Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

субота, 21. фебруар 2009.

Kia Picanto 1.0 LX Urban

Kia Picanto 1.0 LX Urban

Lice prevejanog vlasnika rent-a-car agencije u Limenariji se razvuklo u širok osmeh. Ovaj gradić na Tasosu leti ima neuporedivo više turista nego stanovnika, potražnja za turističkim sadržajima je ogromna, i on je to vrlo dobro znao - uostalom, verovatno je ovde proveo čitav život.

„Ha-ha-ha”, počeo je glasno da se smeje preplanuli Grk, duboko zašao u četrdesete godine života. „Znate kako, ako vam neko da Picanto na tri dana za 80 evra, kod mene ga dobijate besplatno!”

Očekivano, bio je u pravu. Naš pokušaj cenkanja mora da je izgledao smešan kao mače na čvrsto umotanom vunenom klupku.

Dužina: 3.535 mm Širina 1.595 mm Visina 1.480 mm
Dužina: 3.535 mm Širina 1.595 mm Visina 1.480 mm

Ispostavilo se da je Grkova velikodušna ponuda od „samo” 100 evra bila neka vrsta donje granice, koju je očito ugovorio klan rent a car agencija, neposredno pred najezdu Nemaca i Čeha opremljenih digitalnim "idiotima". Dobar deo tog klana imao je "poslovnice" u istoj ulici, tek koji metar niže.

Nije pomoglo objašnjavanje da znamo da je samo nekih mesec dana ranije (dakle, u maju) izdavao mali džip Suzuki Jimny (cenovno iznad Picanta) na tri dana za 50 evra. Sada smo mogli da ga dobijemo za tu istu cifru, ali samo na jedan dan.

Da, Grk je znao posao - znao je, bez obzira na nekoliko stotina malih rent-a-Kia koje su u tom trenutku jurile krivudavim putevima i puteljcima Tasosa, da će se ipak lako naći neki Nemac, Šveđanin ili Poljak spreman da bez reči plati traženu cenu za Picanto (koji je, inače, "slobodan od subote" - gledano iz perspektive četvrtka).

Nastavak priče se lako naslućuje - od besplatne vožnje nije bilo ništa.

Opisana situacija datira iz leta 2006. godine, prvog (i za sada jedinog) puta kada je moja malenkost posetila čuveno ostrvo, čija lepota plaža, neba, mora i prirode srećom još uvek nije potpuno turistički iskorišćena.

Tada smo odlučili da sledeće godine ispadnemo pametniji. Idemo kolima na odmor - nećemo dozvoliti da nam se smeje neki tamo Grk, a i imaćemo auto na raspolaganju sve vreme.

Trenutak odmora se poklopio sa testiranjem tada redizanirane Tojote Corole Verso. Savršeno štedljiv i očekivano udoban na dugim putovanjima, osveženi monovolumen je lako dosegao trajekt kojim smo se prebacili na Krf.

E, a onda smo otkrili još jedan razlog zašto su malecke Kie toliko popularne među lokalnim stanovništvom, ali i zapadnim turistima, inače naviknutim na mnogo komfornije automobile. Gustina saobraćaja po uzanim seoskim putevima (na kojima često ne mogu da se ljudski mimoiđu ni dva automobila, pogotovo ako se u priču umeša i neki pešak) i načičkanost parkiranih četvorotočkaša su noćna mora svakom mira i odmora željnom vozaču, krenulom u obilazak ostrva.

To se posebno odnosi na one za volanima relativno velikih, pa još i tuđih, automobila, izgubljene u pravoj poplavi lokalnih "zujalica", čija izgrebanost i „iščukanost” ukazuje da vozači ne strepe preterano od bliskog kontakta sa "komšijama".

Nakon nekoliko dana na ivici infarkta zbog jedva izbegnutih susreta sa "lokalcima" u uobičajenim ljubimcima iz "A" segmenta, samo me je ponos sprečio da ne odem opet kod nekog brkatog Grka i zatražim povoljniju tarifu za Picanto na osnovu vekovnog prijateljstva.

Možda zvuči čudno, ali vožnja Picanta beogradskim ulicama je sjajan način za evociranje uspomena sa letovanja.

Kako je rad u Beogradu ipak (nažalost) ozbiljniji od odmora na Krfu, moraćemo da se formalnije odnosimo prema napisanim utiscima - dakle, od ovakvog automobila se prvenstveno očekuje jednostavan i ekonomičan prevoz od tačke A do tačke B, uz što lakše provlačenje kroz gradske gužve i što manje maltretiranja sa pronalaženjem prostora za parkiranje.

To je ujedno i ono što se dobija, i ne mnogo toga više. Nema bogzna kakvog uživanja za volanom, točkova koji besno vrte "u prazno", niti savršenog držanja puta pri žustroj vožnji kroz oštre krivine.

Ono na šta možete da računate jeste mala potrošnja goriva, korektno smeštanje četiri odrasle osobe na kraćim relacijama uz minimum prtljaga i sasvim dovoljno snage da gradska "ubacivanja" ne predstavljaju problem.

