Štedljivi sportisti
Clio treće generacije sa novim turbo motorom od 1,2 litra doživljava novu mladost. Najudobniji automobil u B segmentu uporedili smo sa najpouzdanijim - Toyotom Yaris 1.3 VVT- u nameri da utvrdimo koji automobil nudi više. Ovi modeli ne osvajaju na prvi pogled, ali nude izvanredno dobre performanse, nisku potrošnju, dobru opremu, a takođe se dobro snalaze u gradu, ali i na autoputu. Drugim rečima, ovo su mali-odrasli automobili, idealni za mlade porodice, jer nude odličnu bezbednost - za čistu peticu, kako tvrdi EuroNCAP.
Renault Clio 3 1.2 16V TCE Clio III je 22 centimetra duži od Clia II i ima prerađeno ogibljenje većeg Megana, a sve u cilju da od gradskog, postane porodični automobil, i u tome se uspelo. Toyota je napravila isti pomak, ali sa manjim gabaritima, jer je Yaris druge generacije dugačak samo 375 cm, a u putničkom prostoru nudi najviše mesta u B segmentu. Yaris je bolji od svih rivala i po fleksibilnosti, jer zadnja klupa može da se pomera i po dužini (napred-nazad). Clio III takođe oduševljava dobrom ponudom prostora, ali i udobnim sedištima koja su veća nego kod većine modela u ovoj klasi. Renault ima i neznatno bolju zvučnu izolaciju od Toyote, koja je ovde na nivou kompakt klase.
Renaultovi inženjeri su poslednjih godina mnogo rizikovali kada je dizajn u pitanju. Setimo se samo Vel Satisa, ali i Megana II generacije koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Sa Cliom III to nije slučaj. Za razliku od pobrojanih modela, novu Renaultovu uzdanicu u B segmentu krase konzervativnije, konvencionalnije linije, zbog čega je ovaj model već sada postao pomalo "dosadan". Da bi se to izbeglo, Renault je ponudio izuzetno bogate pakete opreme Extreme i Extreme Plus, sa kvalitetnim i maštovitim tapacirungom, koji je enterijeru udahnuo novi život.
Ipak, od šminke je mnogo važniji agregat od 1,2 litra koji je Renault "oplemenio" turbo punjačem sa interkulerom i time podigao snagu motora od 75 KS na čitavih 100 KS. To je znatno više od onoga što nudi konkurencija. Napredak je još veći kod obrtnog momenta koji je podignut sa 105 na 145 Nm, pri čemu treba posebno naglasiti da je kriva momenta veoma ispeglana, što će reći da motor u intervalu od 2.000 do 4.500 o./min. pruža silu od 140 Nm. Zbog svega toga, međuubrzanja Clia III 1.2 TCE su odlična i motor je "uspavan" samo do 2.000 o./min., nakon čega vuče ravnomerno i bez zadrške. Zato je sa ovim agregatom moguće ugodno brzo putovati autoputem, pre svega jer peti stepen prenosa nije predugačko izračunat pa je relativno lako održavati brzinski prosek od 150-160 km/h. Maksimalnu brzinu od 184 km/h dohvati posle dužeg zaleta, a čak i tada u putničkom prostoru ostaje dovoljno tiho. Yaris 1.3 VVT-i sa maksimalnom brzinom od 170 km/h začuđujuće dugo može parirati snažnijem Renaultu zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila (VVT-i) i kratkim prenosnim odnosima u menjaču. Za razliku od Renaulta, koji ima bezosećajni progresivni elektrohidraulični servo upravljač koji vozaču šalje premalo povratnih informacija, Toyota nudi direktniju kontrolu, a pored toga njegov upravljač je i brži. Ipak, francuskom automobilu je ovo lako oprostiti kada imate u vidu da Clio III nudi veoma dobar grip i može se pohvaliti činjenicom da može da podnese bočno ubrzanje od 1,01 g, što je bolje od Yarisovih 0,99 g, a mnogo bolje od VW-a Pola koji već na 0,92 g proklizava (model koji se u Srbiji najbolje prodaje u ovoj klasi).
Renault ima precizan menjač koji je za svaku pohvalu. Tačnije, ovo je jedan je od najpreciznijih menjača u ovoj klasi. Toyotin menjač je, međutim, još bolji i nema pomalo "gumasti" osećaj prilikom promena stepena prenosa kao kod Clia. Još jedan plus je umerena potrošnju koja je na kraju testa iznosila 7,9 litara, iako ona može biti znatno niža, posebno ukoliko poštujete ograničenja brzine i, naravno, ukoliko ne ubrzavate sa papučicom gasa do poda. To je znatno više od Toyotine potrošnje koja je iznosila 6,7 litara, doduše uz nešto slabije putne brzine, jer Yarisovih 87 KS ne mogu na autoputu da pariraju Renaultovoj konjici od tačno 100 KS.
