Teretnjaci bez vikend zabrane do daljnjeg
Jedino u Srbiji tokom vikenda i praznicima kamioni mogu neometano da saobraćaju. U zemljama u okruženju i Evropi postoji zabrana kretanja ovih vozila tokom vikenda i praznika. Tako kamiondžije isplaniraju da kroz našu zemlju voze dok traje zabrana saobraćaja u ovim zemljama. To, međutim, utiče na sve veće gužve na našim putevima, ali i na smanjenje bezbednosti u saobraćaju.
Iako je odluka o ovoj zabrani kretanja teretnjaka postojala osamdesetih, ukinuta je pre skoro 20 godina. Ipak, iz Ministarstva za infrastrukturu kažu da će verovatno do septembra ili oktobra ova zabrana ponovo stupiti na snagu. Čeka se, naravno bez razloga, usvajanje novog zakona o bezbednosti u saobraćaju.
“U toku je izrada projekta, kojim će se napraviti mesto gde će se zaustavljati kamioni tokom vikenda. A čim novi zakon o bezbednosti saobraćaja stupi na snagu, moći ćemo da radimo na tome da se ponovo donese uredba koja će zabranjivati kretanje teretnih vozila kroz Srbiju tokom vikenda i praznicima”, kaže za “Blic nedelje” Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastrukturu.
Zbog dozvoljenog kretanja u dane vikenda, na graničnim prelazima i ulascima u Srbiju gotovo svakog petka se stvaraju dodatne gužve. Vozači kamiona, naime, planiraju putovanja tako da stignu na ulaz u Srbiju do petka u ranim popodnevnim satima. Tako obezbeđuju da u vreme dok u susednim zemljama važi zabrana, oni slobodno saobraćaju putevima Srbije.
Prema rečima Vladimira Rebića, načelnika Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u MUP-u Srbije, ovakva odluka bi znatno poboljšala bezbednost u saobraćaju. Iako je ona već davno ukinuta, u prestonici postoji zabrana kretanja teretnjaka četiri sata dnevno. Teretnjaci koji imaju više od tri i po tone nosivosti ne mogu da se kreću određenim ulicama glavnog grada u periodu od 7 do 9 i od 16 do 18 sati. U Beogradu, naime, postoje dva tranzitna prstena u kojima se kreću ova vozila. Kako je istakao naš sagovornik, čak 90 odsto kamiondžija poštuje zabrane kretanja u ovom periodu kroz Beograd. Ukoliko kamiondžija ne poštuje vremensku zabranu koja u glavnom gradu traje četiri sata, propisuje se prekršajna kazna od svega dve hiljade dinara. Ipak, nikakva ograničenja ne važe za autoput koji prolazi kroz Beograd.
“Takođe iz pravca Pančeva i Zrenjanina i preko Pančevačkog mosta i do luke Beograd ne postoji nikakva zabrana kretanja za ova vozila. Ovo je takozvana slobodna zona za kretanje teretnjaka”, kaže Vladimir Rebić, načelnik Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u MUP-u.
Kao ni u Beogradu, ni u ostalim gradovima u Srbiji ne postoji zabrana kretanja teretnjaka vikendom. Postoje samo vremenska ograničenja, ili po pitanju težine vozila. Tako na primer, u Kragujevcu postoji zabrana kretanja teretnjaka koji su teži od pet tona određenim ulicama, osim od 22 pa do pet sati ujutru.
Gužve na granicama
Zbog dozvoljenog kretanja u dane vikenda, na graničnim prelazima i ulascima u Srbiju gotovo svakog petka se stvaraju dodatne gužve. Vozači kamiona, naime, planiraju putovanja tako da stignu na ulaz u Srbiju do petka u ranim popodnevnim satima. Tako obezbeđuju da u vreme dok u susednim zemljama važi zabrana, oni slobodno saobraćaju putevima Srbije. Stručnjaci tvrde da je ovo bio i cilj nadležnih ministarstava kako bi privukli vozila iz inostranstva da saobraćaju kroz našu zemlju. Situacija se ponavlja u nedelju predveče kada teška vozila nastoje da napuste Srbiju i ponovo se nalaze na graničnim prelazima i izlascima iz Srbije.
Preuzeto sa www.autobrief.com
Нема коментара:
Постави коментар