Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

понедељак, 2. фебруар 2009.

Štedljivi sportisti


Štedljivi sportisti

Clio treće generacije sa novim turbo motorom od 1,2 litra doživljava novu mladost. Najudobniji automobil u B segmentu uporedili smo sa najpouzdanijim - Toyotom Yaris 1.3 VVT- u nameri da utvrdimo koji automobil nudi više. Ovi modeli ne osvajaju na prvi pogled, ali nude izvanredno dobre performanse, nisku potrošnju, dobru opremu, a takođe se dobro snalaze u gradu, ali i na autoputu. Drugim rečima, ovo su mali-odrasli automobili, idealni za mlade porodice, jer nude odličnu bezbednost - za čistu peticu, kako tvrdi EuroNCAP.

Renault Clio 3 1.2 16V TCE

Clio III je 22 centimetra duži od Clia II i ima prerađeno ogibljenje većeg Megana, a sve u cilju da od gradskog, postane porodični automobil, i u tome se uspelo. Toyota je napravila isti pomak, ali sa manjim gabaritima, jer je Yaris druge generacije dugačak samo 375 cm, a u putničkom prostoru nudi najviše mesta u B segmentu. Yaris je bolji od svih rivala i po fleksibilnosti, jer zadnja klupa može da se pomera i po dužini (napred-nazad). Clio III takođe oduševljava dobrom ponudom prostora, ali i udobnim sedištima koja su veća nego kod većine modela u ovoj klasi. Renault ima i neznatno bolju zvučnu izolaciju od Toyote, koja je ovde na nivou kompakt klase.

Renaultovi inženjeri su poslednjih godina mnogo rizikovali kada je dizajn u pitanju. Setimo se samo Vel Satisa, ali i Megana II generacije koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Sa Cliom III to nije slučaj. Za razliku od pobrojanih modela, novu Renaultovu uzdanicu u B segmentu krase konzervativnije, konvencionalnije linije, zbog čega je ovaj model već sada postao pomalo "dosadan". Da bi se to izbeglo, Renault je ponudio izuzetno bogate pakete opreme Extreme i Extreme Plus, sa kvalitetnim i maštovitim tapacirungom, koji je enterijeru udahnuo novi život.

Ipak, od šminke je mnogo važniji agregat od 1,2 litra koji je Renault "oplemenio" turbo punjačem sa interkulerom i time podigao snagu motora od 75 KS na čitavih 100 KS. To je znatno više od onoga što nudi konkurencija. Napredak je još veći kod obrtnog momenta koji je podignut sa 105 na 145 Nm, pri čemu treba posebno naglasiti da je kriva momenta veoma ispeglana, što će reći da motor u intervalu od 2.000 do 4.500 o./min. pruža silu od 140 Nm. Zbog svega toga, međuubrzanja Clia III 1.2 TCE su odlična i motor je "uspavan" samo do 2.000 o./min., nakon čega vuče ravnomerno i bez zadrške.

Zato je sa ovim agregatom moguće ugodno brzo putovati autoputem, pre svega jer peti stepen prenosa nije predugačko izračunat pa je relativno lako održavati brzinski prosek od 150-160 km/h. Maksimalnu brzinu od 184 km/h dohvati posle dužeg zaleta, a čak i tada u putničkom prostoru ostaje dovoljno tiho. Yaris 1.3 VVT-i sa maksimalnom brzinom od 170 km/h začuđujuće dugo može parirati snažnijem Renaultu zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila (VVT-i) i kratkim prenosnim odnosima u menjaču. Za razliku od Renaulta, koji ima bezosećajni progresivni elektrohidraulični servo upravljač koji vozaču šalje premalo povratnih informacija, Toyota nudi direktniju kontrolu, a pored toga njegov upravljač je i brži. Ipak, francuskom automobilu je ovo lako oprostiti kada imate u vidu da Clio III nudi veoma dobar grip i može se pohvaliti činjenicom da može da podnese bočno ubrzanje od 1,01 g, što je bolje od Yarisovih 0,99 g, a mnogo bolje od VW-a Pola koji već na 0,92 g proklizava (model koji se u Srbiji najbolje prodaje u ovoj klasi).

Renault ima precizan menjač koji je za svaku pohvalu. Tačnije, ovo je jedan je od najpreciznijih menjača u ovoj klasi. Toyotin menjač je, međutim, još bolji i nema pomalo "gumasti" osećaj prilikom promena stepena prenosa kao kod Clia. Još jedan plus je umerena potrošnju koja je na kraju testa iznosila 7,9 litara, iako ona može biti znatno niža, posebno ukoliko poštujete ograničenja brzine i, naravno, ukoliko ne ubrzavate sa papučicom gasa do poda. To je znatno više od Toyotine potrošnje koja je iznosila 6,7 litara, doduše uz nešto slabije putne brzine, jer Yarisovih 87 KS ne mogu na autoputu da pariraju Renaultovoj konjici od tačno 100 KS.

