Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

четвртак, 12. фебруар 2009.

VIŠE OD 300 ODUZETIH AUTOMOBILA

VIŠE OD 300 ODUZETIH AUTOMOBILA


Beograd — Broj građana koji kasne sa plaćanjem rata za lizing automobila povećan je za 15 odsto, pokazuju podaci Udruženja banka Srbije.

Ovi automobili su oduzeti zato što vlasnici više nisu mogli da plaćaju rate. Procenjuje se da je takvih vozila prošle godine bilo oko tri stotine, ali preciznih podataka nema, jer lizing kuće nemaju obavezu da takve podatke dostavljaju Narodnoj banci Srbije, koja kontroliše njihov rad.

Inače, prošle godine je sklopljeno pet odsto više ugovora o kupovini vozila na lizing nego pretprošle, ali je u decembru, bilo sklopljeno dvestotinak ugovora manje nego u istom mesecu 2007. godine.

Mitar Karadžić iz Autosalona Čačak koji prodaje automobile marke Škoda kaže da je prodaja automobila drastično opala.

“U poslednje vreme imamo samo keš kupce. Od trenutka kada je najavljeno da će carina da se smanji i kada je počela svetska kriza već neke lizing kuće su prestale da daju na lizing, a neke su povećale kamate”, objašnjava Karadžić.

Nasuprot prodavcima, u lizing kućama kažu da se kriza oseća, ali da nije ništa alarmantno.

Ana Ružić iz Rajfajzen lizinga kaže da za sada svi klijenti uredno uplaćuju rate, ali da kupci, zbog skupljeg novca u inostranstvu, mogu očekivati još više kamate na pozajmljeni novac.

“Za sada nema kašnjenja u otplati rata, međutim u narednom periodu, zbog prelivanja krize na finansijskom tržištu u realni sektor moguće je i očekivati da će se broj građana koji neće biti u mogućnosti da redovno plaćaju svoje lizing rate u određenoj meri poveća”, objašnjava Ružićeva.

Vuk Vučević iz Socijete liznga kaže da u toj kući ne postoji tendencija kašnjanja u otplati lizinga, međutim da se ipak pojavljuje.

“Kao što postoji neko ciklično kretanje, naravno da se kašnjenje javi i u poslednjem kvartalu, ali ništa što bi bilo posebno zabrinjavajuće”, kaže Vučvić.

U nekim autosalonima kažu da su pojedine lizing kuće prestale da odobravaju kupovinu, a neke i potpuno ukinule najpovoljniji način lizinga. Kupovina putem operativnog lizinga nije opterećivala kreditnu sposobnost klijenta, a i bila su potrebna manja početna ulaganja.

Ekonomista Miroslav Zdravković smatra da će mnoge lizing kuće samo sačekati da se ova godina završi, da bi je što pre zaboravile.

“S obzirom da je najveći skok marži za zaduživanje u istočnoj Evropi imala Srbija, samo je Ukrajina imala veći, izvori sredstava naših lizing kompanija su najviše skočili, poskupeli, i verovatno će biti vrlo loša godina za lizing kompanije”, navodi Zdravković.

Do sada lizingom se kupovalo skoro 60 odsto vozila. Prva smanjenja osetila su se u oktobru, dok je u januaru , kako prodavi tvrde, posao skoro stao. Biće tako, tvrde prodavci, bar dok vlada ne ukine carine na uvoz četvorotočkaša.

preuzeto sa www.b92.net

Pala na vozačkom ispitu 771 put

Pala na vozačkom ispitu 771 put


Jedna stanovnica Južne Koreje pala je 771 put na vozačkom ispitu, ali ne gubi nadu da će jednog dana dobiti dozvolu, saopštila je juče (5. februar 2009. godine) policija.

Žena od 68 godina, koja je identifikovana samo po prezimenu Ča, od 2005. skoro svakodnevno je pokušavala da položi vozački, a u ponedeljak je pala 771. put.

- Ona je rekorderka. Pitam se da li će uspeti da položi iz 772. pokušaja - rekao je agenciji “France Presse” policajac iz grada Đeonđu, odakle je nesrećna kandidatkinja.

“Korea Times” navodi da žena stalno pada na teorijskom delu ispita. Pošto radi kao trgovački putnik, ona očajnički želi da koristi sopstveni automobil za putovanja. Prema proceni policajaca, ona je do sada potrošila skoro pet miliona vona (3.600 USD) za prijave za pismeni deo ispita.

- Rastužim se svaki put kad padne. Kad dobije dozvolu, napraviću joj specijalne registarske tablice i pokloniti joj - obećao je jedan policajac.

Izvor Danas, 06. 02. 2009.

«PUNTO» VEĆ POSKUPEO 530 EVRA?!

«PUNTO» VEĆ POSKUPEO 530 EVRA?!

Mlađan Dinkić najavio cenu od 7.300 evra, ali Italijani poručili da će najniža cena kragujevačkog „punta" biti 7.830 evra!

„Fijat punto" još nije počeo da se proizvodi u Kragujevcu, a već je najavljeno poskupljenje ovog modela za 530 evra! Prema nezvaničnim informacijama, rukovodstvo „Fijata" je na poslednjem sastanku sa upravom „Zastave" odredilo cenu od 7.830 evra za osnovnu verziju „punta", uprkos najavama ministra ekonomije Mlađana Dinkića da će ovaj automobil biti u ponudi za 7.300 evra!

Dinkić: Nema nikakvih promena

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić izjavio je juče za Press da nisu tačne informacije da će cena „punta" biti veća od one koja je već najavljena.

- To su pogrešne informacije koje su objavljene u jednom dnevnom listu. Osnovni model „punta", ako ga kupujete u akciji „staro za novo", koštaće 5.999 evra. „Punto" iz Kragujevca proizvodiće se u nekoliko varijanti. Imaćemo osnovni model, imaćemo varijantu s klimom, ful opremom... - objasnio je Dinkić. - Nema nikakvih promena. Sledeće srede najavićemo sve detalje, koji je tip vozila, karakteristike, a tada ćemo imati i potpisane ugovore s jednim brojem banaka - smatra Dinkić. (J. J.)

Predsednik Samostalnog sindikata „Zastave" Zoran Mihajlović kaže za Press da mu nije jasno zbog čega će cena „punta 188", koji će se samo sklapati u kragujevačkoj fabrici, biti veća od prvobitno dogovorene.

Sindikat u čudu

- Čuo sam nezvanično da „punto" ispod cene od 7.830 evra neće ići. Evo, verujte da ni mi u sindikatu ne znamo da li je reč o osnovnom modelu „punta" ili o nekoj drugoj njegovoj varijanti. Pretpostavljam da Italijani na to gledaju po sistemu „nije ‘zastava 10' isto što i naš ‘punto'", pa mu povećavaju cenu. Zapravo, treba pitati ministra Dinkića zbog čega je pričao o ceni „punta" ako ona pre toga nije ni bila dogovorena, nego će se menjati kad god to padne „Fijatu" na pamet - ističe Mihajlović.

