Vrhunski kvalitet
Opel Antara 2.0 CDTI
Opel nikada u svojoj istoriji nije uspeo da osvoji tržište terenaca u Evropi, ali ovo nemačke inženjere nije obeshrabrilo da posle kraće pauze - nakon prestanka proizvodnje Frontere - nastupe još odlučnije u sve popularnijoj SUV klasi. Iako je danas konkurencija u ovom segmentu brojnija nego ikad, Antara ima nekoliko snažnih aduta: izuzetno je robustna, prostrana i zadivljujuće udobna, ali i veoma povoljna, sa početnom cenom od 28.490 € za benzinsku verziju od 2.4 litra. Kvalitet je po uzoru na premijum brend iz istog koncerna - Cadillac, a takav je i osećaj za volanom. Mercedes, BMW, Toyota i ostali proizvođači imaju razloga za brigu, jer je Opel nadmašio sam sebe, a u nekim segmentima čak i prestigao pomenutu konkurenciju. Zahvaljujući najboljem Opelovom dileru u Srbiji, Komnenović Autu, saznaćete koje su prednosti i mane ovog terenca, kao i šta nudi konkurencija.
Opel je sa Antarom uspeo da se vrati u SUV “arenu”, gde je boje ovog nemačkog brenda nekad branila Frontera. Ovaj model je, posle BMW-a X3, najprodavaniji domaći SUV u Nemačkoj u ovoj cenovnoj kategoriji. Dobitna kombinacija nove tehnike - dobrim delom pozajmljene od sestrinske Chevrolet Captive - i vrhunskog kvaliteta predstavlja zlatnu sredinu i u najvećoj meri ispunjava potrebe i želje prosečnih kupaca u bogatoj Evropi kojima su dosadile limuzine. Antara silazi sa istih proizvodnih traka kao i Captiva, ali se svejedno radi o drugačijem SUV-u. Opel to naglašava već sa avangardnim linijama, masivnim odbojnicima, originalnim svetlosnim grupama i obiljem hroma na prednjoj masci hladnjaka. Antara izaziva uzdahe prolaznika poput mnogo skupljih terenaca, dok su izbačeni, obrubljeni blatobrani samo neki od detalja koji bi trebalo da privuku kupce sklone robustnim modelima sa sportskom notom. Dobro izbalansirano, udobno oslanjanje te brz i izuzetno lagan servo upravljač prija svakom, pa je upravljanje ovim vozilom pravo uživanje. Kao da su Opelovi inženjeri zavirili u ladice svojih kolega iz Cadillaca (na šta imaju prava jer su pod istim krovom - misli se na GM). Luksuzni ugrađeni materijali takođe podsećaju na one kod Cadillacovih modela, kao i perfektna finalna obrada koja bi postidela čak i jedan BMW ili Mercedes. Testirana verzija je imala i kožna sedišta najvišeg kvaliteta, kao i moćne ksenonske farove, koji su takođe uzeti sa GM-ove police rezervisane za najskuplje američke modele. Izuzetno debelo vetrobransko staklo je krivo za izuzetno malo neprijatnih decibela koji dopiru do putnika, čak i na brzinama od oko 180 km/h, uprkos velikoj visini vozila.
Paleta agregata je izuzetno bogata i kreće već sa osnovnim šesnaestoventilcem od 2,4 litra i 140 KS, dok je za temperamentniju vožnju zadužen takođe benzinac - šestak od 3,2 litra u V rasporedu sa impresivnih 227 KS, odnosno sa maksimalnim obrtnim momentom od 297 Nm pri 3.200 o./min. radilice. Ipak, naši kupci će mnogo češće birati common-rail dizelaše, koji se nude u dve 2.0 CDTI verzije, slabijoj od 127 KS i snažnijoj - kao na testu - od 150 KS. Snažniji turbo dizel se isporučuje i sa petostepenom automatskom transmisijom. Za ultimativne sportiste mnogo je primerenija verzija sa manuelnim menjačem kao na testiranom modelu. Precizni i kratki hodovi menjača vas prosto teraju da se poigravate sa obrtajima motora. Opelov motor (koji je konstruisan u saradnji sa italijanskim VM-om) se inače može pohvaliti sa minimalnom količinom vibracija - prilično je tih, jedino što ispod 2.000 o./min- radilice “spava”, odnosno ima turbo rupu. Na auto-putu poželite da ubacite u šesti stepen prenosa, ne zbog buke koja je na brzini od 180 km/h slabo prisutna, već zbog visokog broja obrtaja motora i još veće potrošnje.
