Dinkić: Program je zaživeo |
28. februar 2009. | Izvor: B92 |
Beograd -- Ministar Mlađan Dinkić kaže da su, prema njegovim informacijama, građani počeli da preuzimaju automobile "Zastava 10" koje su kupili subvencionisanim kreditima. “Moram da kažem da su već odobreni prvi krediti građanima. Imam informaciju iz banaka da su građani koji su podneli zahteve u ponedeljak i utorak več imaju isplaćene kredite i podižu svoje automobile. Naš program je u potpunosti zaživeo”, rekao je ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić. Dinkić je istovremeno negirao da postoje neduglasice sa Fiatom o tome koji će automobil ubuduće biti pravljen u Kragujevcu. Istovremeno, "Fijat" je počeo isporuku delova za automobil "punto 18.8." koji će, prema strateškom ugovoru države Srbije i te torinske fabrike automobila, početi da se sklapa od kraja marta u pogonima kragujevačke "Zastave", potvrdio je direktor preduzeća "Zastava auto" Zoran Bogdanović. |
auta auto automobil automobila automobile benz cena cene ceni cenu dilera garancija garancije godina godine goriva kilometara kočnice kupovine litara mazda mercedes model modeli motor motora nova novi novih novog nude nudi opcija opel oprema opreme opremu polovnih pored posebno postoji prodaje prodaju prodavac proizvođača proizvođači prvi sedišta sedište sedištu sistem sistemi stabilnosti test toyota turbo vozača vozila vozilo vožnje vožnju vrata vrednosti
Dobrodosli !
Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.
U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!
Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!
субота, 28. фебруар 2009.
Dinkić: Program je zaživeo
четвртак, 26. фебруар 2009.
"Planuo" Punto
"Planuo" Punto
Zastava je rasprodala ceo kontingent od 650 automobila Zastava 10 koji je 23. februara pušten u prodaju po ceni od 6.999 evra, kažu u toj fabrici automobila.
Prvog dana prodaje na kredit, uz subvenciju države, najjeftinija varijanta Punta (Zastava10) rasprodata je pre kraja radnog vremena, rekla je Tanjugu referent prodaje u preduzeću "Zastava auto" Svetlana Konstantinović, ali nije mogla da kaže o kojem broju prodatih automobila je reč.
Ona je precizirala da je do podneva prodajno odeljenje u Kragujevcu registrovalo oko 200 poziva, a na lageru prodajnih mesta u Srbiji je preostalo nešto preko 800 automobila koji su u Zastavi montirani pod imenom Zastava 10 od delova koji su dopremani iz Fiata.
"U ponudi imamo pet varijanti vozila Zastava 10 koje se razlikuju po dodatnoj ugradnoj opremi i njihova cena se kreće od 6.999 do 9.224 evra", rekla je Konstantinovićeva.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da bi na sednici Vlade Srbije, mogao biti usvojen program zamene starih, neekoloških automobila, za novi kragujevački Punto, uz doplatu od 5.999 evra.
On je rekao da bi taj program zamene starih automobila za Punto, uz doplatu, stupio na snagu krajem marta.
Da bi građani zamenili recimo stari Jugo za novi Punto i tako uštedeli 1.000 evra, osim uredbe Vlade moraće da sačekaju i da Ministarstvo ekologije izebere fime koje ce reciklirati stara vozila.
Popust od 1.000 evra za novi Punto može dobiti samo vlasnik čiji je atomobil star minimum devet godina.
Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima, a procedura dobijanja popusta je jednostavna.
Pošto izabere model i dogovori datum ispourke, kupac treba da ode do centra za reciklazu gde ostavlja stari auto i dobija potvrdu o popustu.
U Ministarstvu ekologije, međutim, još ne mogu da kažu kada će tačno startovati sa radom centar za reciklažu.
Ponude za kupovinu Punta na kredit već su istakle "Hipo Alpe Adria banka" i "Sosijete ženeral banka", koje su za taj zajam od 7.000 evra ponudile rok otplate do sedam godina, fiksnu kamatu od 4,5 odsto, pri čemu bi mesečna rata iznosila 97 evra.
Iako su banke tek počele da primaju zahteve za kredit, u salonu kažu da je gužva počela još u petak kada je prodato 70 automobila.
“Ljude zanima da što pre dođu do profakture, jer je količina ograničena i svi zure. To je količina od 500 automobila, koja će se brzo prodati, verovatno već ove nedelje, i onda ćemo morati da sačekamo početak nove proizvodnje za kraj marta”, kazao je Božidar Milojičić iz "Zastava Istrabenz lizinga".
