Dobrodosli !

Na ovom blogu, mozete doci do najnovijih informacija u vezi novih automobila, polovnih automobila, oglasa. Ovo mesto mozete koristiti za pocetni korak u trazenju informacija koje su vam potrebne a vezane za automobile.

Sa desne strane se nalaze padajući meniji u kojima možete naći spiskove auto placeva. Auto placevi koje sam skupio na ovom mestu su placevi u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Evropi. Taman ono što zanima nas koji hoćemo sebi da kupimo novi automobil ili naravno polovni automobil.

Naravno ako vam zatreba vulkanizer, na dnu bloga mozete naći spisak vulkanizera u Srbiji.

U dole prikazanom pretrazivacu mozete ukucati zeljeni pojam, a pretrazivac ce ga povezati sa automobilima i dati nabolji moguci odgovor!

Pretrazite pojmove koji vas interesuju a vezano za automobile!!!

Прилагођена претрага

недеља, 19. април 2009.

Jedno skupo zadovoljstvo

Jedno skupo zadovoljstvo



Maraton od 100.000 kilometara u jednom ekstremnom modelu: "BMW 130i", 265 KS, "jedinica" sa kojom možete da pojurite "porše". Ponekad, čak i bočnim klizanjem kroz krivine, retko u desnoj traci autoputa, a često i pod blicem policijskih radara. Vožnja ovih kola sigurno nije jeftina. Ali, kada smo ga na kraju demontirali, rezultat je bio za primer i za svaku pohvalu


Radar


Ovaj sportista izaziva vozača da dodaje gas. Ali, pažnja! Ko dozvoli da ga zavedu performanse i sportska muzika motora, lako pada u zamku policijskih radara. Ovakve slike, kao dokaz prekoračenja brzine, dobijali smo često tokom supertesta
Konačno jedan automobil sa trolitarskim motorom, koji pruža zadovoljstvo u vožnji! Tako je glasila prva zabeleška u našem dnevniku testova o "BMW-u 130i". Zbog svog trolitarskog šestocilindričnog agregata on trenutno nije baš u trendu ni po potrošnji ni po ekološkoj podobnosti. Ali, njegov supertest smo počeli pre ove krize, i za sve vreme maratona on je očaravao test vozače svojim performansama, ostavljajući im trajan osmeh na licu posle vožnje. Postojao je dobar razlog što smo za supertest izabrali baš "top" verziju "jedinice": ako ona dobro podnese sva iskušenja na koja prosto poziva vozača svojom agilnošću, onda su i sve ostale "jedinice" sigurno dobri automobili.

Naš test auto delovao je bezopasno uprkos sportskoj snazi. Od osnovnog i mnogo bezazlenijeg "116" odvajali su ga, vizuelno, samo oznaka na zadnjem delu i točkovi od 17 cola. Čak i iznutra, "jedinica" je kao i sve ostale.

Njena cena počinje od 33.950 evra (bez dodatne opreme). Ali, na našem "maratoncu" bilo je dosta toga "ekstra". Nakupilo se tako i svih 48.130 evra u cenovniku. I to bez imalo "pozlate". U redu, tu su kožna sportska sedišta sa podešavanjem na struju, automatska klima, skup navigacioni sistem i nekoliko drugih sitnica. Međutim, o preteranom luksuzu tu nije bilo ni govora. Sasvim je jasno da onaj ko želi da vozi ovakav "BMW", mora da bude istinski zaljubljenik u vožnju i ovu marku. I mora da se pomiri s tim da posle 100.000 kilometara ovo skupo zadovoljstvo vredi samo još polovinu novca koji je dao.

Porodični ljudi i oni koji moraju da vode računa o svakom evru, prste dalje! Ovakva "jedinica" namenjena je onima koji se pretežno voze sami ili udvoje. Kratki "BMW", doduše, ima četvora vrata, ali pozadi nije baš udobno za duže deonice. Za ljude sa dužim nogama zadnja klupa nije predviđena.


Savršeno do detalja



Uzbuđenje za kraj: na probnom stolu DEKRA instituta pokazalo se da naš "maratonac" troši 9,3 litra na 100 kilometara, ili ceo litar više od onoga što fabrika propisuje. Razumljivo je da su predstavnici BMW-a želeli da se u to uvere. Ponovljeno merenje pokazalo je sličan rezultat – 9,1 litar. Tehničari su se bacili na posao i brzo pronašli razlog. Aktivno upravljanje, za koje se posebno doplaćuje, reagovalo je na probnoj platformi kao da se vozilo nalazi u kritičnoj situaciji, pa je stalno proizvodilo maksimalan pritisak za brze reakcije volanom. Reakcije, međutim, nije ni moglo biti jer na platformi za ispitivanje prednji točkovi kod "BMW-a" stoje, a samo zadnji (pogonski) se okreću. Ali, trebalo je prvo da se toga setimo...


