Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

среда, 11. фебруар 2009.

KRAH AUTOINDUSTRIJE

U svetskoj krizi tridesetih prvo su propale čeličane i autoindustrija. Tako će biti i sad. Posle nove finansijske krize preživeće najviše šest kompanija. Najveći pad imaju španska, britanska i francuska vozila. „Tojota” posle 77 godina prodala više automobila od „GM-a”. U Srbiji kreće proizvodnja najjeftinijeg evropskog automobila.

Sve je počelo kada je Karl Fridrih Benc kao student, tokom svojih svakodnevnih vožnji bicikla, počeo da razmišlja o vozilu koje bi se kretalo bez snage mišića, o „kočiji bez konja”. Osnovao je 1883. kompaniju „Benz & Co” u Manhajmu, iste godine saznavši za Gotliba Dajmlera, koji je u ta doba radio na kolima sa četiri točka.

Prvi testovi Bencove trokolice često su privlačili posmatrače iz komšiluka, koji su njegovo neuspešno upravljanje vozilom pratili salvama smeha. Odvažna Karlova supruga Berta odlučila je da stvar uzme u svoje ruke, 1885. godine kroz Manhajm provozala je trokolicu i tako ušla u istoriju kao prvi vozač automobila. Sredinom iste godine Benc s gasnog prelazi na benzinski motor, čiji su tvorci Dajmler i Majbah iz 1885. godine, i kreće u prvu prodaju automobila. Reklamni naziv izabran za tu priliku glasio je: „Bencova patentirana motorna kola.”

Dajmler je 1890. osnovao kompaniju „Dajmler motoren - Gezelšaft”, a početkom 1901. godine prvi automobil njegove fabrike kupio je biznismen iz Nice Emil Jelinek, koji je ubrzo rukovodstvu DMG-a i glavnom inženjeru Vilhelmu Majbahu postavio zadatak da konstruiše i napravi potpuno nov, lagan, brz i bezbedan automobil koji će nositi ime njegove desetogodišnje ćerke - Mercedes. Odmah mu je uplatio 550.000 zlatnih maraka za prvih 36 vozila, što bi u današnjem novcu iznosilo oko tri miliona evra. Interesantno je da se Karl Benc i Gotlib Dajmler nisu sreli sve do 1924, kada sklapaju dogovor kojim su utvrđeni zajednički interesi, da bi dve godine kasnije zvanično nastala fabrika „Dajmler-Benc”, a sva vozila napravljena u njenim pogonima dobijaju oznaku - „mercedes-benc”.

Od prve narudžbine do danas, s proizvodnih traka „Mercedes-Benca” sišlo je više od 20 miliona automobila. Na putevima sveta kreće se oko 900 miliona putničkih automobila, od čega 231 milion u 27 zemalja Evropske unije. A koliko je ukupno automobila proizvedeno u prvom veku automobila može samo da se nagađa, kao i to koliko će aktuelna ekonomska kriza smanjiti prodaju i proizvodnju četvorotočkaša. Kompletnoj automobilskoj industriji ne smeši se blistava 2009. jer je tokom prošle godine zabeležila značajan pad prodaje, prvi put posle 10 godina.

Ekonomisti se slažu u tvrdnjama da će recesija najteže pogoditi upravo tu granu industrije i strmoglaviti joj proizvodnju, ali i sve industrije koje su s njom povezane. Tako je bilo i tokom velike krize koja je zadesila samo SAD polovinom prošlog veka, kada su propadali vlasnici čeličana, fabrika za proizvodnju aviona i automobila.

Detroit, koji je središte svetske automobilske industrije, preživljava najteže dane u svojoj istoriji. U njemu se nalaze tri najveće američke automobilske kompanije, „Dženeral motors” (GM), „Ford” i „Krajsler”. Veliki deo Detroita je potpuno napušten. Broj stanovnika je sa nekadašnjih dva miliona više nego prepolovljen, a prema nekim podacima, čak trećina stanovništva živi ispod granice siromaštva. U protekle četiri godine velika trojka iz Detroita izgubila je gotovo 100 milijardi dolara.

