Praktična i zabavna „meriva“
Evropa je 1961. zabranila automobile sa takozvanim samoubilačkim vratima koja su, kao što ime kaže, dovodila do niza nesrećnih slučajeva. Da pojasnimo, u pitanju su bila vrata sa zadnjim otvaranjem, pričvršćena pozadi, a ne za centralni B stub. Nesavršenost automobila tog vremena dovodila je do iznenadnog otvaranja vrata u toku vožnje i ispadanja putnika sa zadnjeg sedišta.
Razvoj tehnologije omogućio je elegantan povratak "samoubilačkih vrata" koja su se 2006. pojavila na "rols-rojs fantomu", da bi ih četiri godine kasnije "Opel" kao fleksdor predstavio na drugoj generaciji "merive".
Pet godina razvoja
"Opelovi" stručnjaci su na promociji u Hamburgu otkrili da je razvoj nove "merive" počeo još 1. februara 2005. i da su već deset dana kasnije odlučili da bestseler ponese vrata sa zadnjim otvaranjem. Znači, i pre nego što ih je Evropa ponovo dozvolila. Razlog je profil kupaca "merive", kojih je od premijere 2003. bilo više od milion. Naime, za "merivu" se odlučuju vozači koji češće od ostalih koriste zadnja sedišta. "Opel" jasno cilja mlade porodice s decom i starije vozače sa bogatim društvenim životom koji će voziti unuke.
Fleksdor
U praksi, fleksdor je pokazao praktično lice, sa brojnim prednostima i nekoliko mana. Najvažniji plus je svakako kreiranje širokog prostora za ulazak jer se u četiri koraka otvaraju čak do 84 stepena, dok klasična vrata ne mogu da zahvate više od 68 stepeni. Takođe, putnik na zadnje sedište ulazi bez napora i, što je možda važnije, bez savijanja u leđima. Roditeljima je olakšano stavljanje i izvlačenje dece iz sedišta, a kada se otvore i prednja i zadnja vrata, oko automobila se stvara "zaštitni zid". Za svaki slučaj, u "merivu" je ugrađen sistem koji automatski zaključava vrata na brzini višoj od 4 km/h. Iznad unutrašnjih ručki na vratima nalazi se i LED lampica. Kada svetli crveno, vrata ne mogu da se otvore sve dok se brzina ne spusti ispod 4 km/h i lampica ne promeni boju u zeleno. Jedna od zamerki je da prilikom istovremenog izlaska putnici na prednjim i zadnjim sedištima smetaju jedno drugom jer ne postoje vrata da ih razdvoje. Takođe, vozač i suvozač bi trebalo da pre nego što krenu da zatvore vrata pogledaju da li se putnici sa zadnje klupe pre ulaska slučajno nisu rukom uhvatili za B stub.
Fleksibilna kabina
Dimenzije "Opelovog" gradskog monovolumena su namerno povećane do granice sa modelima C segmenta kako bi se dizajnerima ostavilo više prostora za dokazivanje, ali i da se pokrije što veći deo unosnog tržišta. Unutrašnjost je urađena od kvalitetnijih materijala, po uzoru na one u "insigniji" i novoj "astri". Osim pretrpanih dugmića na centralnoj konzoli, ostatak kabine je urađen jednostavno, fleksibilno i sa dosta duha i prostora za sitnice. Novitet je i fleksrejl sistem između prednjih sedišta po kojem možete da "vozite" naslon za ruke kako bi prostor osmislili po svojim potrebama.
Turbo od 140 konja
Kratka vožnja bila je tek dovoljna da se upoznamo sa 1,4-litarskim turbo benzincima u dve verzije, sa 120 i 140 konja. Snažniji se pokazao kao bolji i ne preterano skuplji izbor, jer dolazi u kombinaciji sa solidnim šestostepenim ručnim menjačem. Mali turbo agregat iznenađujuće dobro vuče i "meriva" u petom stepenu prenosa s lakoćom ubrzava do 170 km/h. Prosečna potrošnja na pređenih 120 km iznosila je 7,8 litara. Kupcima se nudi i atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS čija je cena s osnovnim paketom opreme, koji ima klimu i muzički uređaj, 13.990 evra. Za poklonike dizel spremni su 1.3 (70 KS) i 1.7 CDTI (100 KS) motori, dok će se do septembra pojaviti i 1.3 eko-flekssa 95 KS, odnosno 1.7 sa 110 i 130 konja. Isporuka "merive" kupcima u Srbiji počeće u julu.
OPEL MERIVA 1.4 TURBO Dimenzije Motor Performanse |
Нема коментара:
Постави коментар