Toyota Yaris 1.3 VVT-i Yaris II generacije je prava "glavobolja" za konkurenciju, jer je Toyota je uspela da konstruiše moderan i bezbedniji automobil po ceni starog Yarisa. Najjača strana Toyote su njena pouzdanost, robusna mehanika, pouzdana elektronika i odličan kvalitet - bolji od onoga što nudi celokupna nemačka konkurencija. Yaris se toliko retko kvari da ćete majstora viđati samo prilikom redovne promene ulja, i to na 20.000 km. Ovaj podatak je odavno poznat brojnim vlasnicima Corolla iz "zlatne ere Ante Markovića", koja se -zahvaljujući genijalnom Draganu Jovanoviću (sad znate ko je obezbedio tako nisku cenu Toyote) - prodavala za samo 22.000 DM (Golf II i Kadett su koštali oko 5.000 DM više). Danas vlasnici tih Corolla menjaju stare za nove Toyote kod Toyotinog dilera Mijaljević, koji je on startovao sa zamenom vozila po sistemu "staro za novo".
Retko koji model iz B segmenta trenutno može da parira Cliu III 1.2 TCE, a jedan od njih je testirana verzija Yarisa sa 1.3 VVT-i agregatom. Ovaj Toyotin motor se, zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila, može se pohvaliti veoma "ispeglanom" krivom obrtnog momenta, tako da već pri 3.000 o/min. motor isporučuje silu od 120 Nm. Kao što sam već napomenuo, uz dobro proračunate prenosne odnose u menjaču, dobra međuubrzanja su zagarantovana, a posebno oduševljava ručica izuzetno kratkih i preciznih hodova.
Ergonomija je kod Yarisa za uzor drugima, a komande su praktične i mekane, iako će nekog možda iritirati centralna konzola iznad koje je postavljen digitalni displej sa 3D efektom. Kod Renaulta su instrumenti analogni, ali je dizajn enterijera jednako zanimljiv, a sa kvalitetnim tapacirungom čak pomalo i luksuzan. U svakom slučaju, kod oba modela je lako pronaći idealnu poziciju za volanom, tako da naporna putovanja i ne osetite posebno teško, što je za ovako male automobile veliki plus.
Renault već godinama sa svojim modelima prednjači na polju bezbednosti, pa je tako Clio III jedan od prvih automobila u B segmentu koji je ostvario maksimalnih 5 zvezdica i 33 poena. Ipak, Toyota Yaris II generacije može se pohvaliti sa čak 9 vazdušnih jastuka, odnosno sa čak 35 poena i naravno, maksimalnih 5 zvezdica na EuroNCAP kreš testu. Konkurencija nudi sledeću bezbednost: Chevrolet Kalos samo 17 poena i 3 zvezdice, Citroen C3 28 poena i 4 zvezdice, Ford Fiesta skromnih 25 poena i 4 zvezdice poput Honde Jazz, dok je VW Polo sa 28 poena i 4 zvezdice takođe daleko od Clia III i Yarisa II kada je pasivna bezbednost u pitanju. Pored toga, Renault i Toyota imaju i bolje kočnice od svoje konkurencije, odnosno ovi se automobili,pri brzini od 100 km/h, zaustavljaju za samo 38,0 metara.
Šta ona kaže: Motor od 1,2 litra sa turbo punjačem i 100 KS je dovoljno jak, a ubrzanja i međuubrzanja su uvek ubedljiva. Većini vozača u Srbiji ovo neće trebati, ali će zato Clio sa ovim motorom birati oni koji znaju i smeju da energično voze. Ovo je udoban, lepo dizajniran auto koji je idealan za duža putovanja - malo troši, a gepek je pristojne veličine. Sve to isto nudi i Yaris, koji ima malo slabiji agregat, ali se zato bolje snalazi u gradu - lakše ga ja parkirati i možete mu više verovati, s obzirom da je Toyota daleko najpouzdanija u ovoj klasi. Oba modela su simpatično i ukusno dizajnirana, a to isto važi i za njihov enterijer. Clio 3 i Yaris su ozbiljni automobili u malom pakovanju, što se posebno može primeniti na Toyotu.
Kome su namenjeni ovi automobili: Svi oni koji za svoj novac žele maksimalnu bezbednost svoje porodice mogu sasvim slobodno kupiti jedan od ovih automobila. Yarisu treba dati prednost kada kupujete auto na duže staze jer je pouzdaniji, a Cliu 3 1.2 TCE ukoliko ste "gladni" dobrih performansi. Praktični, udobni, pravi porodični automobili sa dobrom opremom nikada nisu bili jeftini, pa to nisu ni ovi modeli koji su se našli na testu. Međutim, ovi modeli jesu jedna zaokružena celina, jer mogu sve što i veći i mnogo skuplji automobili. Toyota jeste bolja kada podvučete crtu pažljivo saberete sve poene, ali sam lično više uživao u vožnji Renaulta. Izvor: Autobat |
Нема коментара:
Постави коментар