Krediti će se odobravati bez obaveznog učešća i depozita, a mesečno zaduženje građana ne može biti veće od 30 odsto njihovih redovnih primanja, uključujući i obaveze po ranije odobrenim kreditima.
Vlada Srbije 5. februara je usvojila Uredbu o uslovima i kriterijumima za realizaciju kredita za subvencionisanje kamatne stope za potrošačke kredite za nabavku određenih trajnih potrošnih dobara, koji obuhvata i automobile domaće proizvodnje.
Tom uredbom predviđeno je izdvajanje oko milijardu dinara za subvencionisanje 20 milijardi dinara kredita za kupovinu domaćih automobila.
Kamatna stopa za automobile domaće proizvodnje iznosila bi 4,5 odsto na godišnjem nivou, a rok otplate je pet do sedam godina.
Izabrani centri za reciklažu vozila
Izabrani centri za reciklažu vozila
Dozvolu Vlade Srbije za zamenu i reciklažu starih automobila za novi kragujevački Punto dobilo je devet preduzeća.
Vlada Srbije usvojila je program zamene starih automobila za novi kragujevački Punto. Potvrdu o pravu na popust od 1.000 evra pri kupovini novog Punta, građani će moći da dobiju u centrima za reciklažu. Dozvolu za obavljanje tog posla dobilo je devet preduzeća u Srbiji.
Centar za reciklažu u Železniku jedno je od preuzeća u Srbiji koje će izdavati potvrde o recikliranim zastavinim automobilima.
Na osnovu nje, građani koji žele da kupe novi Punto, moći će da ostvare popust od 1.000 evra, i tako novi automobil kupe za 5.999 evra. U centru napominju da stari automobil mora da bude u voznom stanju.
“Potrebno je ustanoviti ko je vlasnik, znači treba doneti dokaz o vlasništvu, saobraćajnu dozvolu, ili ugovor o kupoprodaji, a posle toga naši ljudi snimaju broj šasije i motora da bismo imali dokaz o tome i izdajemo dve potvrde. Dva originala idu čoveku koji je doneo vozilo, posle toga jedna potvrda ide u policiju, a druga potvrda namenjena je distributeru vozla uz koju mu on daje popust od 1.000 evra”, rekao je Dejan Dubajić iz Centra za reciklažu.
Procedura dobijanja popusta je jednostavna.
Pošto izabere model i dogovori datum isporuke, kupac treba da ode do centra za reciklazu, gde ostavlja stari auto i dobija potvrdu o popustu.
Osim centra u Železniku, dozvolu za reciklažu dobilo je još devet preduzeća, tako da će zainteresovani građani svoje stare autmobile moći da predaju u najbližem centru za reciklažu.
U Kuli će taj posao obavljati Metalpromet,u beloj Crkvi “DOO Energrom”, “Inos Sinma” u Sevojnu i “Ines Napredak” u Šapcu. U Aleksincu, Kragujevcu i Bačkoj Palanci Zastavina vozila će reciklirati “Maksi co”, “Zatava reomat” i “Braća Ilić”.
Za mnoge vlasnike starih zastavinih automobila, mogućnost da državi prodaju stari auto i doplate razliku za Punto, zvuči vrlo primamljivo, ali ima i onih koji misle da se u vreme krize nikako ne treba zaduživati.
Popust od 1.000 evra za novi Punto može dobiti samo vlasnik čiji je automobil star minimum deset godina i ne ispunjava standard “euro 3”.
Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima.
Program “staro za novo” namenjen je za prvih pet hiljada recikliranih automobila, i trajaće do 30. septembra 2009. godine.
Usvojen program "staro za novo"
Usvojen program "staro za novo" | ||
26. februar 2009. | 11:27 -> 17:24 | Izvor: B92, Tanjug | ||
Beograd -- Vlada Srbije donela je odluku o kupovini automobila "punto" po sistemu "staro za novo", kojom će moći da se zamene automobili stariji od 10 godina.