Krećući se u korak s vremenom, korejski proizvođač je našminkao (restilizovao) svog "gradskog ponija", modifikujući mu svetlosne grupe, branike i prednju masku. Sada ne samo da podseća na veće modele (npr. Cee'd) po dizajnu maske, već i deluje veselije, nekako nasmešeno, kao da se umiljava mlađoj populaciji.

Opremanju enterijera se prišlo sa dobrim osećajem za odnos između štedljivosti i pouzdanosti. Korišćena plastika je očito prilično jeftina na azijskom tržištu, ali opet ni jedan njen segment ne najavljuje mogućnost lakog oštećenja pri grubom postupanju. Ovo važi kako za ručice na vratima tako i za svaku kontrolu ventilacionih otvora.

Sedišta su presvučena kombinacijom elastične tkanine i imitacije kože, precizno uklopljenih šavova, prijatnih za oko. Njihova udobnost je iznad očekivanja. Još treba imati u vidu da je vozačevo podesivo po visini i da visoko "nebo" kabine obezbeđuje dovoljno prostora za "manevrisanje".

Dodajmo i da se stub upravljača takođe podešava po visini i eto prilike "dugajlijama" da konačno pronađu gradski auto za sebe. Ali, avaj, protiv prirode se ne može - a prirodno je da će vam, ukoliko ste visoki i u potpunosti prilagodite sedište vozača svojoj potrebi za udobnim zavaljivanjem, "B" stubovi uleteti u levo/desno vidno polje i da ćete morati da odižete glavu sa naslona na svakoj raskrsnici.

Ipak, ovaj auto ima tek tri i po metra i petora vrata, tako da preglednost puta za takvu specifikaciju uopšte nije loša, čak ni pozadi.

Sa druge strane će suvozač, bez potrebe da prati situaciju u saobraćaju, uživati u relativnoj udobnosti svog sedišta, a ni dvoje putnika na zadnjoj klupi neće loše proći (izuzimajući činjenicu da su lišeni naslona za glavu). Njih će radovati i postojanje petoro vrata, što je vrlo praktično i poželjno rešenje za brzi ulazak i napuštanje kola.

Ceh za takav luksuz je platio prtljažnik. Toliko je mali da i smeštanje nekoliko kesa sa pijace može da postane (intelektualno) zahtevan zadatak. Stvar spašava dvodelni naslon zadnje klupe, koji se po potrebi obara u odnosu 60:40.

Rezervni točak je potpuno izostao, a uz auto se isporučuje servisni komplet za punjenje praznog pneumatika.

Jednostavnost, koja se provlači kroz sam duh automobila, se u svojoj bazičnoj formi javlja kod instrument table. U ovom paketu opreme, koji se dobija za 8.990 evra i najbogatiji je od svih dostupnih na našem tržištu, čitavu polovinu table (na mestu gde se inače očekuje obrtomer) zauzima - indikator nivoa goriva u rezervoaru.

Koliko god da je korisno biti svestan količine bezolovnog benzina kojom trenutno raspolažete, pitanje je da li je taj indikator zaslužio tako dominantnu poziciju (maltene u rangu sa brzinomerom). Na kontrolnim lampicama se nije štedelo, tako da će vozač, sem na nevezan pojas ili odškrinuta vrata, biti upozoren i na otvoren poklopac rezervoara.

Trokraki električni servo volan izgleda kao da ima sportske ambicije, i u njega je smešten vazdušni jastuk za vozača. Istu bezbednosnu meru ima i suvozač, dok bočni jastuci u ovom paketu nisu predviđeni.

Snalaženje sa dugmićima je olakšano njihovom (malo)brojnošću. Uključivanje grejanja zadnjeg stakla, prednjih i zadnih farova za maglu i kontrola manuelnog klima uređaja - to je to. Fabrički, u svim paketima opreme dostupnim kod nas dolazi priprema za radio sa četiri zvučnika. Ubacivanje samog uređaja je jeftin i lak posao (koji je na test automobilu odradio uvoznik).

Od opreme namenjene udobnosti vredi još pomenuti električne podizače prednjih stakala.

Jednolitarski motor od 60 konjskih snaga je svetla tačka automobila. Sa deklarisanom prosečnom potrošnjom od 4,9 litara, ovaj četvorocilindraš sa 12 ventila se u svakoj situaciji trudi da pruži dobar utisak.

Doduše, ponekad je potrebno stisnuti gas do daske da bi se postigao traženi efekat, ali generalno nije problem ni ako vozač želi da ostavi kolonu na semaforu - hoće da povuče. Pritom jako mirno radi i znatno je tiši od većine konkurenata koji se ugrađuju u ovu klasu...

Mada pri malim brzinama volan pruža nešto veći otpor nego što bi se od vozila ove namene očekivalo, Picanto je okretan i poslušan gradski prevoz, a ne smetaju mu ni nešto duže relacije. Lepo drži putanju na pravcu i nije mu problem da se kreće autoputem pri brzini od 120 i kusur kilometara na sat, ne zahtevajući od vozača česte korekcije pravca.


Izvor B92

Нема коментара:

Постави коментар

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444