VW Golf 6 - Kako se pravi hit
Izbor za evropski automobil godine održava se od 1964. godine, a prvu titulu poneo je Rover 2000. Iako su propozicije za izbor automobila godine bile jasne i jednostavne, a žiri činili renomirani automobilski novinari - ovaj izbor ponekad je podsećao na izbor za pesmu Evrovizije. Da podsetimo na neke od dobitnika: 1977. Rover 3500 (elektrika nije radila ni kada je bio nov), 1979. Simca-Chrysler Horizon (kvario se i dok je stajao na parkingu), 1985. Opel Kadett (rđao je i po toplom, letnjem danu).
Ruku na srce, bilo je tu i svetlijih primera automobilske istorije, međutim, u tom moru modela i "čuda sa jednim hitom", 1974. je na izboru za pesmu Evrovizije pobedila Abba, a Volkswagen je kao zamenu za Bubu, predstavio novi model - Golf. O njihovom daljem uspehu ne treba posebno trošiti reči, jedino što treba spomenuti jeste da je Golf na izboru evropskog automobila te godine bio "samo" drugi.
Golf je ovu titulu uspeo da osvoji tek 18 godina kasnije, ali je vrlo brzo nakon prvog pojavljivanja, osvojio daleko prestižniju titulu, i to u izboru kupaca - postao je evropski bestseller i merilo vrednosti za novoformiranu kompakt klasu. Svakom narednom generacijom, Golf je sazrevao i postajao sve bolji, uz umeren i klasičan vanvremenski dizajn, koji je tokom godina postao i zaštitni znak ovog modela. Iako se to na prvi pogled ne vidi, sa petom generacijom napravljen je možda i najveći iskorak. Potvrda o potencijalu tehničke osnove i kvaliteta karoserije govori i činjenica da je GTI verzija pete generacije sigurno jedan od najboljih VW (i uopšte) modela koji su ikad napravljeni. Zbog toga se proizvođač iz Wolfsburga odlučio da iskoristi postojeću platformu i unapredi je novim rešenjima i ode u pravcu u kom je malo ko očekivao da će Golf otići.
Šta ima novo?
Dosta toga. Iako se na prvi pogled čini da je šesta generacija "jedan-te-isti" Golf, na njemu ima 60% novih delova, dok su svi paneli karoserije takođe potpuno novi. Zapravo, samo su konture vozila ostale iste, dajući silueti vozila deja vu utisak. Sa druge strane, novi Golf dobio je novu prednju svetlosnu grupu, kreiranu po uzoru na Scirocco, dok zadnja liče na one koje se mogu videti da terencu Touareg. Ova dizajnerska rešenja podarila su novoj generaciji Golfa prestižniji i dinamičniji izgled. Inače, Golf pete generacije 2008. trebao je da bude restilizovan, ali su čelni ljudi iz VW grupe rešili da što ranije lansiraju novi model, jer se "petica" pokazala kao prilično skup za proizvodnju.
Enterijer je naravno, potpuno nov, a ono u čemu novi Golf zaista briljira jeste kvalitet izrade, i u svakom pogledu, ostavlja bolji utisak i deluje skuplje od prethodnika, iako je jeftiniji za proizvodnju. Instrument tabla pozicionirana je nešto više, dajući vozaču i putnicima bolji subjektivni utisak bezbednosti. Još jedan novitet u enterijeru je belo osvetljenje instrumentacije i "rastanak" sa plavičastom iluminacijom koja je primenjena na zahtev tadašnjeg šefa VW koncerna, Ferdinanda Piecha.
Zbog tog detalja, enterijer novog Golfa sada još više podseća na neke modele iz Audi game, a mnogi elementi enterijera inspirisani su rešenjima iz skupljeg Passata CC. Komande putnog računara i tempomata na kožnom multifunkcionalnom volanu ostavljaju utisak kao da se radi o automobilu više klase. Sličan zaključak može se izvući posmatranjem i korišćenjem odličnog audio-sistema, kao i svih ostalih sistema u automobilu. Golf karakteriše i izvanredna ergonomija, koja je nesumnjivo najbolja u okvirima kompakt klase. Vozač može da se namesti baš onako kako želi, a u osnovnom paketu opreme, sedišta nude veoma solidnu bočnu potporu, dok vozačko ima i podešavanje po visini. Generalno posmatrano, novi Golf po pitanju količine prostora i preglednosti nudi isto onoliko koliko i generacija pet, što znači - sasvim dovoljno. Čini se da će puno teži posao imati PR i marketing da ubede potencijalnog kupca da se radi, ako ne o potpuno novom, a ono bar o značajno unapređenom modelu, nego li što su imali inženjeri da od postojećeg modela naprave novi automobil.