Savetnik direktora Agencije za privatizaciju Aleksandar Ljubić, ipak, tvrdi za Press da se cena „punta" neće menjati?!

- Nisu tačni navodi koji su se pojavili u medijima da će osnovni model „punta" proizveden u Kragujevcu koštati 7.830 evra. Na osnovu razgovora sa italijanskim „Fijatom" i rukovodstvom „Fijata Srbija" dobili smo jasna uveravanja da cena osnovnog modela kragujevačkog „punta" ostaje 7.300 evra. Uz mogućnost zamene staro za novo građani će moći da ostvare popust od 1.000 evra, pa će konačna cena tako kupljenog vozila biti 5.999 evra, kako smo i najavili. Cena ostalih verzija modela „punto" zavisiće od stepena njihove opremljenosti - kaže Ljubić.

Poslednje pripreme

Podsećamo, ministar Dinkić je obećao da će država omogućiti vlasnicima automobila koji nemaju ekološki evro-3 motor da ga, uz doplatu, zamene za novi „punto", čija će cena biti 5.999 evra. Ministar ekonomije objasnio je da će tolika cena za novi „punto" biti moguća jer će kupovinu država subvencionisati s najmanje 1.000 evra.

Mnogo nejasnoća... Proizvodnja „punta" treba da krene polovinom marta

Zamena dotrajalih vozila za „punto" trebalo bi da počne u martu, a popust od 1.000 evra zagarantovan je vlasnicima svih vozila, bez obzira na to koliko su kola stara i u kakvom su stanju. On je najavio i da će krajem februara krenuti kreditiranje kupovine „punta", a kamata za ove kredite biće 4,5 odsto godišnje.

U „Zastavi" su, inače, u toku poslednje pripreme pred početak sklapanja italijanskog automobila, koji je zakazan za polovinu marta. Italijani su, navodno, obećali rukovodstvu fabrike i da će najavljeni novi model početi da se proizvodi početkom sledeće godine.


press

среда, 11. фебруар 2009.

An used car - TÜV reports - TUV izvestaj

TÜV reports - cars reliability ratings

German cars technical control organization assorts these defect rate reports yearly. A car model have to be tested at least 500 times to be assorted in TÜV report, so statistics are exact enough. But imagine how people use models in different ways.


Znaci, na ovom sajtu mozete da vidite izvestaj o pouzdanosti automobila, to je nemačka organizacija koja prikuplja podatke o kvarovima na pojedinim modelima. Statistika se ovde koristi i ona je neumoljiva i nepristrasna prilikom donosenja suda o kvalitetu. Ali takodje ne treba zaboraviti, bacite pogled kroz prozor i uverite se koji su modeli najpopularniji.


Sta donosi saradjna Fiata i Zastave!


Đuzepe Zakarija, poznati italijanski publicista, a dobar poznavalac prilika u Srbiji ozbiljan je kandidat za portparola „Fijata“ u Beogradu, saznaje Novac. Njegov (eventualni) dolazak očekuje se za par nedelja i tumači ozbiljnom namerom „Fijata“ da završi dogovoreni posao u Kragujevcu, ali (ko god da to bude) ne treba da bude iznenađen ako bude morao i da objašnjava neke stvari koje su, bar domaćoj javnosti, ostale nejasne oko „posla veka“. Tih nejasnoća i otvorenih pitanja sigurno ima mnogo više kada se radi o našoj vlasti, jer iako je Fijat priznao da trenutno nema 200 miliona evra za pokretanje proizvodnje novog modela, srpska Vlada je rezervnu varijantu za „Zastavu“, sklapanje „punta“, predstavila kao spasonosno rešenje za oporavak domaće privrede.

Jedna od retkih stvari koja se može uzeti zasigurno jeste to da će se 15.000 „punta“ sklopljenih u Kragujevcu prodavati preko „Delta auta“, koji je zvaničan distributer „Fijatovih“ vozila ne samo u Srbiji, već i u svim zemljama CEFTA. Ovo nam je potvrdio i Aleksandar Ljubić, savetnik direktorke Agencije za privatizaciju, koji je na pitanje preko kojih distributera će se prodavati „punto“ odgovorio da će to verovatno biti preko postojeće „Fijatove“ distributerske mreže.
- Distribucija vozila je u nadležnosti „Fijata“. Za pretpostavku je da će koristiti postojeću dilersku mrežu kako u zemlji tako i u regionu - rekao je Ljubić.

Ništa od penala
Prvo pitanje koje je u ukupnoj situaciji najmanje sporno jeste odricanje naše države od prava da naplati 30 miliona evra penala koje „Fijat“ treba da plati jer neće na vreme uplatiti svoju investiciju. Naime, po ugovoru iz septembra prošle godine, „Fijat“ treba da plati penale ukoliko ne stigne da do 31. marta uplati 200 miliona evra osnivačkog kapitala za novoosnovanu firmu „Fijat automobili Srbija“. Ove nedelje su i srpska vlada i „Fijat“ priznali da će doći do odlaganja uplate tih para, ali mi 30 miliona evra nećemo naplatiti. Aleksandar Ljubić kaže da država neće naplatiti penale i da će se deo ugovora koji predviđa dinamiku „Fijatove“ uplate novca promeniti aneksima.
- Pomeranje u dinamici uslovljeno je svetskom ekonomskom krizom, pogotovo krizom u automobilskoj industriji sa kojom se suočava ne samo „Fijat“, nego i svi proizvođači automobila, kao što su BMW, „Folksvagen“ i „Tojota“, a da ne pominjemo primere američkih proizvođača koji su obustavili proizvodnju i pred tom činjenicom ne smemo zatvarati oči. Raskidom ugovora i naplatom penala ne dobijamo ništa - rekao je Ljubić.
Ovo „Fijatovo“ odlaganje investiranja povlači za sobom novo otvoreno pitanje šta će biti sa onim delom investicija koje treba da uplati Srbija? Naime, Vlada Srbije pored pogona fabrike „Zastava“ treba u posao sa „Fijatom“ za proizvodnju novog modela da uloži 50 miliona evra u kešu, da 50 miliona da kao kredit, a u sređivanje infrastrukture oko Kragujevca treba da investira čak 300 miliona evra. Po izjavama zvaničnika Ministarstva ekonomije, za sada se zna samo da će se nastaviti sa planom izgradnje puteva i pruge u Kragujevcu, ali niko ne spominje šta će biti sa kešom koji država treba da da iz svoje kase. Nejasno je da li će se zbog „Fijatovog“ odlaganja uplate promeniti odnos vlasništva u FAS u korist Srbije. Sada Italijani poseduju 67 odsto, a Srbija 33 odsto.


