"Planuo" Punto
Zastava je rasprodala ceo kontingent od 650 automobila Zastava 10 koji je 23. februara pušten u prodaju po ceni od 6.999 evra, kažu u toj fabrici automobila.
Prvog dana prodaje na kredit, uz subvenciju države, najjeftinija varijanta Punta (Zastava10) rasprodata je pre kraja radnog vremena, rekla je Tanjugu referent prodaje u preduzeću "Zastava auto" Svetlana Konstantinović, ali nije mogla da kaže o kojem broju prodatih automobila je reč.
Ona je precizirala da je do podneva prodajno odeljenje u Kragujevcu registrovalo oko 200 poziva, a na lageru prodajnih mesta u Srbiji je preostalo nešto preko 800 automobila koji su u Zastavi montirani pod imenom Zastava 10 od delova koji su dopremani iz Fiata.
"U ponudi imamo pet varijanti vozila Zastava 10 koje se razlikuju po dodatnoj ugradnoj opremi i njihova cena se kreće od 6.999 do 9.224 evra", rekla je Konstantinovićeva.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da bi na sednici Vlade Srbije, mogao biti usvojen program zamene starih, neekoloških automobila, za novi kragujevački Punto, uz doplatu od 5.999 evra.
On je rekao da bi taj program zamene starih automobila za Punto, uz doplatu, stupio na snagu krajem marta.
Da bi građani zamenili recimo stari Jugo za novi Punto i tako uštedeli 1.000 evra, osim uredbe Vlade moraće da sačekaju i da Ministarstvo ekologije izebere fime koje ce reciklirati stara vozila.
Popust od 1.000 evra za novi Punto može dobiti samo vlasnik čiji je atomobil star minimum devet godina.
Automobil koji se reciklira takođe mora biti registrovan, u voznom stanju, kompletan sa svim delovima, a procedura dobijanja popusta je jednostavna.
Pošto izabere model i dogovori datum ispourke, kupac treba da ode do centra za reciklazu gde ostavlja stari auto i dobija potvrdu o popustu.
U Ministarstvu ekologije, međutim, još ne mogu da kažu kada će tačno startovati sa radom centar za reciklažu.
Ponude za kupovinu Punta na kredit već su istakle "Hipo Alpe Adria banka" i "Sosijete ženeral banka", koje su za taj zajam od 7.000 evra ponudile rok otplate do sedam godina, fiksnu kamatu od 4,5 odsto, pri čemu bi mesečna rata iznosila 97 evra.
Iako su banke tek počele da primaju zahteve za kredit, u salonu kažu da je gužva počela još u petak kada je prodato 70 automobila.
“Ljude zanima da što pre dođu do profakture, jer je količina ograničena i svi zure. To je količina od 500 automobila, koja će se brzo prodati, verovatno već ove nedelje, i onda ćemo morati da sačekamo početak nove proizvodnje za kraj marta”, kazao je Božidar Milojičić iz "Zastava Istrabenz lizinga".
Krediti će se odobravati bez obaveznog učešća i depozita, a mesečno zaduženje građana ne može biti veće od 30 odsto njihovih redovnih primanja, uključujući i obaveze po ranije odobrenim kreditima.
Vlada Srbije 5. februara je usvojila Uredbu o uslovima i kriterijumima za realizaciju kredita za subvencionisanje kamatne stope za potrošačke kredite za nabavku određenih trajnih potrošnih dobara, koji obuhvata i automobile domaće proizvodnje.
Tom uredbom predviđeno je izdvajanje oko milijardu dinara za subvencionisanje 20 milijardi dinara kredita za kupovinu domaćih automobila.
Kamatna stopa za automobile domaće proizvodnje iznosila bi 4,5 odsto na godišnjem nivou, a rok otplate je pet do sedam godina.
Нема коментара:
Постави коментар