Ključ u ruke
Dakle, gde je novac od razvoja još potrošen? Da bi se dobio odgovor na ovo pitanje, potrebno je staviti ključ u kontakt-bravu i startovati motor. U test modelu nalazi se novi TDI motor od dve litre zapremine. VW je još ranije objavio informaciju da će motori sa pumpa-dizna tehnologijom postepeno biti zamenjeni jedinicama sa common-rail tehnologijom. Sada je došao red i na Golfa...
Odmah nakon startovanja motora, biva jasno da se radi o novom agregatu. Njega karakteriše znatno tiši i mirniji rad, što je bio glavni nedostatak starijih TDI jedinica, a s obzirom da je test-automobil bio opremljen i odličnim DSG menjačem, mogli smo lako da proverimo elastičnost i sportski karakter agregata. Raspored snage i obrtnog momenta puno je bolji u poređenju sa starim TDI jedinicama. Snažna i linearna ubrzanja, praćena zaista brzom promenom stepena prenosa, probudiće osećanja i izazvati želju vozača da ovaj dizel agregat tretira onako kako se tretira benzinski motor.
Usudićemo se da kažemo da u srednjem i višem režimu obrtaja, ovaj motor proizvodi "lak" i rezak zvuk, atipičan za dugohodnu turbodizel jedinicu. Ipak, DSG menjač u Sport modu pomalo nepotrebno "održava" motor u višim obrtajima jer dvolitarski TDI sa 140 KS i 320 Nm, i u "podrumu obrtaja" ima sasvim dovoljno snage i za oštriju vožnju u "D" režimu. Zbog toga, pri ležernoj vožnji sa uključenim tempomatom na autoputu, pri brzini od 75 kilometara na čas, putni računar pokazuje trenutnu potrošnju od oko 3 litre. Čak ni agresivnija vožnja neće izazvati žeđ agregata, višu od 8 litara.
Novi Golf u vožnji ostavlja veoma dobar utisak i zbog veoma niskog nivoa buke koja potiče od motora, strujanja vazduha i kotrljanja točkova. Zbog toga je ovaj model dobio nove, aerodinamičnije retrovizore, a primećuje se da su inženjeri dosta poradili na izolaciji. Dorađeno oslanjanje sada svoj posao obavlja još efikasnije, ali bez odsustva osećaja šta se dešava pod točkovima.
Upravljač je vrlo precizan i jasno informiše vozača. Ova osobina je posebno došla do izražaja s obzirom da je naš test-automobil bio opremljen zimskim Barum Polaris pneumaticima, koji su u bržim krivinama "popuštali" daleko ranije od realnih mogućnosti identičnog modela sa gumama nekog drugog proizvođača. Iako odličan, ovaj motor ne nadvladava mogućnosti ogibljenja i karoserije. Dinamičke karakteristike šeste generacije zaista su na visokom nivou i jedva čekamo da dođemo u posed nove GTI verzije, koja bi trebalo da pokaže pun potencijal novog Golfa.
Zaključak
I ima li slabih tačaka u njegovom oklopu? Pa, skoro da nema. Kažemo ovo, zato što skoro sve dobre stvari na svetu nisu jeftine. Cena osnovnog modela iznosi 17.000 evra, dok cena test-modela sa DSG menjačem, TDI motorom od 140 KS, u višem paketu, iznosi solidnih deset hiljada evra više. Ipak, ono što se pri tom mora uzeti u obzir je zaista, zaista visok kvalitet, odličan dizel motor i najbolji "automatski" menjač u klasi.
Dakle, iako se na prvi pogled čini da je Volkswagen samo našminkao "peticu" Scirocco farovima i novim enterijerom, Nemci su zapravo uradili puno više od toga.
Uostalom, suština novog Golfa uvek je bila više u evoluciji nego u revoluciji. Vlasnici pete generacije svakako će moći da primete i osete napredak u skoro svakom pogledu. Na kraju, stiče se utisak da je VW sa modelom Golf napravio veliki korak ka premijum segmentu i čini se da je ponovo postavio standarde po pitanju ergonomije, kvaliteta i osećaja u vožnji.
VW Golf 2,0 TDI DSG
Motor
Tip/broj cilindara - turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina ccm - 1968
Broj ventila/tip ubrizgavanja - 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min - 103/140/4200
obrtni moment Nm/o/min - 320/1750-2500
Karoserija
tip/broj sedišta/vrata - hečbek/5/5
D x Š x V mm - 4199x1785x1464
međuosovinski razmak mm - 2578
masa vozila/nosivost kg - 1299/550
zapremina prtljažnika l - 350-1305
Ogibljenje
napred - McPherson, poprečno
rame, spiralne opruge,
amortizeri, stabilizator
pozadi - multilink, spir. opruge,
amortizeri, stabilizator
Kočnice
napred/pozadi - samovent. diskovi/diskovi,
- ABS, BA
Pneumatici
napred i pozadi - 205/55 R16
Prenos snage
pogon - na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa - DSG/6
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s - 8,6
maksimalna brzina km/h - 209
prosečna potrošnja l/100 km - 4,9
Cena (u EU) € - 29.060
(Vrele Gume)