Da je naša vlada ipak donekle oprezna u ovom dogovaranju sa „Fijatom“ pokazuje i činjenica da je odredila da pogoni „Zastave“ ne pređu u posed FAS sve dok „Fijat“ ne uplati i poslednju ratu. Međutim, ta odredba je dosta iskomplikovala sam proces proizvodnje „punta“ jer se postavlja pitanje ko će i za koga da proizvodi. Naime, FAS će zvanično biti proizvođač „punta“, čitav posao će finansirati „Fijat“, a auto će se sklapati u „Zastavinim“ pogonima.
Novi srpski automobil, u stvari, biće pravljen u Italiji. Iako u Ministarstvu ekonomije uporno ponavljaju kako ćemo „proizvoditi“, u „Zastavi“ će se „punto“ samo sastavljati.
Zato se i postavlja pitanje kako će se ovaj proizvod izvoziti kao domaći, kad on to u stvari nije? Jer iz Ministarstva ekonomije najavljuju da ćemo taj auto izvoziti u zemlje CEFTA, a ako predsednik Tadić sredi sa Putinom, možda i u Rusiju. Brine samo to što je uslov da izvozimo nešto bez carine u ove zemlje da se proizvod napravi u Srbiji, a ne da se ovde samo zašrafi.
Da taj problem, ipak, negde brine našu vlast shvatili smo iz izjave ministra ekonomije Mlađana Dinkića da bi u „punto“ mogli da se ugrađuju srpski akumulatori, gume i kablovi, a vremenom bi se napravio dogovor i sa „Ju-Es stilom“, pa bismo mogli da damo i lim. Ovom izjavom su, međutim, ostali zatečeni proizvođači ležajeva, diskova, svetlosne signalizacije, elektromotora, pumpi…. Svi oni su s nestrpljenjem čekali dolazak „Fijata“ s nadom da će moći da se uključe u proizvodnju najavljenog novog modela, ali i „punta“. Niko iz vlasti nije precizirao kada će naši proizvođači da se uključe u proces proizvodnje „punta“, pa se postavlja pitanje da li je neko uopšte mislio na njih.
Zoran Radojević, generalni direktor Grupe „Zastava vozila“, najavio je da će čelnici „Fijata“ pokrenuti inicijativu da se krene sa uključivanjem domaćih preduzeća u proizvodnju auto-delova.
- Tako bi se uposlile „Zastavine“ kooperantske firme, a i delovi za „punta“ bi bili jeftiniji. Cilj te inicijative je da i konačan proizvod bude jeftiniji za zemlje CEFTA - rekao je Radojević.
Međutim, proizvođače auto-delova u Srbiji još niko nije pozvao na dogovor. Kako je za „Novac“ izjavio Igor Vijatov, direktor Auto-klastera Srbija, oni su spremni da počnu pregovore oko njihovog učešća u proizvodnji „punta“.
- Još niko nije kontaktirao s nama, ali mi se pripremamo da kada nam se obrate predstavnici „Fijata“ imamo spremne ponude za pojedine delove za „punta“ - kaže Vijatov.

Staro za „punto“
Kako bi se prodalo najavljenih 15.000 „punta“ u ovoj godini Vlada Srbije je donela zanimljiv paket mera koji podrazumeva velike državne subvencije, ali i smanjenje kamata za kredite za kupovinu novog srpskog automobila. Vlada je tako smislila da banke za kupovinu ovih automobila daju kamate od 4,5 odsto na sedam godina i to bez učešća, tako da rata za „punto“ bude oko 100 evra.
Ostaje nejasno kako će se bankama isplatiti ovaj posao kada trenutno daju kamatu od preko 20 odsto, što znači da će na poslu sa „puntom“ zarađivati samo četvrtinu onog što zarađuju sada. Takođe još se ne zna koji će biti uslovi banaka za dobijanje ovih kredita. Zna se samo da će banke za tu namenu obezbediti 19 milijardi dinara, a država milijardu, a već sledeće nedelje se očekuje da Vlada potpiše ugovore sa bankama i da krene kreditiranje. Ministar Dinkić je pored toga najavio još jednu akciju - „staro za novo“.
- Svi vlasnici starih automobila, bilo koje marke, koji nemaju ekološki evro 3 motor moći će da zamene svoja vozila za novi „punto“ uz doplatu od 5.999 evra. Osnovni model košta oko 7.300 evra, tako da će svakog od njih država finansirati sa najmanje 1.000 evra - objasnio je Dinkić.
Praktično, ako imate krntiju od 300 evra, moći ćete za nju da dobijete 1.000 evra od države, pa još na to uzeti kredit sa kamatom od 4,5 odsto. Iz kojih izvora će se obezbediti tih 1.000 evra i šta će Vlada da radi sa tolikim starudijama, niko nije objasnio.
Možda ipak najveće nejasnoće izaziva izjava čelnika Ministarstva ekonomije da će proizvodnja novog modela početi sredinom sledeće godine u Kragujevcu. Postavlja se pitanje kako to sada mogu da znaju naši zvaničnici kada „Fijat“ još nije rekao kojom dinamikom će uplaćivati novac za početak tog posla. Naime, posle posete fabrici u Torinu saopšteno je da će „posao veka“ biti odložen, a na koliko znaće se početkom marta, kada „Fijat“ treba da saopšti kada, kako i kojom dinamikom (u koliko rata) će uplatiti novac za osnivački kapital.


Iako u Ministarstvu ekonomije kažu da će već sredinom sledeće godine u Kragujevcu početi proizvodnja jeftinog modela, koji su čak i videli u Razvojno-stilskom centru „Fijata“ u Torinu, to više zvuči kao pusta želja nego kao realnost. Naime, ni samo rukovodstvo italijanskog „Fijata“, pritisnuto sve većom finansijskom krizom, ne zna šta će da radi u narednom periodu jer su od Vlade tražili pomoć, od koje zavisi sudbina njihovih fabrika u svetu, ali i u samoj Italiji. Dok vlada premijera Silvija Berluskonija ne odluči da li će pomoći svom automobilskom gigantu i kolika će ta pomoć biti, neće se znati ni sudbina posla u Srbiji. U narednih deset dana italijanska vlada treba da donese konkretne mere za sanaciju krize u automobilskoj industriji. Iznos pomoći države još nije utvrđen, ali se najčešće pominjao iznos od 300 miliona, za koji se zalaže ministar ekonomije Đulio Tremonti, do više od milijardu evra, što priželjkuje Skajola, ministar za ekonomski razvoj. Ono što najviše plaši italijanske radnike u „Fijatu“ su otkazi i prinudni odmori.
- Bilo koja mera da se donese za spasavanje automobilskog sektora, moraće da bude produktivna prevashodno za Italiju, a ne za Tursku, Poljsku ili Brazil - kaže Roberto di Maulo, jedan od vođa „Fijatovih“ sindikata.
Radnici „Zastave“ su dosta oprezno dočekali odlaganje proizvodnje novih modela i sklapanje „punta“. Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata „Zastave“, kaže da proizvodnja „punta“ ne može da bude rešenje za zaposlene u „Zastavi“.
- Želimo da svi radnici budu angažovani kako je i predvideo ugovor iz septembra prošle godine. Brine nas ovo odlaganje investicija, pogotovo što ne znamo na koje vreme će to biti - kaže Mihajlović.
Pitanje koje je ostalo bez odgovora je i šta će da radi oko 2.000 zaposlenih koji će ostati u „Zastavi“. Sindikat traži da se njima nađe neki posao i da oni dok čekaju da pređu u FAS ipak nešto rade.

