Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

петак, 15. мај 2009.

Vlasnici otkupe od lopova svaki treci automobil


Beogradska policija identifikovala je napadače koji su u nedelju uveče ispred Sportskog centra „Banjica” hicima iz pištolja ranili Nenada Makića (33) i Gorana Kocića (38). Mladići, koje policija sumnjiči za pucnjavu, još nisu uhapšeni.
- Za osumnjičenima se traga, a istovremeno se ispituje i motiv sukoba koji je doveo do pucnjave - kaže za „Blic” izvor iz beogradske policije.To veče Makić i Kocić su se na parking ispred SC „Banjica” dovezli „pežoom 406” kako bi, kako tvrde, platili 8.500 evra za otkup Kocićevog „mercedesa C200”, koji je nedavno ukraden. Na parkingu su ih sačekala četvorica mladića, sa kojima su ranije ugovorili primopredaju novca. Očevici pucnjave kažu da je između njih, međutim, odmah izbila svađa, tuča i da je zatim jedan od mladića iz četvorke potegao pištolj i zapucao. Kocić je ranjen u kuk, a Makić u debelo meso, nakon čega su napadači pobegli.- Kocić i Makić su odranije poznati policiji, zbog čega se njihova priča o otkupu uzima s rezervom i proverava, jer je moguće da se radi o nekim drugim njihovim neraščišćenim poslovima - kaže izvor „Blica”.Na parkingu je nađen sporni „mercedes”, koji je, kako tvrde Kocić i Makić, bio tu pre njihovog dolaska. Njih dvojica tvrde i da je nestalo i njihovih 8.500 evra, kojih su u celom metežu uspeli da se dokopaju napadači pre dolaska policije. Iako se tvrdnja o otkupu još proverava, u policiji navode da se suma za povratak ukradenog četvorotočkaša sve više povećava i da se lopovima plaća čak i 15.000 evra za luksuzne automobile: „tuareg”, „audi A8”, „porše kajen”, „mercedes”, džip BMW, „reno megan” i „reno klio”. Iako vlasnici policiji ne prijavljuju otkup, statistički podaci MUP-a ukazuju na to da je samo na području Beograda prošle godine od 1.001 ukradenog vozila, uz novčanu nadoknadu vraćeno 246 automobila.- Ovim poslom u Beogradu rukovode kriminalne grupe iz Žarkova, sa Miljakovca, Zvezdare, u čijim su redovima najprofesionalniji kradljivci automobila. Upravo iz otkupa ukradenih vozila godinama se finansira nekoliko organizovanih grupa iz raznih delova grada. Interesantno je da oni između sebe nisu u sukob već sarađuju kako bi tako uklonili tragove od policije. Vraćanje uz otkup im je lakši posao od preprodaje ukradenih vozila, nema prekucavanja brojeva motora i šasije, falsifikovanja dokumentacije, vožnje do Crne Gore ili Kosova, gde je najorganizovanije crno tržište. U otkupu dobijaju čist novac, samo uz telefonski poziv vlasniku automobila - kažu u policiji.Vozila kradu ciljano, tačno znaju ko je vlasnik ili podatke dobijaju na osnovu dokumenata ostavljenih u automobilu. Uvek postoji posrednik, osoba koja zove vlasnika i traži otkup. Cena je uglavnom trećina tržišne vrednosti automobila, što je za luksuzne četvorotočkaše i nekoliko hiljada evra. Oni određuju datum isplate, uz pretnju da će automobil biti rastavljen i prodat u delovima ukoliko do tada novac ne bude spremljen. Obavezno uputstvo iznuđivača je i da vlasnici nikako ne zovu policiju, jer će im u suprotnom vozilo završiti na tržištu Crne Gore, Kosova, čak i Dalekog istoka.