Dokaz da nije sve u lepoti
„Nisan“ je sa drugom generacijom „X-trejla“ pokazao da držanje koraka s vremenom ne znači i gubitak identiteta. Popularni SUV japanskog proizvođača zadržao je prepoznatljivi kutijasti oblik, a sve na zahtev 800.000 zadovoljnih kupaca, koji su na pitanje šta da se promeni kod novog „X-trejla“, odgovorili kratko i jasno - ništa.
Novi „X-trejl“ bi kao klasičan primer uspešne evolucije bez problema mogao da uđe u udžbenike. U „Nisanu“ su vođeni glasom razuma odmah odustali od dizajnerskih egzibicija i rad na „X-trejlu“ sveli su na detalje. Pravi posao odrađen je ispod, tačnije na motoru i mehanizaciji, dok je svež i funkcionalniji izgled dobila i kabina. Sve u svemu, očuvan je ozbiljan izgled koji „X-trejl“ čini različitim u odnosu na urbanije predstavnike SUV klase, kao što su „folksvagen tiguan“, „rav 4“, „reno koleos“, „hjundai santa fe“ ili „honda CRV“.
Krovna svetla za „off-road“ vožnju
Drugačije urađena prednja i zadnja svetla, odnosno doterani branici i maska hladnjak, u principu su sve što sam mogao da primetim da se razlikuje od originalnog „x-trejla“, predstavljenog 2003. godine. Iskreno, nisam ni želeo više da se trudim. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 0,5 cm, dok je dužina porasla za samo 1,75 cm kako bi se zadržale kompaktne dimenzije. Višak centimetara potrošen je na povećanje ionako prostranog prtljažnika, izvedenim iz dva dela, sa duplim dnom, velikim brojem pregrada, fiokama i plastičnim kukicama za držanje kesa ili torbi. Ogromna vrata prtljažnika olakšavaju unošenje tereta, ali svojom neočekivanom dužinom mogu da iznenade pa i povrede svakoga ko se nalazi u njihovoj blizini. Razlog je što se ne završavaju tamo gde i očekujemo, negde ispod donjeg dela tablice, već se produžavaju sve do izduvne cevi. Takođe, ne otvaraju se dovoljno visoko i svako viši od 180 centimetara glavom će udariti u oštru ivicu. „Off-road“ stil „X-trejla“ ističu i reflektorska svetla na krovnom nosaču. Rade samo s uključenim dugim svetlima, a njihova upotreba dozvoljena je jedino u terenskoj vožnji.
Kabina po meri vozača
Najveća promena u kabini je premeštanje instrument-table na svoje prirodno mesto, ispred vozača. U prvom modelu instrumenti su bili smešteni na sredini, duboko ispod vetrobranskog stakla. Rešenje središnje konzole preuzeto je iz „nisana kaškaji“, kao i upravljač. „X-trejl“ je tako postao praktičniji i pristupačniji vozačima koji ranije nisu imali iskustva sa SUV-ovima ili terencima. Brojne kasete i pregrade za sitnice olakšavaju boravak u kabini „X-trejla“. Zapremina kasete za rukavice je gotovo 16 litara, dok u prostor ispod naslona za ruke možete da smestite četiri limenke. Levo od vozača, odnosno desno od suvozača nalaze se držači za čaše, koji se takođe hlade. Kvalitet korišćenog materijala podignut je na viši nivo i prijatan je na dodir, što je netipično za terenska vozila. Sedišta su komotna, s velikom površinom za sedenje. Testirani model je imao elektropodesiva kožom obložena sedišta, u kojima se vrlo lako pronalazi idealan položaj za volanom, i stakleni panoramski, pokretni krov. Trebalo bi napomenuti da „X trejl“ sa osnovnim paketom opreme XE kao standard nudi automatski klima-uređaj, „bluetooth“ integrisan u audio uređaj, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke i vazdušne zavese.