Subvencije samo za radnike Zastave
Subvencije za radnike koje je država Srbija izdvojila za ovu godinu biće upotrebljeni samo za one zaposlene u Zastavi koji ne pređu u FAS.
- „Fijat“ će finansirati celokupnu proizvodnju i plaćaće radnike koji su zaposleni u FAS. Svi radnici koji ostanu u Zastavi biće na subvenciji sve dok, kako ugovor predviđa, ne budu prešli u FAS - kažu u Ministarstvu ekonomije.
Inače, proizvodnja u „Zastavi“ se godinama subvencionisala. Od 2000. godine kada su subvencije iznosile 1,2 milijardi dinara, svake godine su se smanivale da bi u 2008. godini iznosile 800 miliona dinara. Međutim, 90 odsto od se sume se na kraju vraćalo državi - kroz poreze, doprinose, carine… Ako sve bude teklo po planu i FAS preuzme sve radnike „Zastave“, planirano je da 2009. godina bude poslednja sa državnim subvencijama „Zastave“.
Ko je Đuzepe Zakarija?
Verovatni PR Fijata u Srbiji, Đuzepe Zakarija (57), preko dve decenije je korespondent torinske „La Stampe“, a srpskoj javnosti je poznat kao autor knjige “Mira Marković – sećanja crvene udovice (četrdeset godina strasti i moći i kraj Slobodana Miloševića)”. Za knjigu „Noi criminali du guerra“, Zakarija je svojevremeno dobio Hemingvejevu nagradu.
Kako je sve počelo
Inače, dogovor „Fijata“ i Vlade Srbije je počeo u maju prošle godine, kada je u Kragujevcu, svega pet dana uoči izbora, potpisan Memorandum o razumevanju sa „Fijatom”. Bio je to svojevrsni politički poen za proevropske snage koje su se borile da na predstojećem izborima osvoje vlast. U Kragujevcu su tada svi pozdravili najavljeni ugovor sa „Fijatom”. Bili su radosni i „Zastavini” kooperanti iz više od pedeset gradova u Srbiji. Tada je najavljene proizvodnja od oko 300.000 automobila godišnje koja je nagoveštavala mogućnost upošljavanja čitavog metalskog sektora i otvaranje hiljade novih radnih mesta. Euforija je dostigla vrhunac na dan potpisivanja ugovora, 29 septembra, a tog istog dana, podsetimo, u Beogradu su potpisana i dva prateća memoranduma o razumevanju sa „Ivekom” i jednim od glavnih „Fijatovih” dobavljača „Manjeti Marelijem”. Sada tu saradnju više niko i ne spominje.
Iako su sindikalci a i mnogi analitičari najavljivali da Fijat neće moći do roka 31. marta da uplati 200 miliona i zvaničnici Vlade a i čelnici Fijata su to demantovali. Tako je bilo sve dok predsednik Tadić nije pre petnaestak dana rekao da je došlo do odlaganje posla sa „Fijatom“ na deset meseci.
Otvorena pitanja
-Šta će biti sa ulaganjem Srbije u „Fijat automobili Srbija“?
-Ko će finansirati proizvodnju „punta“ i na čijoj opremi?
-Kako će „putno“ biti domaći proizvod kada se svi delovi uvoze iz Italije?
-Kada će se u proizvodnju „punta“ uključiti naši proizvođači auto delova?
-Koji su uslovi za dobijenje kredita za kupovinu automobila i kako će se bankama isplatiti da daju kamatu od 4,5 odsto?
-Iz kojih izvora će se obezbediti po 1.000 evra za akciju „staro za novo“ i šta će se uraditi sa starim automobilima koje građani zamene za „punto“?
-Kako naši vlada zna da će se krenuti sa proizvodnjom novog modela sredinom sledeće godine kada Fijat još nije saopštio dinamiku uplate 200 miliona evra
-Šta će raditi oko 2.000 zaposlenih u Zastavi koji ne pređu u FAS i ko će njih plaćati?
Cene novih automobila po klasi
auto - cena u evrima
fiat punto 7.300
chevrolet aveo 9.600
citroen c3 11.600
dacia sandero 7.500
ford fiesta 11.900
opel corsa 10.900
peugeot 107 8.900
renault clio 10.600
*Izvor: Sat plus

Preuzeto sa www.blic.rs

KRAH AUTOINDUSTRIJE

U svetskoj krizi tridesetih prvo su propale čeličane i autoindustrija. Tako će biti i sad. Posle nove finansijske krize preživeće najviše šest kompanija. Najveći pad imaju španska, britanska i francuska vozila. „Tojota” posle 77 godina prodala više automobila od „GM-a”. U Srbiji kreće proizvodnja najjeftinijeg evropskog automobila.

Sve je počelo kada je Karl Fridrih Benc kao student, tokom svojih svakodnevnih vožnji bicikla, počeo da razmišlja o vozilu koje bi se kretalo bez snage mišića, o „kočiji bez konja”. Osnovao je 1883. kompaniju „Benz & Co” u Manhajmu, iste godine saznavši za Gotliba Dajmlera, koji je u ta doba radio na kolima sa četiri točka.

Prvi testovi Bencove trokolice često su privlačili posmatrače iz komšiluka, koji su njegovo neuspešno upravljanje vozilom pratili salvama smeha. Odvažna Karlova supruga Berta odlučila je da stvar uzme u svoje ruke, 1885. godine kroz Manhajm provozala je trokolicu i tako ušla u istoriju kao prvi vozač automobila. Sredinom iste godine Benc s gasnog prelazi na benzinski motor, čiji su tvorci Dajmler i Majbah iz 1885. godine, i kreće u prvu prodaju automobila. Reklamni naziv izabran za tu priliku glasio je: „Bencova patentirana motorna kola.”

Dajmler je 1890. osnovao kompaniju „Dajmler motoren - Gezelšaft”, a početkom 1901. godine prvi automobil njegove fabrike kupio je biznismen iz Nice Emil Jelinek, koji je ubrzo rukovodstvu DMG-a i glavnom inženjeru Vilhelmu Majbahu postavio zadatak da konstruiše i napravi potpuno nov, lagan, brz i bezbedan automobil koji će nositi ime njegove desetogodišnje ćerke - Mercedes. Odmah mu je uplatio 550.000 zlatnih maraka za prvih 36 vozila, što bi u današnjem novcu iznosilo oko tri miliona evra. Interesantno je da se Karl Benc i Gotlib Dajmler nisu sreli sve do 1924, kada sklapaju dogovor kojim su utvrđeni zajednički interesi, da bi dve godine kasnije zvanično nastala fabrika „Dajmler-Benc”, a sva vozila napravljena u njenim pogonima dobijaju oznaku - „mercedes-benc”.