- Vlasnici pristaju na svaki uslov. Često čak i pozajmljuju novac za otkup, koji se po uputstvu ostavlja na određeno mesto koje odabere iznuđivač. Automobil preuzimaju tek kada ostave novac - kažu u policiji.Bilo je slučajeva da se vlasnik preko poznanika povezanih s ljudima s one strane zakona raspita, pa čak i sazna ko stoji iza krađe njegovog automobila. I u takvim slučajevima scenario je bio isti - novac se ostavlja na dogovorenom mestu, a onda sledi poziv o lokaciji automobila.- Problem je što u ovakvim slučajevima vlasnici retko prijavljuju da im je vozilo ukradeno i da se za njega traži otkup. Oni dobrovoljno stupaju u kontakt sa iznuđivačima čime se gube elementi krivičnog dela iznude, koja podrazumeva da se nad oštećenim vrši pritisak, uz upotrebu sile ili pretnje. Ljudi smatraju da im je bolje da plate i dobiju svoj automobil, što iznuđivače u sudskom postupku dovodi u povoljniji položaj, jer mogu samo da se terete za prikrivanje - krivično delo za koje je predviđena mala zatvorska kazna - navode u MUP-u.U policiji savetuju da se o krađi vozila odmah obavesti policija, kao i da se prijave sve osobe koje se javljaju kao posrednici u vraćanju automobila. Savet je i da se vozila, posebno luksuzna, dodatno zaštite, jer ma koliko lopovi bili izučeni, praksa pokazuje da su im na meti uglavnom lošije obezbeđena vozila.Italijanski zakon predviđa kaznu od osam godina zatvora za svakog ko ukrade vozilo, a ono ne bude pronađeno u roku od deset minuta od momenta prijavljivanja krađe. U Nemačkoj krivičnom gonjenju podleže čak i vlasnik koji lopovima da novac za otkup ukradenog automobila.
Šverc vozila na BalkanuSaradnja kriminalacaU poslednjih petnaestak godina u Srbiji je ukradeno oko 22.000 automobila.Srpska auto-mafija često sarađuje s organizovanim kriminalnim grupama iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, sa Kosova i iz Albanije.TranzitSrbija je zemlja tranzita preko koje kriminalci svoj plen s područja zapadne Evrope krijumčarskim kanalima prebacuju prema istoku.Šverc u RusijuKanal vodi ka Moldaviji, Ukrajini, Belorusiji i Rusiji. Bilo je slučajeva da su vozila ukradena u Srbiji završila kod kupaca u Sibiru.Prodaja na Bliskom istokuDrugi kanal preko Bugarske ide ka Turskoj i dalje ka Iraku i Siriji na auto-pijaci u Damasku, koja je deset puta veća od one u Bubanj Potoku i gde niko ne proverava dokumentaciju. Prodaju se automobili srednje klase.
Preuzeto sa www.blic.rs

