Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

четвртак, 14. мај 2009.

FIAT Panda



FIAT Panda

OTKRIĆE

Kada su već svi pomislili da će ime Panda 5. septembra ove godine zajedno sa popularnim automobilom marke Fiat otići u zasluženu penziju, usledila je prezentacija ranije najavljenog novog modela, ali pod istim imenom


Panda je za novinare otkrivena u Lisabonu, gradu iz kojeg su kretali portugalski moreplovci u nova otkrića

Visina vozila ne kvari sklad linija kao ni stabilnost u vožnji

Novi Fiat Panda je kao stvoren za mlade koji ne zahtevaju puno prostora na zadnjim sedištima

Drugačija, ali i veoma funkcionalna instrument tabla je jedna od glavnih odlika nove Pande

Visoko otvaranje petih vrata omogućava bezbedan pristup prtljažniku

Mala zapremina, ali među većima u klasi uz moguće povećanje pomeranjem zadnje klupe

Velike staklene površine omogućavaju odličnu preglednost u svim pravcima

Velike svetlosne grupe daju zadnjem delu originalan izgled

Originalnog stila i dinamičan, malih dimenzija i okretan, Fiat Panda je više od dvadeset godina bio jedan od najpoznatijih modela ovog italijanskog proizvođača. Od 1980. godine, kada je započeo svoj ”tržišni” život, automobil sa imenom karakterističnog azijskog medveda nepogrešivo je vezivan uz fabriku iz Torina. Prema nekim statističkim podacima, u Italiji je čak 90% populacije odmah znalo o kom vozilu je reč i ko ga proizvodi, dok je u Evropi to bio slučaj sa čak 40% ispitanika.

Vremenom, ime Panda je postalo više od pukog naziva jednog modela. Ono je označavalo specifičan način života i duh modernog vremena u urbanim sredinama. Povezivano je sa posebnom kategorijom, prvenstveno mladih, ljudi iz srednjeg staleža, dovoljno finansijski sposobnih da svakodnevno koriste mali automobil.

Ne zovite me...
Zbog svega ovog navedenog, pomalo je čudno zvučala vest koja se čula na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi gde je Fiat, kao naslednika Pande, najavio automobil pod imenom Gingo. Još čudnije je zvučalo kada je na ovo ime reagovao jedan drugi proizvođač koji u svojoj gami nudi, takođe malo vozilo, ali pod imenom Twingo. U javnosti su se pojavile priče da bi moglo doći čak i do sudskog spora...

E sad, da li je Renault stvarno tako negativno i nervozno reagovao ili je cela priča ”naduvana”, ko zna?! U svakom slučaju, Fiat je odlučio da svoj novi mali automobil nazove već proverenim imenom: Panda ili preciznije, nova Panda. Čak je i promotivna kampanja zasnovana na sloganu ”Don’t call me...”, odnosno ”Ne zovite me...”.

Pri tom, imajući u vidu činjenicu da je upravo segment malih automobila veoma bitan za svakog proizvođača, Fiat se potrudio da nova Panda u oštru konkurenciju uđe dobro pripremljena.

Primenjeno je veliko iskustvo koje gigant iz Torina ima u dizajniranju i izradi automobila u ovom segmentu, ali i novi standardi i kriterijumi koje je vremenom postavilo samo tržište, a pre svega oni koji se odnose na komfor, bezbednost i bogatstvo opreme.

Da se u svemu tome možda otišlo i korak dalje, uverili smo se na Svetskoj prezentaciji nove Pande, koja je početkom septembra održana u Lisabonu.

Nova otkrića
Lisabon, grad iz kojeg su vekovima kretale ekspedicije u istraživanje nepoznatog. Smešten na krajnjem zapadu Evrope i mesto odakle nije moguće otići dalje, bar ne kopnom. Istovremeno, izuzetna lokacija da se čovek upozna sa nečim novim i otkrije neke nove vrednosti.

Nova Fiat Panda se svakako uklapa u sve to, zahvaljujući savremenom dizajnu i primeni novih tehnologija, praktičnih i jednostavnih rešenja. Spolja posmatrano vozilo čistih linija, bez mnogo dizajnerskih eksperimenata, deluje znatno manje nego što to zapravo jeste. U suštini, novi Fiat Panda je mali gradski SUV, sa istaknutom, povišenom pozicijom vozačkog sedišta. A, možda i više od toga...

Panda kao da je mešavina više različitih tipova vozila. Nudi prostranost, fleksibilnost i mogućnost prilagođavanja svojstvenu vozilima MPV (Multi Purpose Vehicle) kategorije. Sa druge strane, ima komfor, a vozaču, kao i putnicima, pruža osećaj tipičan onom u limuzinama, zahvaljujući primeni mnogih sistema i rešenja karakterističnih za luksuzna vozila.

