Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

четвртак, 26. март 2009.

Kinezi nameravaju da u Srbiji otvore fabriku elektromobila


Kinezi nameravaju da u Srbiji otvore fabriku elektromobila



Kineska kompanija „Bild jor drim" (BYD) ponudila je nedavno srpskoj vladi da napravi regionalni centar za proizvodnju automobila na električni pogon u Srbiji. Kinezi su se neformalno sastali sa ljudima iz našeg Ministarstva ekonomije, a oni su im ponudili iste uslove za poslovanje kao što je dobio i „Fijat".

Delegacija srpske vlade posetila je pre desetak dana Kinu, na poziv njihove vlade, kako bi im na višednevnom seminaru bile predstavljene mogućnosti kineske privrede i industrije. Iako nije planirano, delegacija iz Ministarstva ekonomije sastala se sa ljudima iz kineske autokompanije „Bild jor drim" (BYD), gde su dobili ponudu o gradnji regionalne fabrike za proizvodnju automobila na električni pogon u Srbiji.

Kinezi su zatražili da im srpska vlada da otprilike pola placa koji je „Fijat" dobio u Kragujevcu i manje poreske olakšice dok posao ne krene. Sastanak je bio nezvaničan, a videli su se sa ljudima iz Ministarstva ekonomije. Oni su im ponudili otprilike iste uslove koje je imao i „Fijat" kada je dolazio i sve je ostalo na tome - tvrdi izvor iz Vlade Srbije.

Naša saznanja potvrđena su u Ministarstvu ekonomije, gde su nam rekli da je u Kini bilo kontakata sa menadžerima BYD-a.

- Imali smo kontakata sa ljudima iz BYD-a, a o eventualnoj gradnji fabrike tek treba da se razgovara. Učinićemo sve da animiramo investitore i svako ko želi da investira u autoindustriju Srbije i zaposli ljude dobiće podsticaj države. Cilj nije da uvozimo kola iz Kine već da ih pravimo ovde, a ukoliko se odluče da grade u Srbiji, spremni smo da im pružimo istu pažnju i podršku kao i „Fijatu" - rečeno nam je u Press službi ministarstva. U Ministarstvu ekonomije su naglasili da ne postoji nikakav problem sa time što je „Fijat" došao u Srbiju i da ne veruju da bi im kineski auto na struju pravio značajnu konkurenciju.


Šest puta jeftinija vožnja od "Punta"

Iako u ministarstvu nisu mogli da nam potvrde o kojem se modelu radi, na sajtu BYD-a pronašli smo model „E6", čija bi proizvodnja trebalo da počne u Evropi tokom 2009. godine. Radi se o porodičnom, gradskom automobilu za pet putnika relativno velike brzine od 160 km/h. Inače, BYD važi i za jednog od najvećih proizvođača baterija u Kini, a cene njegovih automobila kreću se od 10.000 do 17.000 evra.

Na zvaničnom sajtu BYD-a nije objavljena cena modela „E6". Međutim, mnogo luksuzniji „F3 DM" košta 15.000 evra, pa cena „E6" ne bi trebalo da bude mnogo veća od 10.000 evra. To je oko 3.000 evra više nego što će koštati „punto" kad počne proizvodnja u „Zastavi". Model „E6" ima dva motora od 160 i 40 kilovata, a s jednim punjenjem može da pređe oko 400 kilometara. Prema kineskim medijima on troši manje od 18 kwh na 100 km. To znači da bi pri prosečnoj ceni struje u Srbiji 100 kilometara koštalo oko 100 dinara. S druge strane, „punto" na 100 kilometar troši oko sedam litara benzina, što pri sadašnjim cenama iznosi 616 dinara.



Preuzeto sa: pressonline.rs

Auto alarmi - za miran san

Auto alarmi - za miran san

Da li auto alarm pomaže?

Auto kradjaSamo jedan mali primer: U parkiralištu stoje sva slična automobila za koje je lopov dobio "naružbu". Jedan je opremljen sa auto alarmom, drugi nije. Koji ima više šanse da preživi?

"To se meni svakako neće dogoditi" - loš pristup. Samo da ne bude kasno.

Auto mafija krade sedam automobila dnevno (deo citata www.totalportal.net)

Najviše automobila nestane na teritoriji opština Novi Beograd, Zvezdara, Čukarica, Voždovac, a na posebnom udaru su parkirališta bolnica. U Beogradu je u prvih sedam meseci ove godine, kako pokazuje policijska statistika, ukradeno 1.440 automobila. Policija je našla 707 vozila, a 196 automobila našli su vlasnici. Najviše ukradenih vozila je iz Zastavinog programa.

