Polaganje vožnje do januara po starom
Beograd - Odredbe novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju koje se odnose na sistem obuke budućih vozača i polaganje vozačkih ispita neće se primenjivati do polovine januara sledeće godine, iako zakon stupa na snagu 10. decembra, potvrdio je za „Blic“ Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastrukturu i jedan od autora tog zakona.
Hadžić objašnjava da se pravilnici trenutno rade u četiri ministarstva - ministarstvu prosvete, zdravstva, infrastrukture i unutrašnjih poslova.
– Njihova izrada biće završena do 10. decembra, a odmah zatim sešćemo s predstavnicima struke i auto-škola na usaglašavanje. Obuka vozača je veoma važan segment u dugoročnom povećanju bezbednosti na putevima, zbog čega ništa ne treba raditi preko kolena - navodi Hadžić.
Pomenuti pravilnici odnosiće se i na način poslovanja auto-škola, i to od njihovog izgleda i opreme preko broja vozila, do kadrova.
– Po njihovom donošenju auto-škole će imati godinu dana prelaznog roka da svoj rad sa njima i usaglase. Osim toga, još nije formirana ni agencija za bezbednost saobraćaja koja treba da pripremi mnoga normativna akta i organizuje niz neophodnih aktivnosti kako bi sistem obuke kandidata mogao da funkcioniše. Zato će se primena novog zakona u oblasti obuke vozača odložiti - kaže Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije.
Novi zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa ozbiljniju i težu obuku za vožnju. Teoretski deo nastave biće obavezan, što znači da će kandidat morati da nauči saobraćajne propise i tek kada položi taj deo, ići će na praktični deo obuke. Teorijska nastava rajaće 30, a praktična 40 časova. Osim toga, uvodi se i obavezna obuka i polaganje ispita iz prve pomoći, koji će sprovoditi lekari Crvenog krsta. Ove novine su, uz najavljeno poskupljenje obuke, bile glavni razlog toga što se u auto-školama poslednjih meseci beleži prava navala budućih vozača koji hoće da dođu do dozvole po starom sistemu obučavanja.
– Svi kandidati koji su započeli obuku po starom zakonu od dana stupanja na snagu pravilnika imaće rok od tri meseca da je i završe. Polaznici koji pre primene novog zakona ne polože vozački ispit moraće da idu na dodatnu obuku kako bi savladali razliku u gradivu između starog i novog zakona, i to tri časa teorijskog i tri časa praktičnog dela, i da prođu obuku iz prve pomoći - kaže Rašeta.
Oni koji su po starom zakonu položili teoriju praktični deo će polagati po novom, ali neće morati polagati i prvu pomoć.
Obuka od 800 do 1.000 evra
Minimalnu cenu obuke za vožnju propisaće Vlada, a računica auto-škola pokazuje da će ona koštati 800-1.000 evra, budući da će samo čas praktične vožnje koštati oko 10 evra plus PDV.
– Minimalnu cenu propisaće država i ispod nje se neće ići. Do sada je na tržištu vladala nelojalna konkurencija, pa su mnogi da bi privukli polaznike, spuštali cene, a zauzvrat im pružali lošu uslugu - kaže Rašeta.
Minimalnu cenu obuke za vožnju propisaće Vlada, a računica auto-škola pokazuje da će ona koštati 800-1.000 evra, budući da će samo čas praktične vožnje koštati oko 10 evra plus PDV.
– Minimalnu cenu propisaće država i ispod nje se neće ići. Do sada je na tržištu vladala nelojalna konkurencija, pa su mnogi da bi privukli polaznike, spuštali cene, a zauzvrat im pružali lošu uslugu - kaže Rašeta.
Instruktori i predavači imaće licence
S donošenjem odgovarajućih podzakonskih akata, instruktori koji sada rade automatski će dobiti licencu koja će važiti narednih pet godina. U toku tih pet godina oni će morati da pohađaju razne stručne seminare, ali i da najmanje dva puta godišnje prođu kroz proveru znanja koja podrazumeva određen broj ispita. Ko ne bude ispunjavao ove obaveze licenca mu neće biti produžena. Licence će biti obavezne i za predavače i ispitivače.
S donošenjem odgovarajućih podzakonskih akata, instruktori koji sada rade automatski će dobiti licencu koja će važiti narednih pet godina. U toku tih pet godina oni će morati da pohađaju razne stručne seminare, ali i da najmanje dva puta godišnje prođu kroz proveru znanja koja podrazumeva određen broj ispita. Ko ne bude ispunjavao ove obaveze licenca mu neće biti produžena. Licence će biti obavezne i za predavače i ispitivače.
Autor: M. Škrbić, P. Z. Veličković
Ova pravila nisu loša za vozačke ispite , kandidati će biti sigurniji da dolaze kod dobrog instruktora
ОдговориИзбриши