Beogradska policija identifikovala je napadače koji su u nedelju uveče ispred Sportskog centra „Banjica” hicima iz pištolja ranili Nenada Makića (33) i Gorana Kocića (38). Mladići, koje policija sumnjiči za pucnjavu, još nisu uhapšeni.
- Za osumnjičenima se traga, a istovremeno se ispituje i motiv sukoba koji je doveo do pucnjave - kaže za „Blic” izvor iz beogradske policije.To veče Makić i Kocić su se na parking ispred SC „Banjica” dovezli „pežoom 406” kako bi, kako tvrde, platili 8.500 evra za otkup Kocićevog „mercedesa C200”, koji je nedavno ukraden. Na parkingu su ih sačekala četvorica mladića, sa kojima su ranije ugovorili primopredaju novca. Očevici pucnjave kažu da je između njih, međutim, odmah izbila svađa, tuča i da je zatim jedan od mladića iz četvorke potegao pištolj i zapucao. Kocić je ranjen u kuk, a Makić u debelo meso, nakon čega su napadači pobegli.- Kocić i Makić su odranije poznati policiji, zbog čega se njihova priča o otkupu uzima s rezervom i proverava, jer je moguće da se radi o nekim drugim njihovim neraščišćenim poslovima - kaže izvor „Blica”.Na parkingu je nađen sporni „mercedes”, koji je, kako tvrde Kocić i Makić, bio tu pre njihovog dolaska. Njih dvojica tvrde i da je nestalo i njihovih 8.500 evra, kojih su u celom metežu uspeli da se dokopaju napadači pre dolaska policije. Iako se tvrdnja o otkupu još proverava, u policiji navode da se suma za povratak ukradenog četvorotočkaša sve više povećava i da se lopovima plaća čak i 15.000 evra za luksuzne automobile: „tuareg”, „audi A8”, „porše kajen”, „mercedes”, džip BMW, „reno megan” i „reno klio”. Iako vlasnici policiji ne prijavljuju otkup, statistički podaci MUP-a ukazuju na to da je samo na području Beograda prošle godine od 1.001 ukradenog vozila, uz novčanu nadoknadu vraćeno 246 automobila.- Ovim poslom u Beogradu rukovode kriminalne grupe iz Žarkova, sa Miljakovca, Zvezdare, u čijim su redovima najprofesionalniji kradljivci automobila. Upravo iz otkupa ukradenih vozila godinama se finansira nekoliko organizovanih grupa iz raznih delova grada. Interesantno je da oni između sebe nisu u sukob već sarađuju kako bi tako uklonili tragove od policije. Vraćanje uz otkup im je lakši posao od preprodaje ukradenih vozila, nema prekucavanja brojeva motora i šasije, falsifikovanja dokumentacije, vožnje do Crne Gore ili Kosova, gde je najorganizovanije crno tržište. U otkupu dobijaju čist novac, samo uz telefonski poziv vlasniku automobila - kažu u policiji.Vozila kradu ciljano, tačno znaju ko je vlasnik ili podatke dobijaju na osnovu dokumenata ostavljenih u automobilu. Uvek postoji posrednik, osoba koja zove vlasnika i traži otkup. Cena je uglavnom trećina tržišne vrednosti automobila, što je za luksuzne četvorotočkaše i nekoliko hiljada evra. Oni određuju datum isplate, uz pretnju da će automobil biti rastavljen i prodat u delovima ukoliko do tada novac ne bude spremljen. Obavezno uputstvo iznuđivača je i da vlasnici nikako ne zovu policiju, jer će im u suprotnom vozilo završiti na tržištu Crne Gore, Kosova, čak i Dalekog istoka.- Vlasnici pristaju na svaki uslov. Često čak i pozajmljuju novac za otkup, koji se po uputstvu ostavlja na određeno mesto koje odabere iznuđivač. Automobil preuzimaju tek kada ostave novac - kažu u policiji.Bilo je slučajeva da se vlasnik preko poznanika povezanih s ljudima s one strane zakona raspita, pa čak i sazna ko stoji iza krađe njegovog automobila. I u takvim slučajevima scenario je bio isti - novac se ostavlja na dogovorenom mestu, a onda sledi poziv o lokaciji automobila.- Problem je što u ovakvim slučajevima vlasnici retko prijavljuju da im je vozilo ukradeno i da se za njega traži otkup. Oni dobrovoljno stupaju u kontakt sa iznuđivačima čime se gube elementi krivičnog dela iznude, koja podrazumeva da se nad oštećenim vrši pritisak, uz upotrebu sile ili pretnje. Ljudi smatraju da im je bolje da plate i dobiju svoj automobil, što iznuđivače u sudskom postupku dovodi u povoljniji položaj, jer mogu samo da se terete za prikrivanje - krivično delo za koje je predviđena mala zatvorska kazna - navode u MUP-u.U policiji savetuju da se o krađi vozila odmah obavesti policija, kao i da se prijave sve osobe koje se javljaju kao posrednici u vraćanju automobila. Savet je i da se vozila, posebno luksuzna, dodatno zaštite, jer ma koliko lopovi bili izučeni, praksa pokazuje da su im na meti uglavnom lošije obezbeđena vozila.Italijanski zakon predviđa kaznu od osam godina zatvora za svakog ko ukrade vozilo, a ono ne bude pronađeno u roku od deset minuta od momenta prijavljivanja krađe. U Nemačkoj krivičnom gonjenju podleže čak i vlasnik koji lopovima da novac za otkup ukradenog automobila.
Šverc vozila na BalkanuSaradnja kriminalacaU poslednjih petnaestak godina u Srbiji je ukradeno oko 22.000 automobila.Srpska auto-mafija često sarađuje s organizovanim kriminalnim grupama iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, sa Kosova i iz Albanije.TranzitSrbija je zemlja tranzita preko koje kriminalci svoj plen s područja zapadne Evrope krijumčarskim kanalima prebacuju prema istoku.Šverc u RusijuKanal vodi ka Moldaviji, Ukrajini, Belorusiji i Rusiji. Bilo je slučajeva da su vozila ukradena u Srbiji završila kod kupaca u Sibiru.Prodaja na Bliskom istokuDrugi kanal preko Bugarske ide ka Turskoj i dalje ka Iraku i Siriji na auto-pijaci u Damasku, koja je deset puta veća od one u Bubanj Potoku i gde niko ne proverava dokumentaciju. Prodaju se automobili srednje klase.
Preuzeto sa www.blic.rs