Od prve narudžbine do danas, s proizvodnih traka „Mercedes-Benca” sišlo je više od 20 miliona automobila. Na putevima sveta kreće se oko 900 miliona putničkih automobila, od čega 231 milion u 27 zemalja Evropske unije. A koliko je ukupno automobila proizvedeno u prvom veku automobila može samo da se nagađa, kao i to koliko će aktuelna ekonomska kriza smanjiti prodaju i proizvodnju četvorotočkaša. Kompletnoj automobilskoj industriji ne smeši se blistava 2009. jer je tokom prošle godine zabeležila značajan pad prodaje, prvi put posle 10 godina.

Ekonomisti se slažu u tvrdnjama da će recesija najteže pogoditi upravo tu granu industrije i strmoglaviti joj proizvodnju, ali i sve industrije koje su s njom povezane. Tako je bilo i tokom velike krize koja je zadesila samo SAD polovinom prošlog veka, kada su propadali vlasnici čeličana, fabrika za proizvodnju aviona i automobila.

Detroit, koji je središte svetske automobilske industrije, preživljava najteže dane u svojoj istoriji. U njemu se nalaze tri najveće američke automobilske kompanije, „Dženeral motors” (GM), „Ford” i „Krajsler”. Veliki deo Detroita je potpuno napušten. Broj stanovnika je sa nekadašnjih dva miliona više nego prepolovljen, a prema nekim podacima, čak trećina stanovništva živi ispod granice siromaštva. U protekle četiri godine velika trojka iz Detroita izgubila je gotovo 100 milijardi dolara.

Američki proizvođači automobila su 2008. zabeležili pad prodaje od 18 odsto, tako da je u SAD ukupno prodato 13,2 miliona vozila. Ministarstvo finansija SAD odobrilo je u decembru kredit automobilskoj industriji od 13,4 milijarde dolara, ali ta pomoć, kako upozoravaju analitičari, ne znači da je bankrot tri detroitska velikana izbegnut. U nadi da će Bog uslišiti njihove molbe, građani Detroita, mahom zaposleni u „Fordu”, „Krajsleru” i „GM-u”, održali su početkom decembra misu za spas tri fabrike pred krahom.

U Srbiji i carine smanjile prodaju

Na tržištu Srbije je za 11 meseci prošle godine prodato više od 55.000 novih automobila, što je rezultat sličan onom od pre godinu dana. Međutim, prva polovina godine je, sa stanovišta prodavaca vozila, bila veoma uspešna i obećavala rekordnu prodaju, dok je zbog najavljenog smanjenja carina na uvoz automobila iz EU, ali i zbog svetske ekonomske krize, u drugom delu godine nastupio osetan pad prodaje. Da bi ublažili gubitke, uvoznici automobila bili su prinuđeni da spuste cene vozila za iznos predviđenog smanjenja carine. U oktobru je u Srbiji prodato 4.454 vozila, u novembru 3.614, a u decembru 3.640. Pad je vidljiv u odnosu na isti period 2007. U oktobru te godine prodato je 5.486 automobila, u novembru 5.241, a u decembru 5.901.

Početne spekulacije da bi iz nevolja američkih proizvođača automobila mogli da profitiraju njihovi konkurenti, pa bi tako „Tojota” mogla da pretekne „Dženeral motors” na mestu najvećeg proizvođača automobila na svetu, a „Folksvagen” da nadmaši „Ford” i da postane treći svetski autogigant, sve više se tumače kao Pirova pobeda.

Japanska „Tojota” jeste tokom prošle godine prodala najviše automobila u svetu, prestigavši tako „GM”, koji je vodeću poziciju držao 77 godina. Ta kompanija je prodala 8.972.000 vozila što je za 616.000 više od „GM-a”, koji je prodao ukupno 8.355.947 automobila. Međutim, iako je najveća u svetu, ukupna prodaja „Tojotinih” vozila opala je za četiri odsto u prošloj godini, prvi put za poslednjih deset godina.

Najveći južnokorejski proizvođač automobila „Hjundai motors” prognozira da će svetska prodaja automobila ove godine opasti najmanje 7 ,7 odsto, sa 65 miliona koliko ova kompanija procenjuje da je prodato u 2008. Istraživači „Global insajda” procenjuju da će prodaja automobila ove godine pasti za 3,5 miliona komada (5,1 odsto) u odnosu na 2008. Prema upitniku Udruženja za ispitivanje tržišnih odnosa (KPMG), ispostavilo se da se automobilska branša sve do 2013. neće oporaviti od aktuelne krize. Oko 77 odsto rukovodećeg kadra proizvođača i dobavljača koji rade za autoindustriju strahuje da će stečaja biti sve više.

Proizvođači automobila u svim delovima sveta drastično smanjuju proizvodnju, prazne fabrike i otpuštaju radnike. Prodaja je u pojedinim zemljama pala za čak između 37 do 50 procenata. Brazilsko tržište, koje je poslednjih godina doživljavalo pravi bum, postepeno se gasi, a i kinesko tržište automobila, koje je najveće posle američkog, beleži pad prodaje, koja je za 14,6 odsto manja u novembru u odnosu na isti mesec prošle godine.

I strateški partner kragujevačke „Zastave”, čuveni italijanski „Fijat”, nalazi se u ogromnim problemima. Prodaja je smanjena 15 odsto, na oko 71.000 u decembru, dok je pad u čitavoj minuloj godini dostigao 5,5 procenata.

Predsednik „Fijata” Serđo Markione kaže da njegova kompanija mora da nađe strateškog partnera jer je isuviše mali da bi preživeo tekuću ekonomsku krizu. On je predvideo da će u naredne dve godine doći do velikih udruživanja u svetskoj automobilskoj industriji i procenio da će na svetskom tržištu glavnu reč voditi šest velikih kompanija, od kojih bi jedna trebalo da postane i partner „Fijata”.

- Da bi se zarađivao novac, potrebna je proizvodnja od 5,5 do šest miliona vozila godišnje. „Fijat” sada ne dostiže čak ni polovinu tog broja. Mi ne možemo sami da se izborimo s tim problemom - objasnio je Markione.

Na evropskom tržištu s najvećim padom prodaje suočavaju se španska, britanska i francuska vozila. Evropska prodaja automobila pala je 18 procenata u decembru, a tržište automobila došlo je na najniži nivo u poslednjih 15 godina. U čitavoj 2008. prodaja je smanjena za 7,8 odsto, na 14,7 miliona, što je najveći pad od 1993. U Španiji je pad prodaje 50 odsto, u Britaniji 21, a u Francuskoj 16 odsto. Najveći evropski proizvođač vozila „Folksvagen” povećao je udeo na tržištu automobila 0,8 odsto, na 20,6 procenata, ali je zabeležio pad prodaje od 6,5 procenata u decembru i 4,4 odsto u čitavoj prošloj godini.


