Malo možda stara vest ali svakako zanimljiva:
Izraelska kompanija konstruisala prototip letećeg automobila
Jedna kompanija u Izraelu konstruisala je prototip letećeg automobila za koji kažu da bi jednoga dana mogao da nas oslobodi saobraćajnih gužvi. Pre toga, kažu konstruktori, leteći automobil mogle bi da koriste razne hitne službe za spašavanje ljudskih života.
U sceni koja kao da je pozajmljena iz naučne fantastike, čovek lebdi nekoliko metara iznad zemlje bez ikakvih krila ili rotora. Konstruktori firme Urban Aeronautics nadaju se da bi njihova leteća mašina jednoga dana mogla da doživi masovnu primenu. Do sada razvijena su dva modela - veći X-Hawk i manji nazvan Mule.
Letelice nemaju slobodne rotore, što znači da mogu da lete bliže objektima nego helikopteri, kojima nije lako da manevrišu u skučenom gradskom ili planinskom prostoru
Osnivač Urban Aeronautics-a, doktor Rafi Joeli, kaže da rotor zaštićen kućištem omogućava letenje veoma blizu zidova zgrada.
Njegova kompanija kaže da bi leteći automobil mogle da koriste i vojske, za spašavanje ljudstva iza neprijateljskih linija.
Elise u zatvorenom prostoru su tiše od helikopterskih, što znači da ih je teže čuti u borbenim situacijama.
Dr. Joel kaže da je cena izgradnje letećeg automobila prilično visoka, ali se ipak nada da bi službe za pružanje hitne pomoći mogle da budu zainteresovane za kupovinu.
X-Hawk uzleće vertikalno, poput današnjih borbenih aviona sa sličnim osobinama. Konstruktori kažu da dostiže brzinu od 250 kilometara na sat i visinu do 3650 metara, a u vazduhu može da ostane oko dva sata. Loša osobina je visoka potrošnja goriva, oko 50 odsto više od običnog helikoptera.
Za sada, firma Urban Aeronautics dobila je jednu porudžbinu. Jedna izraelska medicinska služba želi da koristi leteći automobil za evakuaciju povredjenih.
Manji model, Mule, košta oko milion i po dolara, a veći, X-Hawk, oko 6 miliona.
Izvor: VOA
U sceni koja kao da je pozajmljena iz naučne fantastike, čovek lebdi nekoliko metara iznad zemlje bez ikakvih krila ili rotora. Konstruktori firme Urban Aeronautics nadaju se da bi njihova leteća mašina jednoga dana mogla da doživi masovnu primenu. Do sada razvijena su dva modela - veći X-Hawk i manji nazvan Mule.
Letelice nemaju slobodne rotore, što znači da mogu da lete bliže objektima nego helikopteri, kojima nije lako da manevrišu u skučenom gradskom ili planinskom prostoru
Osnivač Urban Aeronautics-a, doktor Rafi Joeli, kaže da rotor zaštićen kućištem omogućava letenje veoma blizu zidova zgrada.
Njegova kompanija kaže da bi leteći automobil mogle da koriste i vojske, za spašavanje ljudstva iza neprijateljskih linija.
Elise u zatvorenom prostoru su tiše od helikopterskih, što znači da ih je teže čuti u borbenim situacijama.
Dr. Joel kaže da je cena izgradnje letećeg automobila prilično visoka, ali se ipak nada da bi službe za pružanje hitne pomoći mogle da budu zainteresovane za kupovinu.
X-Hawk uzleće vertikalno, poput današnjih borbenih aviona sa sličnim osobinama. Konstruktori kažu da dostiže brzinu od 250 kilometara na sat i visinu do 3650 metara, a u vazduhu može da ostane oko dva sata. Loša osobina je visoka potrošnja goriva, oko 50 odsto više od običnog helikoptera.
Za sada, firma Urban Aeronautics dobila je jednu porudžbinu. Jedna izraelska medicinska služba želi da koristi leteći automobil za evakuaciju povredjenih.
Manji model, Mule, košta oko milion i po dolara, a veći, X-Hawk, oko 6 miliona.
Izvor: VOA
Нема коментара:
Постави коментар