четвртак, 14. мај 2009.

Opel Astra 2010 - prvoklasni kompakt


Opel Astra 2010 - prvoklasni kompakt


Opel je danas prvi put predstavio zvanične fotke i promotivni video nove Opel Astre koja će na jesen biti predstavljena na Frankfurtskom salonu. Već na prvi pogled, izgleda izvanredno i mogu se uočiti mnogo stilskih detalja sa Insignia linije. Nova Astra dugačka je čak 4 metra i 42 centimetra, a međuosovinsko rastojanje povećano je za čitavih 71 milimetar čime je umnogome povećan komfor za putnike u kabini.

Uz novu Astru ide i nova gama motora koja se kreće od 1,4-litrenog benzinskog motora sa 100KS, a u ponudi će biti i turbo motor od samo 1,4 litre sa neverovatnom snagom od 140KS. Zahavaljujući high-tech osobinama ovog motora, pored snage povećan je i obrtni moment za 14% uz istovremeno manju potrošnju goriva.





Zašto su polovni automobili Eurosalona najskuplji

Zašto su polovni automobili Eurosalona najskuplji

Siguran nemački auto više vredi

Reč je o polovnjacima kupljenim u fabrikama i o lizingu

BEOGRAD - Po svemu sudeći su se u "Eurosalonu V6" - preduzeću za prodaju polovnih automobila do šest godina starosti- pridržavali one narodne "nismo dovoljno bogati da bi kupovali jeftino", jer su cene njihovih polovnih kola najviše na tržištu. Međutim, Jovan Radić, direktor ovog preduzeća, kaže da siguran auto ima svoju cenu, te da su oni firma sa najmanjim brojem reklamacija.

- Postoji nekoliko načina nabavke automobila u inostranstvu. Najpopularniji i najkomforniji je preko interneta, zatim na autopijaci, putem oglasa, na benzinskim stanicama gde su mali placevi sa kolima i preko hendlera - Turaka, Arapa i naših ljudi, koji preprodaju automobile, uglavnom neovlašćeno - naglašava Radić.

Mali na ceni

- Na Zapadu su nakon promene u evro troškovi života povećani za 20 do 30 odsto. To je razlog da se i kod njih više traže mali štedljivi automobili. Zato je sada ponuda tih automobila mala, što im je i podiglo cenu. Tako opel korsa iz 1999. godine košta 6.300 evra, a ford eskort karavan isto godište svega 5.700 evra - objašnjava Jovan Radić.

"Eurosalon" se, po rečima Radića, odlučio za druga dva načina, koja su istina skuplja, ali i najsigurnija. To su kupovina polovnih kola u fabrikama proizvođača, gde su zamenjena za nov auto, ili za automobile iz lizinga, gde je banka vlasnik dok se kola ne otplate.

- Čak i u fabrikama automobile biramo. Kupujemo samo kola koja su imala jednog vlasnika i jednog vozača. Ali kako je nemoguće da pregledaš 300 automobila koje ti fabrika nudi i odabereš 30, a da ne pogrešiš, "Eurosalon" angažuje ekspertsku grupu koja pregleda vozila i uočava ono što običan kupac ne može. To košta 100 evra po kolima, ističe sagovornik Glasa.

Uz auto se, naglašava Radić, dobija servisna knjižica u kojoj stoji kada je šta rađeno na njemu, a priloženi su i računi servisa. Na taj način kupac je sigurniji u pogledu toga šta je kupio, za razliku od kupovine preko interneta gde se može računati da je kilometraža pomerena, jer je to prva stvar koja se u ovom poslu radi. Takođe, nema garancije o tome koliko je vlasnika auto promenio.

Razlika od 1.000 evra

- Na ovaj siguran način radi samo "Eurosalon" i ni jedan drugi diler polovnih automobila u Srbiji. A kada se to zna, onda razlika u ceni naših kola i drugih dilerskih kuća i nije toliko velika. Naime, nabavna cena pasata 1999. godište, karavan, turbo dizel sa ful opremom u Nemačkoj je 8.000 evra, a u drugim zemljama 6.500 evra, ali nemački u startu ima više opreme za 2.500 evra. Kod nas takav pasat košta 11.500 evra, a iz dugih zemalja 10.500 evra. Znači razlika je deset do 15 odsto, a trebalo bi da bude i do 30 odsto - kaže Radić.