Bafet predvideo krah

Najpoznatiji i najuspešniji investitor planete Voren Bafet još je u leto 1999. najavio propast autoindustrije.

- Svojevremeno je u SAD postojalo dve hiljade automobilskih kompanija: automobil je bio, verovatno, najvažniji pronalazak u prvoj polovini 20. veka. Proizvodnja automobila imala je enormni uticaj na ljudske živote. Međutim, od 20.000 firmi za proizvodnju automobila samo su tri preživele. A i one sve više gube na vrednosti. I tako su automobili imali veliki uticaj na život u SAD, ali u isto vreme loše utiču na investitore u automobilsku industriju - kazao je Bafet.

I drugi po veličini evropski proizvođač automobila „Pežo-Sitroen” objavio je da je prodaja vozila u prošloj godini smanjena za 8,7 odsto. Ta francuska kompanija saopštila je da je 2008. prodala ukupno 2,95 miliona putničkih automobila i kamiona, a u prethodnoj godini 3,23 miliona.

Zbog krize pojedine kompanije morale su da se odreknu izuzetno popularnih robnih marki, pa je „Ford” bio prinuđen da proda „Jaguar” i „Lend rover”, proizvođače luksuznih automobila indijskoj „Tati”, a da „Aston Martin” ponovo preda Britancima da bi obezbedio svež novac za svakodnevno poslovanje. „Ford” pokušava da proda i „Volvo”, svoju poslednju inostranu robnu marku za izradu luksuznih automobila, dok „Dženeral motors” razmatra šanse da se reši nevolja sa filijalom „Saab”.

Do trenutka dok ne počne da se nazire oporavak globalne ekonomije, jasno je da će automobilska industrija, bez obzira na sve državne subvencije, biti u konstantnom rikvercu. A do tada, posrnula industrija spasava se na sve načine. Tako je vlada Nemačke ponudila 2.500 evra premije svakom vlasniku koji svoje vozilo staro više od 10 godina zameni za nov automobil, a u Srbiji je ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio da će država subvencionisati kupovinu „Fijatovog” modela „punto” po sistemu staro za novo, tako da će u maloprodaji koštati 5.999 evra i biti najjeftiniji automobil u Evropi.

Preuzeto sa www.pressonline.rs

Redizajnirani Leon i Altea u Ženevi

Redizajnirani Leon i Altea u Ženevi

Poslednjih godina oznake na automobilima znatno su porasle, a marka koja je uzela učešće u tom trendu je i Seat. Međutim, ovoga puta je „S“ bedž na modelima španske marke smanjen, i to na najnovijem Leonu i Altei.

Oznake su deo blage restilizacije ova dva Seatova modela, a ostale izmene uključuju revidiran gril hladnjaka, svetlosnu grupu i zadnji deo sa staklom pune širine.

Vođeni novim Seatovim dizajnerskim „Strela“ (Arrow) jezikom, redizajnirani Leon i Altea se spolja gledano gotovo ne razlikuju od prvobitnih modela, ali su zato izmene u enterijeru očiglednije.

Seat je konačno ubacio i „novu tehnologiju“. Kao opcija dolazi 10 različitih agregata, pet benzinaca i pet „naftaša“, uz neke common-rail jedinice, a svi su dostupni sa Volkswagenovim sedmostepenim DSG menjačem.

Tu je i novi diferencijal, nazvan XDS, koji „sarađuje“ sa sistemima kontrole trakcije i stabilnosti.

Novi Leon i Altea debitovaće u Ženevi, zajedno sa Exeom ST.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Uskoro Volkswagen Golf R20T?

Uskoro Volkswagen Golf R20T?

Perjanica Golf palete, model R32, bez obzira na svoje performanse i snagu nije uspeo da slomi „utvrđenje“ koje čine Mitsubishi Evo i Subaru WRX STI. Pristupačni japanski modeli sa pogonom na sva četiri točka su odneli prevagu, ali bi to moglo da se promeni.

Naime, interno nazvan „R-Serija Turbo“, Volkswagenov performantni model zvanično bi trebalo da se zove R20 ili R20T. Naravno, brojka označava zapreminu motora.

Glasine govore da će 2,0 litarski turbo motor zameniti aktuelni 3,2 litarski V6 iz modela R32. Uprkos manjoj zapremini, nova pogonska jedinica isporučivaće 270 KS, uz donošenje manje mase.

U suštini se radi o agregatu koji će se naći u „naoštrenoj“ verziji Sciroccoa, koji bi omogućio sprint do „stotke“ za oko 5 sekundi, dok bi maksimalna brzina bila ograničena na 250 km/h.

Kupci će moći da biraju između šestostepenog manuelnog ili DSG menjača.

Veliko pitanje je da li će R20T raspolagati sa pogonom samo na prednjim točkovima, ili na sva četiri. Aktuelni R32 ima pogon na obe osovine, ali generalno problem kod Golfova bilo koje vrste čini velika masa.

Izbacivanje komponenti za integralni pogon u velikoj meri štedi na masi vozila, ali takođe i novac i vreme, dok se sa druge strane gubi na voznim osobinama u odnosu na spomenutu japansku konkurenciju.

Estetska unapređenja su slična kao kod R32, što uključuje veće naplatke, aero paket, sportski izduv, i po svemu sudeći LED tehnologiju preuzetu od Audija.

Nadamo se da ćemo VW Golfa R20T videti na salonu automobila u Ženevi.

Hyundai stimuliše rađanje beba

Hyundai stimuliše rađanje beba

Hyundai je započeo zajedničku kampanju sa Vladom Koreje kako bi se prekinulo smanjivanje populacije i stimulisalo rađanje beba.

Hyundai se udružio sa lokalnim vlastima, a udeo marke se sastoji u tome što će davati popuste kupcima koji imaju novorođenče, ili neko na putu.

Za roditelje sa više od dvoje dece, popusti su takođe značajni. Velike porodice mogu kupiti automobil koji košta 20 miliona vona (15 000 dolara), sa popustom od 1,1 milion vona (800 dolara).

Sve što treba da se uradi je da se pokaže tzv. „Dadoongi Happy Card“, legitimacija uvedena 2007. godine za roditelje sa više od dvoje dece.

Citroeni na lizing bez kamate

Citroeni na lizing bez kamate

Domaći uvoznik Citroena, kompanija Vitro group, u saradnji sa Hypo leasingom, pokreće novu akciju tokom koje ovi francuski automobili mogu da se kupe na trogodišnji lizing (uz 30% učešća) i to bez kamate.

Primera radi, dobro opremljeni Citroen C1 sa 1,0 litarskim benzincem i petora vrata (u opremi, između ostalog, ima ABS, klima uređaj, frontalne vazdušne jastuke, Radio/CD, metalik boju i aluminijumske točkove), koji inače košta 9520 evra sa PDV-om, može se kupiti uz učešće od 3000 evra i mesečnu ratu od 186 evra.