Na osnovu potvrde građani koji žele da kupe novi "punto" moći će da ostvare popust od 1.000 evra i tako novi automobil kupe za 5.999 evra. U Centru za reciklažu u Železniku napominju da stari automobil mora da bude u voznom stanju. “Potrebno je ustanoviti ko je vlasnik, znači, treba doneti dokaz o vlasništvu, saobraćajnu dozvolu ili ugovor o kupoprodaji, a posle toga naši ljudi snimaju broj šasije i motora da bismo imali dokaz o tome i izdajemo dve potvrde”, kaže Dejan Dubajić iz Centra za reciklažu. "Dva originala idu čoveku koji je doneo vozilo, posle toga jedna potvrda ide u policiju, a druga potvrda namenjena je distributeru vozila, uz koju mu on daje popust od 1.000 evra", kaže on. Procedura dobijanja popusta je jednostavna. Pošto izabere model i dogovori datum isporuke, kupac treba da ode do centra za reciklažu, gde ostavlja stari auto i dobija potvrdu o popustu. Za mnoge vlasnike starih Zastavinih automobila mogućnost da državi prodaju stari auto i doplate razliku za “Punto” zvuči vrlo primamljivo, ali ima i onih koji misle da se u vreme krize nikako ne treba zaduživati. Popust od 1.000 evra za novi “punto” može dobiti samo vlasnik čiji je automobil bilo koje marke star minimum deset godina i ne ispunjava ekološki standard “euro 3”. Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima. Program “staro za novo” namenjen je za prvih pet hiljada recikliranih automobila, i trajaće do 30. septembra 2009. godine. Osim centra u Železniku, dozvolu za reciklažu dobilo je još devet preduzeća, tako da će zainteresovani građani svoje stare automobile moći da predaju u najbližem centru za reciklažu. U Kuli će taj posao obavljati Metalpromet, u beloj Crkvi “DOO Energrom”, “Inos Sinma” u Sevojnu i “Ines Napredak” u Šapcu. U Aleksincu, Kragujevcu i Bačkoj Palanci “Zastavina” vozila će reciklirati “Maksi co”, “Zatava reomat” i “Braća Ilić”. Slede povoljni krediti za privredu Sledeći korak Vlade u borbi da izbegne recesiju, prema najavama potpredsednika Božidara Đelića, biće veoma povoljni krediti za privredu, likvidnost i investicije. Za proleće i leto najavljene su investicije u infrastrukturu. Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da će Vlada Srbije u martu izaći sa novim merama kako bi se ublažili efekti svetske ekonomske krize na privredu. "Pripremamo i mere za određena preduzeća koja se nalaze u problemima, ali su u prethodnom periodu uspešno poslovala", kaže on. "Takođe, razmišljamo o multilateralnoj kompenzaciji na nivou čitave privrede kako bismo prekinuli lanac međusobnih dugovanja. Verujem da će Srbija izbeći recesiju i zabeležiti privredni rast", rekao je Dinkić. Dinkić, međutim, kaže da u borbi protiv recesije Vlada sigurno neće smanjivati plate i penzije, kao i da neće biti povećanja PDV-a. |
среда, 25. фебруар 2009.
Reciklaža automobila
Jedna od firmi u Srbiji koja poseduje savremene kapacitete za reciklažu automobila jeste „Centar za reciklažu” u Železniku, u Beogradu.
Za razliku od pojedinih postrojenja koja samelju ceo automobil, ova firma poseduje posebnu mašinu, takozvanog „šredera”, čija se cena kreće od 5.500.000 do 8.000.000 evra.
Specijalna mašina za reciklažu motornih vozila u Železniku reciklira 70 odsto mase automobila, a od metala odvaja plastiku, staklo, čak i farbu sa limarije.
– Ta mašina je visine petospratnice i dužine je oko 150 metara. U njoj se ne recikliraju samo automobili, već i kamioni i autobusi – kaže Dejan Dubajić, predstavnik „Centra za reciklažu”, dodajući da se ovo preduzeće bavi „preradom” automobila još od 1982. godine, te da priče da u Srbiji nema ko da reciklira stare automobile nisu tačne.
Proces reciklaže započinje u otkupnim centrima ovog preduzeća, kojih u Srbiji ima 35 – objašnjava Dubajić.
Najpre se sa vozila skidaju gume, akumulator i izvadi se sva tečnost, poput antifriza, ulja i goriva. Akumulator i tečnost iz njega predstavljaju opasan otpad i zahtevaju poseban način postupanja. Zato se odlažu u posebne kontejnere.
Kada se u otkupnim centrima sakupi veći broj vozila, iz Beograda se šalju kamioni sa presama koje automobil sabijaju i prave kvadar dimenzija 100x40x60 centimetara. Tako „prerađeni” automobili se železnicom šalju u Beograd, a naredna „stanica” u reciklaži je „šreder”. Sistem vodenih i vazdušnih filtera u ovoj mašini od metala odvaja plastiku, staklo, gumene dihtunge, platno, a skida čak i farbu sa vozila.
U roku od jednog minuta od četvorotočkaša se dobijaju kocke čistog metala veličine desetak centimetara. Ova mašina, jedina u zemlji, nedavno je remontovana, a njen kapacitet je 300 vozila dnevno.
– Od automobila teškog jednu tonu dobije se nekoliko takvih kocki ukupne težine 700 kilograma, što znači da se uspešno reciklira oko 70 odsto delova motornih vozila. Plastika i staklo se takođe samelju – kažu u „Centru za reciklažu”.
