Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

петак, 24. април 2009.

Zastava: Produžen rok za otpremnine

Zastava: Produžen rok za otpremnine


Rok za prijavljanje radnika fabrike Zastava automobili za dobrovoljni odlazak uz ponuđen socijalni program produžen je do 24. aprila.

Fabrika ''Fijat automobili Srbija'' (FoNet)
Fabrika ''Fijat automobili Srbija'' (FoNet)
Razlog za produženje roka je, kako je objasnio zamenik predsednika Samostalnog sindikata Zoran Marković, to što mnogi radnici nisu bili informisani. Do juče se 260 zaposlenih izjasnilo za neku od ponuđenih opcija socijalnog programa.

Radnicima koji imaju pet godina do penzije ponuđena je jednokratna otpremnina u iznosu od šest prosečnih plata u republici i 60 odsto zarade koju bi dobijali posredstvom Nacionalne službe za zapošljavanje.

U sindikatima kažu da su očekivali da broj prijavljenih bude znatno veći, a neki od zaposlenih ne mogu ni u penziju, iako ispunjavaju uslove.

Najveće interesovanje da napuste fabriku "Zastava automobili", uz adekvatne otpremnine, pokazali su radnici kojima je ostalo pet godina do penzije.

Oni u skladu sa socijalnim programom dobijaju jednokratnu otpremninu u iznosu šest prosečnih plata u Republici, a potom i 60 odsto zarade posredstvom Nacionalne službe za zapošljavanje.

Radnicima koji imaju više od 10 godina staža ponuđeno je 300 evra otpremnine po godini, kaže zamenik predsednika sindikata “Zastava automobili”, Zoran Marković.

“Međutim nastao je i najveći problem zato što uopšte nije povezan radni staž. Povezivanje radnog staža od juna 2006. do 31.12.2008. godine, iako je obećanje Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja da će da se poveže radni staž, do današnjeg dana, to znači nije rešeno”, kaže Marković.

“To je jedan od najvećih problema. Što je već dogovoreno, i već desetinu pisama je napisano Ministarstvu ekonomije, ministru Dinkiću i na poslednjem sastanku je isto dogovoreno da se to reši, međutim to još uvek nije rešeno”, navodi on.

U prethodnih deset dana za dobrovoljno napuštanje fabrike prijavilo se 210 zaposlenih, uz napomenu da će od programa odustati ukoliko im u najskorije vreme ne bude uplaćen radni staž.

I “Zastavini” radnici koji su već ostvarili sve uslove za penziju, ne mogu se penzionisati jer im nedostaju godine staža.

“Mi trenutno imamo tačno 80 radnika koji su stekli uslov za penziju, ali ne mogu da odu zato što im fale te dve i po godine. Jednostavno nelogično je i nije ni humano da radnici koji su radili, 35 godina gospođe i 40 godina muškarci, da sad kad su konačno dočekali da odu u svoju penziju jednostavno ne mogu da odu”, objašnjava Marković.

“Niti su osigurani, niti im je uplaćen radni staž, tako da ne ostvaruju prava. Tako da Ministarstvu ekonomije pod hitno to mora da reši”, poručuje on.

Od dolaska “Fijata” u Zastavu do kraja prošle godine, fabriku je u skladu sa socijalnim programom napustilo 915 zaposlenih.

Ukoliko staž bude uplaćen i za 210 radnika koji su se prijavili u prethodnih 10 dana, broj zaposlenih u kragujevačkoj fabrici automobila biće manji za 1125 radnika.

Prijavljivanje radnika za dobrovoljni odlazak iz fabrike usledilo je nakon što je država Srbija potpisala strateški ugovor sa italijanskim Fijatom o zajedničkom ulaganju.

b92

Chrysler se priprema za stečaj

Američki proizvodjač automobila "Krajsler" se priprema da zatraži sudsku zaštitu od poverilaca već sledeće nedelje, bez obzira na to da li će postići dogovor sa poveriocima ili će se udružiti sa italijanskim "Fijatom", otkrili su neimenovani izvori, a objavio "Volstrit džornal".

Ako bude moguće postići dogovor sa "Krajslerovim" poveriocima, ta firma će zatražiti zaštitu države kako bi se oslobodila nekih dugova. Tako će "Fijat" moći da izabere koje sektore poslovanja želi da preuzme. Dok se odvija reorganizacija, američka vlada će obezbedjivati stečajna sredstva.

Sindikat radnika automobilske industrije je uključen u taj plan i verovatno će na kraju doći u posed značajnog udela u restrukturisanom "Krajsleru", naveli su izvori.

Relativno redovan stečajni postupak bi predstavljao merilo uspeha za administraciju predsednika SAD Baraka Obame. Medjutim, ako ne bude postignut dogovor sa "Krajslerovim" bankama i "Fijatom", američki autogigant će pokrenuti proces likvidacije, a postrojenja bi mogla da budu prodata velikom broju kupaca ili ugašena. "Krajsler" se proteklih godina značajno smanjio ali i dalje zapošljava 66.000 ljudi u SAD.

"Fijat" je u medjuvremenu pokrenuo pregovore sa američkim "Dženeral motorsom" (GM) oko udruživanja snaga u Evropi i Latinskoj Americi, što je iznenadjujući potez koji bi mogao da ima veliki uticaj na reorganizaciju GM-a i "Krajslera".

Izvori "Volstrit džornala" tvrde da su GM i "Fijat" pokrenuli razgovore o tome da italijanska kompanija kupi većinski udeo u "Opelu", ključnoj GM-ovoj filijali u Evropi.

To se ipak neće ostvariti dok se ne postigne dogovor oko "Fijatovih" planova sa "Krajslerom". Izvršni direktor italijanske firme, Serdjo Markione, izjavio je juče da nije direktno razgovarao sa rukovodiocima "Opela" i dodao: "Krajsler' je moj prvi i glavni cilj."

Policijski presretači na putevima

Policijski presretači na putevima


Institucija policijskih presretača, odnosno neobeleženih vozila koja patroliraju auto-putevima i kažnjavaju vozače koji širinu druma i dugačke pravce zloupotrebljavaju vozeći prebrzo, odavno je poznata na Zapadu, kao jedno od najefikasnijih sredstava sprovođenja zakona o bezbednosti u saobraćaju. Već neko vreme, flota tamnih limuzina patrolira i našom mrežom auto-puteva…

1_extreme

Iako ”presretači”, kao deo policijskih snaga postoje od kada postoje i autoputevi i ograničenja brzine, na našim putevima retko su se sretali. Prvenstveno zbog toga što je naša putna mreža prilično slabo razvijena i u relativno lošem stanju (u poređenju sa Hrvatskom, na primer), ali i zbog toga što policijska uprava nije imala viziju ovakve kontrole saobraćaja.

Prvi pokušaj formiranja presretačke jedinice vezan je za izgradnju auto-puta Bratstvo-Jedinstvo u SFRJ, kada je, prema nekim informacijama, tadašnja ”narodna milicija” nabavila nekoliko Porschea 911, koji su na žalost, vrlo brzo oštećeni u zataškanim incidentima. Umesto da se takvi automobili daju u ruke vozačima koji su prošli ozbiljnu obuku, u njih su seli ”predstavnici zakona” koji su ”zanat pekli” na Fićama ili Tristaćima, pa i ne treba da čudi što su Porschei neslavno završili.

Nakon toga, pa sve do danas, na srpskim putevima nije bilo presretača, a naše parče auto-puta brojnim je strancima služilo da se opuste i ”pritisnu gas do daske” nakon temeljno kontrolisanih hrvatskih ili mađarskih deonica.

Kraj nekažnjenim prekoračenjima

2_extreme

Ipak, takvoj praksi došao je kraj, jer je krajem prošle godine oformljena jedinica policije namenjena ”kontroli vozila u pokretu”, čiji je zadatak da patrolira, upozorava, sprečava i kažnjava svako kršenje zakona i ozbiljnije prekoračenje brzine. Za sada, pod kontrolom se nalaze deonice autoputa E75 od Subotice do Beograda, auto-put od Niša do Beograda, kao i deo do hrvatske granice. U pitanju je dakle, celokupna domaća mreža, dok je u planu postavljanje presretača i na važnijim magistralnim pravcima, kao što je Ibarska magistrala.

