Jedno skupo zadovoljstvo
Maraton od 100.000 kilometara u jednom ekstremnom modelu: "BMW 130i", 265 KS, "jedinica" sa kojom možete da pojurite "porše". Ponekad, čak i bočnim klizanjem kroz krivine, retko u desnoj traci autoputa, a često i pod blicem policijskih radara. Vožnja ovih kola sigurno nije jeftina. Ali, kada smo ga na kraju demontirali, rezultat je bio za primer i za svaku pohvalu
Radar
Ovaj sportista izaziva vozača da dodaje gas. Ali, pažnja! Ko dozvoli da ga zavedu performanse i sportska muzika motora, lako pada u zamku policijskih radara. Ovakve slike, kao dokaz prekoračenja brzine, dobijali smo često tokom supertesta
Naš test auto delovao je bezopasno uprkos sportskoj snazi. Od osnovnog i mnogo bezazlenijeg "116" odvajali su ga, vizuelno, samo oznaka na zadnjem delu i točkovi od 17 cola. Čak i iznutra, "jedinica" je kao i sve ostale.
Njena cena počinje od 33.950 evra (bez dodatne opreme). Ali, na našem "maratoncu" bilo je dosta toga "ekstra". Nakupilo se tako i svih 48.130 evra u cenovniku. I to bez imalo "pozlate". U redu, tu su kožna sportska sedišta sa podešavanjem na struju, automatska klima, skup navigacioni sistem i nekoliko drugih sitnica. Međutim, o preteranom luksuzu tu nije bilo ni govora. Sasvim je jasno da onaj ko želi da vozi ovakav "BMW", mora da bude istinski zaljubljenik u vožnju i ovu marku. I mora da se pomiri s tim da posle 100.000 kilometara ovo skupo zadovoljstvo vredi samo još polovinu novca koji je dao.
Porodični ljudi i oni koji moraju da vode računa o svakom evru, prste dalje! Ovakva "jedinica" namenjena je onima koji se pretežno voze sami ili udvoje. Kratki "BMW", doduše, ima četvora vrata, ali pozadi nije baš udobno za duže deonice. Za ljude sa dužim nogama zadnja klupa nije predviđena.
|
Ko, međutim, sedi napred, prosto ne želi da ustane. Vozač i suvozač osećaju se tu kao u dobro sašivenim odelima: optimalno stilizo vana sedišta, dovoljne mogućnosti podešavanja za svakoga, pozicija za volanom perfektna, baš onakva kako to odgovara aktivnim vozačima, ljubiteljima ove marke. Čak i sa tipičnom BMW-ovom opremom u kokpitu rukuje se bez problema: poluga za podešavanje volana je malo drugačija nego kod drugih vozila, a za "I-drajv" je potrebno predznanje. Ali, ko ima informaciju o korišćenju, odmah se snađe.
Sve u svemu, ovaj supertest se odvijao tako da su i oni koji "jedinici" nalaze manu u nedostatku mesta za prtljag i noge na zadnjim sedištima, postepeno postajali spremni da joj i to oproste. Pre svega zahvaljujući šestocilindričnom agregatu koji je pouzdan i neodoljivo zavodljiv. Njegov zvuk, ravnomerno razvijanje snage, živahnost i spremnost da ulazi u visoke obrtaje – sve je to pravo uživanje. I dokaz da visoka cena može da bude sasvim opravdana.
U vožnji se ova neupadljiva "jedinica" pretvara u sportistu prve klase. Sa kvalitetima koji često na drugim automobilima i više koštaju, kao što je sjajan motor plemenitog porekla, precizni menjač sa dobro odabranim stepenima prenosa, izuzetno upravljanje i odlično izbalansirano ležanje na putu ovog "mališana" sa zadnjim pogonom.
Radno mesto vozača. Ako ne poznajete BMW modele, biće vam potrebno izvesno vreme da se naviknete na neke komande
Pauza: na dužim putovanjima prija kada se izađe iz kola jer je ogibljenje tvrdo |
Šestocilindraš nas je stalno zavodio
Pri tom, u test automobilu smo imali takozvano aktivno upravljanje (varijabilnog delovanja u zavisnosti od brzine), na koje su se i skeptici među nama vremenom ne samo navikli, nego su počeli i da se oduševljavaju. Ovakvo upravljanje staje dodatnih 1.300 evra, ali čini ovaj automobil izuzetno upravljivim i okretnim, kako u gradu, tako i u brzoj vožnji po krivinama.
Gde su se pokazale slabe tačke "jedinice" tokom supertesta? One postoje, nema šta, i odnose se na nedovoljan komfor. Oslanjanje je tvrdo i ima kratke hodove. Na dugimuzdužnim neravninama osećaju se snažni udarci, pa putnici ne mogu da računaju na mir čak ni na autoputu. Zato na relacijama dužim od 500 kilometara opada oduševljenje za vožnju ovim kolima, a nama se to toliko često dešavalo da nam je padalo na pamet da put nastavimo vozom.
Zadovoljstvo mogu da pokvare i česte posete benzinskim pumpama. Potrošnja od 11,8 litara na 100 kilometara u proseku, na supertestu, nije prevelika ako se imaju u vidu visoke performanse. Ali, tankovanje na svakih 400 kilometara – nervira (zapremina rezervoara je samo 53 litra). Osim toga, kazaljka na meraču goriva tako brzo pada kada dostigne poslednju četvrtinu, gotovo kao što "130i" juri autoputem.
Ali, kada je reč o kritikama – to je sve! Ukupni utisak je mnogo pozitivniji. Izuzimajući "mazdu 6", ovaj "BMW 130i" se pokazao kao najpouzdaniji automobil na našem supertestu, do sada. Automobil bez kvarova, tako bismo mogli da ga nazovemo, s pravom. Posle maratona od 100.000 kilometara deluje sveže kao da je nov, a osim slabog krckanja u oblasti zadnjih sedišta, ne vide se nikakvi drugi tragovi visoke kilometraže (rastavljanje vozila i inspekcija delova pokazali su da nema ni mana koje se okom ne vide).
Mali automobil sa velikim motorom prebrodio je naš supertest bez primedbi.
info: auto bild
Нема коментара:
Постави коментар