Test koči pijane vozače
Desetak vozača u proteklih godinu dana odlučilo se da sedne za volan autobusa koji prevoze decu na ekskurzije iako su pre toga potegli po koju čašicu žestokog pića. Toliko ih je bar na “delu” uhvatila saobraćajna policija, koja je dužna da proverava šofere i autobuse pre početka svakog đačkog putovanja.
Prema rečima Bogoljuba Lazarevića, pomoćnika ministra prosvete, teško da se neko od nesavesnih vozača “provukao”, jer je policija strogo kontrolisala i kažnjavala. Na listi problema koji roditeljima zadaju glavobolju, osim visokih cena aranžmana, je i bezbednost njihove dece na ekskurzijama.
- Svesni smo odgovornosti i pravilnikom smo do detalja regulisali ta putovanja - objašnjava Lazarević. Direktori škola dužni su da 48 sati pre polaska na ekskurziju obaveste nadležni SUP, da bi saobraćajci pregledali vozilo i proverili stanje šofera. Najviše primedbi bilo je na neispravnost guma, a neki nisu imali regularnu dokumentaciju.
U Upravi saobraćajne policije kažu da protiv vozača za koga se prilikom alko-testa utvrdi da je pio, podnose prekršajnu prijavu i pišu kaznu od pet do 25 hiljada dinara. Njemu se, takođe, oduzima i vozačka dozvola najmanje na tri meseca, a najduže na godinu dana.
Pravilnikom o izvođenju đačkih ekskurzija predviđeno je da autobusi koji su proizvedeni pre 2003. godine moraju imati potvrdu o ispravnosti sa tehničkog pregleda koja nije “starija” od pet dana, dok ta provera za novija vozila važi šest meseci.
Vozač ne sme preći više od 500 kilometara dnevno, a na relacije duže od 1.000 kilometara moraju poći trojica šofera.
- Putovanje mora biti edukativno, a ne samo turističko i zato škole traže od agencija da naprave maršrutu koja odgovara nastavnom planu za taj uzrast dece - kaže pomoćnik ministra prosvete. - Nismo imali primedbi na sadržaj ekskurzija, ali se roditelji bune kada su u pitanju putovanja u inostranstvo, jer to deci bude naporno. Pravilnikom je dozvoljeno da ekskurzija traje sedam dana, pa je praktično nemoguće za to vreme stići u Francusku ili Španiju, jer je i noćno putovanje zabranjeno. Neke škole se, ipak, ogluše o propise, ali se to retko dešava.
Zakon o bezbednosti u saobraćajau
Komitet za bezbednost u saobraćaju ponovo je u nedelju apelovao da se hitno usvoji zakon o bezbednosti u saobraćaju koji u Skupštini Srbije čeka već tri godine.
Kako je za Betu rekao direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović, ta organizacija će 1. oktobra svim poslanicima u Skupštini Srbije dostaviti predlog zakona, kako bi ih podstakla na što skorije usvajanja tog akta.
- Očekujemo da je poslanicima u interesu da zakon o bezbednosti u saobraćaju, koji je važan za očuvanje života i sigurnosti građana Srbije, što pre bude usvojen - kazao je Okanović. On je dodao da je Ministarstvo unutrašnjih poslova veoma važno za sprođenje zakona o bezbednosti u saobraćaju, ali da nije neophodno da ono bude i podnosilac tog dokumenta.
Prema podacima Komiteta za bezbednost u saobraćaju, u nedelju u Srbiji su se dogodile 232 saobraćajne nesreće u kojima je šest osoba poginulo, a 81 je povređena.
Bez tendera
Pomoćnik ministra najavljuje da će novi Pravilnik o ekskurzijama uskoro biti usvojen, ali ističe da neće biti mnogo izmena u odnosu na postojeći.- Menjaćemo samo deo koji se tiče tendera za đačka putovanja i oni će biti ukinuti - objašnjava Lazarević. Od Ministarstva finansija smo dobili predlog da se oni više ne sprovode, jer pare za ekskurzije nisu budžetske, već se uzimaju od roditelja, tako da nema osnova za organizovanje tendera. To je, inače, komplikovalo izbor agencije za putovanje, jer su tenderi “padali”, pa u nekim školama đaci nisu mogli da odu na ekskurziju.
Autor: Z. Rakić
Izvor: "Novosti"
Нема коментара:
Постави коментар