Prema rečima nadležnih, ova jedinica koristi najmoderniju tehnologiju za snimanje i praćenje vozila na auto-putu, nove automobile snažnih motora, kao i grupu specijalno obučenih vozača. Zbog svega ovoga, u policijskim krugovima, ova jedinica ponela je epitet ”elitna”, kao što je to slučaj i u drugim zemljama.

Bez sumnje da je ovaj potez MUP-a bio neophodan, ne samo da se njime prate svetski trendovi, već i da se adekvatno odgovori na alarmantno velik broj saobraćajnih nesreća na našim putevima.

Vozni park u rangu evropskih

3_extreme

Naime, osnovni ”alat” za ovu vrstu posla sastoji se iz potpuno novih modela automobila i elektronskih sistema snimanja montiranih u automobilu, koji ne samo da pokrivaju prostor ispred vozila, nego i sa strane i iza, a mogu da mere čak i brzinu automobila koji dolazi u susret, sa zanemarljivom mogućnošću greške. Visok kvalitet opreme omogućava snimanje pri svim vremenskim uslovima, pa čak i noću, a presretači mogu da budu i zaustavljeni pored puta i registruju brzinu kretanja vozila.

Kada se prekršaj uoči, vozilo se prati uz neprestano snimanje, posle čega policija upozorava nesavesnog vozača zvučnim i svetlosnim signalima, a video zapis o učinjenom prekršaju arhivira se i koristi kao dokument koji se predaje sudiji za prekršaje.

Prema rečima zaposlenih iz kompanije koja je odgovorna za montiranje opreme u automobile, MUP Srbije je, do sada, nabavio 30 setova, što navodi na zaključak da se 30 automobila ili nalazi, ili će se nalaziti u funkciji policijskih presretača.

4_extreme

Većinu ljudi najviše interesuje koji su to automobili-presretači. Moramo da priznamo da MUP Srbije u ovom slučaju nije štedeo, te da su nabavljena vozila zaista adektvatna za ovu funkciju. Naime, cilj je bio napraviti flotu brzih limuzina koje će biti neupadljive po svojoj spoljašnjosti.

Izbor policije pao je na VW Passat sa motorima 2,0 TFSI i 3,2 FSI, Peugeot 607 2,7 V6, Škoda Superb 2,8 V6, BMW Serije 3 i Serije 5.

Svi automobili potpuno su novi, tamne su boje, a na prvi pogled, ne razlikuju se od ”civilnih” primeraka. I svi oni imaju standardne registarske oznake, raznih gradova u Srbiji. Jedini način da ih prepoznate jeste pažljivim posmatranjem zadnjeg stakla iza kojeg se nalazi LED displej na kojem se mogu ispisati komande ostalim vozačima prilikom preticanja, kao i prema maloj kameri, koju je skoro nemoguće primetiti, a nalazi se iznad unutrašnjeg retrovizora. Realno, prilikom brzog prolaska pored presretača, skoro je nemoguće primetiti o kakvom se automobilu radi.

Dovoljno brzi za naše uslove

5_extreme

Iako se ne radi o super-sportskim automobilima koje koriste razvijenije zemlje (Porsche 911 u Nemačkoj, Lamborghini Gallardo u Italiji, Jaguar XKR u Velikoj Britaniji), ova vozila su sasvim dorasla zadatku.

Naime, prilikom izbora, pored ”neupadljivosti” u moru sličnih ili istih vozila na našim putevima, jedna od karakteristika bila je i snažan motor koji presretače lako i brzo dovodi do brzine od 200 km/h. Ova brzina uzima se kao limit do kog presretači idu. U slučaju da se praćeno vozilo ne zaustavlja ili čak ubrzava, alarmiraju se ostale jedinice saobraćajne policije, pa se ”jurnjava” završava na naplatnoj rampi ili čak uz pomoć barikada.

Bez mogućnosti za izbegavanje kazne

S druge strane, posade presretača dobile su instrukcije da zabeleže sve brzine preko ograničenja na našim putevima (120 km/h), ali prema svedočenjima onih koji su imali iskustva sa ovim pripadnicima MUP-a, za brzinu 10 odsto veću od ograničenja, sledi upozorenje.

Bez obzira na sve, preporučujemo vam da se, ipak, držite zakonom propisanog ograničenja, bez obzira na tolerisanu marginu. Ne treba zaboraviti da su presretači ”imuni” na mito, jer je svako zaustavljanje zabeleženo kamerom, a snimak se odmah prebacuje u centralu.

Provereno u praksi

6_extreme

Da je ovaj sistem kontrole saobraćaja veoma efikasan, pokazuje i primer Hrvatske, koja raspolaže sa kvalitetnom, dobro organizovanom i održavanom mrežom auto-puteva. Naime, njihovim putevima krstari veći broj presretača, takođe (na prvi pogled) običnih automobila, od kojih su najbrojniji VW Passati prošle generacije, kao i Mercedesi C klase.

Njihovi vozači prošli su rigoroznu obuku u inostranstvu i dvostruko su više plaćeni od pripadnika obične saobraćajne policije. S obzirom da je Hrvatska zemlja koja veliki deo svog dohotka bazira na turizmu, tokom letnjih meseci, pritisak na njene autoputeve je ogroman, a prisustvo presretača osetno je smanjilo broj nesreća i povećalo bezbednost na putevima. Isti taj efekat očekuje se i kod nas, jer našim autoputevima, tokom cele godine, prolaze brojni strani državljani, često umorni i u žurbi da što pre stignu na željenu destinaciju.

Izražena transparentnost

7_extreme

Inače, u okviru transparentnosti rada ovog dela saobraćajne policije, MUP Hrvatske čak je dozvolio i postojanje Internet sajta na kome se nalaze slike i registarske oznake skoro svih njihovih presretača. One su dostupne svakom na adresi www.presretaci.com

Kod nas još uvek ne postoji takva stranica, ali je zato ekipa Vrelih Guma prva i jedina do sad provela jednu radnu smenu sa pripadnicima ove jedinice MUP-a Republike Srbije koja se nalazi u sastavu Uprave saobraćajne policije, te uživo propratila njihove akcije.

Iako se sve ovo, na prvi pogled, čini kao svojevrsno ”odavanje tajne”, istina je drugačija. Čak i ako ste vozač koji namerno želi da vozi velikom brzinom i znate da je crni Passat, određenih registarskih oznaka presretač, ne samo što će te paziti i usporavati kada takav automobil ugledate ispred sebe, nego će vam ceo put biti pod tenzijom jer se takvi automobili veoma često sreću. Iz te perspektive, opet je daleko bolje, mirnije i opuštenije poštovati ograničenje.

Ponovo glavni

8_extreme

Na kraju, moramo priznati da je pojava presretača na našim putevima dobra stvar iz svake perspektive. Ne samo da će ova policijska jedinica uvesti red na naše auto-puteve, na kojima saobraćajna policija sa modelima Peugeota 307 koje pokreću 1,6 motori nije bila nikakva pretnja automobilima i vozačima željnim dokazivanja, već će sa druge strane, normalni učesnici u saobraćaju biće zaštićeni od ”krstarećih projektila” sa dugim farovima koji su proletali pored njih pri brzinama, nekad čak i dvostruko većim od ograničenja.

Ipak, samo postaviti nekoliko vozila na naše auto-puteve nije dovoljno, jer praksa u razvijenim zemljama jeste da presretači imaju svoje baze u blizini velikih putnih pravaca, iz kojih konstantno ”krstare”. Za sada, kod nas nije otvorena ni jedna takva baza, a videćemo da li se tako nešto sprema, te da li će naša policija uspeti da ostvari potpunu kontrolu nad putevima. Iz svega do sada navedenog, na dobrom je putu…

Oprema u policijskim presretačima

9_extreme

Kao jedan od dokaza da je MUP Srbije ozbiljno shvatio kontrolu saobraćaja na ovaj način, jeste i izbor opreme koja je ugrađena u vozila-presretače

Svaki od automobila koji trenutno ”kristari” auto-putevima, ima ugrađen Vascar 5000 SB uređaj sa dve kamere, od kojih je jedna montirana napred, a druga pozadi. Iako je ovaj uređaj potpuno nepoznat široj javnosti, model 5000 SB jedan je od najboljih takvih sistema koji mogu da se kupe, a pored naše policije, koristi ga većina evropskih službi, a od zemalja u okruženju, hrvatska i crnogorska policija.

