Najprodavaniji automobili u istoriji
Zasluženo prvo mesto sa čak 36 miliona prodatih primeraka uverljivo drži “Tojota Korola”, ali ta brojka nije konačna budući da se ovaj model još nalazi u ponudi. “Tojota Korola” premijeru je imala 1966. godine, usledilo je 10 generacija, a današnji naslednik zove se “Auris”.
Identična situacija prisutna je i kod “Fordovog” pik-ap vozila, čija 12. generacija još predstavlja veliki mamac na tržištu. “Ford F serije” predstavljen je 1948, usledilo je 12 generacija, a osim titule najboljeg pik-apa, nekoliko godina bio je i najprodavaniji automobil u Americi.
Na trećem mestu nalazi se “Golf”, a odlično šesto izdanje sigurno će ga još godinama držati na prvom mestu najprodavanijeg “Folksvagenovog” modela u istoriji. “Golf” je na tržište stigao 1974, predstavljeno je šest generacija, a do sada je prodat u 25 miliona primeraka.
Nova “Buba” predstavljena je pre desetak godina, ali euforija koju je pre sedam decenija izazivala, teško da će se ponoviti. Proizvodnja narodnog automobila započela je 1938, a tada se u nju moglo smestiti dvoje odraslih putnika i troje dece. Najvažniji detalj bila je izuzetno povoljna cena.
Na okruglih 20 miliona primeraka stao je “Ford Eskort”, čija je proizvodnja prekinuta pre šest godina. Naime, proizvodnja “Eskorta” trajala je od 1967. do 2003. godine, a za to vreme predstavljeno je šest generacija i nekoliko karoserijskih verzija.
Na šesto mesto smestio se “Hondin” model “Sivik”, a njegova osma generacija s razlogom budi optimizam japanskih čelnika o napredovanju na listi. Prvi “Sivik” predstavljen je 1979. godine i do sada ih je proizvedeno više od 16,5 miliona.
Sa 16,5 miliona, sedmo mesto zauzeo je legendarni “Ford T” model, koji je ujedno i prvi automobil u istoriji namenjen masovnoj proizvodnji. Proizvodnja “Forda T” trajala je od 1908. do 1927. godine, a prema broju prodatih primeraka bio je prvi na listi sve do 1972, kada ga je nadmašila “Buba”.
Na osmom mestu nalazi se “Nisan Sani” koji je, na žalost, pre nekoliko godina otišao u penziju. Proizvodnja je započeta 1966. godine, a zanimljivo je da je naziv “Sani” korišćen i za druge modele.
Deveto mesto zauzeo je “Folksvagen pasat”. Prvi “Pasat” proizveden je 1973. godine, do sada je na tržište izbačeno šest generacija, a nedavno je predstavljena kupe verzija sa četvoro vrata.
Na poslednjem od prvih 10 mesta, ali s ništa manje impresivnim brojkama, nalazi se “Lada Riva”. Ruska verzija prastarog “Fijata 124″ još je dostupna u limuzinskoj i karavanskoj verziji.
Preuzeto sa www.biznisnovine.com
Нема коментара:
Постави коментар