Volvo S80 fejslift za 2010. godinu
Premium limuzina švedskog proizvođača upravo je prošla tretman zatezanje bora za predstojću sezonu i dobila jedan potpuno novi agregat velike snage i skromne potrošnje. Enterijer je dobio neke nove sofisticirane materijale u zavisnosti od nivoa opreme i upečatljive oznake luksuza, dok je spoljni izgled doživeo tek manje trendovske promene uz zadržavanje prepoznatljivog izgleda.
![]() |
Volvo je sproveo opsežna istraživanja među kupcima S80 limuzine, pa je na osnovu rezultata odredio šta će i na koji način unaprediti u verziji koja će se već za par meseci nuditi kupcima kao model za 2010. godinu.
Cilj je da se zadrži pažnja kupaca u premium segmentu, ali i da se obezbedi konkurentnost u predstojećem periodu.
![]() |
Izmene na spoljašnjosti koncipirane su da se postigne „snažnije“ prisustvo na drumu, tj. da se vozači ljutih mašina „štrecnu“ kada im se u retrovizoru pojavi S80.
Maska hladnjaka je blago prerađena, a umesto znaka na kvadratnoj osnovi, tu je novi kružni znak proizvođača, povećanih dimenzija.
Spreda auto izgleda niži i širi, a iz profila deluje duže. Hromirani detalji su pažljivo dozirani, a sada je hrom prisutan na lajsnama na dnu vrata i u osnovi zadnjih svetlosnih grupa.
![]() |
Primena boljih materijala u mnoštvu estetskih detalja u kabini, pojačava utisak premium kvaliteta. Prateći temu primenjenu kod XC60 terenca, najuočljivija promena je u delu kabine orijentisanom ka vozaču.
Tu je novi volan sa četiri kraka od kojih su donja dva sa metalik finišom, a autentična „tanka“ centralna konzola u obliku vodopada sada je uokvirena metalnim ramom. Sličan metalik dodatak dobila je i ručica menjača.
![]() |
Šasija je dobila na čvrstini, ali je osnovna verzija vešanja postala za nijansu udobnija.
Sa druge strane, sportska verzija ogibljenja koja je i skuplja donosi nižu siluetu (-20 mm napred, -15 mm pozadi), primenjuje naprednije amortizere i kraće opruge, uz kruće podešene stabilizatore i sve druge elemente vešanja.
Dizajnirana je da S80 učini upravljivijim, direktnije kontrolisanim, sa boljim osećajem kontakta sa podlogom. Kupci sportske verzije će moći da uživaju u blagodetima sistema automatskog podešavanja visine vozila, bržem prolasku kroz krivine, uz održavanje vozila paralelnog sa podlogom, bez obzira na trenutnu opterećenost (putnici+prtljag).
![]() |
Ponuda dizelskih agregata osvežena je sa dva nova modela, novim D5 rednim „petakom“ sa dvostrukim turbo punjačem, zapremine od 2,4 litra. Dodavanjem manje turbine u kaskadi, snaga je povećana na 205 KS, uz obezbeđivanje odličnog obrtnog momenta od 420 Nm i potrošnje od 6,2 litra goriva na 100 km.
Za manje zahtevne kupce, tu je i osveženi, ali klasični turbo dizelaš iste zapremine i obrtnog momenta, ali snage od 175 KS i simbolično niske potrošnje od 5,8 l na 100 km.
Tekst: Nikola Stojanović
Više fotografija ovog modela možete pogledati u našoj Galeriji
Нема коментара:
Постави коментар