Oni naglašavaju da bi taj procenat bio i veći kada bi dobijali automobile u boljem stanju. Poređenja radi, u Nemačkoj se uspešno reciklira i više od 70 procenata mase automobila jer se njima dopremaju automobili koji nisu korodirali i koji nisu toliko rashodovani i stari, kakav je kod nas slučaj.
I sastav automobila otkriva složenost procesa reciklaže. Staklo čini oko tri odsto mase automobila i trenutno se zbog složenog hemijskog sastava ne prerađuje u pogonima za proizvodnju stakla, ali često se usitnjeno koristi u građevinarstvu kao dodatak betonu.
Iz „Centra za reciklažu” staklo, kao i plastika idu „direktno u đubre”, kako nam je rečeno, jer u ovom trenutku te sirovine nemaju kome da prodaju. Razne vrste tečnosti (gorivo, ulje, rashladne tečnosti) čine oko šest odsto težine motornih vozila. One komplikuju proces reciklaže zbog svog hemijskog sastava i toksičnosti, tako da je neophodno voditi računa o njihovom istakanju i skladištenju. Po istakanju, ove tečnosti se sortiraju i transportuju do hemijskih postrojenja gde mogu da se prerade.
Na gume odlazi četiri odsto težine četvorotočkaša, a na plastiku osam. U razvijenim zemljama i gume odlaze na industrijsku preradu i koriste se u proizvodnji raznih vrsta podnih obloga. Ostatak, više od 70 odsto, čine metali – čelik, aluminijum i bakar. Stručnjaci kažu da se na Zapadu oko 40 odsto novog čelika dobije reciklažom.
Dva načina reciklaže automobila
Trenutno se primenjuju dve tehnologije u procesu recikliranja automobila. Prva, koja se zasniva na takozvanoj optičkoj separaciji, podrazumeva ručno odvajanje sastavnih delova automobila, poput stakla, gume i plastike, a metalni delovi ostaju i šalju se u presu.
Druga tehnika koristi kombinaciju više metoda i najpre se ceo automobil usitni u specijalnim drobilicama, a onda se sadržaji odvajaju i odlaze na dalju preradu. Ove dve metode često se kombinuju.
Piše: S. Despotović, Politika
понедељак, 23. фебруар 2009.
Prodato već 310 vozila "zastava 10"
Prodato već 310 vozila "zastava 10" | ||||||
| ||||||
Beograd -- Dileri Zastavinih vozila do 15 časova prodali su 310 automobila "zastava 10" na kredit koji subvencioniše Vlada Srbije, kažu u Ministarstvu ekonomije Srbije.
Kupcima je najpre punuđen kontigent od oko 500 automobila modela "zastava 10" koji je identičan Fijatovom "puntu", a kako saznajemo u toku dana već je rezervisano oko 300 automobila ovog modela. Uz povaljan kredit naći će se u ponudi i vozilo "punto 188" čija će proizvodnja početi u Kragujevcu u drugoj polovini marta. Cena od 6.999 evra za osnovni model automobila "Zastava 10", ukidanje depozita i otplata na sedam godina, doprinela je da se u toku prepodneva proda oko 70 automobila, kaže Božidar Milojčić iz Zastava istrabenz lizinga. "Ljude zanima da što pre dođu do profakture, jer je kolicina ograničena i svi žure. To je količina od 500 automobila, koja će se verovatno već ove nedelje prodati i onda ćemo morati da sačekamo početak nove proizvodnje za kraj marta", objašnjava Milojčić.