уторак, 24. март 2009.


Novi zakon - stroža pravila i za motocikliste


Prema odredbama nacrta novog zakona o saobraćaju, vozač biciklom, mopedom, tricikom i motociklom mora da upravlja na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi učesnici u saobraćaju, a naročito ne sme da ispušta upravljač iz ruku, sklanja noge sa pedala ili se pridržava za drugo vozilo.

Tu spada i zabrana da se na oba uva imaju slušalice za audio uređaje ili da se prevoze pijane ili drogirane osobe, kao i osobe koje iz drugih razloga nisu sposobne da upravljaju svojim postupcima.

Takođe je zabranjeno da se biciklom ili mopedom vode, vuku ili potiskuju druga vozila ili životinje, osim priključnog vozila za bicikl, a ta vozila ne smeju da budu vučena ili potiskivana, niti se na njima smeju prevoziti predmeti koji mogu da vozača ometaju tokom upravljanja.

Vozač bicikla stariji od 18 godina može prevoziti dete do osam godina starosti, ako je na biciklu ugrađeno posebno sedište, prilagođeno veličini deteta i čvrsto spojeno sa biciklom, dok se dete mlađe od 12 godina ne sme prevoziti na mopedu, triciklu, motociklu i četvorociklu.

Zaprećena kazna ukoliko se dete mlađe od 12 godina prevozi bez posebnog sedišta je 15.000 do 30.000 dinara.

Dete mlađe od 12 godina ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima, a izuzetno u pešačkoj, zoni škole ili usporenog saobraćaja i nekategorisanom putu, biciklom može upravljati i dete sa navršenih devet godina.

Izuzetno, u pešačkoj i zoni usporenog saobraćaja, biciklom može da upravlja i dete mlađe od devet godina ako je pod nadzorom lica starijeg od 16 godina.

Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 kilometara na čas, a ako se dva ili više vozača bicikala, mopeda, tricikala i motocikala kreću u grupi, dužni su da idu jedan za drugim.

Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, sme da se koristi kolovoz najviše jedan metar od desne ivice.

Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju obavezno da koriste zaštitnu kacigu, a bliže propise o uslovima koje te kacige moraju da ispunjavaju donosi ministar infrastrukture, uz saglasnost ministarstva zdravlja.

Obaveza je i da noću bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani.

(FoNet)

VW Golf 6 - Kako se pravi hit


Izbor za evropski automobil godine održava se od 1964. godine, a prvu titulu poneo je Rover 2000. Iako su propozicije za izbor automobila godine bile jasne i jednostavne, a žiri činili renomirani automobilski novinari - ovaj izbor ponekad je podsećao na izbor za pesmu Evrovizije. Da podsetimo na neke od dobitnika: 1977. Rover 3500 (elektrika nije radila ni kada je bio nov), 1979. Simca-Chrysler Horizon (kvario se i dok je stajao na parkingu), 1985. Opel Kadett (rđao je i po toplom, letnjem danu).

Ruku na srce, bilo je tu i svetlijih primera automobilske istorije, međutim, u tom moru modela i "čuda sa jednim hitom", 1974. je na izboru za pesmu Evrovizije pobedila Abba, a Volkswagen je kao zamenu za Bubu, predstavio novi model - Golf. O njihovom daljem uspehu ne treba posebno trošiti reči, jedino što treba spomenuti jeste da je Golf na izboru evropskog automobila te godine bio "samo" drugi.

Golf je ovu titulu uspeo da osvoji tek 18 godina kasnije, ali je vrlo brzo nakon prvog pojavljivanja, osvojio daleko prestižniju titulu, i to u izboru kupaca - postao je evropski bestseller i merilo vrednosti za novoformiranu kompakt klasu. Svakom narednom generacijom, Golf je sazrevao i postajao sve bolji, uz umeren i klasičan vanvremenski dizajn, koji je tokom godina postao i zaštitni znak ovog modela. Iako se to na prvi pogled ne vidi, sa petom generacijom napravljen je možda i najveći iskorak. Potvrda o potencijalu tehničke osnove i kvaliteta karoserije govori i činjenica da je GTI verzija pete generacije sigurno jedan od najboljih VW (i uopšte) modela koji su ikad napravljeni. Zbog toga se proizvođač iz Wolfsburga odlučio da iskoristi postojeću platformu i unapredi je novim rešenjima i ode u pravcu u kom je malo ko očekivao da će Golf otići.