Zato je demontaža i kontrola delova i sklopova, kao i šupljina na karoseriji donela pravo olakšanje. Skupa tehnika "130i" se pokazala kao veoma izdržljiva. Blok motora i cilindri su gotovo kao potpuno novi. Sveže deluje i cela glava cilindara.


Inovativna tehnologija koja je korišćena pri nanošenju boje na karoseriju uspešno je odolela udarcima kamenčića. Nije bilo ni traga od oštećenja. Jedino nejednak nanos zaštitnog voska u šupljinama karoserije malo kvari utisak. Rezime: "BMW jedinica" je primer dobrog kvaliteta.



Ko, međutim, sedi napred, prosto ne želi da ustane. Vozač i suvozač osećaju se tu kao u dobro sašivenim odelima: optimalno stilizo vana sedišta, dovoljne mogućnosti podešavanja za svakoga, pozicija za volanom perfektna, baš onakva kako to odgovara aktivnim vozačima, ljubiteljima ove marke. Čak i sa tipičnom BMW-ovom opremom u kokpitu rukuje se bez problema: poluga za podešavanje volana je malo drugačija nego kod drugih vozila, a za "I-drajv" je potrebno predznanje. Ali, ko ima informaciju o korišćenju, odmah se snađe.

Sve u svemu, ovaj supertest se odvijao tako da su i oni koji "jedinici" nalaze manu u nedostatku mesta za prtljag i noge na zadnjim sedištima, postepeno postajali spremni da joj i to oproste. Pre svega zahvaljujući šestocilindričnom agregatu koji je pouzdan i neodoljivo zavodljiv. Njegov zvuk, ravnomerno razvijanje snage, živahnost i spremnost da ulazi u visoke obrtaje – sve je to pravo uživanje. I dokaz da visoka cena može da bude sasvim opravdana.

U vožnji se ova neupadljiva "jedinica" pretvara u sportistu prve klase. Sa kvalitetima koji često na drugim automobilima i više koštaju, kao što je sjajan motor plemenitog porekla, precizni menjač sa dobro odabranim stepenima prenosa, izuzetno upravljanje i odlično izbalansirano ležanje na putu ovog "mališana" sa zadnjim pogonom.

Radno mesto vozača. Ako ne poznajete BMW modele, biće vam potrebno izvesno vreme da se naviknete na neke komande


Pauza: na dužim putovanjima prija kada se izađe iz kola jer je ogibljenje tvrdo

Šestocilindraš nas je stalno zavodio


Pri tom, u test automobilu smo imali takozvano aktivno upravljanje (varijabilnog delovanja u zavisnosti od brzine), na koje su se i skeptici među nama vremenom ne samo navikli, nego su počeli i da se oduševljavaju. Ovakvo upravljanje staje dodatnih 1.300 evra, ali čini ovaj automobil izuzetno upravljivim i okretnim, kako u gradu, tako i u brzoj vožnji po krivinama.

Gde su se pokazale slabe tačke "jedinice" tokom supertesta? One postoje, nema šta, i odnose se na nedovoljan komfor. Oslanjanje je tvrdo i ima kratke hodove. Na dugimuzdužnim neravninama osećaju se snažni udarci, pa putnici ne mogu da računaju na mir čak ni na autoputu. Zato na relacijama dužim od 500 kilometara opada oduševljenje za vožnju ovim kolima, a nama se to toliko često dešavalo da nam je padalo na pamet da put nastavimo vozom.

Zadovoljstvo mogu da pokvare i česte posete benzinskim pumpama. Potrošnja od 11,8 litara na 100 kilometara u proseku, na supertestu, nije prevelika ako se imaju u vidu visoke performanse. Ali, tankovanje na svakih 400 kilometara – nervira (zapremina rezervoara je samo 53 litra). Osim toga, kazaljka na meraču goriva tako brzo pada kada dostigne poslednju četvrtinu, gotovo kao što "130i" juri autoputem.

Ali, kada je reč o kritikama – to je sve! Ukupni utisak je mnogo pozitivniji. Izuzimajući "mazdu 6", ovaj "BMW 130i" se pokazao kao najpouzdaniji automobil na našem supertestu, do sada. Automobil bez kvarova, tako bismo mogli da ga nazovemo, s pravom. Posle maratona od 100.000 kilometara deluje sveže kao da je nov, a osim slabog krckanja u oblasti zadnjih sedišta, ne vide se nikakvi drugi tragovi visoke kilometraže (rastavljanje vozila i inspekcija delova pokazali su da nema ni mana koje se okom ne vide).