Odlika Vascara 5000 SB, pored velike preciznosti i nemogućnosti ometanja, jeste i prilična ”samostalnost” jer je ovaj sistem vezan sa automobilom samo preko napajanja i signala iz računarske jedinice motora ”matičnog vozila” koji mu pruža informaciju o brzini kretanja samog presretača. Jednostavan princip rada omogućuje ovom uređaju i ogromnu preciznost jer se merenje brzine zasniva na osnovnim referentnim tačkama, koje mogu predstavljati bilo šta na putu.

Na primer, prilikom početka praćenja, vozeći za automobila koji krši propise, dovoljno je da operater u vozilu startuje merenje, a kompjuter automatski izabere neku referentnu tačku na, oko ili iznad puta (bilbord, nadvožnjak, veliki saobraćajni putokaz, drvo itd.), pre nego što praćeni automobil prođe pored ili ispod nje. U tom momentu, sistem je uzima za koordinatu i kada presretač koji prati vozilo, prođe pored iste, jednostavnom računicom uz pomoć vremena i pređenog puta, dobija se prolazna brzina vozila.

Upravo ova jednostavnost i brzina rada čine Vascar 5000 SB jednim od najboljih uređaja u praksi. Iako su se pojavile priče da je ovaj uređaj moguće ometati, to možemo odmah demantovati, jer sam princip rada ne ostavlja mesta sumnji. Naime, Vascar 5000 SB ne emituje nikakve zrake ili impulse da bi ometanje imalo smisla i bilo efektno - on jednostavno snima i proračunava vreme i brzinu kretanja objekata.

Takođe, priče da su presretači slabo upotrebljivi noću, predstavljaju još jednu dezinformaciju, jer prednja digitalna kamera koja se nalazi u vozilu, poseduje režim noćnog rada (night vision), kao i 40x optički zum, što je bolje i od najboljeg ”civilnog” fotoaparata.

Veoma je interesantno koliko je pažnje posvećeno sigurnosti podataka dobijenih na ovaj način. Tako svaki Vascar uređaj opremljen je i hard diskom od 80 GB korisnog prostora. Prenošenje podataka u realnom vremenu direktno u centralu još uvek je u procesu testiranja, i to preko 3G sistema prenosa podataka jer je svaki automobil opremljen i SIM karticom mobilne telefonije. Materijal iz praćenja koji se snima, poseduje i svoj sopstveni format i sopstveni codec, tako da čak i ako bi nekim slučajem ovi snimci dospeli u vaše ruke, ne biste mogli da ih gledate jer vaš računar ne bi mogao da ih prepozna.

Pored toga, hard diskovi koji beleže ove snimke čuvaju se pod ključem, a da bi se neko praćenje izbrisalo, dozvola mora doći iz samog vrha policijske strukture. Stoga je zloupotreba snimaka, njihovo neovlašćeno objavljivanje ili brisanje sprečeno, a čak i da do toga dođe, lako je moguće utvrditi gde je nastao propust.

Preuzeto sa www.b92.net

Automobil od biljnih vlakana koji ide na čokoladu

Automobil od biljnih vlakana koji ide na čokoladu


auto-v
Grupa istraživača i dizajnera sa Vorvik univerziteta u Koventriju, u centralnoj Engleskoj, proizvela je trkački automobil prilagođen za takmičenje u Formuli 3 na bazi biljnih vlakana koji ide na čokoladu i razvija brzinu 230 kilometara na sat.

Istraživači se nadaju da će ekotehnologiju, korišćenu u izradi “biljnog” bolida, uskoro primenjivati i timovi Formule 1, poput Meklarena i Ferarija. Automobil, nazvan “ecoF3″, izrađen je od recikliranog materijala u kombinaciji sa biljnim vlaknima, a ima volan od šargarepe, karoseriju od krompira, kočnice od oraha i sedišta od soje, a njegov biodizel motor radi na čokoladu i biljno ulje.

Za njegovu izradu su korišćene mešavine biljnih vlakana i smola, a rafinisanjem ulja iz čokolade dobijeno je gorivo. EcoF3 je prvi trkački automobil dizjaniran i proizveden od obnovljivih i potpuno razgradljivih materijala.

Preuzeto sa www.blic.rs

четвртак, 23. април 2009.

Preregistracija automobila posle 1. maja

Preregistracija automobila posle 1. maja


ba-v
Preregistracija automobila sa stranim tablicama koje građani Srbije voze uz ovlašćenje počeće u prvim danima maja, a država računa da posle tri meseca kada se ovaj proces okonča u budžetu bude oko 50 miliona evra više. Rok od tri meseca da uredno plate carinu i PDV imaće svi građani Srbije koji voze „strance” bez evro 3 motora, uz ovlašćenje izdato do 1. januara prošle godine.

Nije sigurno kako će biti kažnjeni oni koji se ogluše o novo pravilo, mada je sve izvesnije da će im automobili biti privremeno oduzimani, a prestup će se tretirati kao carinski prekršaj. Tako će ubuduće automobile sa stranim tablicama moći da voze oni koji imaju prebivalište u toj stranoj zemlji duže od šest meseci.
Vlasnici četvorotočkaša koji imaju crnogorske tablice, a njih je ponajviše, platiće carinu od 12,5 odsto i porez na dodatu vrednost od 18 odsto na procenjenu tržišnu vrednost vozila.
Pretpostavka je da bi trebalo da se obrate carinarnici u svom mestu prebivališta i podnesu zahtev za carinjenje vozila. Ipak, procedura će biti poznata u narednih nekoliko dana, budući da se i danas na sednici Vlade raspravlja o detaljima ove uredbe.
Što se tiče plaćanja poreza, vlasnici „crnogoraca” negoduju budući da se na automobil koji vredi u proseku 2.000 evra plaća PDV od oko 400 evra, a na carini će ostaviti 240 evra. Nakon toga valja platiti i registraciju od oko 200 evra.
Nešto manju carinu, odnosno 10 odsto platiće vozači sa E tablicama kojih je tek 1.500, ali im je vrednost vozila oko 70.000 evra zbog čega je planirani budžetski efekat od ukidanja ovih tablica potpuno isti kao od svih ostalih „stranaca”.
Razlog za negodovanje imaju i vlasnici automobila veće kubikaže sa „domaćim” tablicama.
Uz veće poreske čestitke za imovinu, od maja će i registracija automobila veće kubikaže biti skuplja i to duplo. Vlada Srbije računa na oko milijardu dinara od poskupljenja registracije koja će zaboleti sve one koji voze automobile veće od 2.000 kubika.
Nešto manje glavobolje imaće pravna lica kojima će registracija manjih automobila biti jeftinija, s obzirom na to da više nema razlike u plaćanju između fizičkih i pravnih lica.
Oni koji imaju automobil od 2.000 do 2.500 kubika, umesto dosadašnjih 24.730 dinara, za registraciju će plaćati 37.000 dinara. Duplo više koštaće registracija vozače kola do 3.000 kubika, dok oni koji se šepure četvorotočkašima, snage veće od 3.000 kubika, moraju platiti 155.000 dinara. Iako se pri sastavljanju mera za prikupljanje dodatnih budžetskih prihoda govorilo da će se voditi računa o starosti automobila, ministarka finansija je prilikom usvajanja rebalansa u Vladi kazala da se tu ništa neće menjati. Naime, oslobađanja za starost vozila prilikom registracije postoje i sada i idu do 50 odsto za automobil star jednu deceniju ili više.
Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku iz 2007. godine, drumovima Srbije vozi se oko 1,5 miliona putničkih automobila.