Avangardna i svestrana
Potrebe modernih, savremenih ljudi su sve veće: traže se svestrana SUV vozila, a Antara to nesumnjivo jeste. Ovaj Opel se može pohvaliti odličnom ergonomijom i izuzetno laganim i dovoljno progresivnim servo upravljačem koji svojom brzinom prosto oduševljava, zbog čega će za volanom Antare uživati svi tipovi vozača. Antara ima dovoljno sportskih gena, vidljivih kod npr. nešto kraće izračunate treće i četvrte brzine, zarad odličnih međuubrzanja.
Enterijer Antare je avangardan, kvalitetan i spektakularan: sve je nemački uredno, na svom mestu, ali kokpit izgleda moderno i pregledno. Raskošna, široka sedišta se takođe uklapaju u ovu filozofiju, a inače dobro drže telo u krivinama, dok je vrhunska koža priča za sebe: upotrebljeni su materijali koje koriste luksuzni brendovi u GM-u, kao što su SAAB i Cadillac. Pozadi se takođe sedi raskošno: ne samo što ima mnogo mesta za kolena, već je i ergonomija naslona zadnje klupe idealna. Drugim rečima, ono što je kod Chevrolet Captive bilo odlično, nemački inženjeri su “iskopirali” i unapredili, i rezultat je pred vama.
Dovoljno hitar
Opel Antara 2.0 CDTI do brzine od 100 km/h iz mesta mirovanja stiže za prihvatljivih 11,8 s - i više nego prihvatljivih ako imate u vidu težinu vozila od skoro dve tone (tačnije 1.924 kg). U petom stepenu prenosa, od 80 do 120 km/h Antara stiže za 12,2 s, što je neznatno slabije od konkurencije, a maksimalnu brzinu od 180 km/h održava bez većih problema. Pri nagloj promeni pravca, na tzv. ISO testu Antara je dobila odlične ocene, u slalom vožnji je vrlo dobra, a na “split” kočenju (kada se točkovi nađu na različitoj vrsti podloge) odlična - bolji su samo BMW X3 i Mitsubishi Outlander, koji je u stvari pravi terenac. Upravo ovde dolazimo do glavnog nedostatka Antare - nedostatka pod uslovom da, naravno, želite pravi terenac: Opel nema reduktor, a ni blokadu centralnog diferencijala, već kompjuter po potrebi uključuje pogon preko svih točkova.
Šta ona kaže:
Udoban i lep terenac koji ostavlja jak utisak. Gepek male zapremine za ovu klasu pomalo iritira, ali prostran i dopadljiv enterijer oduševljava. Ovaj SUV nije pogodan za izlete van asfalta, ali je ipak sposoban da povuče veliku prikolicu ili gliser. Teško ga je uparkirati uprkos parking senzorima zbog velikih gabarita, zbog čega traži od vozača period navikavanja. Potrošnja od oko 11,0 litara je daleko od najniže u klasi, ali kupci ovog automobila i ne obraćaju veliku pažnju na ovaj podatak.
Kome je namenjen ovaj automobil?
Perfekcionisti koji žele Mercedesov kvalitet finalne obrade i enterijera po nižoj ceni mogu uzeti u razmatranje Antaru. Ukoliko želite da budite primećeni u gradu, ovaj SUV će ispuniti vaša očekivanja. Antara nije za šumu, lov i ribolov, niti za avanture po nepristupačnim terenima, već je namenjena onima koji žele dovoljno brz, udoban i veoma dobro opremljen SUV. Uveren sam da će se za volanom ovog terenca naći i žene, jer je servo volan izuzetno lagan, a tu su i parking senzori koji su ovom vozilu itekako potrebni, jer su mrtvi uglovi veoma izraženi.
Izvor: Autobat
Tekst i foto: Aleksandar Todorov
Нема коментара:
Постави коментар