Za osnovni model "punta", odnosno "zastave 10", koji podrazumeva benzinski motor i standard euro 4 cena je 6.999 evra sa porezom na dodatu vrednost, a rata iznosi 97 evra uz rok otplate od sedam godina i 130 evra uz rok otplate od pet godina. Za model koji podrazumeva i klimu i ABS i ABD kočione sisteme, električne podizače i centralnu bravu potrebno je izdvojiti 9.150 evra, što je 127 evra mesečno uz otplatu na sedam godina i 170 evra mesečno uz rok otplate na pet godina. Kamatna stopa za automobile domaće proizvodnje iznosila bi 4,5 odsto na godišnjem nivou, a rok otplate je pet do sedam godina, dok bi za ostale proizvode kamatna stopa iznosila šest odsto, a rok otplate bio bi do pet godina. Stari "yugo" za novog "punta" Ponude za kupovinu "punta" na kredit već su istakle "Hipo Alpe Adria banka" i "Sosijete ženeral banka", koje su za taj zajam od 7.000 evra ponudile rok otplate do sedam godina, fiksnu kamatu od 4,5 odsto, pri čemu bi mesečna rata iznosila 97 evra. Krediti će se odobravati bez obaveznog učešća i depozita, a mesečno zaduženje građana ne može biti veće od 30 odsto njihovih redovnih primanja, uključujući i obaveze po ranije odobrenim kreditima. Međutim, da bi građani mogli da zamene stari "Jugo", za novi "punto", osim uredbe Vlade moraće da sačekaju i da Ministarstvo ekologije izabere firme koje će reciklirati stara vozila. Aleksandar Vesić iz Ministarstva ekologije, međutim, još ne može da kaže kada će tačno startovati sa radom centar za reciklažu. "Onog trenutka kada počne da se sprovodi ovaj program, odnosno kada Ministarstvo ekonomije nama bude reklo da program i zvanično počinje da se primenjuje, počećemo da ga sprovodimo", rekao je Vesić. Popust od 1000 evra za novi punto, može dobiti samo vlasnik čiji je atomobil star minimum devet godina. Auto koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima, a procedura dobijanja popusta je jednostavna. Pošto izabere model i dogovori datum ispourke, kupac treba da ode do centra za reciklazu gde ostavlja stari auto I dobija potvrdu o popustu. Izvor: B92, Tanjug |
Počinje prodaja Punta za 6.999 evra
Počinje prodaja Punta za 6.999 evra
Grupa "Zastava vozila" najavila je da od 23. februara počinje prodaju automobila Punto (Zastava 10) na kredit, uz subvenciju države, koji će sa porezom na dodatu vrednost koštati 6.999 evra.
Prvog dana prodaje na kredit, uz subvenciju države, najjeftinija varijanta Punta (Zastava10) rasprodata je pre kraja radnog vremena, rekla je Tanjugu referent prodaje u preduzeću "Zastava auto" Svetlana Konstantinović, ali nije mogla da kaže o kojem broju prodatih automobila je reč.
Ona je precizirala da je do podneva prodajno odeljenje u Kragujevcu registrovalo oko 200 poziva, a na lageru prodajnih mesta u Srbiji je preostalo nešto preko 800 automobila koji su u Zastavi montirani pod imenom Zastava 10 od delova koji su dopremani iz Fiata.
"U ponudi imamo pet varijanti vozila Zastava 10 koje se razlikuju po dodatnoj ugradnoj opremi i njihova cena se kreće od 6.999 do 9.224 evra", rekla je Konstantinovićeva.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da bi na sednici Vlade Srbije, mogao biti usvojen program zamene starih, neekoloških automobila, za novi kragujevački Punto, uz doplatu od 5.999 evra.
On je rekao da bi taj program zamene starih automobila za Punto, uz doplatu, stupio na snagu krajem marta.
Da bi građani zamenili recimo stari Jugo za novi Punto i tako uštedeli 1.000 evra, osim uredbe Vlade moraće da sačekaju i da Ministarstvo ekologije izebere fime koje ce reciklirati stara vozila.
Popust od 1.000 evra za novi Punto može dobiti samo vlasnik čiji je atomobil star minimum devet godina.
Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima, a procedura dobijanja popusta je jednostavna.
Pošto izabere model i dogovori datum ispourke, kupac treba da ode do centra za reciklazu gde ostavlja stari auto i dobija potvrdu o popustu.
U Ministarstvu ekologije, međutim, još ne mogu da kažu kada će tačno startovati sa radom centar za reciklažu.
Ponude za kupovinu Punta na kredit već su istakle "Hipo Alpe Adria banka" i "Sosijete ženeral banka", koje su za taj zajam od 7.000 evra ponudile rok otplate do sedam godina, fiksnu kamatu od 4,5 odsto, pri čemu bi mesečna rata iznosila 97 evra.
Iako su banke tek počele da primaju zahteve za kredit, u salonu kažu da je gužva počela još u petak kada je prodato 70 automobila.
“Ljude zanima da što pre dođu do profakture, jer je količina ograničena i svi zure. To je količina od 500 automobila, koja će se brzo prodati, verovatno već ove nedelje, i onda ćemo morati da sašekamo početak nove proizvodnje za kraj marta”, kazao je Božidar Milojičić iz "Zastava Istrabenz lizinga".
Krediti će se odobravati bez obaveznog učešća i depozita, a mesečno zaduženje građana ne može biti veće od 30 odsto njihovih redovnih primanja, uključujući i obaveze po ranije odobrenim kreditima.
Vlada Srbije 5. februara je usvojila Uredbu o uslovima i kriterijumima za realizaciju kredita za subvencionisanje kamatne stope za potrošačke kredite za nabavku određenih trajnih potrošnih dobara, koji obuhvata i automobile domaće proizvodnje.