Preuzeto sa www.blic.rs

среда, 22. април 2009.

Počela preregistracija vozila

Počela preregistracija vozila

Primena uredbe o obaveznoj preregistraciji automobila sa stranim i ekonomskim tablicima počela je 21. aprila, izjavio je ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić.

Dinkić je neveo da će u naredna tri meseca svi vlasnici automobila sa stranim i ekonomskim tablicima imati mogućnost da biraju između tri opcije.

Prva je da preregistruju vozila uz plaćanje poreza na dodatu vrednost od 18 odsto i carine od deset odsto na vozila iz Evropske unije i 12,5 odsto za vozila iz zemalja van EU, a nakon toga da odu u MUP na registraciju vozila na srpske tablice.

Druga opcija je da recikliraju auto u programu "staro za novo" i kupe novi Punto uz popust od 1.000 evra i treća je da "ga vrate odakle su ga i uzeli".

Ministarka finansija Diana Dragutinović izjavila je ranije da su procene da u Srbiji ima oko 40.000 automobila crnogorskim tablicama i da je uglavnom reč o starim vozilima.

Građani Srbije koji voze automobile sa crnogorskim tablicama u prethodnom periodu više puta su protestvovali zbog nemogućnosti da svoja vozila preregistruju u Srbiji.

Saznajte više o ovoj temi

Saznajte više o akciji "staro za novo"

Problemi vlasnika “crnogoraca”

Problemi vlasnika “crnogoraca”


Nakon što je počela primena uredbe Vlade Srbije o preregistraciji vozila sa registarskim oznakama Crne Gore u vlasništvu građana Srbije, a procene govore da je u Srbiji takvih vozila između 70.000 i 100.000, počela su odjavljivanja saobraćajnih dozvola i registarskih tablica preko vlasnika ovih vozila u Crnoj Gori.
preregistracije-x
Međutim, vlasnike „crnogoraca“ u Srbiji čekalo je novo, vrlo neprijatno iznenađenje – za odjavljivanje ovih vozila u Crnoj Gori neophodno je platiti 200 evra, uz ostale troškova oko saobraćajne dozvole i registarskih tablica.
Naime, zbog dodatnih troškova oko preregistracije „crnogoraca“ u Srbiji koji se kreće najčešće od 500 do 1.500 evra i novih troškova oko odjavljivanja „crnogoraca“ u Crnoj Gori, juče je u gradovima Polimlja – Priboju, Prijepolju i Novoj Varoši nuđeno na stotine „crnogoraca“ na prodaju, jer njihovi vlasnici u ovoj situaciji jednostavno nemaju novca za njihovu preregistraciju.
Tako se „golf 2“ star dvadeset godina nudio za hiljadu i po evra, jer je za njegovu preregistraciju potrebno oko 600 evra, kao i „golf 3“ star petnaest godina za dve i po hiljade evra, pošto njegov gazda ne želi da plati preregistraciju 800 evra.
Kako su nam rekli mnogi od vlasnika „crnogoraca“ u ovom kraju, po njihovim procenama, samo u Polimlju ima više od deset hiljada “crnogoraca”, gotovo koliko i automobila sa tablicama ovih gradova. Tek polovina “crnogoraca” biće preregistrovano, a razlog je što narod ovde nema novca za preregistraciju.

Preuzeto sa www.blic.rs

Uradi sam: Ispravljanje ulubljenja na karoseriji

Uradi sam: Ispravljanje ulubljenja na karoseriji


Ispravljanje udubljenja

Svakom od nas se desilo da ga neko udari i time načini udubljenje na karoseriji. To svakako narušava izgled automobila, a prilikom prodaje može da smanji cenu. Srećom, postoji način da se udubljenje ispravi za par minuta bez mnogo muke.

NAPOMENA: Sledeću popravku izvodite na Vašu odgovornost. Ovim se ograđujemo od bilo kakvog oštećenja na automobilu koje može nastati nepravilnom primenom sledećeg postupka. Ako niste šta treba da radite, prepustite posao stručnom licu (majstoru - limaru).

Za postupak od “alata” su potrebni samo fen za kosu i sprej boca sa tečnim ugljen-dioksidom. Princip se sastoji u tome da se ulubljenje na karoseriji zagreje fenom nekih 30 sekundi do minut. Odmah nakon toga mesto se poprska ugljen-dioksidom u trajanju od 10 sekundi. Pošto je temperatura tečnog ugljen-dioksida -78C, dolazi do naglog skupljanja metala. To prozrokuje da se udubljenja “isprave”.

Ovim postupkom ne bi trebalo da dođe do oštećenja farbe na vozilu. Pogledajte snimak ovog procesa:

Get the Flash Player to see the wordTube Media Player.

Uradi sam: Kako smanjiti potrošnju goriva

Uradi sam: Kako smanjiti potrošnju goriva


Cene goriva su poprilično skočile u poslednje vreme, a narod kao i obično nema para. A svi želimo da se vozimo jeftino. Jedan jeftin trik može da nam uštedi koji dinar. Poenta je u dodavanju acetona u gorivo čime se postiže bolje sagorevanje u cilindrima. Verovatno se pitate: Zašto se aceton ne dodaje prilikom proizvodnje goriva u rafinerijama? Pa, onda se ne bi trošilo toliko goriva kao bez dodatka, a samim tim bi rafinerije (i čitav lanac distribucije) imali manju zaradu. Jednostavno!Pročitajte ostatak članka.

Za automobil od 2.000 evra porez 1.000 evra

Za automobil od 2.000 evra porez 1.000 evra


Odluka Vlade Srbije da poveća porez za registraciju luksuznih automobila preko 2.000 kubika je, prema oceni stručnjaka, nepravedna i nestručno i na brzinu urađena, jer će najviše biti „ošišani“ oni koji imaju automobile stare po 15 i više godina, koji se više ne mogu smatrati luksuznim. Tako će biti slučajeva da će vlasnici automobila vrednih jedva 2.000 evra morati svake godine da plate porez od 1.000 evra.
saobracaj-v1Stručnjaci kažu da je odluka o porezu na registraciju vozila nepravedna i nestručna
Na primer, vlasnik džipa „čiroki“, starog 18 godina, koji vredi oko 2.600 evra, umesto 39.576 dinara poreza, moraće ubuduće državi da plati oko 95.000 dinara.
- Ova odluka Vlade je urađena nestručno i bez konsultacije sa automobilskim stručnjacima i zato će teret povećanog poreza biti nepravedno raspodeljen - kaže stručnjak za automobile Jovan Radić.
On ocenjuje i da je kriterijum za povećanje poreza trebalo da bude snaga motora, a ne kubikaža.

- Postoji veliki broj automobila koji imaju do 2.000 kubika, ali zato imaju po 150 ili 250 konjskih snaga. Na primer, neće biti dodatno oporezovan neko ko ima „audi A3“ od 1.400 kubika i 150 konjskih snaga, a biće povećan porez za „mercedes C 200“ od 2.148 kubika i 122 konjske snage - zaključuje Radić.
Odluka Vlade Srbije da porez na luksuzne automobile poveća za 10.000-90.000 dinara odnosi se na sva godišta luksuznih automobila. Ipak, prema postojećim propisima, na određivanje poreza utiče i godište. Tako će najveći teret krize, povećanje od 90.000 dinara, podneti oni koji imaju automobile preko 3.000 kubika, mlađe od pet godina. Porez za automobile od 2001. do 2003. godišta biće do 10.000 dinara manji, u zavisnosti od kubikaže. Za godišta 1999. i 2000. plaćaće se do 7.000 dinara manje nego u prethodnom slučaju, a porez za vozila starija od 10 godina će biti još oko 8.000 dinara niži. U oporezovanu grupu vozila spadaju uglavnom džipovi.
Ministar finansija Diana Dragutinović je rekla da će država od povećanja takse na registraciju zaraditi oko jedne milijarde dinara.

Honda prelud

Godište: 1992.
Kubikaža: 2.300 cm³
Snaga: 185 KS
Sadašnji porez: 14.838 din.
Cena: 1.200 evra
Novi porez:
oko 23.000 din.

