Preregistracija automobila posle 1. maja
Preregistracija automobila sa stranim tablicama koje građani Srbije voze uz ovlašćenje počeće u prvim danima maja, a država računa da posle tri meseca kada se ovaj proces okonča u budžetu bude oko 50 miliona evra više. Rok od tri meseca da uredno plate carinu i PDV imaće svi građani Srbije koji voze „strance” bez evro 3 motora, uz ovlašćenje izdato do 1. januara prošle godine.
Nije sigurno kako će biti kažnjeni oni koji se ogluše o novo pravilo, mada je sve izvesnije da će im automobili biti privremeno oduzimani, a prestup će se tretirati kao carinski prekršaj. Tako će ubuduće automobile sa stranim tablicama moći da voze oni koji imaju prebivalište u toj stranoj zemlji duže od šest meseci.
Vlasnici četvorotočkaša koji imaju crnogorske tablice, a njih je ponajviše, platiće carinu od 12,5 odsto i porez na dodatu vrednost od 18 odsto na procenjenu tržišnu vrednost vozila.
Pretpostavka je da bi trebalo da se obrate carinarnici u svom mestu prebivališta i podnesu zahtev za carinjenje vozila. Ipak, procedura će biti poznata u narednih nekoliko dana, budući da se i danas na sednici Vlade raspravlja o detaljima ove uredbe.
Što se tiče plaćanja poreza, vlasnici „crnogoraca” negoduju budući da se na automobil koji vredi u proseku 2.000 evra plaća PDV od oko 400 evra, a na carini će ostaviti 240 evra. Nakon toga valja platiti i registraciju od oko 200 evra.
Nešto manju carinu, odnosno 10 odsto platiće vozači sa E tablicama kojih je tek 1.500, ali im je vrednost vozila oko 70.000 evra zbog čega je planirani budžetski efekat od ukidanja ovih tablica potpuno isti kao od svih ostalih „stranaca”.
Razlog za negodovanje imaju i vlasnici automobila veće kubikaže sa „domaćim” tablicama.
Uz veće poreske čestitke za imovinu, od maja će i registracija automobila veće kubikaže biti skuplja i to duplo. Vlada Srbije računa na oko milijardu dinara od poskupljenja registracije koja će zaboleti sve one koji voze automobile veće od 2.000 kubika.
Nešto manje glavobolje imaće pravna lica kojima će registracija manjih automobila biti jeftinija, s obzirom na to da više nema razlike u plaćanju između fizičkih i pravnih lica.
Oni koji imaju automobil od 2.000 do 2.500 kubika, umesto dosadašnjih 24.730 dinara, za registraciju će plaćati 37.000 dinara. Duplo više koštaće registracija vozače kola do 3.000 kubika, dok oni koji se šepure četvorotočkašima, snage veće od 3.000 kubika, moraju platiti 155.000 dinara. Iako se pri sastavljanju mera za prikupljanje dodatnih budžetskih prihoda govorilo da će se voditi računa o starosti automobila, ministarka finansija je prilikom usvajanja rebalansa u Vladi kazala da se tu ništa neće menjati. Naime, oslobađanja za starost vozila prilikom registracije postoje i sada i idu do 50 odsto za automobil star jednu deceniju ili više.
Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku iz 2007. godine, drumovima Srbije vozi se oko 1,5 miliona putničkih automobila.
Preuzeto sa www.blic.rs
Нема коментара:
Постави коментар