Lavić trči na duge staze
Info: Auto Bild
Ovaj "mališa" je mnogo postigao! "Pežo 206" je uspešan model, ne samo zbog toga što je dobro prodavan svuda u svetu – o njegovom kvalitetu govori i to da je u periodu od 2001. do 2004. bio najprodavaniji uvozni automobil na najvećem i najizbirljivijem tržištu – nemačkom!
Najviše zasluga za uspeh ovog francuskog modela imao je jedan Turčin. Murat Gunak je bio glavni dizajner u vreme nastanka "pežoa 206", a uspeh "malog lava" bio mu je odskočna daska u karijeri. Stigao je posle i do Folksvagena, a bio je i stilista "mercedesa SLK".
I u pogledu kvaliteta "206" nudi više od svojih prethodnika. Njegova karoserija uopšte nije podložna koroziji, a motori – pre svega benzinci od 60, 75 i 88 KS – vrlo su dugovečni. Čak je i dizelaš koji radi veoma kultivisano i tiho pravi maratonac, pod uslovom da prste ne umešaju "čip tjuneri". Ali, od njihovog "friziranja" stradaju i turbodizel motori drugih proizvođača.
Ipak, nije sve za pohvalu. Ovaj simpatični "lavić" ima i neke slabosti koje se baš i ne bi mogle podvesti pod francuski šarm. Na primer: zadnja osovina. Njena uzdužna ramena imaju igličaste ležajeve. To je, samo za sebe, solidno rešenje, ali zaptivanje nije tako solidno, pa u njih prodire voda i prljavština. Zbog toga stradaju ležajevi. A kada se to desi, "lavić" dobija "iks noge", zadnji točkovi sve više imaju negativan nagib, a na kraju, u najgorem slučaju, mora da se zameni i cela osovina koja staje 1.800 evra.
Prednja osovina: takođe vrlo osetljiva. Na našim putevima spone i kugle često dotrajavaju već posle 60.000 kilometara.
Kočnice: slabo zaštićene od prodora vode, klipovi u kočionim čeljustima umeju da zarđaju. Ako automobil pri kočenju vuče u stranu – to je to...
Auspuh: korozija ga nemilice napada. Posle tri godine budite spremni na zamenu, naročito ako se kolima služite pretežno za gradsku vožnju.
Elektronika: dešava se da osvetljenje instrument-table ostane uključeno, a neki primerci čak i uključuju pokazivače pravca sami od sebe. To nije strašno, ali u "Sanduče za vaše brige" stizalo je dosta pritužbi i na rad centralne elektronske jedinice koja reguliše rad motora.
Tesno: uzana zadnja vrata stvaraju probleme krupnijim osobama pri ulasku | Skromne dimenzije: spone i kugle prednjeg oslanjanja teško izdržavaju loše puteve. Diskovi takođe brzo dospevaju za zamenu | Već popravljeno: auspuh je slaba tačka, kao i zadnja osovina |
Нема коментара:
Постави коментар