Mercedes c klasa
(200 cdi avangard)
Godište: 2004.
Kubikaža: 2.148 cm³
Snaga: 122 KS
Sadašnji porez: 24.730 din.
Cena: 15.000 evra
Novi porez:
oko 37.000 din.

Ford skorpio
Godište: 1991.
Kubikaža: 3.000 cm³
Snaga: 150 KS
Sadašnji porez: 29.682 din.
Cena: 1.900 evra
Novi porez:
oko 45.000 din.

Folksvagen tuareg
(automatic
v6 3.0 tdi)
Godište: 2004.
Kubikaža: 2.967 cm³
Snaga: 225 KS
Sadašnji porez: 49.470 din.
Cena: 45.000 evra
Novi porez:
oko 75.000 din.

Džip čiroki
Godište: 1991.
Kubikaža: 3.964 cm³
Snaga: 136 KS
Sadašnji porez: 39.576 din.
Cena: 2.700 evra
Novi porez:
oko 95.000 din.

Porez za registraciju vozila

Kubikaža Stari porez Novi porez Ukupno za Ukupno za reg. sada reg. posle
Do 1.150 820 820 3.130 3.130
Od 1.151 do 1.300 1.650 1.650 5.160 5.160
Od 1.301 do 1.600 3.630 3.630 8.264 8.264
Od 1.601 do 2.000 6.600 6.600 12.434 12.434
Od 2.001 do 2.500 24.730 37.000 31.592 43.862
Od 2.501 do 3.000 49.470 75.000 56.932 82.462
Preko 3.001 65.960 155.000 73.551 162.591

Preuzeto sa www.alo.rs

понедељак, 20. април 2009.

Vlada usvojila Zakon o saobraćaju

Vlada usvojila

zakon

o saobraćaju

Vlada Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju i uputila ga Skupštini na usvajanje.

Posle pet godina odlaganja i usaglašavanja, pred ministrima Vlade konačno se našao zakon o saobraćaju koji bi trebalo da poveća bezbednost na putevima u Srbiji.

Pre sednice Vlade, ministar policije Ivica Dačić rekao je da su ministartva policije i infrastrukture uvažili sugestije stručne javnosti. U Komitetu za bezbednost saobraćaja, međutim, kažu da zakon nije dobar i da je represivan prema građanima.

Zakonom nije zadovoljan Komitet za bezbednost saobraćaja, jer, kako navodi ne uspostavlja efikasan sistem koji bi smanjio nesreće na putevima u Srbiji.

Prošle godine, u saobraćajnim nesrećama na putevima u Srbiji poginulo je čak 897 osoba, a na snazi je Zakon o bezbednosti u saobraćaju iz 1988. godine.

Prema podacima policije, prošle godine je u Srbiji u saobraćajnim nesrećama poginulo 897 ljudi, dok je godinu dana ranije broj poginulih iznosio 968.

U 2008. u saobraćajnim nesrećama povređeno je 22.275 ljudi, što je za 0,3 odsto više nego 2007. godine kada je broj povređenih iznosio 22.209. Prošle godine se dogodilo 67.708 saobraćajnih nesreća, što je za 4,35 odsto manje nego 2007. godine kada ih je bilo oko 70.700.

Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća su, kako je navedeno, nepropisna i neprilagođena brzina u 43,8 odsto slučajeva, neustupanje prvenstva prolaza u 17,2 odsto, psiho-fizičko stanje vozača, pre svega vožnja pod uticajem alkohola u 5,4 odsto i nepropisno preticanje u 4,2 odsto slučajeva.

Saznajte više o novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju

Saznajte više o poznavanju saobraćajnih propisa srpskih vozača

Saznajte više o patrolama policijskih presretača na našim putevima

Saznajte više o agresivnom ponašanju vozača u Srbiji i najčešćim predmetima za rešavanje sukoba u saobraćaju

Pročitajte intervju sa profesorom Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milanom Vujanićem, šefom radne grupe za izradu nacrta Zakona o bezbednosti saobraćaja sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

Golf VI automobil godine za 2009.

Golf VI automobil godine za 2009.

Titulu World Car of the Year za 2009. godinu poneo je Volkswagen Golf šeste generacije na ceremoniji održanoj u Njujorku.

Žiri koji je činilo 59 novinara iz celog sveta izabrao je legendarni model koji je od svog nastanka do danas prodat u 26 miliona primeraka, u 120 zemalja.

Ono što je značajno za VW je činjenica da je titula dodeljena u SAD, što bi moglo da se pozitivno odrazi na buduću prodaju volfsburškog predstavnika u C segmentu, i nastojanju kompanije da smeni GM sa drugog mesta kada je globalna prodaja u pitanju.

Ono što je takođe interesantno je da će se šesta generacija Golfa u SAD prodavati pod svojim originalnim imenom, a ne Rabbit kao što je to ranije bio slučaj.

Za najbolji "zeleni" automobil proglašen je Hondin model FCX Clarity.

U konkurenciji sportskih automobila trijumfovao je Nissan GT-R ispred Corvette ZR1 i Porschea 911.

Nagradu za najbolji dizajn dobio je Fiat 500.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Saznajte više o Golfu šeste generacije u našoj sekciji Vozili smo

Naručeno 50.000 Mercedesa E klase

Naručeno 50.000 Mercedesa E klase

Kao i svi ostali, i Mercedes je osetio posledice globalne ekonomske krize, ali se čini da marka iz Štutgarta ima rešenje za to, a ono dolazi u obliku nove E klase.

Mercedesov predstavnik u E segmentu definitivno se vraća na mesto stožera kompanije, jer po izveštajima, već je rezervisano 50.000 jedinica, sa pretprodajom u prvom kvartalu koja je dvostruko veća od istog perioda 2008. godine.

Ulog je bio veliki, ali Mercedes se osigurao da dobitak bude još veći. Nova E Klasa će biti u ponudi u limuzinskoj, kupe, kabriolet i karavan verziji.

Prethodna generacija je prodata u 1,5 miliona primeraka širom sveta, a cilj nove je da tu brojku obori. S obzirom da je već 50 000 „komada“ rezervisano, ništa nije nemoguće.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Saznajte više o novoj E klasi

Mali automobil, manja bezbednost?

Mali automobil, manja bezbednost?

Jedna od najvećih briga koje ljudi imaju pri kupovini malih automobila je vezana za bezbednost, ostaje pitanje koliko su te brige opravdane?

Konkretno, kupci se često pitaju šta se dešava kada se mali automobil sudari sa većim vozilom. Bez obzira na veličinu, svi automobili se danas proizvode sa izvesnim standardima vezanim za bezbednost.

Problem je što se testovi rade na taj način što se vozila sudaraju uvek sa standardizovanim preprekama, dok se nesreće u stvarnosti dešavaju ipak drugačije.

Kada se sudare vozila različitih gabarita, postoji niz činilaca koji utiču na krajnji rezultat. Jedan je kinetička energija koja je proizvod mase i brzine.

Veće, teže vozilo postiže veću kinetičku energiju od manjeg i lakšeg, što u kombinaciji sa manjim prostorom za ublažavanje udara dovodi manji automobil u nezavidnu poziciju.

Saobraćajni institut za bezbednost u SAD sproveo je niz testova u kojim su učestvovali mali automobili i oni srednje veličine.

U sva tri slučaja su mala vozila prošla lošije nego što je to bio slučaj u standardnim testovima, u kojim su postigli odlične rezultate.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Restilizovani Audi Q7

Restilizovani Audi Q7

Jedan od najpopularnijih SUV-a na tržištu Evrope, Audi Q7, dobio je svog naslednika, tačnije, izvršena je restilizacija postojećeg modela.

"Zatezanje bora" ovaj put nije bilo drastično, te je pored nešto modifikovanog prednjeg grila, Q7 dobio i prednje LED svetlosne grupe, a restilizovani su i retrovizori i odbojnici.

Uz nove alu-felne prečnika 18 cola, Audi je ponudio i četiri nove boje karoserije: Graphite Gray, Orca Black, Teak Brown i Ibis White.