Šta ima novo?

Dosta toga. Iako se na prvi pogled čini da je šesta generacija "jedan-te-isti" Golf, na njemu ima 60% novih delova, dok su svi paneli karoserije takođe potpuno novi. Zapravo, samo su konture vozila ostale iste, dajući silueti vozila deja vu utisak. Sa druge strane, novi Golf dobio je novu prednju svetlosnu grupu, kreiranu po uzoru na Scirocco, dok zadnja liče na one koje se mogu videti da terencu Touareg. Ova dizajnerska rešenja podarila su novoj generaciji Golfa prestižniji i dinamičniji izgled. Inače, Golf pete generacije 2008. trebao je da bude restilizovan, ali su čelni ljudi iz VW grupe rešili da što ranije lansiraju novi model, jer se "petica" pokazala kao prilično skup za proizvodnju.

Enterijer je naravno, potpuno nov, a ono u čemu novi Golf zaista briljira jeste kvalitet izrade, i u svakom pogledu, ostavlja bolji utisak i deluje skuplje od prethodnika, iako je jeftiniji za proizvodnju. Instrument tabla pozicionirana je nešto više, dajući vozaču i putnicima bolji subjektivni utisak bezbednosti. Još jedan novitet u enterijeru je belo osvetljenje instrumentacije i "rastanak" sa plavičastom iluminacijom koja je primenjena na zahtev tadašnjeg šefa VW koncerna, Ferdinanda Piecha.

Zbog tog detalja, enterijer novog Golfa sada još više podseća na neke modele iz Audi game, a mnogi elementi enterijera inspirisani su rešenjima iz skupljeg Passata CC. Komande putnog računara i tempomata na kožnom multifunkcionalnom volanu ostavljaju utisak kao da se radi o automobilu više klase. Sličan zaključak može se izvući posmatranjem i korišćenjem odličnog audio-sistema, kao i svih ostalih sistema u automobilu. Golf karakteriše i izvanredna ergonomija, koja je nesumnjivo najbolja u okvirima kompakt klase. Vozač može da se namesti baš onako kako želi, a u osnovnom paketu opreme, sedišta nude veoma solidnu bočnu potporu, dok vozačko ima i podešavanje po visini. Generalno posmatrano, novi Golf po pitanju količine prostora i preglednosti nudi isto onoliko koliko i generacija pet, što znači - sasvim dovoljno. Čini se da će puno teži posao imati PR i marketing da ubede potencijalnog kupca da se radi, ako ne o potpuno novom, a ono bar o značajno unapređenom modelu, nego li što su imali inženjeri da od postojećeg modela naprave novi automobil.


Ključ u ruke

Dakle, gde je novac od razvoja još potrošen? Da bi se dobio odgovor na ovo pitanje, potrebno je staviti ključ u kontakt-bravu i startovati motor. U test modelu nalazi se novi TDI motor od dve litre zapremine. VW je još ranije objavio informaciju da će motori sa pumpa-dizna tehnologijom postepeno biti zamenjeni jedinicama sa common-rail tehnologijom. Sada je došao red i na Golfa...

Odmah nakon startovanja motora, biva jasno da se radi o novom agregatu. Njega karakteriše znatno tiši i mirniji rad, što je bio glavni nedostatak starijih TDI jedinica, a s obzirom da je test-automobil bio opremljen i odličnim DSG menjačem, mogli smo lako da proverimo elastičnost i sportski karakter agregata. Raspored snage i obrtnog momenta puno je bolji u poređenju sa starim TDI jedinicama. Snažna i linearna ubrzanja, praćena zaista brzom promenom stepena prenosa, probudiće osećanja i izazvati želju vozača da ovaj dizel agregat tretira onako kako se tretira benzinski motor.

Usudićemo se da kažemo da u srednjem i višem režimu obrtaja, ovaj motor proizvodi "lak" i rezak zvuk, atipičan za dugohodnu turbodizel jedinicu. Ipak, DSG menjač u Sport modu pomalo nepotrebno "održava" motor u višim obrtajima jer dvolitarski TDI sa 140 KS i 320 Nm, i u "podrumu obrtaja" ima sasvim dovoljno snage i za oštriju vožnju u "D" režimu. Zbog toga, pri ležernoj vožnji sa uključenim tempomatom na autoputu, pri brzini od 75 kilometara na čas, putni računar pokazuje trenutnu potrošnju od oko 3 litre. Čak ni agresivnija vožnja neće izazvati žeđ agregata, višu od 8 litara.




