, BMW će lansirati novi model 2012. godine.

Ulazni model bi trebalo da nosi oznaku 115i, dok bi se verzija sa Super Sport oznakom našla na suprotnoj strani spektra.

Očekuju se okrugli farovi u čast 2002, kao i novi oblik karoserije kupea.

SS bi se pozicionirao između 135i i budućeg M3, a ispod haube bi poneo 2,0 litarski ili 2,2 litarski turbo „četvorocilindraš“ sa 300 KS i 450 Nm.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Golf sa pogonom na sva četiri točka

Golf sa pogonom na sva četiri točka

Mada je Auto salon u Ženevi aktuelan, već se pojavljuju najave za Frankfurt, a jedna od interesantnijih jeste skori izlazak modela Golf GTI-R sa pogonom na sva četiri točka.

Volkswagen Scirocco R20T nije se pojavio u Švajcarskoj, ali se za Frankfurt sprema Golf GTI-R, „oštrija“ verzija VW-ove „hot hatch“ ikone sa snažnijim 2,0 litarskim turbo motorom i pogonom na sva četiri točka.

Radi se o motoru koji deli DNK sa Audijem S3, tako da će izlazna snaga biti preko 260 „konja“.

Po izveštaju, glavna odlika novog GTI-a R je manja masa vozila, tako da se 2,0 litarski agregat pokazao kao bolja opcija od 3,2 litarskog V6.

Masa je smanjena na osnovu lakših komponenata šasije i karoserije, kao i manje luksuznog enterijera u odnosu na R32 i Scirocco.

S druge strane, dodatni kilogrami su dobijeni zbog pogona na sva četiri točka, koji se stavio naspram Focusa RS i Renaultsport Meganea 250 koji putem prednjeg diferencijala kontrolišu obrtni moment.

Koje rešenje je bolje, pokazaće budući testovi.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Buđenje prodaje u februaru 2009.

Buđenje prodaje u februaru 2009.

Nakon januarskog sunovrata, prodaja se budi. Zastava je povratila prvo mesto, u najvećoj meri zahvaljujući povoljnim kreditima za model Zastava 10. Dobitnici su VW i njegova češka filijala Škoda, koji su na drugom, odnosno trećem mestu na listi.

Ukupno gledano sa prošlomesečnih 1403, u februaru je u Srbiji prodato 2055 automobila. Rezultat je daleko od dobrog, ali svaki pozitivan pomak treba pozdraviti.

Da nema apsolutnih favorita dokazuje plasman Dacije koja je sa prvog pala na deveto mesto na listi. Slične turbulencije treba očekivati i u narednim mesecima.

Veliki dobitnik u februaru je Hyundai koji je prodao čak 131 vozilo više nego u januaru, kao i Ford koji je sa brojke 52 došao do 164. U premium klasi je značajan pomak napravio Mercedes koji je više nego utrostručio prodaju.

Po segmentima gledano, napredak je ostvaren u svim klasama. B segment se ponovo približio brojci „1000“, a indikativno je da je u kategoriji luksuznih automobila prodato čak 9 puta više vozila.

Značajan napredak je ostvaren i u kategoriji „terenaca“.

Očigledno je da proleće donosi bolje raspoloženje kod ljudi, pa i želju da se kupi neki novi automobil. Rezultati su još uvek ispod proseka, ali bez obzira na to, treba pozdraviti napredak, i imati u vidu da je februar najkraći dan u godini.

Kada je mart u pitanju, treba očekivati još bolji rezultat.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Problemi vozila sa CG tablicama

B92 Info Vesti Ekonomija

Problemi vozila sa CG tablicama

Izvor: B92
Beograd, Kragujevac -- Vlada Srbije još nije odlučila o sudbini automobila sa crnogorskim tablicama. Vlasnici automobila kažu da pune crnogorski budžet umesto srpskog.


Ne postoje precizni podaci o tome koliko je automobila sa crnogorskim tablicama, koje na osnovu ovlašćenja voze građani Srbije. U javnosti se spominje da ih ima od 30.000 do čak 100.000. Ministarstvo ekonomije i dalje ne dozvoljava da se ovi automobili preregistruju u Srbiji, iako bi se budžet novcem od toga dodatno dopunio.

Vlasnike ovih automobila očekuju i pooštreni kriterijumu za registraciju u Crnoj Gori.

Ako registracija automobila u Srbiji u proseku košta 250 evra, za 50.000 autombila - koliko u Udrženju vlasnika vozila sa crnogorskim tabilicama tvrde da ih ima - država bi dobila 12.5 miliona evra.

Nenad Nerić iz Udrženja vlasnika vozila sa crnogorskim tablicama navodi da je u Crnoj Gori registracija skuplja i da je proseku plaćaju 400 evra, što znači da se u bužet Crne Gore slije 20 miliona evra od vozača iz Srbije.

O punjenju budžeta na taj način ministar ekonomije Mlađan Dinkić kaže da ne razmišlja. On je kategorički protiv toga da se preregistruje bilo koje vozilo koje ne ispunjava standard Euro 3.

“Ne razmišljam o tome, ali će vlasnici vozila sa crnogorskim tablicama moći da ta vozila daju na reciklažu u okviru programa zamene autombila ’staro za novo’. Ti automobili su ionako stariji od dest godina. Oni koji imaju novije autombile, sirugno imaju para i da kupe nov autombil koji ispunjava sve standarde“, ocenjuje Dinkić.

Ni sada u doba krize, Dinkić nije za to da se onima koji su uvozom automobila preko Crne Gore izbegli plaćanja carine, dozvoli pregristracija.

U Crnoj Gori uvedeni su strožiji kriterijumi za tehnički pregled. Po novim propisima, policiji je pri produženju registracije potrebno, uz potvrdu o tehničkoj ispravnosti, dostaviti i fotografiju vozila slikanog u ovlašćenoj crnogorskoj stanici za tehnički pregled.

Vlasnici automobila koji se voze u Srbiji moraće da dođu u tu državu, a ne kao do sada, da registraciju obavlja “preko kurira“, koji donese potrebne papire i uplatnice.

“To neće uticati na broj automobila koji se sa crnogorskim tablicama voze po Srbiji. Ali će vlasnici preko onih 400 evra, morati da izdvajaju bar još 150 evra godišnje“, kaže Nerić.

Nekadašnji ministar infrastruktre i lider Nove Srbije Velimir Ilić obećavao je preregistraciju tih vozila uz određenu nadoknadu. Ta ideja nije zaživel zbog protivljena ostalih stranka u Vladi.


Punto od aprila

Prvi “punto” sa oznakom “Fijat – 1.8.8” probne serije, sa trake će najverovatnije stići 1. aprila, a ne danas, kako je bilo planirano, rekao je za B92 predsednik samostalnog sindikata ”Zastava automobila“ Zoran Mihajlović.

Prema njegovim rečima, neke od karoserija, koje su prošlog četvrtka okačene na liniju, još nisu prošle pogon lakirnice, a tek treba da im se montiraju ostali delovi.

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444