Uz spoljašnje, Audi Q7 pretrpeo je i izmene na polju pogonskih jedinica. Pre svega, mislimo na 3.0 TDI Clean Diesel koji oslobađa 240 KS i 550 Nm obrtnog momenta, zadovoljava buduću Euro 6 normu, dok mu prosečna potrošnja iznosi 8,9 l/100 km.

Dizel motor 4.2 TDI nešto je pojačan, pa sada oslobađa 340 KS i 760 Nm obrtnog momenta, dok je istovremeno, potrošnja smanjena na 9,9 l/100 km. Ostatak ponude i dalje sačinjavaju 3.6 FSI, 4.2 FSI, kao i 6-litarski V12 TDI sa 500 KS i 1000 Nm obrtnog momenta.

Zvanično predstavljanje restilizovanog Q7, Audi će obaviti na predstojećem Salonu automobila u Šangaju.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Lamborghini „u plusu“ u 2008.

Lamborghini „u plusu“ u 2008.

Lamborghini je objavio brojke o svom profitu (bez poreza) za 2008. godinu. Proizvođač superautomobila generisao je 60 miliona evra prošle godine što je porast od 27 procenata u odnosu na 2007. godinu.

Ukupna prodaja je porasla za 2,5 procenta, nadmašujući rekod iz prethodne godine sa 2430 jedinica u odnosu na 2406.

Porast prodaje i profita Lamborghini može prvenstveno da zahvali rastućim tržištima poput Kine i Srednjeg istoka, dok je prodaja u SAD pala za preko 20 procenata, sa 930 na 741 prodat automobil.

Naravno, predviđanja za 2009. nisu objavljena, a Stephan Winkelmann, CEO kompanije, je priznao da će ekonomski kolaps uticati na prodaju Lamborghinija.

Bez obzira na teškoće, Lamborghini je odlučan da lansira novi model svake godine, tako da jedva čekamo šta nam se to iz Sant’Agate sprema.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Insignia OPC premijerno u Barseloni

Insignia OPC premijerno u Barseloni

Sportska verzija evropskog automobila godine biće otkrivena 7. maja Opel Insignia OPC biti predstavljen na sajmu u Barseloni, deset godina nakon prvog OPC modela (Opel Performance Center).

Sportski izgled novog Opelovog modela koji se nalazi u samom vrhu ponude inspirisan je GTC konceptom iz 2007. godine, ali i dalje ostaje dosledan Insignijinoj filozofiji – skulpturalni dizajn i nemačka preciznost

U poređenju sa slabijim verzijama Insignije, OPC verzija ima upečatljiv prednji deo sa dva velika vertikalna usisnika i specifični zadnji branik sa dve integrisane izduvne cevi, dok standardne 19-inčne felne (gume: 245/40) dodatno pojačavaju sportski izgled. Nove lagane 20-inčne felne (gume: 255/35) dostupne su kao opcija.

Dinamičan i sportski oblikovan spoljašnji izgled automobila ogleda se i u linijama kokpita. Unutrašnjost Insignie OPC odlikuju sportska Recaro sedišta, sportski upravljač i specifična ručica menjača, kao i specijalna grafika instrumenata.

Insigniu OPC pokreće 2.8 V6 Turbo motor koji je već raspoloživ uz 239 kW/325 KS. Inženjeri su u razvoju povećali snagu motora posebno radeći na izduvnom sistemu, značajno smanjujući povratni pritisak.

Budući da je pri oceni motora zvuk vrlo bitan, akustični specijalisti su se posebno posvetili izduvnom sistemu V6, prilagođavajući središnje i zadnje izduvne cevi.

Insignia OPC dolazi sa šestostepenim ručnim menjačem. Obrtni moment od 400 Nm daje veliku pogonsku snagu motora čak i pri nižim brzinama.

Insignia OPC ubrzava od 0 do 100 km/h za šest sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Insignia OPC je dodatno podešena i snižena za 10 mm u odnosu na već Sport verziju sa pogonom na sva četiri točka. Potpuno nova šasija služi kao platforma za još naprednije mogućnosti podešavanja prema vlastitim preferencijama. Prednje vešanje tipa McPherson ima dvostruko učvršćenje u strukturi karoserije i sa potpuno novom prednjom osovinom. OPC inženjeri dodali su i evoluciju po nazivom „HiPerStrut“ odnosno vešanje za visoke performanse. Prednosti ove inovacije su poboljšana osetljivost i direktniji odgovor upravljača, smanjenje vibracija kod upravljanja s obzirom na visoki obrtni moment i pojačani osećaj sigurnosti za vozača.

Novi model dolazi sa kontrolom vešanja FlexRide koji se ne prilagođava samo situaciji i stilu vožnje, već i preferencijama vozača. Dok se kod ranijih Insignijinih modela nudi izbor između udobne standardne i sportske postavke, OPC je namenjen onima koji preferiraju sportski način vožnje. Vozači OPC-a mogu birati između tri različite sportske postavke: Standard koji nudi najviše udobnosti, Sport i OPC način vožnje.

Po prvi put u OPC liniji, sistem Prilagodljivih 4x4 dolazi standardno. Upravljačka jedinica pogona na svim točkovima je podešena tako da se prilagodi raspodeli snage prema sportskoj filozofiji OPC-a. Uzevši u obzir više performanse OPC-a, značajni napori uloženi su u dalje poboljšanje sistema kočenja. Poznavaoci će odmah uočiti Brembo čeljusti kočnica i perforiran disk promera 355 mm na prednjoj osovini.

Saznajte više o modelu Opel Insignia

Staro za novo: put do novog Punta

Staro za novo: put do novog Punta

Proceduru zamene starog automobila za novi kragujevački Punto uz popust od 1.000 evra, koja treba da počne 15. aprila, građani će, prema informacijama iz Ministarstva ekonomije, završiti za dan.

Vlasnici automobila starijih od deset i više godina sa motorima bez ekološkog standarda, koji su se ranije prijavili za kupovinu Punta 188 i sa ovlašćenim prodavcem potpisali predugovor u kome se precizira rok isporuke vozila, potrebno je da odu u jedan od devet reciklažnih centara u Srbiji.

U centru za reciklažu kupac će predati vozilo i na uvid dati ličnu kartu i saobraćajnu dozvolu, a od centra dobija potvrdu o prijemu vozila i tablice recikliranog automobila.

Potom građanin odlazi u policijsku stanicu gde predaje tablice, saobraćajnu dozvolu i potvrdu od centra za reciklažu. Policija mu izdaje saobraćajnu dozvolu na kojoj je dokaz o odjavi vozila i kupac odlazi kod ovlašćenog prodavca Punta 188 i preuzima vozilo.

Moguchnost da recikliraju stari automobil i dobiju popust od 1.000 evra za kupovinu Punta 188 imaju građani čiji je automobil star 10 i više godine, sa motorom koji ne ispunjava euro 3 ekološki standard i koji mora biti kompletan i u voznom stanju.

Vozilo koje građanin reciklira mora biti registrovano u Srbiji u skladu sa važećim propisima, a pravo zamene "staro za novo" imaju i oni građani, kojima je, posle 1. marta, istekla registracija.

Program zamene "staro za novo", prema informacijama iz Ministarstva ekonomije, važi i za državljane Srbije koji poseduju propisno izdato i važeće ovlašćenje za upravljanje i raspolaganje automobilom registrovanim u Crnoj Gori, koje je izdato pre 1. januara 2008. godine.

Cena osnovnog modela kragujevačkog Punta, odnosno "actual punta" iznosi 6.999 evra, ali građani, sistemom zamene "staro za novo", mogu da ga kupe za 5.999 evra.

U ponudi su još četiri modela Punto 188 i to - Dynamic, Dynamic A/C, Emotion i Emotion ABS i za sve njih važi popust od 1.000 evra.

Cena Punta dynamic bez popusta iznosi 7.999 evra, Dynamic A/C - 8.599 evra.

Punto emotion košta 8.999 evra, a Punto emotion ABS- 9.699 evra.