Tom uredbom predviđeno je izdvajanje oko milijardu dinara za subvencionisanje 20 milijardi dinara kredita za kupovinu domaćih automobila.
Kamatna stopa za automobile domaće proizvodnje iznosila bi 4,5 odsto na godišnjem nivou, a rok otplate je pet do sedam godina.
b92
Nezapamćene gužve za "Zastavu 10" | |
23. februar 2009. |
Broj komentara: 7 |
Pošaljite komentar |
Ceo kontigent najeftinijih modela automobila "Zastava 10" je već pre podne rezervisan. Kako B92 saznaje, radi se o preko 300 automobila. Ovako bi u najkraćem glasila vest o prvom danu primena vladinih mera za potrošačke kredite. Zaposleni u prodajnim salonima zastave u Beogradu kažu da ovakvu gužvu nisu videli odavno. Vrata prodajnog salona “Zastave automobili” u centru Beograda otvorila su se osam ujutru, a već tada su stigli prvi zainteresovani kupci. Čak ni pojačan tim prodavaca ne uspeva da odgovori na sva pitanja građana koji su, kako je u nekim trenucima izgledalo, okupirali prodavnicu. Cena od 6.999 evra za osnovni model “Zastave 10”, ukidanje depozita i otplata na sedam godina, mnogima je čini se vrlo privlačna. "Dvoumim se između dva modela, razlika je 500 evra, nije malo, ali i to je povoljno", "Dugo će se čekati za 'punto', tek počinje proizvodnja u martu, ali više se isplati čekati nego kupovati polovno vozilo, pošto njega treba platiti četiri do pet hiljada evra. Bolje je sačekati novo registrovano vozilo", kažu potencijalni kupci. Samo do podneva, u prodavnicu ušlo je više od 200 ljudi. Iako su banke tek počele da primaju zahteve za kredit, u salonu kažu da je gužva počela još u petak. Već tada je prodato 70 automobila. “Ljude zanima da što pre dođu do profakture, jer je količina ograničena i svi zure. To je količina od 500 automobila, koja će se brzo prodati, verovatno već ove nedelje, i onda ćemo morati da sašekamo početak nove proizvodnje za kraj marta”, kazao je Božidar Milojičić iz "Zastava Istrabenz lizinga". Građani će uskoro moći da prodaju svoje stare automobile državi i doplate razliku za “punto”. Kako B92 saznaje u Ministarstvu ekonomije, program “staro za novo” biće usvojen u četvrtak na sednici Vlade, i trebalo bi da startuje u drugoj polovini marta. Da bi građani zamenili recimo stari “jugo” za novi “punto” i tako uštedeli 1.000 evra, osim uredbe Vlade moraće da sačekaju i da Ministarstvo ekologije izebere fime koje ce reciklirati stara vozila. U Ministarstvu ekologije, međutim, još ne mogu da kažu kada će tačno startovati sa radom centar za reciklažu. “Kada uredba stupi na snagu, tog trenutka kada počne da se sprovodi ovaj program. Kada Ministarstvo ekonomije nama bude reklo da počnemo da sprovodimo ovaj program, mi smo spremni da sutradan i započnemo sprovođenje”, kaže Aleksandar Vesić iz Ministarstva ekologije. Popust od 1.000 evra za novi “punto” može dobiti samo vlasnik čiji je atomobil star minimum devet godina. Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima, a procedura dobijanja popusta je jednostavna. Pošto izabere model i dogovori datum ispourke, kupac treba da ode do centra za reciklazu gde ostavlja stari auto I dobija potvrdu o popustu. Uslovi za "punto" Popust od 1.000 evra obezbeđuje Ministarstvo ekonomije. Program je namenjen za prvih pet hiljada recikliranih automobila, a trajaće do 30. septembra 2009. godine. Pravo kupovine novog kragujevačkog “punta” sa popustom od 1.000 evra imaće svi građani Srbije, ali i pravna lica sa sedištem u Srbiji. Popust se ostvaruje reciklažom bilo kog automobila bilo koje marke, koji je proizveden pre 1. januara 1999. godine, odnosno koji ne ispunjavaju euro 3 ekološki standard. Mogućnost kupovine “punta” sa popustom imaće i građani Srbije koji poseduju propisno izdato i važeće ovlašćenje za upravljanje automobila registrovanih u Crnoj Gori, izdato pre 1. januara 2008. godine. Za kredit nije potrebno učešće, a kamata je fiksna - maksimum 4,5 odsto, a najduži period otplate biće sedam godina. |
|
- Komentari
- Hronološki
- Preporučeni
- Nepreporučeni
- Valjda će sada preprodavci da shvate koliko su njihove cene nebulozne!