Američki proizvođači automobila su 2008. zabeležili pad prodaje od 18 odsto, tako da je u SAD ukupno prodato 13,2 miliona vozila. Ministarstvo finansija SAD odobrilo je u decembru kredit automobilskoj industriji od 13,4 milijarde dolara, ali ta pomoć, kako upozoravaju analitičari, ne znači da je bankrot tri detroitska velikana izbegnut. U nadi da će Bog uslišiti njihove molbe, građani Detroita, mahom zaposleni u „Fordu”, „Krajsleru” i „GM-u”, održali su početkom decembra misu za spas tri fabrike pred krahom.

U Srbiji i carine smanjile prodaju

Na tržištu Srbije je za 11 meseci prošle godine prodato više od 55.000 novih automobila, što je rezultat sličan onom od pre godinu dana. Međutim, prva polovina godine je, sa stanovišta prodavaca vozila, bila veoma uspešna i obećavala rekordnu prodaju, dok je zbog najavljenog smanjenja carina na uvoz automobila iz EU, ali i zbog svetske ekonomske krize, u drugom delu godine nastupio osetan pad prodaje. Da bi ublažili gubitke, uvoznici automobila bili su prinuđeni da spuste cene vozila za iznos predviđenog smanjenja carine. U oktobru je u Srbiji prodato 4.454 vozila, u novembru 3.614, a u decembru 3.640. Pad je vidljiv u odnosu na isti period 2007. U oktobru te godine prodato je 5.486 automobila, u novembru 5.241, a u decembru 5.901.

Početne spekulacije da bi iz nevolja američkih proizvođača automobila mogli da profitiraju njihovi konkurenti, pa bi tako „Tojota” mogla da pretekne „Dženeral motors” na mestu najvećeg proizvođača automobila na svetu, a „Folksvagen” da nadmaši „Ford” i da postane treći svetski autogigant, sve više se tumače kao Pirova pobeda.

Japanska „Tojota” jeste tokom prošle godine prodala najviše automobila u svetu, prestigavši tako „GM”, koji je vodeću poziciju držao 77 godina. Ta kompanija je prodala 8.972.000 vozila što je za 616.000 više od „GM-a”, koji je prodao ukupno 8.355.947 automobila. Međutim, iako je najveća u svetu, ukupna prodaja „Tojotinih” vozila opala je za četiri odsto u prošloj godini, prvi put za poslednjih deset godina.

Najveći južnokorejski proizvođač automobila „Hjundai motors” prognozira da će svetska prodaja automobila ove godine opasti najmanje 7 ,7 odsto, sa 65 miliona koliko ova kompanija procenjuje da je prodato u 2008. Istraživači „Global insajda” procenjuju da će prodaja automobila ove godine pasti za 3,5 miliona komada (5,1 odsto) u odnosu na 2008. Prema upitniku Udruženja za ispitivanje tržišnih odnosa (KPMG), ispostavilo se da se automobilska branša sve do 2013. neće oporaviti od aktuelne krize. Oko 77 odsto rukovodećeg kadra proizvođača i dobavljača koji rade za autoindustriju strahuje da će stečaja biti sve više.

Proizvođači automobila u svim delovima sveta drastično smanjuju proizvodnju, prazne fabrike i otpuštaju radnike. Prodaja je u pojedinim zemljama pala za čak između 37 do 50 procenata. Brazilsko tržište, koje je poslednjih godina doživljavalo pravi bum, postepeno se gasi, a i kinesko tržište automobila, koje je najveće posle američkog, beleži pad prodaje, koja je za 14,6 odsto manja u novembru u odnosu na isti mesec prošle godine.