Novi Golf u vožnji ostavlja veoma dobar utisak i zbog veoma niskog nivoa buke koja potiče od motora, strujanja vazduha i kotrljanja točkova. Zbog toga je ovaj model dobio nove, aerodinamičnije retrovizore, a primećuje se da su inženjeri dosta poradili na izolaciji. Dorađeno oslanjanje sada svoj posao obavlja još efikasnije, ali bez odsustva osećaja šta se dešava pod točkovima.

Upravljač je vrlo precizan i jasno informiše vozača. Ova osobina je posebno došla do izražaja s obzirom da je naš test-automobil bio opremljen zimskim Barum Polaris pneumaticima, koji su u bržim krivinama "popuštali" daleko ranije od realnih mogućnosti identičnog modela sa gumama nekog drugog proizvođača. Iako odličan, ovaj motor ne nadvladava mogućnosti ogibljenja i karoserije. Dinamičke karakteristike šeste generacije zaista su na visokom nivou i jedva čekamo da dođemo u posed nove GTI verzije, koja bi trebalo da pokaže pun potencijal novog Golfa.


Zaključak

I ima li slabih tačaka u njegovom oklopu? Pa, skoro da nema. Kažemo ovo, zato što skoro sve dobre stvari na svetu nisu jeftine. Cena osnovnog modela iznosi 17.000 evra, dok cena test-modela sa DSG menjačem, TDI motorom od 140 KS, u višem paketu, iznosi solidnih deset hiljada evra više. Ipak, ono što se pri tom mora uzeti u obzir je zaista, zaista visok kvalitet, odličan dizel motor i najbolji "automatski" menjač u klasi.

Dakle, iako se na prvi pogled čini da je Volkswagen samo našminkao "peticu" Scirocco farovima i novim enterijerom, Nemci su zapravo uradili puno više od toga.

Uostalom, suština novog Golfa uvek je bila više u evoluciji nego u revoluciji. Vlasnici pete generacije svakako će moći da primete i osete napredak u skoro svakom pogledu. Na kraju, stiče se utisak da je VW sa modelom Golf napravio veliki korak ka premijum segmentu i čini se da je ponovo postavio standarde po pitanju ergonomije, kvaliteta i osećaja u vožnji.


VW Golf 2,0 TDI DSG

Motor
Tip/broj cilindara - turbo-dizel, redni/4
Radna zapremina ccm - 1968
Broj ventila/tip ubrizgavanja - 16/common-rail
maks. snaga kW/KS/o/min - 103/140/4200
obrtni moment Nm/o/min - 320/1750-2500

Karoserija
tip/broj sedišta/vrata - hečbek/5/5
D x Š x V mm - 4199x1785x1464
međuosovinski razmak mm - 2578
masa vozila/nosivost kg - 1299/550
zapremina prtljažnika l - 350-1305

Ogibljenje
napred - McPherson, poprečno
rame, spiralne opruge,
amortizeri, stabilizator
pozadi - multilink, spir. opruge,
amortizeri, stabilizator




Kočnice
napred/pozadi - samovent. diskovi/diskovi,
- ABS, BA

Pneumatici
napred i pozadi - 205/55 R16

Prenos snage
pogon - na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa - DSG/6

Performanse
ubrzanje 0-100 km/h, s - 8,6
maksimalna brzina km/h - 209
prosečna potrošnja l/100 km - 4,9

Cena (u EU) € - 29.060

(Vrele Gume)


Najjeftiniji automobil na svetu u prodaji


Indijska kompanija "Tata motors" lansirala je u ponedeljak najjeftiniji putnički automobil na svetu, "nano", koji će se prodavati za 100.000 rupija (2.000 dolara), u nadi da će uneti revoluciju u putovanja miliona Indijaca i zaustaviti pad prodaje u zemlji izazvan globalnom ekonomskom krizom.

Vlasnik kompanije Ratan Tata očekuje da novi mali automobil, čiji će osnovni model koštati oko 2.000 dolara, naići na dobar prijem kod indijske srednje klase, koja će sa motocikla i skutera preći na dosta bezbednije i konfornije vozilo na četiri točka, prenose agencije.