Po rečima Radića, cenu "Eurosalonovih" automobila diže i to što se oni isključivo nabavljaju iz Nemačke, zemlje za koju važi da vozači najviše vode računa o četvorotočkašima, što se ne može reći, na primer, za Italijane. Tako auto koji je Nemac vozio 120.000 kilometara ima istu kompresiju, kao i kola italijanskog vozača koji je prešao svega 60.000 kilometara. Sem toga, objašnjava, Radić, kvalitet kola koja se prodaju po Evropi je različit od zemlje do zemlje.

- Na primer, opel proizveden u Mađarskoj i u Nemačkoj ne može se porediti. Kvalitet opreme u Holandiji i Belgiji je različit od onoga koji se nudi u Nemačkoj. Tako pasat 2000 godište, proizveden u Nemačkoj, ima četiri vazdušna jastuka, servo volan, ABS kočnice, centralno zaključavanje, kodiran ključ i radio kasetofon. Isti takav pasat na tržištu Belgije često nema ni desni retrovizor i ima samo jedan vazdušni jastuk. Tako je razlika u startu od nekih 2.500 do 3.000 evra, ističe Radić.

Do Srbije automobili isključivo stižu kamionima, ne voze se, što se vrlo često radi i još se poveze dvoje, troje Jugoslovena da bi se i zaradilo. Prevoz kamionom poskupljuje auto, ali je on stigao na parking onakav kakav je bio u fabrici, kaže sagovornik Glasa. Zatim se na cenu automobila u Nemačkoj, koji je na primer koštao 10.000 evra, obračunava carina od 20 odsto i porez od 20 odsto, dodaju se troškovi prevoza i u "Eurosalonu" se takav auto prodaje za 15.000 evra.

- Naša provizija na uvozne automobile je pet odsto, jer je ispod tog procenta posao neisplativ, kaže Radić.

T. Ostojić

V8, Beograd Prodaja polovnih automobila iz uvoza (Nemačka) www.v-8.rs

V8, Beograd
Prodaja polovnih automobila iz uvoza (Nemačka)
www.v-8.rs


naziv sajta: V8, Beograd
adresa sajta: www.v-8.rs
kratak opis:
Prodaja polovnih automobila iz uvoza (Nemačka)
izgled sajta:

Za prikaz izgleda sajta koristimo Thumbshots servis
V8, Beograd
opis sajta: Uvoz vozila isključivo iz Nemačke jer su po našem iskustvu a i svetskim auto trendovima najbolje očuvana vozila u odnosu na bilo koje drugo tržište. Razlika u ceni u odnosu na druga tržišta kompenzuje se duplo boljim stanjem vozila , očuvanošću i, naravno, najbogatijom opremom. Na tržištu Nemačke pod standardnom opremom se podrazumevaju 4 vazdušna jastuka, ABS kočioni sistem, servo volan, kodiran ključ, centralna brava, blokada motora, radio aparat...

Ino dobavljači za naša vozila su sve svetske firme koje imaju svoja predstavništva u Nemačkoj: Opel, Ford, VW, Audi, Mercedes, BMW, Honda, Renault, Citroen, Fiat i ostali. Vozila su kupljena iz sistema “staro za novo” u fabrici proizvođača. Vozilo prate sledeća dokumenta: garancija proizvodjača, faktura proizvodjača, servisna knjižica, brif, odjava tablica, izvozna carinska deklaracija, tovarni list i carinska odjava, kao i overa notara o tačnosti svih podataka.
Sedište, lokacija firme: Beograd, Francuska 56, Luka Beograd
Link ka sajtu: V8, Beograd - www.v-8.rs

FIAT Panda



FIAT Panda

OTKRIĆE

Kada su već svi pomislili da će ime Panda 5. septembra ove godine zajedno sa popularnim automobilom marke Fiat otići u zasluženu penziju, usledila je prezentacija ranije najavljenog novog modela, ali pod istim imenom


Panda je za novinare otkrivena u Lisabonu, gradu iz kojeg su kretali portugalski moreplovci u nova otkrića

Visina vozila ne kvari sklad linija kao ni stabilnost u vožnji

Novi Fiat Panda je kao stvoren za mlade koji ne zahtevaju puno prostora na zadnjim sedištima

Drugačija, ali i veoma funkcionalna instrument tabla je jedna od glavnih odlika nove Pande