Dizel motori po meri „X-trejla“
„X-trejl“ druge generacije pokreću četiri motora, po dva benzinska i dizel. Iz prethodnog modela zadržan je 2,5-litarski benzinac sa 169 KS, koji se sasvim sigurno neće naći u vrhu potražnje budućih kupaca „X-trejla“. Slabiji dvolitarski benzinac razvija 141 KS. Oba dizel agregata potiču iz istog četvorocilindričnog tela, zapremine 1.995 kubika, i urađeni su u saradnji sa „Renoom“. Dostupni su u dve različite snage, 150 i 173 KS, od kojih snažniji, koji smo i imali na sedmodnevnom „Blicovom“ testu, može da se dobije samo u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. Performanse motora s oznakom 2.0 dCi i 173 KS više su nego fantastične. Maksimalni obrtni momenata (360 Nm) dostupan je već od 1.750 obrtaja u minuti, pa ne čudi da 1,8 tona teški „X-trejl“ do stotke ubrzava za deset sekundi (maksimalna brzina je 200 km/h). Elastičnost motora upotpunjuje šestostepeni ručni menjač. „X-trejl“ je u gradu trošio 11 litara evrodizela, na otvorenom retko preko osam, a u kombinovanoj vožnji 9,6 litara na 100 pređenih kilometara, što je prilično dobar rezultat. Razlika u ceni između slabijeg i jačeg dCi agregata je 700 evra, pa vredi razmisliti o 23 KS više.
Krstarenje gradom
„Nisan X-trejl“ se na asfaltu ponaša bez zamerki. Konstruisan je na takozvanoj C platformi, koju deli sa „kaškaijem“. Šasija je dodatno ukrućena pa su samim tim dobijene i bolje vozne karakteristike. Potpuno nezavisno vešanje brine se za prijatnu i ugodniju vožnju, ali u isto vreme ne kvari terenske sposobnosti „X-trejla“. Vibracije se ne osećaju u kabini, koja je dobro izolovana i od buke. Visok položaj vozača olakšava kretanje uskim gradskim ulicama. Preglednost je vrlo dobra i malo je mrtvih uglova. Pri vožnji unatrag, najbolje je da se oslonite na spoljne retrovizore, a savetovao bih i ugradnju parking senzora.
Van asfalta na svom terenu
Priča o „X-trejlu“ počinje silaskom sa asfalta, na koji se, prema rezultatima ankete, odlučuje više od 40 odsto vlasnika. Tek se u takvim uslovima primećuju karakteristike koje „X-trejl“ sve manje čine urabanim SUV-om, a sve više pravim terencem. Na zemljanom putu u blizini beogradskog aerodroma nisam ni osetio brzinu od 80 kilometara na sat. „X-trejl“ se ponašao mirno i držao je pravac kao da se nalazimo na pisti, a ne usred njiva. Čak ni rupe nisu naterale „X-trejl“ da zaškripi. Vozač okretanjem dugmeta na središnjoj konzoli može da izabere jedan od tri ponuđena pogona: 2WD (samo na prednje točkove), LOCK (fiksni 4x4 pogon) i AUTO kada se snaga sa prednjih na zadnje točkove prenosi automatski, u zavisnosti od podloge i proklizavanja. Elektronski inteligentni sistem se zove „all mode 4x4“ i objedinjuje sisteme kao što su USS (Uphill start support) za kretanje uzbrdo i DDS (Downhill start support) i pri vožnji nizbrdo. DDS se uključuje prekidačem, smeštenim levo od dugmeta sistema „all mode 4x4“, i održava brzinu vožnje nizbrdo do sedam kilometara na sat. Vozaču su od velike pomoći i sistemi ABS, EBD i ESP.
Nisan X-trejl 2.0 dCi
DIMENZIJE
Dužina 4.630 mm
Širina 1.785 mm
Visina 1.770 mm
Međuos. razmak 2.630 mm
Težina 1.737 kg
Prtljažnik 603 l
MOTOR
Zapremina 1.995 kubika
Snaga 273 KS
Obrtni momenat 360 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 10,0 s
Maks. brzina 200 km/h
Potrošnja 9,6 litara
Cena 33.991 evra
Нема коментара:
Постави коментар