Mali automobil sa velikim motorom prebrodio je naš supertest bez primedbi.

info: auto bild

Нема коментара:

Постави коментар

Архива чланака

Vulkanizeri - spisak

Prodaja guma - Vulkanizeri

Ada
ŠULOK COMPANY Lenjinova 94 024 851 178

Arandelovac
AC VELJOVIC Vožda Karadorda 29 034 725 527
TRGOKOOP BOŠKOVIC Zanatska 63 034 720 974

Arilje
PNEUMATIK SERVIS Put 22. avgust bb 031 895 024

Backa Palanka
DIL JU Dositejeva 71 021 750 263

Bačka Topola
TEHNOART Glavna 25 024 715 739

Beograd
CENTAR BOBAN Dunavska 13 011 2620 046
ENERGY GROUP I Pazinska 31a 011 2493 685
ENERGY GROUP I Ðure Ðakovica 35 011 3390 224
GUME-FELNE DANKO Batajnicki drum 1 011 3165 098
RADIAL Beranska 2 011 3096 590
SLOŽNA BRACA Kralja Petra Prvog 13a 011 3413 130
SIMEX METAL Bulevar Mihajla Pupina 10g (NP5) 011 3112 507
VELEBIT Džordža Vašingtona 1 011 3226 112
VULKANIZERSKA RADNJA BATA Bore Stankovica 9 064 1190 206
VULKANIZERSKA RADNJA K-B Vojvodanska 409N 063 3757 470
CASTROL Beogradska 65a, Sremcica 011 2522 769
CENTAR SAŠA Smederevski put 37 011 3412 244
MEDA Mozerova 25, Zemun 011 2616 770

Crevenka
MARNIK STPR
Veljka Vlahovica 2b 025 733 210

Čačak
MARINOVIC
Bulevar Oslobodilaca 125 032 461 053
STZR ŠIPETA Bulevar Oslobodilaca 11 032 262 765

Cicevac
GUMOTEHNA Industrijska zona bb 037 805 050

Feketic
STOP
Maršala Tita 49 024 738 966

Ivanjica
MAK DRAGAN Kej brace Damjanovic bb 032 663 901

Kikinda
FODOR Zmaj Jovina 110 0230 429 212

Kisac
MILO Vojvodanska 83 021 827 990

Knjaževac
ZEBRA Dobrivoja Radosavljevica 7 019 734 542

Kosjeric
MD WAGEN Subjelski put bb 031 783 382

Kragujevac
AUTO BRANŠA Bledska 8 034 300 304

Kraljevo
MICHELIN ÐORÐEVIC Adrani bb 036 845 000

Kruševac
BP AUTO Cara Lazara 36 037 419 870
POGLED PLUS Jasicki put bb 037 443 083

Kucevo
SR AUTOMONT Svetog Save 72 012 850 897

Lazarevac
SERVIS PAVLOVIC Ibarski put 48 011 8155 500
ŠUNDIC Ibarski put bb, Šopic 011 8155 593

Leskovac
AC STANKOVIC Ivana Milutinovica 7 016 51 425

Markovac
PREŽA R. Petrovica 91 026 861 218

Mladenovac
VULKAN AS Živomira Svakovica 15 011 8231 821

Negotin
ADAMOVIC Age Rogožinarevica 18 019 545 007

Niš
GUMOCENTAR Bulevar 12. februar 59 018 522 931
FOKA Stevana Prvovencanog 21 018 522 150

Novi Pazar
VM KOMERC DOO Dimitrija Tucovica bb 020 331 940
VTR VULKANIZER Stevana Nemanje 176 020 315 392
ZLATNO ZRNO Dimitrija Tucovica 3 063 715 3333

Novi Sad
ASURDŽIC Sentandrejski put 16 021 445 544
DRAGON TRADE Temerinska 38 021 444 781
KEDI NS Miše Dimitrijevica 78 021 6369 527
KOVACEVIC Vršacka 32 021 505 169
SAVA VULKANIZER Radoja Domanovica 43 021 6338 335
ZARE VULKANIZER Temerinska 144 021 6414 179

Odžaci
ST Somborska 10 025 742 758

Pančevo
CITY AUTOGAS Georgi Dimitrova 13 013 303 954

Prijepolje
DUKAT DOO Bjelopoljski put bb 033 31 427

Ruma
GACIC Augusta Cesarca bb 022 431 360

Senta
COMPAKT Poštanska 22 024 815 150

Sevojno
RAJO H. Dejovica bb 031 532 883

Sokobanja
MB KOMERC A. Markišica 155b 018 833 045

Sombor
GUMILEND Soncanski put 80 025 448 910
MIMI AUTO Solunskih boraca bb 025 460 379

Sremska Mitrovica
TIKI WEST Kuzminska 118 022 640 890

Stara Pazova
MAJ AUTO Novosadska 56 022 315 637

Subotica
ACF Beogradski put 70 024 553 017

Temerin
BOJAT Novosadska 303 021 844 147
NOVA GUMA Novosadska 579 021 840 226

Veternik
AUTO CENTAR ŠTRBAC Ive Lole Ribara 30a 021 823 837

Vranje
AS TIP TOP Drvarska bb 064 1645 114

Vrbas
VELJO Sivc Jovgena bb 021 790 110

Vršac
RBA Ljubljanska 113 013 807 770

Zajecar
TIP-TOP Lenjinova 23 019 422 939

Zrenjanin
MOMO Carnojevica 2a 023 548 844

Žabalj
AKUMULATOR MB Nikole Tesle 74 065 5367 444