(Ivica, 23. februar 2009 16:20) - Nije losa ideja za pomoc vlade ali novac i dalje ide van granica nase zemlje.
Zanimljivo je kako je nas narod naivan pa onda kao da se deli hleb i to dzabe a ne kupuju automobili koji i sa ovim kreditiranjem nisu bas povoljni (cena grande punta sa 1.2 motorom je 9.990 a uz to ide i paket standard koji podrazumeva podizače, abs, jastuke, cd, centralnu).
Postavlja se pitanje koliko je zaista dobra kupovina ovih automobila
(Joksos, 23. februar 2009 16:51) - Hm. Moze se dogoditi da uplatite ,,Zastavu 10" a dobijete ,,Ladu"
Sacekati jos par dana.
(Novi Sad, 23. februar 2009 16:58) - Pa dileri nemaju veze sa kreditima vec su u pitnju banke ??
Inace cifra od preko 10.000 eura za ovaj auto je previsoka.I to za osnovni model bez klime. Sa klimom to je vec preko 13.000 eura.
Ne razumem sta NAROD tu vidi kao povoljnost. Ima na trzistu i povoljnijih opcija spram kvaliteta.
Posebna prica je sto je u Ceskoj recimo verzija sa klimom i dodatnom opremom 7.ooo eura ?
Mislim da je narod samo bezecovao redni broj dok ne ode banku a onda ce doci do osipanja. Jednostavno nije realno.
Nije fer od Drzave i NBS sto transparentno ne objave ljudima koliko ih tacno kosta Punto kroz 5 ili 7 kredit.
Ovo je odlican marketing za Italijane.
(Darko, 23. februar 2009 17:11) - Ponavlja se prica od pre nekoliko decenija. Kada je pocela proizvodnja cuvene Z-101 odnosno montiranje od italijanskih delova. Ti automobili su za to vreme bili odlicni. Vremenom fabrika u Kragujevcu sa kooperantima osvaja celokupnu proizvodnju a kvalitet rapidno opada. S obzirom da se u Srbiji nije nista promenilo od tada nista se nece promeniti ni sa priozvodnjom Z-10. Ista meta isto odstojanje. Isti ljudi koji su pravili uzasne "stojadine" i "jugice" sada ce praviti kvalitetna vozila. Da bi se u tako nesto poverovalo trebalo bi biti veoma zaboravan ili izuzetno naivan.
(mmisa, 23. februar 2009 17:17) - Ako se ovo realizuje...bice to najbolji potez na ovim prostorima! Osvezen katastrofalan vozni park, pospesena proizvodnja, prodaja u uslovima krize...
Aj nek je sa srecom!
(Sale, 23. februar 2009 17:26) - Ljudi, pa ne deli se punto za dzabe.
(Ivan, 23. februar 2009 17:26)
Na jednoj strani vidimo kako se u novinama hvali postupak vlade a na drugoj i deo reagovanja citalaca na vest od b92.
Nezapamćene gužve za "Zastavu 10"
Nezapamćene gužve za "Zastavu 10" | ||
Beograd -- U prodajnim salonima "Zastave" nezapamćene gužve. Preko 300 vozila "Zastave 10" rezervisano je već do podneva.
Vrata prodajnog salona “Zastave automobili” u centru Beograda otvorila su se osam ujutru, a već tada su stigli prvi zainteresovani kupci. Čak ni pojačan tim prodavaca ne uspeva da odgovori na sva pitanja građana koji su, kako je u nekim trenucima izgledalo, okupirali prodavnicu. Cena od 6.999 evra za osnovni model “Zastave 10”, ukidanje depozita i otplata na sedam godina, mnogima je čini se vrlo privlačna. "Dvoumim se između dva modela, razlika je 500 evra, nije malo, ali i to je povoljno", "Dugo će se čekati za 'punto', tek počinje proizvodnja u martu, ali više se isplati čekati nego kupovati polovno vozilo, pošto njega treba platiti četiri do pet hiljada evra. Bolje je sačekati novo registrovano vozilo", kažu potencijalni kupci. Samo do podneva, u prodavnicu ušlo je više od 200 ljudi. Iako su banke tek počele da primaju zahteve za kredit, u salonu kažu da je gužva počela još u petak. Već tada je prodato 70 automobila. “Ljude zanima da što pre dođu do profakture, jer je količina ograničena i svi zure. To je količina od 