Procenjuje se da će potražnja za narodnim automilom biti veća od ponude zbog toga što će montaža u prvoj godini biti ograničena kapacitetima proizvodnje od svega 30.000 do 50.000 kola godišnje, što je samo mali deo prvobitnog cilja od 250.000 komada, navode analitičari.



"Nema sigurnosti na vozilima sa dva točka, posebno za čitavu porodicu", kaže stanovnik Nju Delhija Ganeš Kand, koji ima motobicikl, ali želi "nano" kako bi mogao da bezbednije vozi ženu i dvoje dece.

Čak i dosta bogatiji Indijci zagledaju "nano", dug tri metra, koji ima motor sa dva cilindra, četiri brzine manuelne transmisije i može da postigne brzinu od 105 kilometara na sat.

"Nano" nema vazdušno hlađenje, električne podizače stakala, niti automatski menjač, ali će uskoro na raspolaganju biti i luksuzna verzija.

Posle vesti da je "nano" danas lansiran, akcije "Tate" odmah su skočile za osam procenata, što je mnogo više od očekivanja.




Dileri izveštavaju da su zapljusniti pitanjima o uslovima kupovine automobila, čije je pojavljivanje više puta odlagano zbog nasilnih protesta seljaka povodom kupovine plodne zemlje za podizanje fabrike. Uprava "Tata motorsa" je zbog toga bila prinuđena da prebaci lokaciju iz Zapadnog Bengala u Gudžarat.

Nova fabrika na zapadu Indije neće biti gotova do kraja 2010. godine, što znači da proizvodnja mora da krene u postojećim pogonima, skromnijih kapaciteta, čime će se produžiti vreme čekanja za isporuku poručenog vozila.

Lansiranje "nana" obavljeno je u teškom periodu za glavne indijske proizvođače vozila, pogođene privrednim usporavanjem i kreditnim krahom u zemlji i inostranstvu.

"Tata", pored toga, pokušava da nađe kupce za britanske luksuzne robne marke "Jaguar" i "Land rover", koje je kupila prošle godine za 2,3 milijarde dolara.

Dugoročno gledano, "Tata" se nada da će "nano", u luksuznijoj verziji, biti hit i u inostranstvu.

Početkom ovog meseca, kompanija je predstavila "evropski nano", sa sportskim detaljima i boljom opremom koji bi trebalo da pojavi na tržistu do 2011. godine. Taj model će zbog toga biti i nešto skuplji nego u Indiji.

Ekolozi strahuju da bi pojava "nana" na indijskim drumovima mogla da izazove još veću gužvu na pretrpanim putevima i da poveća zagađenje vazduha.

"Tata", međutim, ističe da njen automobil ispunjava standarde za štetnu emisiju gasova i da troši pet litara benzina na stotinu kilometara. Firma takođe tvrdi da će kasnije uvesti i dizel verziju "nana."

"Nano" će omogućiti siromašnijem sloju u zemljama u razvoju da prvi put koristi vozilo sa četiri točka, sa četvoro vrata i motorom od 33 konjske snage, zapremine 624 kubika.

Analitičari ipak veruju da to neće biti dovoljno za kompleto oživljavanje grupacije "Tata", koja je zapala u gubitke zbog pada prodaje. Kompanija takođe sve teže otplaćuje preostalih dve, od ukupno oko tri milijarde dolara kredita, uzetog u junu 2008. za kupovinu "Jaguara" i "Land rovera" od američkog "Forda", prenose agencije.

Čak i kada "Tata" bude prodavala 250.000 komada "nana" godišnje, to će biti svega tri odsto od ukupnog prihoda korporacije, upozoravaju stručnjaci i naglašavaju da će kompanija još morati da čeka na izlazak iz krize.

(Tanjug)

Mercedes-Benz E63 AMG kroz špijunku

nebojsa - 24. mart 2009. u 06.14

Mercedes već tradicionalno svoje AMG verzije najnovijih modela predstavlja na Sajmu automobila u Njujorku.Takva situacija je i ove godine, kada će na manifestaciji koja se održava od 10. do 19. aprila, biti predstavljen Mercedes-Benz E63 AMG u sedan verziji.

Zvaničnih saopštenja i fotografija novog modela nema, ali Internetom kruže „špijunski” video materijali i fotografije napravljene na probnim vožnjama.

