Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

петак, 14. мај 2010.

Vezivanje postaje navika

Vezivanje postaje navika

Nevezivanje si gu r nosnih pojaseva tokom vožnje pogubno je za sve učesnike u saobraćaju, a stručnjaci u ovoj oblasti naglašavaju da je neophodno vezivanje svih u putničkim vozilima, pa i u autobusima u kojima su oni fabrički ugrađeni. Zbog nepoštovanja Zakona o bezbednosti u saobraćaju, od početka godine kažnjeno je 30.672 vozača.

Prema podacima MUP-a, broj ovih prekršaja smanjen je u odnosu na isti period prošle godine, kada je kažnjeno više od 74.000 vozača.


– Sigurnosni pojas je trenutno najefikasnije sredstvo zaštite vozača i putnika od povređivanja u slučaju saobraćajnih nezgoda. Pravilno vezan sigurnosni pojas ima zadatak da zadrži vozača ili putnika za sedište. U slučaju saobraćajne nezgode ili naglog kočenja vozila, pojas sprečava da delovi tela vozača ili putnika udare u čvrste delove unutrašnjosti vozila – kaže za “Blic nedelje” Milan Božović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju.


Ukoliko, na primer, u vreme saobraćajne nezgode vozač nije pravilno vezan sigurnosnim pojasom, pogotovo kod čeonog sudara, usled inercije, vozač će nastaviti kretanje u smeru u kom se kretalo vozilo pre sudara. Pod ovakvim okolnostima, kako kaže naš sagovornik, vozač nema mogućnosti da spreči da udari u čvrste delove unutrašnjosti vozila koji se nalaze ispred vozača (upravljač, stub krova, prednje vetrobransko staklo ...).


– Ako vozilo ima vazdušne jastuke, a vozač nije vezan, tada će udariti u vazdušni jastuk koji se “ispaljuje” velikom brzinom, pa će doći do dodatnog povređivanja vozača. Pod ovakvim okolnostima najčešće nastaju povrede glave, često je posledica smrtni ishod, nastaju povrede grudnog i trbušnog dela putnika i vozača – objašnjava Božović, i dodaje da se često dešava da vozač koji nije pravilno vezan u vozilu koje nema vazdušne jastuke glavom “probije” prednje vetrobransko staklo i zadobije posekotine vrata, nakon čega neretko sledi smrtni ishod.
Zato naš sagovornik ističe da je neophodno da vozač i svi ostali putnici budu vezani sigurnosnim pojasevima, i to ne samo na prednjim, već i na zadnjim sedištima.


– Nije važno da li se prevozite putničkim automobilom, kamionom, autobusom ili nekim drugim prevoznim sredstvom, ako na sedištu na kome se nalazite postoji sigurnosni pojas neophodno je da budete pravilno vezani. U saobraćajnim nezgodama u kojima je došlo do prevrtanja autobusa čija su sedišta bila opremljena sigurnosnim pojasevima, mnogo su manje stradali putnici koji su bili pravilno vezani. Putnici koji nisu koristili sigurnosne pojaseve ispali su tokom prevrtanja iz autobusa i to tako da se nakon njihovog ispadanja autobus prevrnuo preko njih – kaže Božović.

Na motoru i po troje!
Tokom letnje sezone poslednjih godina je pravi hit da roditelji na motoru, najčešće neki skuter, vespu, voze po dvoje dece. To se uglavnom radi u perifernim naseljima u kojima nema česte policijske kontrole. Od početka godine kažnjeno je 20 vozača motora koji su na njemu prevozili decu mlađu od 12 godina.
– Onog trenutka kada odrasla osoba dozvoli sebi da prevozi dvoje dece na skuteru, koji je predviđen za dve osobe, tada je ona decu koju prevozi stavila kao ulog za kocku – objašnjava Milan Božović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju.

Dopingovani „audi R8“

Dopingovani „audi R8“

Egzotični "audi R8" dobio je svoju supersportsku verziju sa oznakom GT. Snaga 5,2-litarskog V10 agregata povećana je za 35 konja na ukupno 560 KS, dok je težina smanjena za 100 kilograma (sada je 1.525 kg).

Maksimalni obrtni momenat od 540 Nm se oslobađa pri 6.500 obrtaja u minutu. "Audijevi" tehničari su vetrobran zamenili tanjim i lakšim staklom, a uspeli su i da "uštinu" gram-dva gde god da je to bilo moguće. Prema podacima, "audi R8 GT" opremljen "launč kontrol" sistemom i šestostepenim "R tronik" sekvencijalnim menjačem do stotke ubrzava za 3,6 sekundi, dok je top brzina 320 kilometara na sat. Jedini problem je što će "Audi" napraviti ograničenu verziju od samo 333 primerka R8 GT, koji će se prodavati za 193.000 evra.