500 automobila, koja će se brzo prodati, verovatno već ove nedelje, i onda ćemo morati da sašekamo početak nove proizvodnje za kraj marta”, kazao je Božidar Milojičić iz "Zastava Istrabenz lizinga". Građani će uskoro moći da prodaju svoje stare automobile državi i doplate razliku za “punto”. Kako B92 saznaje u Ministarstvu ekonomije, program “staro za novo” biće usvojen u četvrtak na sednici Vlade, i trebalo bi da startuje u drugoj polovini marta. Da bi građani zamenili recimo stari “jugo” za novi “punto” i tako uštedeli 1.000 evra, osim uredbe Vlade moraće da sačekaju i da Ministarstvo ekologije izebere fime koje ce reciklirati stara vozila. U Ministarstvu ekologije, međutim, još ne mogu da kažu kada će tačno startovati sa radom centar za reciklažu. “Kada uredba stupi na snagu, tog trenutka kada počne da se sprovodi ovaj program. Kada Ministarstvo ekonomije nama bude reklo da počnemo da sprovodimo ovaj program, mi smo spremni da sutradan i započnemo sprovođenje”, kaže Aleksandar Vesić iz Ministarstva ekologije. Popust od 1.000 evra za novi “punto” može dobiti samo vlasnik čiji je atomobil star minimum devet godina. Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima, a procedura dobijanja popusta je jednostavna. Pošto izabere model i dogovori datum ispourke, kupac treba da ode do centra za reciklazu gde ostavlja stari auto I dobija potvrdu o popustu. Uslovi za "punto" Popust od 1.000 evra obezbeđuje Ministarstvo ekonomije. Program je namenjen za prvih pet hiljada recikliranih automobila, a trajaće do 30. septembra 2009. godine. Pravo kupovine novog kragujevačkog “punta” sa popustom od 1.000 evra imaće svi građani Srbije, ali i pravna lica sa sedištem u Srbiji. Popust se ostvaruje reciklažom bilo kog automobila bilo koje marke, koji je proizveden pre 1. januara 1999. godine, odnosno koji ne ispunjavaju euro 3 ekološki standard. Mogućnost kupovine “punta” sa popustom imaće i građani Srbije koji poseduju propisno izdato i važeće ovlašćenje za upravljanje automobila registrovanih u Crnoj Gori, izdato pre 1. januara 2008. godine. Za kredit nije potrebno učešće, a kamata je fiksna - maksimum 4,5 odsto, a najduži period otplate biće sedam godina. Izvor: B92 |
Архива чланака
-
►
2012
(1)
- ► 12/02 - 12/09 (1)
-
►
2011
(3)
- ► 11/06 - 11/13 (3)
-
►
2010
(23)
- ► 10/10 - 10/17 (3)
- ► 05/09 - 05/16 (3)
- ► 03/28 - 04/04 (1)
- ► 03/21 - 03/28 (14)
- ► 01/17 - 01/24 (2)
-
▼
2009
(317)
- ► 12/13 - 12/20 (2)
- ► 12/06 - 12/13 (4)
- ► 10/25 - 11/01 (1)
- ► 09/27 - 10/04 (1)
- ► 08/23 - 08/30 (1)
- ► 08/16 - 08/23 (4)
- ► 08/09 - 08/16 (3)
- ► 08/02 - 08/09 (1)
- ► 07/26 - 08/02 (4)
- ► 07/05 - 07/12 (8)
- ► 06/28 - 07/05 (5)
- ► 06/21 - 06/28 (11)
- ► 06/14 - 06/21 (3)
- ► 06/07 - 06/14 (10)
- ► 05/31 - 06/07 (3)
- ► 05/24 - 05/31 (9)
- ► 05/17 - 05/24 (13)
- ► 05/10 - 05/17 (6)
- ► 05/03 - 05/10 (13)
- ► 04/26 - 05/03 (41)
- ► 04/19 - 04/26 (24)
- ► 04/12 - 04/19 (28)
- ► 04/05 - 04/12 (8)
- ► 03/29 - 04/05 (12)
- ► 03/22 - 03/29 (10)
- ► 03/15 - 03/22 (13)
- ► 03/08 - 03/15 (12)
- ► 03/01 - 03/08 (5)
-
▼
02/22 - 03/01
(9)
- Dinkić: Program je zaživeo
- "Planuo" Punto
- Izabrani centri za reciklažu vozila
- Usvojen program "staro za novo"
- Reciklaža automobila Jedna od firmi u Srbiji...
- Prodato već 310 vozila "zastava 10"
- Počinje prodaja Punta za 6.999 evra
- Nezapamćene gužve za "Zastavu 10" 23. feb...
- Nezapamćene gužve za "Zastavu 10"
- ► 02/15 - 02/22 (10)
- ► 02/08 - 02/15 (16)
- ► 02/01 - 02/08 (15)
- ► 01/25 - 02/01 (4)
- ► 01/18 - 01/25 (4)
- ► 01/11 - 01/18 (4)