уторак, 10. фебруар 2009.

Maserati Granturismo GTS i Spyder

Maserati u svom portfoliu ima samo dva modela, ali bez obzira na to, marka sa znakom trozupca u poslednje vreme prilično je zaposlena. Nakon predstavljanja modela Quattroporte GTS u Detroitu, svetlo dana ugledaće i Maserati Spyder i GranTurismo GTS.

Quattroporte GTS, „najsportskija“ verzija, luksuzne limuzine debitovao je u Detroitu, a prodaja ovog modela kreće u martu. On će po svemu sudeći biti ispraćen slično opremljenom verzijom svog „brata“ sa dvoje vrata, GranTurismom GTS.

Performantni GranTurismo poneće 4,8 litarski V8 motor, ovoga puta uparen sa robotizovanim manuelnim menjačem, koji će 433 KS prenositi na točkove.

Ostale modifikacije uključuju krući sistem oslanjanja i vizuelni sportski detalji.

Međutim, najveća vest u vezi sa Maseratijem jeste debitovanje novog Spydera.

Mada se očekivao model manjih gabarita, novi Spyder će po svemu sudeći biti baziran na GranTurismu.

Maserati Spyder mogao bi premijerno da se pojavi na Auto salonu u Frankfurtu.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Punto za 5.999 evra

Punto za 5.999 evra

Država će omogućiti vlasnicima automobila koji nemaju ekološki euro 3 motor, da ga uz doplatu zamene za novi „punto“, čija će cena biti 5.999 evra.

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da će država subvencionirati kupovinu Fiatovog modela Punto koji se bude proizvodio u Kragujevcu po sistemu "staro za novo", tako da će u maloprodaji koštati 5.999 evra i biti najjeftini automobi u Evropi.

Građani će moći da ponude svoje automobile stare 10 i više godina, bez obzira na robnu marku i sa motorima bez ekoloških standarda, objasnio je Dinkić i najavio da bi konkretne mere trebalo da budu donete na vladi ove nedelje.

Gostujući u emisji "Svedok" Radiotelevizije Srbije, Dinkić je podsetio da je za Punto, koji sada u maloprodaji košta oko 7.300 evra, vlada ponudila subvenciju za kredit na sedam godina, sa kamatom od 4,5 odsto godišnje, tako da bi mesečna rata iznosila oko 100 evra.

Podsetivši da je u Torinu dogovoren početak proizvodnje oko 15.000 automobila Punto od marta ove godine, Dinkić je rekao da Fiatovi stručnjaci treba uskoro da dođu u Srbiju da vide šta domaći dobavljači mogu da obezbede za proizvodnju tog automobila u Kragujevcu.

Ideja je da Trayal i Tigar dopremaju gume za Punto, da se ugrađuju akumulatori iz Sombora, limovi iz železare u Smederevu, kao i domaći kablovi, naveo je Dinkić.

Kina ispred SAD po prodatim kolima

Kina ispred SAD po prodatim kolima

Kina je verovatno u januaru 2009. godine po prvi put nadma[ila SAD po broju prodatih vozila i, ukoliko se takva kretanja nastave, ove godine postaće najveće tržište automobila na svetu.

Zvanični podaci o prodaji vozila u Kini u januaru neće biti poznati do sledeće sedmice, ali se očekuje da će brojke pokazati da je tog meseca prodato 790.000 automobila, smatra Džang Sin, analitičar pekinške firme "Guotaj Đunan sikjuritiz".

Januarska prodaja vozila u SAD pala je 37 procenata, na 656.976 jedinica, što je najniži nivo u poslednjih 26 godina.

"To je prvi put u istoriji da Kina nadmaši SAD po mesečnoj prodaji", izjavio je Majk Diđovani, izvršni direktor General Motorsa zadužen za prodaju, prenela je agencija AP.

Za čitavu 2009. godinu, Diđovani predviđa da će kineska prodaja vozila dostići 10,7 miliona, mnogo više od američke, koju agencija "Autodata" procenjuje na 9,57 miliona vozila.

Komercijalna vozila, kao što su kamioni i autobusi, čine veći deo kineskog tržišta vozila nego u SAD, zbog čega pojedini analitičari smatraju da je nerealno upoređivanje takvih statistika i da se na osnovu toga mogu izvući pogrešni zaključci.

Američki General Motors, najveći inostrani proizvođač automobila u Kini, uložio je u zajednička preduzeća milijarde dolara i prodao rekordnih 1,09 miliona vozila u Kini u 2008. godini, šest odsto više nego godinu ranije.

Posrnuli General Motors računa na dalji rast prodaje i Kini koja je nadmašila Japan 2006. godine i postala drugo najveće tržište automobila na svetu, zahvaljujući visokoj stopi privrednog rasta i sve brojnijoj srednjoj klasi.

Prošlog meseca vlada u Kini objavila je da će do kraja godine prepoloviti porez na kupovinu automobila s motorom manjim od 1,6 litara, na pet procenata. Kina će takođe potrošiti pet milijardi juana (730 miliona dolara) na subvencije poljoprivrednim proizvođačima da zamene svoja stara vozila novim i izdvojiti 10 milijardi juana (1,5 milijardi dolara) za unapređivanje tehnologije velikih proizvođača automobila i razvoj vozila koja koriste alternativne izvore energije.

Ta mera trebalo bi da promoviše korišćenje energentski mnogo efikasnijih vozila, ali i da poboljša konkurentnost usitnjenje domaće auto-industrije.

понедељак, 9. фебруар 2009.

Zamena starih vozila za Punto

Zamena starih vozila za Punto Štampa El. pošta

puntoZamena starih automobila za kragujevački "punto" krenuće od marta. Ideja je da svaki zainteresovani građanin ustupi svoj stari automobil, koji više ne vredi na tržištu, a uz popust od 1.000 evra (za 5.999 evra) kupi kragujevački "punto".


Detalji programa se još uvek pripremaju u koordinaciji sa nadležnima za ekologiju.
Njegov osnovni cilj je da se, zbog bezbednosti u saobraćaju, stari automobili tako uklone sa puteva. Otkupljena vozila odmah će ići na otpad i u preradu u sirovine, koje će, zatim, moći da koristi naša metalska industrija. Prosek srpskog automobila je 18 godina.
Za realizaciju ovog programa planirano je 15.000 automobila. Međutim, kapacitet je čak 50.000 vozila, što će bez sumnje zadovoljiti potrebe građana.

Krajem februara krenuće i već najavljeno izuzetno povoljno kreditiranje kupovine kragujevačkih vozila "punto". Kamata za ove kredite je samo 4,5 odsto godišnje, a učešće nije neophodno. Klasični auto-krediti poslovnih banaka u Srbiji su danas praćeni kamatama od 14 do 18 odsto.