Ceo automobil je veoma kompaktan i pruža dosta prostora u unutrašnjosti, bez obzira na svega 354 cm dužine, 158 širine i 154 visine. Predusretljivi domaćini kažu da u njega može da stane četiri, pa čak i pet osoba. Mi tu tvrdnju prihvatamo, mada sa velikom dozom sumnje, budući da smo kod preuzimanja vozila vodili računa da se niko ne nađe na zadnjem sedištu. Naime, čovek prosečne visine ima dovoljno mesta za glavu i telo ali ne i za noge, u situaciji kada se smesti iza vozača. Ukoliko se na zadnjoj klupi nađu još dva saputnika, situacija postaje dosta komplikovana i iziskuje tolerantno ponašanje i uvažavanje ostalih, pa bile to i simpatične hostese ili deca. Dakle, četiri osobe još nekako, a pet samo u slučaju nužde.

Igra boja i prostora
Prtljažnik je sasvim solidne zapremine za ovu kategoriju vozila i ima ukupno 206 litara, a zahvaljujući pomeranju zadnje klupe dostiže i 236 litara. Po potrebi sedišta se mogu i preklapati, pa je tako moguće transportovati i neke kabaste predmete, sve do maksimalne zapremine od 775 litara.

Možda opštem utisku prostranosti još više doprinosi činjenica da se novi Fiat Panda izrađuje u desetak novih, živih, boja. Slična situacija je i sa enterijerom vozila, tako da se veoma lako stiče predstava o prostoru sličnom onom koji se nudi u automobilima niže srednje klase.

Visoka pozicija sedenja vozaču omogućava odličnu preglednost u svim pravcima. ”Mrtvih” uglova praktično nema, a komande i instrumenti su pravilno i funkcionalno raspoređeni. Instrument tabla sadrži sve ono što je potrebno, pregledna je i informacije sa nje se veoma lako uočavaju. Upravljač sa tri paoka je dobro ergonomski oblikovan, baš kao i prednja sedišta. Za svaku pohvalu je i postojanje City moda servo-pojačivača, čijim aktiviranjem se volan lakše okreće pri malim brzinama, što je veoma praktično prilikom parkiranja ili polukružnog okretanja. Dobro je pozicionirana i dosta precizna kratka ručica petostepenog manuelnog menjača na centralnom grebenu, iznad koje se nalaze sve ostale komande.

Novi Fiat Panda ima jednu veoma važnu pozitivnu osobinu, kada su komande i instrumenti u pitanju. Sve što je vozaču potrebno i važno nalazi se ispred njega ili locirano na najviše tridesetak centimetara od osnovnog položaja ruku na upravljaču. To isključuje ”lutanja” u traženju recimo komandi elektropomičnih spoljnih ogledala, klimatizacije, provetravanja i sličnog.

Upotrebljeni materijali u unutrašnjosti vozila deluju dosta kvalitetno. Prijatni su na dodir i veoma dopadljivih i praktičnih boja. Sa održavanjem verovatno neće biti problema, mada bi sama završna obrada nekih detalja u enterijeru mogla biti bolja.

Stvoren za grad
Novi model Fiata pokazao se kao idealan u uslovima gradske vožnje. Na ulicama Lisabona i u veoma dinamičnom saobraćajnom okruženju, Panda sasvim dobro ispunjava postavljene zahteve i to bez obzira na motor koji je u njemu. Na prezentaciji smo bili u prilici da se upoznamo sa sva tri, koja se u njega za sada ugrađuju, počev od benzinskih agregata zapremine 1,1 i 1,2 litra sa 54 i 60 KS, do dizela zapremine 1,3 litre sa 70 KS.

Ako bi trebali da se opredelimo koji je najoptimalniji kao pogon za ovaj automobil, onda bi samo okrenuli redosled. Dakle, dizel motor Multijet tehnologije sa 16 ventila daje Pandi sasvim dovoljno živosti da se u uslovima gradske vožnje ”bori” sa mnogo snažnijim protivnicima. Benzinski 1,2 Fire je solidan, a 1,1 Fire je zadovoljavajućih performansi, ali ne i baš poželjan. Tako je dizel motor možda trenutno najbolje rešenje za novi model Fiat Panda. Sa njim, automobil je dovoljno živ i temperamentan, ma koliko to paradoksalno zvučalo. Ali, u svakom slučaju, Panda nema problema da do 100 km/h stigne za nešto više od 13 sekundi i da ostvari maksimalnu brzinu od 160 km/h. Pri svemu tome potrošnja se zadržava na ispod 5 litara goriva na 100 pređenih kilometara.