I strateški partner kragujevačke „Zastave”, čuveni italijanski „Fijat”, nalazi se u ogromnim problemima. Prodaja je smanjena 15 odsto, na oko 71.000 u decembru, dok je pad u čitavoj minuloj godini dostigao 5,5 procenata.

Predsednik „Fijata” Serđo Markione kaže da njegova kompanija mora da nađe strateškog partnera jer je isuviše mali da bi preživeo tekuću ekonomsku krizu. On je predvideo da će u naredne dve godine doći do velikih udruživanja u svetskoj automobilskoj industriji i procenio da će na svetskom tržištu glavnu reč voditi šest velikih kompanija, od kojih bi jedna trebalo da postane i partner „Fijata”.

- Da bi se zarađivao novac, potrebna je proizvodnja od 5,5 do šest miliona vozila godišnje. „Fijat” sada ne dostiže čak ni polovinu tog broja. Mi ne možemo sami da se izborimo s tim problemom - objasnio je Markione.

Na evropskom tržištu s najvećim padom prodaje suočavaju se španska, britanska i francuska vozila. Evropska prodaja automobila pala je 18 procenata u decembru, a tržište automobila došlo je na najniži nivo u poslednjih 15 godina. U čitavoj 2008. prodaja je smanjena za 7,8 odsto, na 14,7 miliona, što je najveći pad od 1993. U Španiji je pad prodaje 50 odsto, u Britaniji 21, a u Francuskoj 16 odsto. Najveći evropski proizvođač vozila „Folksvagen” povećao je udeo na tržištu automobila 0,8 odsto, na 20,6 procenata, ali je zabeležio pad prodaje od 6,5 procenata u decembru i 4,4 odsto u čitavoj prošloj godini.


Bafet predvideo krah

Najpoznatiji i najuspešniji investitor planete Voren Bafet još je u leto 1999. najavio propast autoindustrije.

- Svojevremeno je u SAD postojalo dve hiljade automobilskih kompanija: automobil je bio, verovatno, najvažniji pronalazak u prvoj polovini 20. veka. Proizvodnja automobila imala je enormni uticaj na ljudske živote. Međutim, od 20.000 firmi za proizvodnju automobila samo su tri preživele. A i one sve više gube na vrednosti. I tako su automobili imali veliki uticaj na život u SAD, ali u isto vreme loše utiču na investitore u automobilsku industriju - kazao je Bafet.

I drugi po veličini evropski proizvođač automobila „Pežo-Sitroen” objavio je da je prodaja vozila u prošloj godini smanjena za 8,7 odsto. Ta francuska kompanija saopštila je da je 2008. prodala ukupno 2,95 miliona putničkih automobila i kamiona, a u prethodnoj godini 3,23 miliona.

Zbog krize pojedine kompanije morale su da se odreknu izuzetno popularnih robnih marki, pa je „Ford” bio prinuđen da proda „Jaguar” i „Lend rover”, proizvođače luksuznih automobila indijskoj „Tati”, a da „Aston Martin” ponovo preda Britancima da bi obezbedio svež novac za svakodnevno poslovanje. „Ford” pokušava da proda i „Volvo”, svoju poslednju inostranu robnu marku za izradu luksuznih automobila, dok „Dženeral motors” razmatra šanse da se reši nevolja sa filijalom „Saab”.

Do trenutka dok ne počne da se nazire oporavak globalne ekonomije, jasno je da će automobilska industrija, bez obzira na sve državne subvencije, biti u konstantnom rikvercu. A do tada, posrnula industrija spasava se na sve načine. Tako je vlada Nemačke ponudila 2.500 evra premije svakom vlasniku koji svoje vozilo staro više od 10 godina zameni za nov automobil, a u Srbiji je ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio da će država subvencionisati kupovinu „Fijatovog” modela „punto” po sistemu staro za novo, tako da će u maloprodaji koštati 5.999 evra i biti najjeftiniji automobil u Evropi.

Preuzeto sa www.pressonline.rs

Нема коментара:

Постави коментар

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444