“Fijat”
menja uslove
M. ĐOŠOVIĆ, |
DA li će sa montažnih traka kragujevačke fabrike automobila prvo silaziti novi model “A” klase (“topolino”) ili potpuno redizajnirani “uno” - tema je oko koje se ovih dana lome koplja između stručnjaka italijanskog “Fijata” i države Srbije - saznaju “Novosti”
Menadžment “Fijata” će doći u Srbiju u drugoj polovini marta, kako bi prisustvovao potpisivanju aneksa ugovora i javno predočio koji novi model će se lansirati iz Kragujevca.
Aneks će, već je izvesno, italijansku stranu osloboditi plaćanja penala zbog kašnjenja investicija. Pored toga, “Fijatu”
Menadžment “Fijata” će doći u Srbiju u drugoj polovini marta, kako bi prisustvovao potpisivanju aneksa ugovora i javno predočio koji novi model će se lansirati iz Kragujevca.
Aneks će, već je izvesno, italijansku stranu osloboditi plaćanja penala zbog kašnjenja investicija. Pored toga, “Fijatu”
će se u ovom pravnom dodatku dozvoliti da u toku ove godine renovira samo tri “Zastavine” fabrike, koje su direktno vezane za proizvodnju automobila - Karoserije, Lakirnice i Montaže, dok će se ostali pogoni uređivati nešto sporije i sa zakašnjenjem od najmanje pet meseci u odnosu na dinamiku predviđenu osnovnim ugovorom.
Nesuglasice su nastale oko prvog novog modela, koji je trebalo da silazi sa traka Fabrike automobila. Ugovorom je predviđeno da već početkom naredne godine krene proizvodnja novog modela “A” klase u 200.000 primeraka, a krajem godine i potpuno novog modela “B” klase u još 100.000 primeraka. Predviđeno je da model “A” klase bude najnovija verzija “topolina”, a da se za model “B” klase svetska premijera organizuje u Kragujevcu.
Najnoviji predlog Italijana je da se proizvodnja “punta” u potpunosti izmesti u Kragujevac i da taj model “zatvori rupu” za “A” klasu, a da se redizajnirani “uno” lansira kao potpuno novi model umesto “B” klase.
Ovaj model, kako saznaju “Novosti”, nije sporan, ali naša strana insistira da se pored “punta” proizvodi i “topolino”.
NE MOŽE 200.000
ANEKSOM će se, najverovatnije je, precizirati da umesto dve montažne linije u ovoj godini, u Kragujevac stigne jedna, a da druga bude instalirana u drugoj polovini 2011. I taj predlog Italijana “Zastavinim” stručnjacima ukazuje da do kraja sledeće godine sa montažnih linija kragujevačke fabrike automobila neće moći da se proizvodi više od 200.000 automobila.
Nesuglasice su nastale oko prvog novog modela, koji je trebalo da silazi sa traka Fabrike automobila. Ugovorom je predviđeno da već početkom naredne godine krene proizvodnja novog modela “A” klase u 200.000 primeraka, a krajem godine i potpuno novog modela “B” klase u još 100.000 primeraka. Predviđeno je da model “A” klase bude najnovija verzija “topolina”, a da se za model “B” klase svetska premijera organizuje u Kragujevcu.
Najnoviji predlog Italijana je da se proizvodnja “punta” u potpunosti izmesti u Kragujevac i da taj model “zatvori rupu” za “A” klasu, a da se redizajnirani “uno” lansira kao potpuno novi model umesto “B” klase.
Ovaj model, kako saznaju “Novosti”, nije sporan, ali naša strana insistira da se pored “punta” proizvodi i “topolino”.
NE MOŽE 200.000
ANEKSOM će se, najverovatnije je, precizirati da umesto dve montažne linije u ovoj godini, u Kragujevac stigne jedna, a da druga bude instalirana u drugoj polovini 2011. I taj predlog Italijana “Zastavinim” stručnjacima ukazuje da do kraja sledeće godine sa montažnih linija kragujevačke fabrike automobila neće moći da se proizvodi više od 200.000 automobila.
Нема коментара:
Постави коментар