Ono što su uporni auto-paparaci uspeli da uslikaju i da otkriju jeste da će E63 AMG imati V8 motor od 6,3 litara koji pruža snagu od 525 konja, uparen sa sedmobrzinskim automatskim menjačem.

Bolje rezultate u performansama prate i poboljšanja na suspenzorima, kočnicama, osamnaestoinčnim gumama, kao i u enterijeru.

Za više detalja moraćemo da se strpimo do Sajma automobila u Njujorku, a prema nezvaničnim informacijama Mercedes-Benz E63 AMG će se, po ceni od oko 90.000 evra, u Nemačkoj naći u prodaji krajem godine (Mondo)

понедељак, 23. март 2009.

Peugeot 206 na sajamskom popustu

Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot vozila, počela je sajamsku akciju prodaje automobila sa popustima.

U okviru sajamske ponude model Peugeot 206 sedan 1,4 E od 75 KS košta 9.990 evra, a ukoliko kupac odluči da vozilo kupi putem lizinga to može uraditi na period otplate do 7 godina uz kamatnu stopu od 8,5 odsto i mesečnom ratom od 126 evra.

Sedan verzija modela Peugeot 206 od serijske opreme poseduje: manuelnu klimu, servo upravljač, kodirani ključ, električne podizače prednjih prozora, air bag za vozača i suvozača, svetla za maglu, centralnu bravu, radio CD sa komandama na volanu...

Do početka Salona automobila u Beogradu, popusti važe u svim prodajnim salonima kompanije Verano Motors i kod ovlašćenih dilera, a od 27. marta do 5. aprila i na Peugeotovom štandu u Hali I Beogradskog sajma.


b92

Estoque bez serijske verzije

Globalna kriza uzima svoj danak. Bez obzira što verovatno nikada ne bismo seli u Lamborghini Estoquea, ostali smo uskraćeni za uživanje u ovom kontraverznom, ali u svakom smislu izuzetnom modelu.

S obzirom da signala o boljim vremenima u automobilskoj industriji nema, Lamborghini je odustao od trošenja novca za razvoj serijske verzije superlimuzine.

Sa motorom smeštenim u sredini, permanentnim pogonom na sva četiri točka i sofisticiranom šasijom, Lamborghini Estoque trebalo je da otvori novo poglavlje, ne samo što se tiče italijanske marke, već i automobilske industrije uopšte.

Umesto na Estoquea, kompanija će se fokusirati na nove verzije Gallarda i Murcielaga.

Piše: Pavle Barta, Vrele Gume

Saznajte više o konceptu Estoque u našoj rubrici Aktuelno


b92

Lexus na sajmu u Beogradu

Na ovogodišnjem 47. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, Toyota Srbija premijerno će predstaviti svoju luksuznu marku Lexus. Na štandu u hali 1, Lexus će premijerno predstaviti svoju gamu vozila, kao i svoj Hybrid Drive pogon.

Među automobilima koje će posetioci imati priliku da vide na Lexusovom štandu naćiće se modeli IS 220d Luxury, IS 250 AT Sport, GS 450h, LS 600h L, kao i nova generacija Lexusa RX 350, koju će publika Salona u Beogradu imati priliku da vidi odmah nakon evropske premijere u Ženevi.

Lexus IS, kompaktna limuzina vozačima nudi širok paket kako standardne, tako i dodatne opreme sa početnom cenom od 28,900 evra za model IS 220d Base. Od standardne opreme ovaj model poseduje sistem pametnog ulaska i pokretanja, CD, tempomat, aluminijumske naplatke, kožni upravljač i ručicu menjača...

Lexus LS 600h L President predstavlja najveću limuzinu Lexusove game, a sa svoja 2 motora, benzinskim V8 od 5.0 litara sa 290 kW/394 ks i elektromotorom snage 165 kW/224 ks, pruža zavidne performanse uz minimalnu potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova.

Unutrašnjost modela LS 600h poseduje zadnja sedišta sa funkcijom masaže, koja se mogu dovesti u skoro horizontalan položaj, a putnici na zadnjoj klupi imaju priliku i da uživaju u sistemu za zabavu koji se emituje preko 9-inčnog ekrana.

Nova generacija Lexusa RX 350 crossover poseduje pogon na sva četiri točka, a od juna meseca na tržištu će se naći RX 450h, direktni naslednik terenca na hibridni pogon, modela RX 400h.

