Prolećno kupanje štiti vozilo
Međutim, so koja omogućava kretanje vozila je ujedno i jedan od najvećih neprijatelja karoserije automobila jer može da dovede do korozije i rđanja metalnih površina. So koja se na kolovozu meša sa snegom i otopljenim ledom stvara takozvanu slanu kašu, koja se veoma lako lepi za vozilo, naročito se zadržavajući na nepristupačnim i „zavučenim“ delovima karoserije.
Pored soli, rizla na putevima predstavlja još jednu „lošu vest“ za vašeg četvorotočkaša, jer njeni kamenčići mehanički oštećuju lak i farbu. Te ogrebotine su jako sitne, gotovo nevidljive golim okom, ali su opasne jer upravo na tim mestima počinje korozije koja se zatim širi na veće površine karoserije.
Jedini način da vaš automobil poštedite ovakve sudbine je temeljno pranje koje će ukloniti so, rizlu, prljavštinu i sve ostalo što se nakupilo tokom zime, a najbolje je da se vozilo opere toplom vodom jer ona lakše rastvara i uklanja so. Pranje se najčešće obavlja u specijalizovanim perionicama koje kompletno pranje naplaćuju oko 500 dinara, ali ima i onih koji ovaj posao vole da obave sami. Tada se možete poslužiti nekim od manjih aparata za pranje namenjenih kućnoj upotrebi koji koštaju stotinak evra. Za koji god način da se odlučite, postoji nekoliko stvari na koje treba obratiti pažnju, a „Alo!“ vam savetuje kako da najlakše očistite vaše vozilo posle zimskog perioda.
Zahvaljujemo auto-centru DiA, Zaplanjska 57z
Donji deo automobila je najugroženiji deo karoserije jer na njemu završi najveći deo vode i soli sa kolovoza. Ispod automobila se takođe nalazi i veliki broj žlebova i sličnih mesta, pogodnih za zadržavanje soli i prljavštine. Pranje donjeg dela je najbolje obaviti iz kanala ili sa automobilom podignutim na dizalicu. Ukoliko to nije moguće, moraćete da se pomučite i neko vreme provedete na kolenima kako bi doprli do svih delova donjeg dela.
Hladan period rezultirai slabim vetrenjem kabine, što je naročito štetno ukoliko se u vozilu puši. Tada se na staklima nakupljaju dim, nikotin i ostali štetni sastojci cigareta, pa posle nekog vremena dosta smanjuju vidljivost. Zato je veoma važno temeljno očistiti stakla iznutra, a čista stakla, takođe, imaju manju mogućnost maglenja nego prljava.
Posle temeljnog pranja, spoljašnjost automobila bi trebalo ispolirati kako bi se otklonile sitne ogrebotine, ali je ovo dugotrajan i skup proces. Zato je moguće ispolirati samo delove koji su najviše pogođeni, kao što su branici i pragovi. Posle toga bio čitavo vozilo trebalo premazati voskom koji pored toga što automobilu daje sjaj, karoseriju štiti od vode.
Još jedna od „bolnih tačaka“ automobila su pragovi, koji u velikom broju slučajeva prvi stradaju od rđe. Tome najviše doprinosi rizla koja, kada odskače od kolovoza, udara upravo u pragove i pravi sitne ogrebotine koje su idealne za korozivno dejstvo soli.
So, voda i prljavština mogu da se talože i na pojedinim delovima motora i tako nanesu veliku štetu, posebno na gumenim crevima, metalnim nosačima, kablovima… Zato je važno dobro oprati motor, ali je ovo posao koji je bolje prepustiti ljudima u perionici koji imaju posebna sredstva za pranje motora. Naime, i najmanja količina vode na pogrešnom mestu može da dovede do ozbiljnog kvara.
Štetnim uticajima zime nije izložena samo spoljašnjost vašeg ljubimca na četiri točka. To se posebno odnosi na tepihe u kabini koji, ukoliko nemate gumene prostirke, lako upijaju slanu koju unesete na cipelama. Na niskim temperaturama tepisi se sporo suše, zbog čega može doći do korozije lima u unutrašnjosti vozila (poda). Pored usisavanja specijalnim usisivačima koji povlače i vodu, ovaj problem će rešiti i nekoliko novinskih listova koji tokom noći mogu da upiju veliki deo vode iz poda automobila.
Unutrašnjost karoserije oko točkova je takođe dosta podložna negativnim uticajima zime, jer se dosta vode i snega koji otpadnu sa točkova zalepi baš na ovaj deo vozila, a njihovo zadržavanje znatno olakšavaju kanali koji bi, u stvari, trebalo da odvode vodu. Oni se, međutim, zbog prljavštine često začepe, pa postaju „rezervoar“ soli i vode.
Preuzeto sa www.alo.co.yu
Нема коментара:
Постави коментар