Visoko otvaranje petih vrata omogućava bezbedan pristup prtljažniku

Mala zapremina, ali među većima u klasi uz moguće povećanje pomeranjem zadnje klupe

Velike staklene površine omogućavaju odličnu preglednost u svim pravcima

Velike svetlosne grupe daju zadnjem delu originalan izgled

Originalnog stila i dinamičan, malih dimenzija i okretan, Fiat Panda je više od dvadeset godina bio jedan od najpoznatijih modela ovog italijanskog proizvođača. Od 1980. godine, kada je započeo svoj ”tržišni” život, automobil sa imenom karakterističnog azijskog medveda nepogrešivo je vezivan uz fabriku iz Torina. Prema nekim statističkim podacima, u Italiji je čak 90% populacije odmah znalo o kom vozilu je reč i ko ga proizvodi, dok je u Evropi to bio slučaj sa čak 40% ispitanika.

Vremenom, ime Panda je postalo više od pukog naziva jednog modela. Ono je označavalo specifičan način života i duh modernog vremena u urbanim sredinama. Povezivano je sa posebnom kategorijom, prvenstveno mladih, ljudi iz srednjeg staleža, dovoljno finansijski sposobnih da svakodnevno koriste mali automobil.

Ne zovite me...
Zbog svega ovog navedenog, pomalo je čudno zvučala vest koja se čula na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi gde je Fiat, kao naslednika Pande, najavio automobil pod imenom Gingo. Još čudnije je zvučalo kada je na ovo ime reagovao jedan drugi proizvođač koji u svojoj gami nudi, takođe malo vozilo, ali pod imenom Twingo. U javnosti su se pojavile priče da bi moglo doći čak i do sudskog spora...

E sad, da li je Renault stvarno tako negativno i nervozno reagovao ili je cela priča ”naduvana”, ko zna?! U svakom slučaju, Fiat je odlučio da svoj novi mali automobil nazove već proverenim imenom: Panda ili preciznije, nova Panda. Čak je i promotivna kampanja zasnovana na sloganu ”Don’t call me...”, odnosno ”Ne zovite me...”.

Pri tom, imajući u vidu činjenicu da je upravo segment malih automobila veoma bitan za svakog proizvođača, Fiat se potrudio da nova Panda u oštru konkurenciju uđe dobro pripremljena.

Primenjeno je veliko iskustvo koje gigant iz Torina ima u dizajniranju i izradi automobila u ovom segmentu, ali i novi standardi i kriterijumi koje je vremenom postavilo samo tržište, a pre svega oni koji se odnose na komfor, bezbednost i bogatstvo opreme.

Da se u svemu tome možda otišlo i korak dalje, uverili smo se na Svetskoj prezentaciji nove Pande, koja je početkom septembra održana u Lisabonu.

Nova otkrića
Lisabon, grad iz kojeg su vekovima kretale ekspedicije u istraživanje nepoznatog. Smešten na krajnjem zapadu Evrope i mesto odakle nije moguće otići dalje, bar ne kopnom. Istovremeno, izuzetna lokacija da se čovek upozna sa nečim novim i otkrije neke nove vrednosti.

Nova Fiat Panda se svakako uklapa u sve to, zahvaljujući savremenom dizajnu i primeni novih tehnologija, praktičnih i jednostavnih rešenja. Spolja posmatrano vozilo čistih linija, bez mnogo dizajnerskih eksperimenata, deluje znatno manje nego što to zapravo jeste. U suštini, novi Fiat Panda je mali gradski SUV, sa istaknutom, povišenom pozicijom vozačkog sedišta. A, možda i više od toga...

Panda kao da je mešavina više različitih tipova vozila. Nudi prostranost, fleksibilnost i mogućnost prilagođavanja svojstvenu vozilima MPV (Multi Purpose Vehicle) kategorije. Sa druge strane, ima komfor, a vozaču, kao i putnicima, pruža osećaj tipičan onom u limuzinama, zahvaljujući primeni mnogih sistema i rešenja karakterističnih za luksuzna vozila.