Reciklažu automobila obavlja devet reciklažnih firmi - "Centar za reciklažu" u Železniku i Novom Sadu, "Metalopromet za reciklažu otpada i preradu metala" a.d. iz Kule, "Doo Energogrom" iz Bele Crkve, "Inos sinma ad" iz Sevojna, "Inos napredak" iz Šapca, "Maksi co doo" iz Aleksinca i "Ecoteq" iz Beograda (Dobanovački put bb).

Tu su još i firma za reciklažu metalnih i nemetalnih otpadaka i ostataka "Braća Ilić" iz Bačke Palanke i društvo sa ograničenom odgovornošću za sakupljanje, primarnu preradu i promet industrijskih otpada "Zastava reomat" iz Kragujevca.

Prodajom i distribucijom automobila Punto 188 u Srbiji bave se preduzeća "Zastava promet" u Kragujevcu, Beogradu i Somboru, "Delta" i beogradska auto-kuća "Voždovac".

Informacije o programu zamene starih automobila za novi Punto 188 uz popust od 1.000 evra, građani mogu da nađu na sajtu Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja www.merr.gov.rs.

Kupac Punta za koji je odobren popust od 1.000 evra, može da ga otplaćuje i na kredit, uz fiksnu kamatnu stopu od 4,5 odsto i na period od pet ili sedam godina.

Tako je rata za osnovni model Punta na pet godina 112 evra, a na sedam godina 84 evra.

U prodajnoj mreži Zastave iz Kragujevca za kupovinu automobila Punto evidentirano je ukupno 9.285 rezervacija, od kojih je 7.013 bilo za kupovinu po sistemu "staro za novo", saopštilo je Ministarstvo ekonomije.

Među zahtevima je 2.272 onih koji žele Punto da kupe uz subvencionirani kredit sa godišnjom kamatom od 4,5 odsto, a od početka primanja rezervacija, od 24. februara, dnevno je prosečno stizalo 1.857 zahteva klijenata, sve do subote 28. februara.

Prema sporazumu sa Fiatom u Kragujevcu bi u ovoj godini trebalo da bude sklopljeno najmanje 15.000 automobila Punto.

FCX Clarity najzeleniji u 2009.

FCX Clarity najzeleniji u 2009.

Na konferenciji za novinare koju su organizovali New York International Auto Show i Mobil 1 u Jacob Javits centru na Menhetnu, Honda FCX Clarity proglašena je za “Najzeleniji automobil na svetu“(2009 World Green Car).

Honda FCX Clarity izabrana je sa inicijalnog spiska od dvadeset dva učesnika, a nominovana od strane pedeset devet članova međunarodnog žirija iz sveta automobilizma iz dvadeset pet zemalja širom sveta.

Emisija gasova na izduvu, potrošnja goriva, kao i upotreba naprednijih tehnologija agregata (izvan postojeće palete agregatskih komponenti), uz specifično usmerenje ka povećanju odgovornosti prema životnoj sredini, bili su osnovni kriterijumi koji su bili uzeti u razmatranje i ocenjivanje. Ali, da bi model bio nominovan za nagradu “Najzeleniji automobil na svetu“, morao je da bude dostupan najmanje na jednom od glavnih svetskih tržišta tokom 2008. godine.

Vozilo ili “zelena” tehnologija mogli su da budu prisutni u serijskoj proizvodnji ili kao eksperimentalni prototip sa primenom u bliskoj budućnosti, pod uslovom da su bili ponuđeni na testiranje pojedincima ili novinarima u flotama od deset i više jedinica tokom pomenute 2008. godine.

FCX Clarity je sedan sa pogonom na vodonik i potrošnjom od samo 3.3 litra na 100 pređenih kilometara, nulte emisije štetnih gasova na izduvu, koji u potpunosti ispunjava zahteve kupaca premijum klase.

„Do trenutka kada će automobili sa gorivnim ćelijama postati potpuno komercijalizovani, proteći će još dosta vremena, ali, sav Hondin neprestani trud u razvijanju ove skupe tehnologije i to u danima kada se vodi računa o svakom centu, zaslužuje svaku pohvalu“, ocenili su članovi žirija.

"Honda je počastvovana ovom prestižnom nagradom. FCX Clarity predstavlja simbol napretka koji smo ostvarili u razvoju modela sa gorivnim ćelijama i našu posvećenost razvoju modela koji će ispuniti sve društvene ciljeve vezane za očuvanje klimatske stabilnosti, rezerve obnovljivih goriva i transport uz nultu emisiju štetnih gasova”, izjavio je Steve Center, podpredsednik Marketinških operacija, u američkom ogranku Honda Motor Co., Inc.

Saznajte više o modelu FCX Clarity

Saznajte više o hibridnim automobilima

недеља, 19. април 2009.

Lavić trči na duge staze

Lavić trči na duge staze


Info: Auto Bild


Ovaj "mališa" je mnogo postigao! "Pežo 206" je uspešan model, ne samo zbog toga što je dobro prodavan svuda u svetu – o njegovom kvalitetu govori i to da je u periodu od 2001. do 2004. bio najprodavaniji uvozni automobil na najvećem i najizbirljivijem tržištu – nemačkom!

Najviše zasluga za uspeh ovog francuskog modela imao je jedan Turčin. Murat Gunak je bio glavni dizajner u vreme nastanka "pežoa 206", a uspeh "malog lava" bio mu je odskočna daska u karijeri. Stigao je posle i do Folksvagena, a bio je i stilista "mercedesa SLK".

I u pogledu kvaliteta "206" nudi više od svojih prethodnika. Njegova karoserija uopšte nije podložna koroziji, a motori – pre svega benzinci od 60, 75 i 88 KS – vrlo su dugovečni. Čak je i dizelaš koji radi veoma kultivisano i tiho pravi maratonac, pod uslovom da prste ne umešaju "čip tjuneri". Ali, od njihovog "friziranja" stradaju i turbodizel motori drugih proizvođača.





Ipak, nije sve za pohvalu. Ovaj simpatični "lavić" ima i neke slabosti koje se baš i ne bi mogle podvesti pod francuski šarm. Na primer: zadnja osovina. Njena uzdužna ramena imaju igličaste ležajeve. To je, samo za sebe, solidno rešenje, ali zaptivanje nije tako solidno, pa u njih prodire voda i prljavština. Zbog toga stradaju ležajevi. A kada se to desi, "lavić" dobija "iks noge", zadnji točkovi sve više imaju negativan nagib, a na kraju, u najgorem slučaju, mora da se zameni i cela osovina koja staje 1.800 evra.

Prednja osovina: takođe vrlo osetljiva. Na našim putevima spone i kugle često dotrajavaju već posle 60.000 kilometara.

Kočnice: slabo zaštićene od prodora vode, klipovi u kočionim čeljustima umeju da zarđaju. Ako automobil pri kočenju vuče u stranu – to je to...

Auspuh: korozija ga nemilice napada. Posle tri godine budite spremni na zamenu, naročito ako se kolima služite pretežno za gradsku vožnju.