Toyota Yaris 1.3 VVT-i

Yaris II generacije je prava "glavobolja" za konkurenciju, jer je Toyota je uspela da konstruiše moderan i bezbedniji automobil po ceni starog Yarisa. Najjača strana Toyote su njena pouzdanost, robusna mehanika, pouzdana elektronika i odličan kvalitet - bolji od onoga što nudi celokupna nemačka konkurencija. Yaris se toliko retko kvari da ćete majstora viđati samo prilikom redovne promene ulja, i to na 20.000 km. Ovaj podatak je odavno poznat brojnim vlasnicima Corolla iz "zlatne ere Ante Markovića", koja se -zahvaljujući genijalnom Draganu Jovanoviću (sad znate ko je obezbedio tako nisku cenu Toyote) - prodavala za samo 22.000 DM (Golf II i Kadett su koštali oko 5.000 DM više). Danas vlasnici tih Corolla menjaju stare za nove Toyote kod Toyotinog dilera Mijaljević, koji je on startovao sa zamenom vozila po sistemu "staro za novo".

Retko koji model iz B segmenta trenutno može da parira Cliu III 1.2 TCE, a jedan od njih je testirana verzija Yarisa sa 1.3 VVT-i agregatom. Ovaj Toyotin motor se, zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila, može se pohvaliti veoma "ispeglanom" krivom obrtnog momenta, tako da već pri 3.000 o/min. motor isporučuje silu od 120 Nm. Kao što sam već napomenuo, uz dobro proračunate prenosne odnose u menjaču, dobra međuubrzanja su zagarantovana, a posebno oduševljava ručica izuzetno kratkih i preciznih hodova.

Ergonomija je kod Yarisa za uzor drugima, a komande su praktične i mekane, iako će nekog možda iritirati centralna konzola iznad koje je postavljen digitalni displej sa 3D efektom. Kod Renaulta su instrumenti analogni, ali je dizajn enterijera jednako zanimljiv, a sa kvalitetnim tapacirungom čak pomalo i luksuzan. U svakom slučaju, kod oba modela je lako pronaći idealnu poziciju za volanom, tako da naporna putovanja i ne osetite posebno teško, što je za ovako male automobile veliki plus.

Renault već godinama sa svojim modelima prednjači na polju bezbednosti, pa je tako Clio III jedan od prvih automobila u B segmentu koji je ostvario maksimalnih 5 zvezdica i 33 poena. Ipak, Toyota Yaris II generacije može se pohvaliti sa čak 9 vazdušnih jastuka, odnosno sa čak 35 poena i naravno, maksimalnih 5 zvezdica na EuroNCAP kreš testu. Konkurencija nudi sledeću bezbednost: Chevrolet Kalos samo 17 poena i 3 zvezdice, Citroen C3 28 poena i 4 zvezdice, Ford Fiesta skromnih 25 poena i 4 zvezdice poput Honde Jazz, dok je VW Polo sa 28 poena i 4 zvezdice takođe daleko od Clia III i Yarisa II kada je pasivna bezbednost u pitanju. Pored toga, Renault i Toyota imaju i bolje kočnice od svoje konkurencije, odnosno ovi se automobili,pri brzini od 100 km/h, zaustavljaju za samo 38,0 metara.

Šta ona kaže:

Motor od 1,2 litra sa turbo punjačem i 100 KS je dovoljno jak, a ubrzanja i međuubrzanja su uvek ubedljiva. Većini vozača u Srbiji ovo neće trebati, ali će zato Clio sa ovim motorom birati oni koji znaju i smeju da energično voze. Ovo je udoban, lepo dizajniran auto koji je idealan za duža putovanja - malo troši, a gepek je pristojne veličine. Sve to isto nudi i Yaris, koji ima malo slabiji agregat, ali se zato bolje snalazi u gradu - lakše ga ja parkirati i možete mu više verovati, s obzirom da je Toyota daleko najpouzdanija u ovoj klasi. Oba modela su simpatično i ukusno dizajnirana, a to isto važi i za njihov enterijer. Clio 3 i Yaris su ozbiljni automobili u malom pakovanju, što se posebno može primeniti na Toyotu.

Kome su namenjeni ovi automobili:

Svi oni koji za svoj novac žele maksimalnu bezbednost svoje porodice mogu sasvim slobodno kupiti jedan od ovih automobila. Yarisu treba dati prednost kada kupujete auto na duže staze jer je pouzdaniji, a Cliu 3 1.2 TCE ukoliko ste "gladni" dobrih performansi. Praktični, udobni, pravi porodični automobili sa dobrom opremom nikada nisu bili jeftini, pa to nisu ni ovi modeli koji su se našli na testu. Međutim, ovi modeli jesu jedna zaokružena celina, jer mogu sve što i veći i mnogo skuplji automobili. Toyota jeste bolja kada podvučete crtu pažljivo saberete sve poene, ali sam lično više uživao u vožnji Renaulta.

Izvor: Autobat
Tekst i foto : Aleksandar Todorović

Нема коментара:

Постави коментар

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444