Ceo automobil je veoma kompaktan i pruža dosta prostora u unutrašnjosti, bez obzira na svega 354 cm dužine, 158 širine i 154 visine. Predusretljivi domaćini kažu da u njega može da stane četiri, pa čak i pet osoba. Mi tu tvrdnju prihvatamo, mada sa velikom dozom sumnje, budući da smo kod preuzimanja vozila vodili računa da se niko ne nađe na zadnjem sedištu. Naime, čovek prosečne visine ima dovoljno mesta za glavu i telo ali ne i za noge, u situaciji kada se smesti iza vozača. Ukoliko se na zadnjoj klupi nađu još dva saputnika, situacija postaje dosta komplikovana i iziskuje tolerantno ponašanje i uvažavanje ostalih, pa bile to i simpatične hostese ili deca. Dakle, četiri osobe još nekako, a pet samo u slučaju nužde.

Igra boja i prostora
Prtljažnik je sasvim solidne zapremine za ovu kategoriju vozila i ima ukupno 206 litara, a zahvaljujući pomeranju zadnje klupe dostiže i 236 litara. Po potrebi sedišta se mogu i preklapati, pa je tako moguće transportovati i neke kabaste predmete, sve do maksimalne zapremine od 775 litara.

Možda opštem utisku prostranosti još više doprinosi činjenica da se novi Fiat Panda izrađuje u desetak novih, živih, boja. Slična situacija je i sa enterijerom vozila, tako da se veoma lako stiče predstava o prostoru sličnom onom koji se nudi u automobilima niže srednje klase.

Visoka pozicija sedenja vozaču omogućava odličnu preglednost u svim pravcima. ”Mrtvih” uglova praktično nema, a komande i instrumenti su pravilno i funkcionalno raspoređeni. Instrument tabla sadrži sve ono što je potrebno, pregledna je i informacije sa nje se veoma lako uočavaju. Upravljač sa tri paoka je dobro ergonomski oblikovan, baš kao i prednja sedišta. Za svaku pohvalu je i postojanje City moda servo-pojačivača, čijim aktiviranjem se volan lakše okreće pri malim brzinama, što je veoma praktično prilikom parkiranja ili polukružnog okretanja. Dobro je pozicionirana i dosta precizna kratka ručica petostepenog manuelnog menjača na centralnom grebenu, iznad koje se nalaze sve ostale komande.

Novi Fiat Panda ima jednu veoma važnu pozitivnu osobinu, kada su komande i instrumenti u pitanju. Sve što je vozaču potrebno i važno nalazi se ispred njega ili locirano na najviše tridesetak centimetara od osnovnog položaja ruku na upravljaču. To isključuje ”lutanja” u traženju recimo komandi elektropomičnih spoljnih ogledala, klimatizacije, provetravanja i sličnog.

Upotrebljeni materijali u unutrašnjosti vozila deluju dosta kvalitetno. Prijatni su na dodir i veoma dopadljivih i praktičnih boja. Sa održavanjem verovatno neće biti problema, mada bi sama završna obrada nekih detalja u enterijeru mogla biti bolja.

Stvoren za grad
Novi model Fiata pokazao se kao idealan u uslovima gradske vožnje. Na ulicama Lisabona i u veoma dinamičnom saobraćajnom okruženju, Panda sasvim dobro ispunjava postavljene zahteve i to bez obzira na motor koji je u njemu. Na prezentaciji smo bili u prilici da se upoznamo sa sva tri, koja se u njega za sada ugrađuju, počev od benzinskih agregata zapremine 1,1 i 1,2 litra sa 54 i 60 KS, do dizela zapremine 1,3 litre sa 70 KS.

Ako bi trebali da se opredelimo koji je najoptimalniji kao pogon za ovaj automobil, onda bi samo okrenuli redosled. Dakle, dizel motor Multijet tehnologije sa 16 ventila daje Pandi sasvim dovoljno živosti da se u uslovima gradske vožnje ”bori” sa mnogo snažnijim protivnicima. Benzinski 1,2 Fire je solidan, a 1,1 Fire je zadovoljavajućih performansi, ali ne i baš poželjan. Tako je dizel motor možda trenutno najbolje rešenje za novi model Fiat Panda. Sa njim, automobil je dovoljno živ i temperamentan, ma koliko to paradoksalno zvučalo. Ali, u svakom slučaju, Panda nema problema da do 100 km/h stigne za nešto više od 13 sekundi i da ostvari maksimalnu brzinu od 160 km/h. Pri svemu tome potrošnja se zadržava na ispod 5 litara goriva na 100 pređenih kilometara.

