Zašto su polovni automobili Eurosalona najskuplji
Siguran nemački auto više vredi
Reč je o polovnjacima kupljenim u fabrikama i o lizingu
BEOGRAD - Po svemu sudeći su se u "Eurosalonu V6" - preduzeću za prodaju polovnih automobila do šest godina starosti- pridržavali one narodne "nismo dovoljno bogati da bi kupovali jeftino", jer su cene njihovih polovnih kola najviše na tržištu. Međutim, Jovan Radić, direktor ovog preduzeća, kaže da siguran auto ima svoju cenu, te da su oni firma sa najmanjim brojem reklamacija.
- Postoji nekoliko načina nabavke automobila u inostranstvu. Najpopularniji i najkomforniji je preko interneta, zatim na autopijaci, putem oglasa, na benzinskim stanicama gde su mali placevi sa kolima i preko hendlera - Turaka, Arapa i naših ljudi, koji preprodaju automobile, uglavnom neovlašćeno - naglašava Radić.
Mali na ceni - Na Zapadu su nakon promene u evro troškovi života povećani za 20 do 30 odsto. To je razlog da se i kod njih više traže mali štedljivi automobili. Zato je sada ponuda tih automobila mala, što im je i podiglo cenu. Tako opel korsa iz 1999. godine košta 6.300 evra, a ford eskort karavan isto godište svega 5.700 evra - objašnjava Jovan Radić. | ||||
"Eurosalon" se, po rečima Radića, odlučio za druga dva načina, koja su istina skuplja, ali i najsigurnija. To su kupovina polovnih kola u fabrikama proizvođača, gde su zamenjena za nov auto, ili za automobile iz lizinga, gde je banka vlasnik dok se kola ne otplate.
- Čak i u fabrikama automobile biramo. Kupujemo samo kola koja su imala jednog vlasnika i jednog vozača. Ali kako je nemoguće da pregledaš 300 automobila koje ti fabrika nudi i odabereš 30, a da ne pogrešiš, "Eurosalon" angažuje ekspertsku grupu koja pregleda vozila i uočava ono što običan kupac ne može. To košta 100 evra po kolima, ističe sagovornik Glasa.
Uz auto se, naglašava Radić, dobija servisna knjižica u kojoj stoji kada je šta rađeno na njemu, a priloženi su i računi servisa. Na taj način kupac je sigurniji u pogledu toga šta je kupio, za razliku od kupovine preko interneta gde se može računati da je kilometraža pomerena, jer je to prva stvar koja se u ovom poslu radi. Takođe, nema garancije o tome koliko je vlasnika auto promenio.
Razlika od 1.000 evra - Na ovaj siguran način radi samo "Eurosalon" i ni jedan drugi diler polovnih automobila u Srbiji. A kada se to zna, onda razlika u ceni naših kola i drugih dilerskih kuća i nije toliko velika. Naime, nabavna cena pasata 1999. godište, karavan, turbo dizel sa ful opremom u Nemačkoj je 8.000 evra, a u drugim zemljama 6.500 evra, ali nemački u startu ima više opreme za 2.500 evra. Kod nas takav pasat košta 11.500 evra, a iz dugih zemalja 10.500 evra. Znači razlika je deset do 15 odsto, a trebalo bi da bude i do 30 odsto - kaže Radić. | ||||
Po rečima Radića, cenu "Eurosalonovih" automobila diže i to što se oni isključivo nabavljaju iz Nemačke, zemlje za koju važi da vozači najviše vode računa o četvorotočkašima, što se ne može reći, na primer, za Italijane. Tako auto koji je Nemac vozio 120.000 kilometara ima istu kompresiju, kao i kola italijanskog vozača koji je prešao svega 60.000 kilometara. Sem toga, objašnjava, Radić, kvalitet kola koja se prodaju po Evropi je različit od zemlje do zemlje.
- Na primer, opel proizveden u Mađarskoj i u Nemačkoj ne može se porediti. Kvalitet opreme u Holandiji i Belgiji je različit od onoga koji se nudi u Nemačkoj. Tako pasat 2000 godište, proizveden u Nemačkoj, ima četiri vazdušna jastuka, servo volan, ABS kočnice, centralno zaključavanje, kodiran ključ i radio kasetofon. Isti takav pasat na tržištu Belgije često nema ni desni retrovizor i ima samo jedan vazdušni jastuk. Tako je razlika u startu od nekih 2.500 do 3.000 evra, ističe Radić.
Do Srbije automobili isključivo stižu kamionima, ne voze se, što se vrlo često radi i još se poveze dvoje, troje Jugoslovena da bi se i zaradilo. Prevoz kamionom poskupljuje auto, ali je on stigao na parking onakav kakav je bio u fabrici, kaže sagovornik Glasa. Zatim se na cenu automobila u Nemačkoj, koji je na primer koštao 10.000 evra, obračunava carina od 20 odsto i porez od 20 odsto, dodaju se troškovi prevoza i u "Eurosalonu" se takav auto prodaje za 15.000 evra.
- Naša provizija na uvozne automobile je pet odsto, jer je ispod tog procenta posao neisplativ, kaže Radić.
Нема коментара:
Постави коментар