Izmene imena ulica zbunjuju navigatore
Prema rečima Nenada Jovanovića, direktora kvaliteta u Centru za motorna vozila pri AMSS-u, priča o navigacionim sistemima je kvalitetna onoliko koliko ima zainteresovanih za ovo tehnološko čudo. Naime, što je više korisnika – to je mapa u navigacionom sistemu bolja i tačnija. – Kada se za navigacioni sistem odluči ekstremno veliki broj građana, tada se na mapu stavljaju dodatne informacije poput gužvi na putevima i radova u određenim ulicama. I kod nas sve više ljudi kupuje ove uređaje – kaže Jovanović.
Naš sagovornik savetuje da se pre nego što odlučite koji ćete aparat kupiti dobro raspitate kada se i koliko često ažurira mapa. Osim ovih, sve više su kod nas počeli da se koriste i navigacioni sistemi u mobilnim telefonima. – Svako ko ima bolji mobilni telefon, takozvani smart, koji u sebi ima operativni sistem, na primer, „windows“, može u njega da ugradi softver i koristi telefon za bolje snalaženje pri vožnji. Razlika je, naravno, u veličini ekrana – objašnjava Jovanović. Naš sagovornik je dodao da bi u našoj zemlji trebalo više pažnje da se obrati na razvoj ovih sistema, a samim tim i ažuriranje mapa jer strani turisti bez ovih informacija neće rado dolaziti u Srbiju. Naime, u postojećim softverima ne postoje ucrtani svi putevi u Srbiji, te će nas u toj situaciji stranci izbegavati. Međutim, kako kaže Jovanović, navigacioni sistem u Beogradu veoma dobro funkcioniše. – Desi se da nema neke ulice ili da nije dobro obeležena jednosmerna ulica. Ipak, navigacioni sistemi su zaživeli među taksistima i sve više njih koristi ovu napravu – objašnjava Jovanović.
I Vladimir Tubić iz Beogradskog taksija slaže se da vozačima ovi uređaji mnogo koriste. Međutim, pošto se njihovi uređaji ažuriraju samo dva puta godišnje, nekad iskrsne problem kad se promeni naziv ulice, što može da zbuni vozača. Dešava se i da nekad nije tačno obeležena jednosmerna ulica. – Ovi uređaji su se u Beogradu veoma dobro pokazali. Pokazuju grešku, ali samo u nekih pet metara do cilja – kaže Tubić.
Inače, navigacioni sistem ili GPS je sistem koji vozačima pomaže pri vožnji, a razvilo ga je američko ministarstvo odbrane. On funkcioniše preko satelita, koji omogućavaju GPS prijemniku da odredi tačan položaj na planeti, ali i vreme i da prima ostale informacije. Na našem tržištu ima više uređaja različitih proizvođača, a cene se kreću od desetak pa do 50 hiljada dinara. Jedna od zabluda prilikom korišćenja ovih sistema je da ažuriranje karte mora da se plaća. To, međutim, nije istina, jer kad jednom platite uređaj, sa izdacima za njega ste završili. Svako ažuriranje je besplatno. Ovaj uređaj može da doprinese i bezbednosti u saobraćaju budući da vozača na vreme upozorava na promenu pravca. Naši sagovornici upozoravaju da navigacioni sistem ne treba puno da se drži u rukama. Takođe je savet da se pri svakoj promeni parametra obavezno zaustavi vozilo. Gotovo svi proizvođači savetuju da se nikakva podešavanja ne obavljaju tokom vožnje.
Izvor - Autozona
Нема коментара:
Постави коментар