Lexus Hybrid Drive (LHD) pogonski sistem koji već 5 godina nalazi svoju primenu u serijskoj proizvodnji vozila serije GS, LS i RX predstavlja simbiozu benzinskog i jednog ili dva elektromotora. Glavne prednosti LHD sistema su poboljšano ubrzanje u toku vožnje, jer elektromotori pomažu benzinskom motoru onda kada je to najpotrebnije; smanjena potrošnja goriva i niže emisije izduvnih gasova jer automobil koristi pogon na struju uvek kada je to moguće, najčešće u sporoj gradskoj vožnji a vozilo je skoro nečujno dok ide samo na električni pogon.

Saznajte više o modelu Lexus LS 600h u našoj rubrici Vozili smo

Saznajte više o modelu Lexus RX 400 Luxury u našoj rubrici Vozili smo


b92

Počinje prodaja Tate Nano

Indijska kompanija Tata motors lansirala je najjeftiniji putnički automobil na svetu, Nano, koji će se prodavati za 2.000 dolara, u nadi da će uneti revoluciju u putovanja miliona Indijaca i zaustaviti pad prodaje u zemlji izazvan globalnom ekonomskom krizom.

Vlasnik kompanije Ratan Tata očekuje da novi mali automobil, čiji će osnovni model koštati oko 2.000 dolara, naići na dobar prijem kod indijske srednje klase, koja će sa motocikla i skutera preći na dosta bezbednije i komfornije vozilo na četiri točka, prenose agencije.

Procenjuje se da će potražnja za narodnim automobilom biti veća od ponude zbog toga što će montaža u prvoj godini biti ograničena kapacitetima proizvodnje od svega 30.000 do 50.000 kola godišnje, što je samo mali deo prvobitnog cilja od 250.000 komada, navode analitičari.

"Nema sigurnosti na vozilima sa dva točka, posebno za čitavu porodicu", kaže stanovnik Nju Delhija Ganeš Kand, koji ima motobicikl, ali želi Nano kako bi mogao da bezbednije vozi ženu i dvoje dece.

Čak i dosta bogatiji Indijci zagledaju Nano, dug tri metra, koji ima motor sa dva cilindra, četiri brzine manuelne transmisije i može da postigne brzinu od 105 kilometara na sat.

Nano nema vazdušno hlađenje, električne podizače stakala, niti automatski menjač, ali će uskoro na raspolaganju biti i luksuzna verzija.

Dileri izveštavaju da su zapljusniti pitanjima o uslovima kupovine automobila, čije je pojavljivanje više puta odlagano zbog nasilnih protesta seljaka povodom kupovine plodne zemlje za podizanje fabrike. Uprava Tata motorsa je zbog toga bila prinuđena da prebaci lokaciju iz Zapadnog Bengala u Gudžarat.

Nova fabrika na zapadu Indije neće biti gotova do kraja 2010. godine, što znači da proizvodnja mora da krene u postojećim pogonima, skromnijih kapaciteta, čime će se produžiti vreme čekanja za isporuku poručenog vozila.

Lansiranje Nana obavljeno je u teškom periodu za glavne indijske proizvođače vozila, pogođene privrednim usporavanjem i kreditnim krahom u zemlji i inostranstvu.

Tata, pored toga, pokušava da nađe kupce za britanske luksuzne robne marke Jaguar i Land Rover, koje je kupila 2008. godine za 2,3 milijarde dolara.

Dugoročno gledano, Tata se nada da će Nano, u luksuznijoj verziji, biti hit i u inostranstvu.

Početkom ovog meseca, kompanija je predstavila evropski Nano, sa sportskim detaljima i boljom opremom koji bi trebalo da pojavi na tržištu do 2011. godine. Taj model će zbog toga biti i nešto skuplji nego u Indiji.

Ekolozi strahuju da bi pojava Nana na indijskim drumovima mogla da izazove još veću gužvu na pretrpanim putevima i da poveća zagađenje vazduha.

Tata, međutim, ističe da njen automobil ispunjava standarde za štetnu emisiju gasova i da troši pet litara benzina na stotinu kilometara. Firma takođe tvrdi da će kasnije uvesti i dizel verziju Nana.

Nano će omogućiti siromašnijem sloju u zemljama u razvoju da prvi put koristi vozilo sa četiri točka, sa četvoro vrata i motorom od 33 konjske snage, zapremine 624 kubika.

Saznajte više o modelu Tata Nano


b92

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444