Stabilnost vozila u krivinama je odlična, bez obzira na relativno veliku visinu i malo međuosovinsko rastojanje od 2299 mm. Kratke poprečne neravnine dobro podnosi, bez mnogo poskakivanja i buke, a pri naglim kočenjima i promenama pravca novi Fiat Panda nije nimalo nervozan. I usporenje koje ostvaruje, istina neopterećen, na sasvim je očekivanom i zadovoljavajućem nivou. Tek pri naglom polasku iz mesta motor malo bučnije ”zareži” i oglase se gume. Međutim, uz ABS koji je deo standardne opreme, proizvođač je u opcionom paketu predvideo i ostale sisteme aktivne bezbednosti kao što su ESP, ASR, HBA i Hill Holder.

Kada je već reč o bezbednosti, valja naglasiti da ovaj mali Fiat pruža gotovo što i njegovi veći ”rođaci”. Pored čvršće konstrukcije dela u kojem se nalaze putnici, nešto povećanih deformabilnih zona, novi Panda je prvi automobil u kategoriji koji nudi i do šest vazdušnih jastuka (dva napred, dva bočna i opciono dve vazdušne zavese na prozorima).

Planovi za budućnost
Iako itinerer testa nije bio izrazito dugačak, pa samim tim i vreme za upoznavanje automobila je bilo relativno kratko, sasvim je jasno da je Fiat napravio veoma dobar mali automobil. Uostalom, ovaj italijanski proizvođač je oduvek pravio dobre male automobile. Vremenom, oni su postajali sve popularniji, što zbog relativno niske cene, što zbog funkcionalnosti i praktičnosti, pa je njihov broj na ulicama gradova širom sveta sve više rastao. Sve ovo važi i za model Panda, onaj stari, koji je početkom septembra prestao da se proizvodi. Međutim, na scenu je stupila nova Panda. Mali simpatični gradski automobil, za sada u verziji sa petoro vrata. Ali, to je samo prethodnica. Porodica Panda će se vremenom širiti i rasti u godinama koje dolaze. Za očekivati je modele sa pogonom 4x4, kao i one sa više sportskim karakteristikama.

Svakako da Fiat ima velike i ozbiljne planove sa novim modelom Panda. Tokom septembra ovaj automobil se našao u prodaji širom Evrope, a uskoro će to biti slučaj i kod nas. Što se tiče cene, za sada je poznato da se u Italiji ona kreće od 7.900 do 10.900 evra sa porezom, u zavisnosti od motora i paketa opreme.

Jedno pitanje se nameće - pitanje ”kanibalizma” u okviru kuće, jer ako nova Panda nudi gotovo sve što i recimo Punto, mada možda malo skučenije ali cenovno prihvatljivije, ko je tu onda kome konkurencija? I ko će, na nekim tržištima, ”pojesti” koga? Veći Fiat manjeg ili obrnuto ili će svi biti siti i zadovoljni.

U svakom slučaju, vreme će pokazati da li je prezentacijom novog malog gradskog automobila sa starim imenom, bogato opremljenog i multifunkcionalnog, Fiat zapravo otkrio novog suparnika opasnog po konkurenciju ili slične modele iz kuće...

Nova strategija
U godinama koje dolaze, kako bi se umanjile posledice krize u kojoj se našao, Fiat planira veoma dinamičnu strategiju prisustva na tržištu. Zapravo, proizvođač iz Torina, u čijem sastavu se nalaze Lancia i Alfa Romeo, namerava značajno osvežavanje ponude modela.

Ove godine kupcima se nude novi Fiat Panda i Fiat Idea, Lancia Ypsilon i Alfa GT Coupe. Naredne, 2004. godine planira se uvođenje samo modela Lancia B-MPV. U godini 2005. na tržištu bi trebali da se pojave novi modeli Fiat Punto, Fiat Large, kao i vozilo iz kategorije Sport Utility, te Alfa Coupe, Alfa Supercar i nova Alfa 156. Potom bi se 2006. godine u prodaji pojavili novi Fiat Stilo i Alfa Spider. Sledeće, 2007. godine bila bi predstavljena još tri nova modela Fiat Microcar, Fiat Cross-Over, kao i jedno potpuno novo monovolumensko vozilo iste marke.


ekskluzivno iz Lisabona, Z. Živkov
foto: Fiat, Vrele gume, Z. Živkov

8316

Opširnije u časopisu
VRELE GUME br. 111
Postavljeno: 4.10.2003

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444