Pažljivo vozite automobile sa prikolicom
|
Ukoliko ste rešili da na prvomajski odmor krenete sa kamp-prikolicom, ili imate više prtljaga koji jedino možete staviti na krov svog automobila, obavezno proverite tehničku dokumentaciju vozila kako ga ne biste prekomerno opteretili.
Važno je, međutim, da je sama tehnika vožnje drugačija pod dodatnim opterećenjem, da brzina ne sme da prelazi 70 kilometara po satu i da ovakva vozila predstavljaju "čepove" i stvaraju gužve na putevima.
"Vozila koja su pod teretom moraju da se kreću sporije, odnosno brzina ne može da bude veća od 70 kilometara na sat. Kada se iza njih stvori gužva dužni su da se pomere u stranu i propuste kolonu koja se stvorila iza njih. Takođe, vozači sa teretom posebno moraju da obrate pažnju na to kako voze po klizavom terenu ili kada duva vetar", objašnjava za "Blic" Milan Božović, asistent na Saobraćajnom fakultetu.
Ukoliko se vozilo optereti dozvoljenim teretom, odnosno propisanim od strane proizvođača, kočioni i upravljački sistemi neće biti previše opterećeni. Naime, kako ističe Božović, svaki automobil je projektovan za određenu težinu koju može da ponese.
"Trošenje sistema za kočenje neće biti primetno lošije ako je vozilo opterećeno do određene težine. To važi i za ostale delove u automobilu. Međutim, upravljanje vozilom koje je opterećeno više nego što je dozvoljeno utiče na smanjenje radnog veka svih delova vozila - kaže Božović, i dodaje da bi agresivnija vožnja sa teretom prouzrokovala brzo propadanje i opterećenje sistema za kočenje, vešanje i oslanjanje, motora, menjača i ostalih delova.
Pre puta je takođe neophodno proveriti da li je prikolica ili kamp kućica atestirana od proizvođača. Ukoliko je prikolica proizvedena u nekoj firmi koja se inače bavi proizvodnjom prikolica ili sličnih sredstava, tada je sam proizvođač dužan da obezbedi atest.
Međutim, ukoliko neko sam proizvede prikolicu, tada je on dužan da ustanovi koja se bavi atestiranjem, kao što je kod nas Mašinski fakultet, dostavi projektnu dokumentaciju i proizvod kako bi se izvršila njihova kontrola.
Naravno, atest je potreban i za kuku na koju ćete priključiti prikolicu. Ona može da bude ugrađena fabrički, i tada nije potrebna njena provera. Međutim, ako se ona naknadno ugrađuje, neophodan je atest u ovlašćenim servisima.
(MONDO)
Нема коментара:
Постави коментар