Praktična i zabavna „meriva“

Evropa je 1961. zabranila automobile sa takozvanim samoubilačkim vratima koja su, kao što ime kaže, dovodila do niza nesrećnih slučajeva. Da pojasnimo, u pitanju su bila vrata sa zadnjim otvaranjem, pričvršćena pozadi, a ne za centralni B stub. Nesavršenost automobila tog vremena dovodila je do iznenadnog otvaranja vrata u toku vožnje i ispadanja putnika sa zadnjeg sedišta.

Razvoj tehnologije omogućio je elegantan povratak "samoubilačkih vrata" koja su se 2006. pojavila na "rols-rojs fantomu", da bi ih četiri godine kasnije "Opel" kao fleksdor predstavio na drugoj generaciji "merive".

Pet godina razvoja


"Opelovi" stručnjaci su na promociji u Hamburgu otkrili da je razvoj nove "merive" počeo još 1. februara 2005. i da su već deset dana kasnije odlučili da bestseler ponese vrata sa zadnjim otvaranjem. Znači, i pre nego što ih je Evropa ponovo dozvolila. Razlog je profil kupaca "merive", kojih je od premijere 2003. bilo više od milion. Naime, za "merivu" se odlučuju vozači koji češće od ostalih koriste zadnja sedišta. "Opel" jasno cilja mlade porodice s decom i starije vozače sa bogatim društvenim životom koji će voziti unuke.

Fleksdor


U praksi, fleksdor je pokazao praktično lice, sa brojnim prednostima i nekoliko mana. Najvažniji plus je svakako kreiranje širokog prostora za ulazak jer se u četiri koraka otvaraju čak do 84 stepena, dok klasična vrata ne mogu da zahvate više od 68 stepeni. Takođe, putnik na zadnje sedište ulazi bez napora i, što je možda važnije, bez savijanja u leđima. Roditeljima je olakšano stavljanje i izvlačenje dece iz sedišta, a kada se otvore i prednja i zadnja vrata, oko automobila se stvara "zaštitni zid". Za svaki slučaj, u "merivu" je ugrađen sistem koji automatski zaključava vrata na brzini višoj od 4 km/h. Iznad unutrašnjih ručki na vratima nalazi se i LED lampica. Kada svetli crveno, vrata ne mogu da se otvore sve dok se brzina ne spusti ispod 4 km/h i lampica ne promeni boju u zeleno. Jedna od zamerki je da prilikom istovremenog izlaska putnici na prednjim i zadnjim sedištima smetaju jedno drugom jer ne postoje vrata da ih razdvoje. Takođe, vozač i suvozač bi trebalo da pre nego što krenu da zatvore vrata pogledaju da li se putnici sa zadnje klupe pre ulaska slučajno nisu rukom uhvatili za B stub.

Fleksibilna kabina


Dimenzije "Opelovog" gradskog monovolumena su namerno povećane do granice sa modelima C segmenta kako bi se dizajnerima ostavilo više prostora za dokazivanje, ali i da se pokrije što veći deo unosnog tržišta. Unutrašnjost je urađena od kvalitetnijih materijala, po uzoru na one u "insigniji" i novoj "astri". Osim pretrpanih dugmića na centralnoj konzoli, ostatak kabine je urađen jednostavno, fleksibilno i sa dosta duha i prostora za sitnice. Novitet je i fleksrejl sistem između prednjih sedišta po kojem možete da "vozite" naslon za ruke kako bi prostor osmislili po svojim potrebama.

Turbo od 140 konja


Kratka vožnja bila je tek dovoljna da se upoznamo sa 1,4-litarskim turbo benzincima u dve verzije, sa 120 i 140 konja. Snažniji se pokazao kao bolji i ne preterano skuplji izbor, jer dolazi u kombinaciji sa solidnim šestostepenim ručnim menjačem. Mali turbo agregat iznenađujuće dobro vuče i "meriva" u petom stepenu prenosa s lakoćom ubrzava do 170 km/h. Prosečna potrošnja na pređenih 120 km iznosila je 7,8 litara. Kupcima se nudi i atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS čija je cena s osnovnim paketom opreme, koji ima klimu i muzički uređaj, 13.990 evra. Za poklonike dizel spremni su 1.3 (70 KS) i 1.7 CDTI (100 KS) motori, dok će se do septembra pojaviti i 1.3 eko-flekssa 95 KS, odnosno 1.7 sa 110 i 130 konja. Isporuka "merive" kupcima u Srbiji počeće u julu.

OPEL MERIVA 1.4 TURBO

Dimenzije
Dužina: 4.288 mm
Širina: 1.812 mm
Visina: 1.615 mm
Međuos. razmak: 2.644 mm
Prtljažnik: 400 l
Težina: 1.360 kg

Motor
Zapremina: 1.364 kubika
Snaga: 140 KS
Obrtni momenat: 200 Nm

Performanse
Ubrzanje:10,3 sekunde
Maks. brzina:196 km/h
Potrošnja: 7,8 litara
Cena:15.390 evra

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444