Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

уторак, 9. јун 2009.

Tjuning automobila

Tjuning automobila

Datum: 9. jun 2009.

Tjuning automobila podrazumeva poboljšanje performansi van fabričkih standarda. Prvi korak je povećanje snage motora koja zahteva i niz drugih poboljšanja kao promena prenosnog odnosa menjača kako bi ispratio veću snagu, kočnica da bi mogle efikasno da zaustavite brže vozilo, tvrđe ogibljenje i veće gume radi stabilnosti, ojačanje šasije uz
tuned_car1_210x140istovremeno olakšavanje celog vozila itd. Ako to ne uradite, imaćete snažan motor koji tu snagu neće moći adekvatno da prenese jer ostali sklopovi koji čine automobil ne mogu da je isprate i izdrže.

Kada od običnog automobila tjuningom napravite zver želećete da svi na prvi pogled znaju da nije reč o običnom automobilu! Sve vizuelne prepravke spadaju pod stajling automobila i usko je povezan sa tjuningom. Mnogi dodaci koji se ugrađuju zbog performansi ujedno utiču na vizuelni doživljaj. Spojleri služe prvenstveno da povećaju aerodinamičnost ali autu ujedno daju i agresivan izgled. Rep na zadnjem kraju, osim što je atraktivan služi da pri velikim brzinama poveća stabilnost. Velike aluminijumske felne, koje krase svaki sportski auto lakše su od običnih čeličnih što rasterećuje agregat i smanjuje neogibljenu masu.

Apsolutno svaki motor može se tjunirati jer su tokom projektovanja i proizvodnje napravljeni brojni kompromisi. Počev od odnosa cena-kvalitet, prilagođavanje snage veličini i nameni automobila, a posebno uštedama u proizvodnji gde se isti agregat ugrađuje u veliki broj modela uz određene izmene.

tuned_car2_210x140Veća snaga znači više opterećenja na sklopove agragata, veće habanje pokretnih delova i manji radni vek što je “civilnim” automobilima jedna od najbitnih karakteristika nasuprot sportskim. Ferdinand Porše je najbolje opisao prirodu sportskih automobila: “Agregat na bolidu treba da izdrži trku, odvozi počasni krug i odmah posle toga da se pokvari. Ukoliko motor i dalje radi to znači da nije izvučen maksimum iz njega i da može dati bolje rezultate.”

Pomeranjem fabričkih granica vašeg automobila ne znači da ćete smanjiti životni vek vašeg ljubimca na “jednu trku”. Ako se tjuning odradi kvalitetno uz poštovanje određenih pravila i naravno “normalnu” eksploataciju.

Ovde ćemo navesti samo neke od osnovih vidova tjuninga, poređanih po ceni i stepenu komplikovanosti (od nižeg ka višem) bez ulaska u brojne tehničke detalje. Treba imati u vidu da se najbolji rezultati dobijaju kombinovanjem nekih ili svih vidova tjuninga u zavisnosti od željenih rezultata.

chip_210x1404 Čip Tjuning

Reč je o najjednostavnijem i najjeftinijem vidu tjuninga dostupnog uglavnom novijim automobilima gde elektronika upravlja svim parametrima rada agregata. Postupak se sastoji od skidanja čipa, njegovom reprogramiranju ili zamenom drugim. Novi čip ima druge kontrolne parametre (odnos smeše, ugao pretpaljenja itd..) koji direktno utiču na rad agregata. Tako se može povećati snaga, smanjiti potrošnja, promeniti raspored snage, kao i mnoge druge promene kako bi se auto prilagodio tjuning nadogradnjama.

Filter za vazduh sportski_filter_vazduha_210x140

Samo promena standardnog filtera sportskim, visokoprotočnim neće imati velikog efekta na poboljšanje voznih karakteristika automobila, čak ih može i umanjiti. Fantastičan zvuk koji se dobija ugradnjom sportskog filtera može prevariti mnoge da se povećala snaga i da motor “peva“. Povećanje količine vazduha u smesi treba da prati veća količina goriva i obrnuto. Ukoliko se poremeti odnos benzina i vazduha u smesi smanjuje se i snaga motora usled lošijeg ili nepotpunog sagorevanja.