Elektronika: dešava se da osvetljenje instrument-table ostane uključeno, a neki primerci čak i uključuju pokazivače pravca sami od sebe. To nije strašno, ali u "Sanduče za vaše brige" stizalo je dosta pritužbi i na rad centralne elektronske jedinice koja reguliše rad motora.
Tesno: uzana zadnja vrata stvaraju probleme
krupnijim osobama pri ulasku
Skromne dimenzije: spone i kugle prednjeg oslanjanja
teško izdržavaju loše puteve. Diskovi takođe
brzo dospevaju za zamenu
Već popravljeno: auspuh je slaba tačka, kao i zadnja
osovina

Jedno skupo zadovoljstvo

Jedno skupo zadovoljstvo



Maraton od 100.000 kilometara u jednom ekstremnom modelu: "BMW 130i", 265 KS, "jedinica" sa kojom možete da pojurite "porše". Ponekad, čak i bočnim klizanjem kroz krivine, retko u desnoj traci autoputa, a često i pod blicem policijskih radara. Vožnja ovih kola sigurno nije jeftina. Ali, kada smo ga na kraju demontirali, rezultat je bio za primer i za svaku pohvalu


Radar


Ovaj sportista izaziva vozača da dodaje gas. Ali, pažnja! Ko dozvoli da ga zavedu performanse i sportska muzika motora, lako pada u zamku policijskih radara. Ovakve slike, kao dokaz prekoračenja brzine, dobijali smo često tokom supertesta
Konačno jedan automobil sa trolitarskim motorom, koji pruža zadovoljstvo u vožnji! Tako je glasila prva zabeleška u našem dnevniku testova o "BMW-u 130i". Zbog svog trolitarskog šestocilindričnog agregata on trenutno nije baš u trendu ni po potrošnji ni po ekološkoj podobnosti. Ali, njegov supertest smo počeli pre ove krize, i za sve vreme maratona on je očaravao test vozače svojim performansama, ostavljajući im trajan osmeh na licu posle vožnje. Postojao je dobar razlog što smo za supertest izabrali baš "top" verziju "jedinice": ako ona dobro podnese sva iskušenja na koja prosto poziva vozača svojom agilnošću, onda su i sve ostale "jedinice" sigurno dobri automobili.

Naš test auto delovao je bezopasno uprkos sportskoj snazi. Od osnovnog i mnogo bezazlenijeg "116" odvajali su ga, vizuelno, samo oznaka na zadnjem delu i točkovi od 17 cola. Čak i iznutra, "jedinica" je kao i sve ostale.

Njena cena počinje od 33.950 evra (bez dodatne opreme). Ali, na našem "maratoncu" bilo je dosta toga "ekstra". Nakupilo se tako i svih 48.130 evra u cenovniku. I to bez imalo "pozlate". U redu, tu su kožna sportska sedišta sa podešavanjem na struju, automatska klima, skup navigacioni sistem i nekoliko drugih sitnica. Međutim, o preteranom luksuzu tu nije bilo ni govora. Sasvim je jasno da onaj ko želi da vozi ovakav "BMW", mora da bude istinski zaljubljenik u vožnju i ovu marku. I mora da se pomiri s tim da posle 100.000 kilometara ovo skupo zadovoljstvo vredi samo još polovinu novca koji je dao.

Porodični ljudi i oni koji moraju da vode računa o svakom evru, prste dalje! Ovakva "jedinica" namenjena je onima koji se pretežno voze sami ili udvoje. Kratki "BMW", doduše, ima četvora vrata, ali pozadi nije baš udobno za duže deonice. Za ljude sa dužim nogama zadnja klupa nije predviđena.


Savršeno do detalja



Uzbuđenje za kraj: na probnom stolu DEKRA instituta pokazalo se da naš "maratonac" troši 9,3 litra na 100 kilometara, ili ceo litar više od onoga što fabrika propisuje. Razumljivo je da su predstavnici BMW-a želeli da se u to uvere. Ponovljeno merenje pokazalo je sličan rezultat – 9,1 litar. Tehničari su se bacili na posao i brzo pronašli razlog. Aktivno upravljanje, za koje se posebno doplaćuje, reagovalo je na probnoj platformi kao da se vozilo nalazi u kritičnoj situaciji, pa je stalno proizvodilo maksimalan pritisak za brze reakcije volanom. Reakcije, međutim, nije ni moglo biti jer na platformi za ispitivanje prednji točkovi kod "BMW-a" stoje, a samo zadnji (pogonski) se okreću. Ali, trebalo je prvo da se toga setimo...


Zato je demontaža i kontrola delova i sklopova, kao i šupljina na karoseriji donela pravo olakšanje. Skupa tehnika "130i" se pokazala kao veoma izdržljiva. Blok motora i cilindri su gotovo kao potpuno novi. Sveže deluje i cela glava cilindara.


Inovativna tehnologija koja je korišćena pri nanošenju boje na karoseriju uspešno je odolela udarcima kamenčića. Nije bilo ni traga od oštećenja. Jedino nejednak nanos zaštitnog voska u šupljinama karoserije malo kvari utisak. Rezime: "BMW jedinica" je primer dobrog kvaliteta.



Ko, međutim, sedi napred, prosto ne želi da ustane. Vozač i suvozač osećaju se tu kao u dobro sašivenim odelima: optimalno stilizo vana sedišta, dovoljne mogućnosti podešavanja za svakoga, pozicija za volanom perfektna, baš onakva kako to odgovara aktivnim vozačima, ljubiteljima ove marke. Čak i sa tipičnom BMW-ovom opremom u kokpitu rukuje se bez problema: poluga za podešavanje volana je malo drugačija nego kod drugih vozila, a za "I-drajv" je potrebno predznanje. Ali, ko ima informaciju o korišćenju, odmah se snađe.

Sve u svemu, ovaj supertest se odvijao tako da su i oni koji "jedinici" nalaze manu u nedostatku mesta za prtljag i noge na zadnjim sedištima, postepeno postajali spremni da joj i to oproste. Pre svega zahvaljujući šestocilindričnom agregatu koji je pouzdan i neodoljivo zavodljiv. Njegov zvuk, ravnomerno razvijanje snage, živahnost i spremnost da ulazi u visoke obrtaje – sve je to pravo uživanje. I dokaz da visoka cena može da bude sasvim opravdana.

U vožnji se ova neupadljiva "jedinica" pretvara u sportistu prve klase. Sa kvalitetima koji često na drugim automobilima i više koštaju, kao što je sjajan motor plemenitog porekla, precizni menjač sa dobro odabranim stepenima prenosa, izuzetno upravljanje i odlično izbalansirano ležanje na putu ovog "mališana" sa zadnjim pogonom.

Radno mesto vozača. Ako ne poznajete BMW modele, biće vam potrebno izvesno vreme da se naviknete na neke komande


Pauza: na dužim putovanjima prija kada se izađe iz kola jer je ogibljenje tvrdo

Šestocilindraš nas je stalno zavodio


Pri tom, u test automobilu smo imali takozvano aktivno upravljanje (varijabilnog delovanja u zavisnosti od brzine), na koje su se i skeptici među nama vremenom ne samo navikli, nego su počeli i da se oduševljavaju. Ovakvo upravljanje staje dodatnih 1.300 evra, ali čini ovaj automobil izuzetno upravljivim i okretnim, kako u gradu, tako i u brzoj vožnji po krivinama.

Gde su se pokazale slabe tačke "jedinice" tokom supertesta? One postoje, nema šta, i odnose se na nedovoljan komfor. Oslanjanje je tvrdo i ima kratke hodove. Na dugimuzdužnim neravninama osećaju se snažni udarci, pa putnici ne mogu da računaju na mir čak ni na autoputu. Zato na relacijama dužim od 500 kilometara opada oduševljenje za vožnju ovim kolima, a nama se to toliko često dešavalo da nam je padalo na pamet da put nastavimo vozom.

Zadovoljstvo mogu da pokvare i česte posete benzinskim pumpama. Potrošnja od 11,8 litara na 100 kilometara u proseku, na supertestu, nije prevelika ako se imaju u vidu visoke performanse. Ali, tankovanje na svakih 400 kilometara – nervira (zapremina rezervoara je samo 53 litra). Osim toga, kazaljka na meraču goriva tako brzo pada kada dostigne poslednju četvrtinu, gotovo kao što "130i" juri autoputem.

Ali, kada je reč o kritikama – to je sve! Ukupni utisak je mnogo pozitivniji. Izuzimajući "mazdu 6", ovaj "BMW 130i" se pokazao kao najpouzdaniji automobil na našem supertestu, do sada. Automobil bez kvarova, tako bismo mogli da ga nazovemo, s pravom. Posle maratona od 100.000 kilometara deluje sveže kao da je nov, a osim slabog krckanja u oblasti zadnjih sedišta, ne vide se nikakvi drugi tragovi visoke kilometraže (rastavljanje vozila i inspekcija delova pokazali su da nema ni mana koje se okom ne vide).

Mali automobil sa velikim motorom prebrodio je naš supertest bez primedbi.

info: auto bild

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444