Proizvođači daju različitu dužinu garantnog roka
Garancija od dve do 12 godina
Autor: B. Gigović | 01.02.2009. - 00:01
Prilikom kupovine novog automobila veoma je važno da posebnu pažnju obratite na ono što piše na garantnom listu, ali i na to koliko godina važi ova obaveza proizvođača. U garantnom roku servisiranje vozila i zamenu pokvarenih rezervnih delova obavlja se o trošku fabrike. Da bi garancija bila validna, svi ovlašćeni serviseri zahtevaju da se popravke i zamene delova obavljaju isključivo kod njih. U suprotnom, od garancije možete da se oprostite.
Tako, na primer, vozila „Folksvagen“ imaju garanciju dve godine od dana isporuke za sve kvarove koji su nastali zbog fabričke neispravnosti. Garancija podrazumeva zamenu ili popravku delova, i u ovom slučajevima vlasnik ne snosi nikakve troškove. Garantnim ugovorom, međutim, nisu pokriveni radovi redovnog održavanja. Ovlašćeni servis, koji izdaje garanciju, dužan je da izvrši uslugu održavanja ili popravke vozila u roku od 45 dana od datuma prijema zahteva za izvršenje ovih usluga. U ovoj auto-kući se obavezuju da obezbede servisiranje svih isporučenih vozila u periodu od sedam godina od datuma isporuke.
Ipak, da bi garancija važila u ovom periodu, neophodno je da se vozač pridržava uputstva za upotrebu vozila. Naime, sve popravke, kao i redovno održavanje, treba da se izvode isključivo u ovlašćenom servisu, kao i da se tom prilikom koriste isključivo originalni rezervi delovi. Garancija ne pokriva kvar koji je nastupio kao posledica delovanja „više sile“, odnosno usled poplave, udara groma ili zemljotresa. Ona, takođe, ne važi prilikom sudara, ili oštećenja nastalih na vozilu zbog loših puteva.
– U garantnu obavezu ne potpada ni uobičajeno trošenje komponenata vozila kao što su pneumatici, kočione pločice, kočioni diskovi, svećice, amortizeri, filteri, podešavanje vrata, haube i geometrije trapa, metlice brisača ... Takođe, ugradnja delova u vozilo čiju ugradnju proizvođač nije odobrio, ili promena na vozilu koja nije obavljena shodno uputstvima proizvođača, kao ni upotreba goriva koje ne zadovoljava kvalitet, odnosno standard propisan od strane proizvođača, ne spadaju u obaveze iz garantnog lista – kažu u „Folksvagenu“, i dodaju da garancijski paket obuhvata dve godine garancije od dana isporuke na ispravnost vozila bez ograničenja pređene kilometraže, dve ili tri godine za oštećenja laka ili farbe, deset godina na koroziju aluminijumske karoserije, bez perforacija, 12 godina na koroziju potpuno pocinkovane karoserije.
U auto-kući „Tojota“ kažu da se za njihova vozila daju opšte garancije za period od tri godine, odnosno 100.000 pređenih kilometara, a u prvoj godini bez ograničenja kilometraže. Međutim, za, na primer, vozila „prijus“ nudi se opšta osmogodišnja garanciju na sve hibridne sklopove. Naime, ova garancija obuhvata i vuču vozila do najbliže ovlašćene servisne radionice za vozila marke „tojota“, i to u slučaju ako vozilo nije u voznom stanju, a razlog je greška koja je obuhvaćena garantnim uslovima. Ukoliko odlučite da pazarite vozilo ove marke, treba da znate da ćete u tom slučaju dobiti i garanciju na oštećenja od korozije u unutrašnjosti kola na čak 12 godina.
Što se tiče rezervnih delova, odnosno zamene onih koji više ne rade, najbolje je da to činite u „Tojotinom“ ovlašćenom servisu. Za rezervne delove ova kuća nudi garanciju od godinu dana.
Ukoliko ste se pak odlučili da kupite neko vozilo marke „opel“, ova kuća daje garanciju na dve godine za sva vozila. Pod ovu garanciju potpada popravljanje i zamena delova.
Garancija „Opela“, međutim, ne važi za prirodno trošenje, kao i u slučajevima kada su uzroci kvara spoljašnji mehanički ili hemijski uticaji, nepravilno rukovanje vozilom, ili u slučaju da je vlasnik svestan da automobil nije popravljan u ovlašćenom servisu. Ona, takođe, neće važiti u slučaju da se vlasnik nije pridržavao „Opelovih“ uputstava ili da nisu izvršeni pregledi propisani u servisnoj knjižici.

Нема коментара:
Постави коментар