Azijski proizvođači na udaru krize
Japanska Honda objavila je čist gubitak od 186,1 milijardu jena (1,9 milijardi dolara) u četvrtom tromesečju minule fiskalne godine, kompanija Isuzu u manjku je 279 milona dolara za čitavu prošlu poslovnu godinu, a najveći kineski proizvođač automobila SAIC zabeležio je pad profita od 49 odsto.
Drugi veliki japanski proizvođač vozila Honda saopštio je da je gubitak od 1,9 milijardi dolara u četvrtom tromesečju protekle fiskalne godine nastao zbog drastičnog pada prodaje.
U čitavoj poslovnoj godini koja se završava krajem marta neto zarada Honde smanjena je 77,2 odsto, na 137,0 milijardi jena.
Kompanija Isuzu motors, najveći japanski proizvođač lakih dostavnih vozila, objavila je gubitak u fiskalnoj godini do 31. marta od oko 26,9 milijardi jena (279 miliona dolara), znatno više od prvih predviđanja.
Isuzu je u prethodnoj godini poslovao sa profitom od 76 milijardi jena, podseća agencija Blumberg.
Prodaja kompanije smanjena je 26 procenata zbog pada potražnje za kamionima u Japanu, Rusiji i na Bliskom istoku.
“Niko ne može da izbegne recesiju," izjavio je Ićiro Takamacu, šef investicione gupe "Alfeks" u Tokiju.
"Još postoji potecijalna potražnja za komercijalnim vozilima na tržiština u usponu", smatra Ićiro, uz napomenu da će se takva tendencija snažnije osetiti tek kada dođe do oporavka privrede.
I ostali veliki azijski proizvođači automobila pogođeni su recesijom. Najveći kineski proizvođač automobila, SAIC, objavio je pad profita od 49 odsto u prvom tromesečju ove godine zbog preuzimanja grupacije "Nanđing autmobili," što je doprinelo smanjivanju zarade.
Neto prihod kompanije opao je na 92 miliona dolara, saopšteno je u Šangaju, sedištu SAIC-a koji je početkom godine kupio manjeg domaćeg rivala "Nanđing automobili" kako bi smanjio zavisnost od inostranih partnera kao što su General Motors i Volkswagen.
b92
Нема коментара:
Постави коментар