Jedan od prioriteta u proizvodnji biće njena lokalizacija u najvećoj mogućoj meri. U planu je serija sastanaka sa domaćim firmama, koje bi proizvodile komponente za kragujevački "punto". Takođe, u planu je rekonstrukcija pogona namenjenog za proizvodnju ovog modela. Njen završetak se očekuje u prvom kvartalu naredne godine. Bitno je naglasiti da su sastanci sa italijanskim partnerom u vezi usklađivanja tehničkih detalja svakodnevni i da sve teče po planu.

Zamena starog za novo posebno će biti interesantna onima čija se vozila danas ne mogu prodati po ceni iznad 1.000 evra.

Sajt Autopijac

Informacije o Auto Pijacu

Odličan sajt za postavljenje vasih oglasa, automatski dobijate prezentaciju i na sestrinskim sajtovima.

Informacije o Auto Pijacu Autopijac.com je sajt koji je počeo sa radom 10 Avgusta 2005 godine. Njegova osnovna svrha je ponuda polovnih automobila, ali u dogledno vrijeme se planira i proširenje ponude sa novim automobilima.
Svaki posjetioc sajta može BESPLATNO postaviti svoj auto oglas sa maksimalno 5 slika.
Postavljanjem vašeg oglana na ovom sajtu dobijate mnogo više nego igde drugo. Vaš oglas će biti vidljiv na nekoliko sajtova, kao što su:

www.autopijac.com
www.auto-pijaca.info
www.autooglasi.biz
www.auto-oglasi.biz
www.auto-oglasi.info
www.autopijac.co.sr
www.autopijaca.co.sr
www.polovniautomobili.co.sr
www.rabljeniautomobili.co.sr
www.rabljeni.co.sr
www.autos.co.sr
www.autofotooglasi.co.sr

Auto Shop NS daje popust od 1.000 evra!

Auto Shop NS daje popust od 1.000 evra! Štampa El. pošta

saxoAuto Shop NS zbog niže carinske stopa rasprodaje automobile na svom auto placu, i za gotovinske uplate za skoro sve modele odobrava popust i do 1000 evra, ukoliko dođete lično na adresu Partizanska 24 u Novom Sadu. Svaka provera vozila je dozvoljena, prebacivanja automobila do servisa takođe.


Većina kupaca ne zna da izbor polovnjaka sa benzinskim motorom može biti itekako dobra kupovina, a posebno ukoliko vam budžet za kupovinu ne dozvoljava da priuštite sebi neki model koji je mlađi od 4 godine. Osim toga, benzinski motori su po pravilu jeftiniji i lakši za održavanje, a ukoliko se desi da mora da se radi generalna motora, ona je daleko jeftinija.


Pored toga, benzinci uglavnom nemaju turbo punjač, čiji remont može biti prilično skup i komplikovan. Manja kubikaža i slabiji motor znači i manja cena prilikom registacije i plaćanje osiguranja, a ukoliko godišnje ne prelazite više od 20,000 km, i pri tome bar pola kilometraže napravite van grada, onda je zapravo izbor benzinca za vas daleko bolji od kupovine sofisticiranog turbo dizelaša koji je veoma osetljiv na kvalitet goriva. Ono što je itekako važno je činjenica da benzinci u proseku prelaze daleko manje kilometraže od dizelaša, u proseku za 50% manje, i da automobile sa benzinskim motorima gotovo da i ne koriste taksisti, pošte, privatne firme i banke.

Pošto na ovom placu ima dosta automobila i za one sa nižim džepom, ja ću vam pre svega preporučiti Citroen Saxo sa ageregatom od 1,1 litra i 60 KS, iz 2002. godine. Citroen Saxo je tehnički vrlo srodan sa modelom iz istog koncerna Peugeotom 106. Kako je imidž Citroena nešto slabiji nego Peugeotov, to je i cena modela Saxo kao polovnog niža. Pri tome radi se o relativno solidnom automobile, koji nudi više od 106-ice. Ima na primer nešto prostraniji putnički prostor i veći prtljažnik (280 l, Peugeot samo 215 l). Dok je model 106 nešto mirniji i stabilniji u jačim zavojima, Saxo je čini se malo mekši, pa i nešto udobniji. Imaju gotovo identične motore, menjače, odnosno dele ogroman broj komponenti. To je više nego dobro kada je u pitanju potraga za delovima. Dakle mnogo toga, ali ne baš sve odgovara sa već pomenutog modela. Citroenovih i Peugeotovih servisa ima dovoljno, a što se tiče prodavnica rezervnih delova one su daleko brojnije. Dakle nemojte se brinuti kada je u pitanju servisiranje automobila. Antikorozivna zaštita je zadovoljavajuća, Citroen je još poodavno rešio, naravno u pozitivnom smislu problem rđe.

Fabia



Škoda Fabija je modernija, veća, kvalitetnija i kod nas osetno popularnija, čak i sa osnovnim motorom od 1.2 litra i 64 KS. Model koji je u ponudi je iz 2004.godine, ima dobru opremu, i naravno neizostavni klima uređaj. Ulaganje u Škodu je "sigurno" poput kupovine nekretnine u Beogradu. Doduše, Fabia iz dana u dan neće vredeti više kao nepokretnost u glavnom gradu, ali ćete zato moći da je prilično brzo prodate i tako pretvorite u bilo koju konvertibilnu valutu. Uzmite u obzir i činjenicu da se češki automobil krade daleko manje od VW Pola, a da je u proseku brižnije i kvalitetnije izrađen. Fabia uvek predstavlja mnogo bolju kupovinu nego što se to može učiniti na prvi pogled, tako da ozbiljno razmislite o ovom automobilu, posebno ukoliko vam je sve vezano za Formulu 1 mrsko, kao i vožnja koja je uvek zabranjenoj zoni, odnosno bržoj od one zakonom dozvoljene. VW-ov motor od 1,2 litra je štedljiv, i za tu snagu dovoljno elastičan. Izvrsno ogibljenje omogućuje ovoj Škodi da se odlično nosi u svim situacijama, a jedino smeta što se svaka neravnina verno prenosi do bubrega putnika.

Mini

Ko želi brz, originalan i atraktivan automobil, a to sebi može i da priušti, onda treba da se malo bolje upozna sa mogućnostima britanskog Minija, koji zapravo ima nemačku tehniku, jer su BMW-ovi inženjeri radili na uspešnoj reinkarnaciji ove marke. Motor od 1,6 litar i 90 KS je dovoljno jak, ali morate umeti da iz njega iscedite ono najbolje. Maksimalna brzina od 181 km/h je sasvim dovoljna za naše puteve, a ubrzanje do stotke iz mesta mirovanja za 10,9 s je ubedljivo za dokazivanje na semaforima. Ovakav automobil se kupuje u životu jednom ili ni jednom, pa ako vam se dopada, javite se ovom auto placu, pozamašan popust vas čeka.

Kontakt telefon auto placa Auto SHOP NS je 063/ 543-710, a njihovu celokupnu ponudu možete videti na našem sajtu.

Izvor :

Priredio: Aleksandar Todorović

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444