Izduvni sistem

Povećanje količine smeše unutar cilindara obavezno sa sobom povlači i izmene na izduvnom sistemu koji sada treba da otpremi veću količinu izduvnih gasova iz motora. Samo promena zadnjeg lonca se može učiniti dovoljnom zbog karakterističnog zvuka koji se dobija ali to je tek poslednja karika u tjuningu izduva.

izduvna_grana_210x1401 Kada se otvore izduvni ventili, gasovi pod velikim pritiskom izlaze iz cilindara i ako naiđu na bilo kakvu prepreku prave povratni pritisak koji opterećuje klip i ceo motor. Ono što se kod nas jako malo praktikuje je sportska izduvna grana koja stvara jako mali otpor gasovima. Fabrička grana je čak i projektovana da pravi određeni otpor koji se koristi na nižim obrtajima. U visokim obrtajima, bilo kakav povratni pritisak je nepoželjan.

Tek nakon promene grane može se pristupiti promeni prečnika cevi i zadnjeg lonca u zavisnosti od kubikaže i snage motora. Stavljanjem cevi prevelikog prečnika, dobija se kontra-efekat jer veća količina hladnog vazduha unutar proširene cevi stvara pritisak vrelom gasu, naročito na nižim obrtajima.

Glava i bregasta

bregasta_210x1401 Sa povećanjem količine smeše mora se obezbediti i dovoljno veliki protok do kompresionog prostora. Intervencijama na glavi motora željeni efekat može se postići na dva načina. Jeftiniji je postavljanjem sportske bregaste koja ima “oštrije“ bregove i rezultuje dubljim otvaranjem usisnih i izduvnih ventila, stvarajući veći prostor za protok gasova. Drugi način koji zahteva više intervencija i novca, je razbušivanje glave i postavljanje ventila većeg prečnika preko kojih će motor lakše “disati“. Najbolji rezultati za ekstreman tjunig postižu se kombinovanjem ova dva zahvata.

nito_kit_210x1401 Nitro kit

Korišćenje nitro-oksida najpopularniji je vid tjuninga i povećanja snage motora. Njegova primena omogućava brže sagorevanje veće količine goriva. Nitro-oksid ima mnogo veći procenat kiseonika od običnog vazduha i ubrzava sagorevanje smese. Azot ima dve funkcije - da spreči trenutne ekpslozije koje pravi kiseonik i da odvlači deo toplote koja se oslobađa sagorevanjem.

Turbo Kit

turbo_punjac_210x140 Ovo je jedan od jednostavnijih načina da se dobije zavidan broj konjskih snaga. Može se ugraditi u gotovo svaki motor ali zahteva visok nivo stručnosti i kvalitetne delove. Turbina se najčešće vezuje za izduvnu granu motora ali postoje još mehaničke i elektro-turbine. Na drugom kraju turbine je kompresor koji pod velikim pritiskom upumpava vazduh u motor. Tu se vraćamo na početak priče i osnovu povećanja snage motora – veća količina smeše (gorivo i vazduh) znači veći pritisak na klipove prilikom sagorevanja i više snage. Pored turbine potrebno je ugraditi i interkuler za vazduh jer se od velikog pritiska vazduh zagreva što umanjuje performanse.

Intervencije unutar samog motora

klip_210x1401 Postoji mnogo toga što možete i trebate promeniti unutar motora kada krenete sa tjuningom. Kada povećate broj konjskih snaga svim do sada navedenim metodama, treba mnoge delove unutar motora zameniti kvalitetnijim da bi oni mogli da izdrže dodatnu snagu. Pored kvalitetnijih materijala, perfomanse možete poboljšati korišćenjem lakših delova (klipova, klipnjača itd.), kao i povećanjem stepena kompresije i zapremine motora. Ove intervencije spadaju među najskuplje zbog cena komponenti i nivoa stručnosti potrebnog za njihovo izvođenje.

Preuzeto sa www.autobrief.com

Нема коментара:

Постави коментар

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444