Stabilnost vozila u krivinama je odlična, bez obzira na relativno veliku visinu i malo međuosovinsko rastojanje od 2299 mm. Kratke poprečne neravnine dobro podnosi, bez mnogo poskakivanja i buke, a pri naglim kočenjima i promenama pravca novi Fiat Panda nije nimalo nervozan. I usporenje koje ostvaruje, istina neopterećen, na sasvim je očekivanom i zadovoljavajućem nivou. Tek pri naglom polasku iz mesta motor malo bučnije ”zareži” i oglase se gume. Međutim, uz ABS koji je deo standardne opreme, proizvođač je u opcionom paketu predvideo i ostale sisteme aktivne bezbednosti kao što su ESP, ASR, HBA i Hill Holder.

Kada je već reč o bezbednosti, valja naglasiti da ovaj mali Fiat pruža gotovo što i njegovi veći ”rođaci”. Pored čvršće konstrukcije dela u kojem se nalaze putnici, nešto povećanih deformabilnih zona, novi Panda je prvi automobil u kategoriji koji nudi i do šest vazdušnih jastuka (dva napred, dva bočna i opciono dve vazdušne zavese na prozorima).

Planovi za budućnost
Iako itinerer testa nije bio izrazito dugačak, pa samim tim i vreme za upoznavanje automobila je bilo relativno kratko, sasvim je jasno da je Fiat napravio veoma dobar mali automobil. Uostalom, ovaj italijanski proizvođač je oduvek pravio dobre male automobile. Vremenom, oni su postajali sve popularniji, što zbog relativno niske cene, što zbog funkcionalnosti i praktičnosti, pa je njihov broj na ulicama gradova širom sveta sve više rastao. Sve ovo važi i za model Panda, onaj stari, koji je početkom septembra prestao da se proizvodi. Međutim, na scenu je stupila nova Panda. Mali simpatični gradski automobil, za sada u verziji sa petoro vrata. Ali, to je samo prethodnica. Porodica Panda će se vremenom širiti i rasti u godinama koje dolaze. Za očekivati je modele sa pogonom 4x4, kao i one sa više sportskim karakteristikama.

Svakako da Fiat ima velike i ozbiljne planove sa novim modelom Panda. Tokom septembra ovaj automobil se našao u prodaji širom Evrope, a uskoro će to biti slučaj i kod nas. Što se tiče cene, za sada je poznato da se u Italiji ona kreće od 7.900 do 10.900 evra sa porezom, u zavisnosti od motora i paketa opreme.

Jedno pitanje se nameće - pitanje ”kanibalizma” u okviru kuće, jer ako nova Panda nudi gotovo sve što i recimo Punto, mada možda malo skučenije ali cenovno prihvatljivije, ko je tu onda kome konkurencija? I ko će, na nekim tržištima, ”pojesti” koga? Veći Fiat manjeg ili obrnuto ili će svi biti siti i zadovoljni.

U svakom slučaju, vreme će pokazati da li je prezentacijom novog malog gradskog automobila sa starim imenom, bogato opremljenog i multifunkcionalnog, Fiat zapravo otkrio novog suparnika opasnog po konkurenciju ili slične modele iz kuće...

Nova strategija
U godinama koje dolaze, kako bi se umanjile posledice krize u kojoj se našao, Fiat planira veoma dinamičnu strategiju prisustva na tržištu. Zapravo, proizvođač iz Torina, u čijem sastavu se nalaze Lancia i Alfa Romeo, namerava značajno osvežavanje ponude modela.

Ove godine kupcima se nude novi Fiat Panda i Fiat Idea, Lancia Ypsilon i Alfa GT Coupe. Naredne, 2004. godine planira se uvođenje samo modela Lancia B-MPV. U godini 2005. na tržištu bi trebali da se pojave novi modeli Fiat Punto, Fiat Large, kao i vozilo iz kategorije Sport Utility, te Alfa Coupe, Alfa Supercar i nova Alfa 156. Potom bi se 2006. godine u prodaji pojavili novi Fiat Stilo i Alfa Spider. Sledeće, 2007. godine bila bi predstavljena još tri nova modela Fiat Microcar, Fiat Cross-Over, kao i jedno potpuno novo monovolumensko vozilo iste marke.


ekskluzivno iz Lisabona, Z. Živkov
foto: Fiat, Vrele gume, Z. Živkov

8316

Opširnije u časopisu
VRELE GUME br. 111
Postavljeno: 4.10.2003

Нема коментара:

Постави коментар

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444